Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke «hele Norge» er på dette forumet og i denne tråden, men det er statistisk lite sannsynlig at det ikke er NOEN fra vestkanten/nærliggende miljøer her. Det ble diskutert for noen sider siden hvorvidt journalister plukker opp ting fra KG. Vel, lite land, små miljøer. Klart det er mange som sitter på informasjon. Om det noengang kommer til politiet, om politiet har lov til å bruke det er én ting. Nå virker det ikke lenger sikkert om de hadde brukt det selv om de vet. Det er skremmende.  

Doris Becker skrev (1 minutt siden):

"Vi står jo veldig tett på. Så vi har visst om det Marius har fortalt oss og har visst om en del av disse problemkompleksene, men jeg har ikke lyst til å gå inn i detaljene på det, " Du har rett. Jeg ser ikke den store forskjellen, men rett skal være rett.

Jeg synes ikke det er så rart at kronprinsparet ikke uttaler seg. De må trå forsiktig. Og det velter ennå fram informasjon.

Men politiet må på banen med noe bedre enn det de har sagt til nå.

Det er stor betydningsforskjell, fordi han ikke utelukker at han vet masse annet i tillegg. Han vet med andre ord det Marius har fortalt, men ikke bare det han har fortalt. Tilsynelatende ingen stor forskjell, hvilket gjør at det passerer hos de fleste, men potensielt viktig hvis/når sannheten dukker opp senere. Han kan ikke bli tatt på løgn, slik han formulerte seg. 
Det er vel mer enn litt sannsynlig at den kommende kongen blir briefet ganske tett om ett av barnas aktiviteter når de har vart over så mange år.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malmfrid skrev (6 minutter siden):

Lurer på hvem som har ansvaret den dagen han kjører ned noen?

Den som kjører på noen har da ansvaret alene. Er du ikke enig?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skammelig at det skal være så stor forskjellsbehandling på folk. Man mister tilliten til Kongehuset (har han fremdeles diplomatpasset?!) og til politiet. Det siste er mye mer alvorlig enn at kongehuset mister tilliten. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 timer siden):

Nei. Fordi at jeg vet at jeg hadde gjort alt i min makt for at ting skulle bli bra. Men av og til  er ikke det nok, også går det galt alikevel.   

Spesielt i tenårene så har miljøet rundt ungen din mye mer å si  enn det du sier som forelder.  Så det er en tynn linje om de holder seg på ene eller andre siden av linjen. 

Nå har jeg voksne unger. Noen av vennene deres gikk det ikke så bra med, men de aller fleste har det gått fint med. Og det er ikke dårlige foreldre der det har gått galt. Jeg vet hvor det gikk galt, og det  var ikke hjemme. Men det har jeg ikke tenkt å ta mer iht her. Men  kunne like gjerne ha vært en av mine. Du er passe naiv om du tror god oppvekst er nok , for at ting ikke går galt. 

Kunne ikke  falle meg inn å shame de foreldrene,  slik mettemarit blir  utsatt for  her. 

Har nevnt det før, de har også to andre flotte ungdommer som det ser ut til å gå svært bra med, og har god oppdragelse.  Så å påstå at de ikke har vært gode foreldre , syntes jeg er passe drøyt. Spesielt siden du ikke vet noe om hva de har gjort og ikke gjort. Og hva utfordringene  marius sikter til når han sier han har slitt hele livet og henviser til  noen diagnoser.  

Mye kan også skyldes arv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Jeg heller til at dette er MBH sine egne opptak, og at han tidligere har spredt de til bekjente/«venner» for å vise hvor bra han taklet situasjonen når han fikk to spanere på døren. Man hører jo at han har kontroll, sier minst mulig og bare jatter med. Kanskje var det reelt at han hadde et kommende behandlingsopplegg, kanskje ikke. 
Nå er mye endret, hans posisjon er både avdekket og svekket i antagelig flere miljøer. Det kan godt være at mange sitter med både skriftlig materiale og bilder som kan gi god avkasting. Se & Hør er garvet innen kjøp og publisering, så jeg tipper det kommer mer… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malmfrid
JustAsking skrev (20 minutter siden):

Jeg tror ikke «hele Norge» er på dette forumet og i denne tråden, men det er statistisk lite sannsynlig at det ikke er NOEN fra vestkanten/nærliggende miljøer her. Det ble diskutert for noen sider siden hvorvidt journalister plukker opp ting fra KG. Vel, lite land, små miljøer. Klart det er mange som sitter på informasjon. Om det noengang kommer til politiet, om politiet har lov til å bruke det er én ting. Nå virker det ikke lenger sikkert om de hadde brukt det selv om de vet. Det er skremmende.  

Det er stor betydningsforskjell, fordi han ikke utelukker at han vet masse annet i tillegg. Han vet med andre ord det Marius har fortalt, men ikke bare det han har fortalt. Tilsynelatende ingen stor forskjell, hvilket gjør at det passerer hos de fleste, men potensielt viktig hvis/når sannheten dukker opp senere. Han kan ikke bli tatt på løgn, slik han formulerte seg. 
Det er vel mer enn litt sannsynlig at den kommende kongen blir briefet ganske tett om ett av barnas aktiviteter når de har vart over så mange år.

