Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Er det EN eneste person her i landet som tror de bryr seg en dritt om hvordan folk i Midtre Gauldal lever? Selv ikke de som bor der kan vel tro på det? Det er så man tenker hun er sarkastisk med vilje.

De har liksom gledet seg hele året til disse to dagene med kjempespennende besøk på ungdomshus og kommunale bygg;  -  ja hva er shopping i New York og cruise i Middelhavet mot det….

Ja det tror  jeg. Kronprinsparet  har et opplegg som heter flyt. Det har vi hatt her i  kommunen også. Og der har de personlig fulgt opp både via video og personlig oppmøte. 

De engasjerte  seg oppriktig i den saken her. Og fulgte opp ungdommer over ett år. 

https://kronprinsparetsfond.no/flyt/

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Ja det tror  jeg. Kronprinsparet  har et opplegg som heter flyt. Det har vi hatt her i  kommunen også. Og der har de personlig fulgt opp både via video og personlig oppmøte. 

De engasjerte  seg oppriktig i den saken her. Og fulgte opp ungdommer over ett år. 

https://kronprinsparetsfond.no/flyt/

OK da, sorry,  EN person tror på det. Glemte deg i farten. 

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på fortsettelsen....

Fra https://www.seher.no/kongelig/hor-lydopptaket-mellom-marius-og-politiet/81922394

"At politiet nå ikke ønsker å svare på spørsmål før de har fått sett dokumentasjon er stikk i strid med politiets åpenhetslinje og ønske om å være transparente.

Politiet sier selv i lydbåndopptaket at de åpenbart er sendt til Skaugum fra øverste hold i politiet, noe som ikke samsvarer med svaret politiet har gitt pressen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (Akkurat nå):

De hørtes mer ut som noen som utga seg for å være politi, ut fra språket.

Spanere er en egen rase, etter det jeg har forstått. Ref. Erik Jensen & gjengen.

Og det høres det jammen ut som 😄 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (10 minutter siden):

Er det EN eneste person her i landet som tror de bryr seg en dritt om hvordan folk i Midtre Gauldal lever? Selv ikke de som bor der kan vel tro på det? Det er så man tenker hun er sarkastisk med vilje.

De har liksom gledet seg hele året til disse to dagene med kjempespennende besøk på ungdomshus og kommunale bygg;  -  ja hva er shopping i New York og cruise i Middelhavet mot det….

Du har så rett - de bryr seg selvsagt nada.
Tenker at de har grudd seg på forhånd og gleder seg til å sette nesen mot Skaugum igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kønn skrev (3 timer siden):

Jeg tror du tar feil. Straffesaker er offentlige saker mot enkeltindivider eller foretak som mistenkes for å ha begått en straffbar handling

Ja, dette er faktisk offentlig informasjon. Samfunnet har rett til tilgang på denne infoen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving

For å oppsummere:

- Marius er på ferie i Italia, og har ikke gjennomført flere avhør. På tross av Haakon Magnus sin forståelse av at dette er en alvorlig sak. 

- Mette Marit sier ikke et ord og fortsetter med det sin valgte strategi om at Marius skal være privat. 

- Politiet spesialbehandler derimot Marius (fordi han er medlem av kongefamilien) ved å la ham være på ferie og gi ham en advarende samtaler på Skaugum. 

Jammen ikke lett å si hva som er verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (20 minutter siden):

Nevnte dette i kongehuset tråden jeg. Dette er det de liker aller mest. Møte folket og se hvordan de bor og lever etc. 
På den årlige fylkesturen som varer 3 dager…

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt at noen forventet at det skulle komme frem så mye på den pressekonferansen i dag, de kommer nok ikke til å si så mye før alt er ferdig etterforsket vil jeg tro

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt at noen forventet at det skulle komme frem så mye på den pressekonferansen i dag, de kommer nok ikke til å si så mye før alt er ferdig etterforsket vil jeg tro

Jeg var mest bare spent på hva og hvordan de skulle klare å sno seg ut av spørsmålene. Jeg tenkte i utgangspunktet ikke at de kom til å møte pressen i det hele tatt før jeg fikk det bekreftet her inne. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (3 minutter siden):

Nevnte dette i kongehuset tråden jeg. Dette er det de liker aller mest. Møte folket og se hvordan de bor og lever etc. 
På den årlige fylkesturen som varer 3 dager…

Ja, for MM har allerede glemt hvordan det er å bo og leve i et vanlig hus 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Jeg var mest bare spent på hva og hvordan de skulle klare å sno seg ut av spørsmålene. Jeg tenkte i utgangspunktet ikke at de kom til å møte pressen i det hele tatt før jeg fikk det bekreftet her inne. 

Var vel akkurat som forventet , tror uansett hva de hadde svart så ville det blitt feil når de nå har tidd stille så lenge 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Jeg har hørt gjennom opptaket. Spanere som sendes ut i denne sammenhengen, er antagelig vant til hard-skyts-språk (jeg gjetter). Og MBH sier minst mulig, men virker ganske så offensiv. - Utdrag: 

«Men vi er her fordi vi har inntrykk av at du har et problem.

- Ja.

- Og vi er her for å rekke ut en hånd hvis du trenger hjelp.

- Ja.

- Og det her er ting som har gått til topps i politiet i Oslo.

- Mhm.

- Som sikkert også har avklart, kanskje med folk som står nærmere enn deg, at vi har disse bekymringene.

- Mhm.

- Det må vi få avklart.

- Ja.

I tillegg til at politiet forteller at saken har gått til topps i politiet forteller de også at rusbekymringene rundt Marius er delt med flere.»

«I en annen sekvens i samtalen gjentar polititjenestemennene at de er blitt bedt om oppsøke Marius, og når Marius spør hvilket nivå i politiet de er utsendt fra svarer politiet: «Above my fucking pay grade», som kan oversettes med «over vårt nivå» på norsk.»

«Ikke samsvar

Det er også en av grunnene til at Se og Hør publiserer deler av lydsamtalen mellom Marius og politiet:

- Dette lydopptaket viser at det ikke er samsvar mellom hva politiet uttaler og hva de sier i opptaket med Marius. Det er også vårt ansvar som presse å avdekke bindinger og forskjellsbehandling i samfunnet. Det er en av årsakene til at vi nå publiserer deler av lydopptaket, sier ansvarlig redaktør i Se og Hør, Ulf André Andersen.»

https://www.seher.no/kongelig/hor-lydopptaket-mellom-marius-og-politiet/81922394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Orly skrev (2 minutter siden):

Var vel akkurat som forventet , tror uansett hva de hadde svart så ville det blitt feil når de nå har tidd stille så lenge 

Mest sannsynlig, ja. Nå har de vært stille så lenge, at hvis de skal si noe, må de nok innkalle til pressekonferanse selv og gjøre det litt mer ordentlig enn å svare på spørsmål stilt på en fylkesturne. Jeg tror ikke vi får en sånn pressekonferanse. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Mest sannsynlig, ja. Nå har de vært stille så lenge, at hvis de skal si noe, må de nok innkalle til pressekonferanse selv og gjøre det litt mer ordentlig enn å svare på spørsmål stilt på en fylkesturne. Jeg tror ikke vi får en sånn pressekonferanse. 

Enig i at det burde vært gjort ja men også i  at det nok ikke kommer til å skje. Men jeg håper de sier noe den dagen alt er ferdig etterforsket hvertfall 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Enig i at det burde vært gjort ja men også i  at det nok ikke kommer til å skje. Men jeg håper de sier noe den dagen alt er ferdig etterforsket hvertfall 

"Hva tenker kronprinsessen nå i ettertid, etter at alt er overstått?"
"Det har vært tøft for alle involverte, inkludert Marius"

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet innrømmer jo korrupsjon på den lydfilen. 'Vi gjør dette fordi du er deg, og folk har bedt oss om det'

Avskjedigelse og straff for samtlige som er involvert i dette, og nå nærmer vi oss konsekvenser for hele kongehuset. De er tydeligvis involvert.

Spar staten for 500 millioner pluss og slutt med dette tullet. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...