Klart det - de har jevnlige møter med PST og får vite alt som foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (5 minutter siden):

Ja, kanskje en kombinasjon av genetisk og sosial arv. De han har arvet genene fra er vel tildels de samme som har produsert oppvekstmijøet hans.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (16 minutter siden):

Det også. Han har noe familie historikk der også. Så kan like gjerne handle om en personlighets forstyrrelse , for det vi vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker på dette. Kan det være at noen fra "toppen" har bestemt at kronprinsparet skal skånes for det politiet vet? Jeg tenker ikke på råkjøring eller kokain-pågripelsen. Men de kriminelle kontaktene. Og at det dreier seg om et "stort kokain-problem". 

Den podcast episoden  jeg nevnte tidligere  her, som jeg ikke  finner igjen.  Mener jeg det  nle sagt at de følger med, men varsler minst mulig,  og at det skal være gode og sterke grunner.  Men som.sagt, jeg husker ikke alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
JustAsking skrev (21 minutter siden):

Her har du interessante refleksjoner, @JustAsking. Diskusjonen i tråden er såpass intens og oppdatert at den kanskje kan være interessant å kikke innom for aktive journalister. En og annen gang har jeg testet Reddit, der er kommunikasjonen atskillig tøffere og ryktene mange, flere av dem har imidlertid i ettertid vist seg å være sannferdige. MBH sin rusavhengighet har f.eks. lenge vært en gjenganger. 
Kronprinsen er dyktig i å ordlegge seg med litt/riktig substans som både er romslig og kan tolkes på flere måter. Her er det helgardering - «hjemme-borte-uavgjort», ofte til stor frustrasjon for mange av oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 time siden):

Altså - vi har ikke tradisjon for å sette folk i varetekt i Norge, hvis det ikke er fare for bevisforspillelse. OG dessverre har det alt for lenge vært veldig vanskelig å få noen domfelt for vold i nære relasjoner. Veldig vanskelig. Vanlige folk som driver med slik, får ikke navnet sitt i avisen etter at de er dømt en gang - hvis de blir det. Jeg er enig i vurderingene i at dette har så stor samfunnsinteresse at det er riktig av mediene å skrive om det. jeg er ikke enig i den voldsomme "korsfest"-stemningen man ser i SoMe, inklusive her.

Jeg tenker også at det er ganske lett å se at dette er skikkelig vanskelig for MM. Hun synes helt sikkert ikke det er greit at sønnen hennes herjer slik han gjør. Samtidig så er hun sikkert glad i ham, og ønsker å hjelpe ham å komme på rett kjøl. Jeg skjønner at dette må være hetl fryktelig for kronprinsparet å stå i, de er sikkert både lei seg, sinte, fortvilte og frustrerte - og veldig stresset, fordi dette er blitt en helt uhåndterlig mediesak. Og det er ganske lite de faktisk kan gjøre.

Utleieboligene på Skaugum ligger ikke tett på hovedbygningen der kronprinsparet bor. Leietakerne  der får ikke med seg hva som skjer i hovedbygningen, og omvendt. 

Noe som kan gjøres umiddelbart, er i begrense tvilsomme karakterers adgang til Skaugum, det burde vært gjort for lenge siden. Men hva skal det hjelpe å hive ut Marius? Han blir ikke mindre kriminell, voldelig eller rusmisbruker av å ikke ha noe sted å bo.

Jeg er helt enig i at perifere medlemmer i kongefamilien, ikke skal spesialbehandles, men det må være en grense for hva slike som oss her på KG skal sleive ut av oss.

Sarkastiske uttalelser som hinter om at MM bruker sykdommen sin som unnskyldning for å ikke ta tak i dette, synes jeg er langt over streken. Hun har en alvorlig sykdom, og de står i et enormt press nå, så å hevde at hun bruker sykdommen som unnskyldning for ikke å ta tak i dette, synes jeg er ufint og nesten slemt. 

Veldig godt innlegg av deg, Pøbelsara 👏 Burde leses igjen og igjen av alle i tråden

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malmfrid
Doris Becker skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker på dette. Kan det være at noen fra "toppen" har bestemt at kronprinsparet skal skånes for det politiet vet? Jeg tenker ikke på råkjøring eller kokain-pågripelsen. Men de kriminelle kontaktene. Og at det dreiser seg om et "stort kokain-problem". 

Nei, det hadde vært skandale. 

Det er snakk om sikkerheten til kronprinsfamilien - og den tar de på største alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (13 minutter siden):

Veldig godt innlegg av deg, Pøbelsara 👏 Burde leses igjen og igjen av alle i tråden

Beste!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malmfrid
Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner det. Men da er det veldig rart at de lot han bli boende på Skaugum. Og at han fortsatt har diplomatpass. Kanskje de har vurdert det dit at kronprinsparet må skånes fra noen observasjoner, fordi de ved å vite blandes inn på et vis? I politikken kan det vel forekomme noen slike vurderinger.

Enig - det er helt uforståelig. Når det skrives at han i tillegg har misbrukt diplomatpasset i ruset tilstand da stusser jeg ennå mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (49 minutter siden):

Den som kjører på noen har da ansvaret alene. Er du ikke enig?

Ikke etter f.eks helsepersonelloven. Om man som lege eller psykolog har visst at en pasient ikke oppfyller helsekravet, men har unnlatt å gi kjøreforbud, og i tillegg statsforvalter om det er sannsynlig at det varer over 6 mnd, så har man brutt helsepersonelloven og kan få reaksjon deretter. Jeg vil også tro politiet i teorien kan sanksjoneres hvis de unnlater å aksjonere med slik kjennskap (men i politiet virker det som det er null interne reaksjoner om tjenestefolk bryter loven og tøyer grensene, så… fleipes jo med at det heter spesialenheten for henleggelser…). Men den som kjører rusa og/eller om man ikke er i stand til det på annen måte har alltid et egenansvar etter vegtrafikkloven ja.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (22 minutter siden):

Her har du interessante refleksjoner, @JustAsking. Diskusjonen i tråden er såpass intens og oppdatert at den kanskje kan være interessant å kikke innom for aktive journalister. En og annen gang har jeg testet Reddit, der er kommunikasjonen atskillig tøffere og ryktene mange, flere av dem har imidlertid i ettertid vist seg å være sannferdige. MBH sin rusavhengighet har f.eks. lenge vært en gjenganger. 
Kronprinsen er dyktig i å ordlegge seg med litt/riktig substans som både er romslig og kan tolkes på flere måter. Her er det helgardering - «hjemme-borte-uavgjort», ofte til stor frustrasjon for mange av oss! 

Jeg har også vært innom Reddit, og har gjort de samme erfaringene som deg. Mange rykter der som jeg trodde bare var tull. Virket for uvirkelige, kunne ikke være sanne - tenke jeg. Men jammen har det vist seg å stemme.

Så får vi se om det er hold i det som står der om andre familiemedlemmer. Men det kan selvsagt ikke bringes inn i denne tråden. 

Kronprinsen er en mann av sin tid. Selv om media var pågående i hans ungdomstid (vi husker vel alle Johnny fra Stovner utbruddet), så fantes ikke SoMe og sladreforum/apper, det var mest forsiktig prat på Oslo vest og noen mennesker med kjennskap til familien.

Media visste en del, særlig den kulørte, men trykket sjeldent noe som satte kongebarna i et veldig dårlig lys. Det nærmeste var vel da ML ga fingeren til pressen.

Ellers ble det bygd opp et nokså endimensjonalt bilde av kongefamilien som sporty, folkelige og jordnære mennesker. Men også disse menneskene har feil. Og det er her jeg mener Haakon bommer. Han kommer ikke lenger unna med verbale helgarderinger og uttalelser som aller mest minner om en Tåkefyrste. 

Jeg mener at tiden har løpt fra monarkiet som system. Det gjenstår å se hva som skjer i årene framover, men helt klart må det tas andre grep enn hva som gjøres i dag. 

Endret av SagaP
  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (27 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker på dette. Kan det være at noen fra "toppen" har bestemt at kronprinsparet skal skånes for det politiet vet? Jeg tenker ikke på råkjøring eller kokain-pågripelsen. Men de kriminelle kontaktene. Og at det dreier seg om et "stort kokain-problem". 

Helt ærlig så begynner jeg å helle mot den forklaringen, at noen har gjort Kongehuset en forbanna forjævlig gigantisk bjørnetjeneste. Og om så er… da er det fader ikke rart at det er krisestemning i familien, at MM uttaler seg som hun gjør, og da er faktisk MBH og monarkiet vår minste bekymring…. Da beviser det at vi er verdens «dummeste» land, som enkelte har hinta om og man har tenkt «konspi». Og om kongeparet har den integriteten de har utgitt seg for å ha, og så finner ut at noen «på toppen» såkalt hate beskyttet dem mot dette, dæven da er det grunn til å være forbanna da.

Om Kongehusetog/eller kronprinsparet har orkestrert dette for å beskytte MBH og/eller institusjonen, ja da er det monarkiets fall. Men helt ærlig talt, selv om de er priviligerte og lever i en slags boble, tror vi virkelig særlig Kong Harald og dronning Sonja er så tjukke i huet? Jeg skal aldri si aldri i denne saken her. Men er faktisk 2 hakk mindre utrolig om politiet og PST har tatt egne avgjørelser her… for er det noe som er avdekka de siste åra er det at politiet vårt dessverre er gjennområttent på flere steder med en stor ukultur (apropos å utnytte makt, være arrogant og leve i boble)

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...