Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kønn skrev (25 minutter siden):

Siste nå er at R skal i nytt avhør, men vi hører ingen ting om at M har vært i et nytt avhør eller om det er planer om det. Media har spurt både advokaten til M og politiet uten å ha fått svar. Er M fortsatt på ferie? 

Se & Hør har skrevet at han kom hjem tirsdag 3. september, men utover det har det ikke kommet noe informasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurker skrev (48 minutter siden):

Se & Hør har skrevet at han kom hjem tirsdag 3. september, men utover det har det ikke kommet noe informasjon.

Det stemte visst ikke, de antok det pga at han ble gjort kjent med besøksforbudet den dagen. Men det kan gjøres via BankID og krever ikke fysisk tilstedeværelse.

Det stod i Aftenposten her om dagen at han fortsatt var i Italia. Regner med at en eller annen tipser media når han flyr hjem igjen?

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (53 minutter siden):

Usikker på det. Fordi dette var et tema  tidligere i tråden. Og da var det noe om ulik info i ulike medier. 

Som sa begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (1 time siden):

Siste nå er at R skal i nytt avhør, men vi hører ingen ting om at M har vært i et nytt avhør eller om det er planer om det. Media har spurt både advokaten til M og politiet uten å ha fått svar. Er M fortsatt på ferie? 

Vil tro han er på ferie fortsatt. Hvis ikke hadde  det sikkert vært store oppslag om at han er hjemme igjen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 timer siden):

Jeg mener at jeg syntes  han bør gå på rød løper i lys, være på insta , delta på tv /tv serie etc i lys av seg selv. Unntagen de gangene  det er som en del av kongefamilien. 

100% selv er jo ikke riktig. Når feks se og hør drar til barnehagen hans og fotograferer han der. Er det jo media som drar han ut i offentligheten.  

Alt sånn før han ble 18år er jo media som står for. Alt etter på eget initiativ  er jo han som står for.  Men tenker da at det er i lys av seg selv. Og ikke som kongefamilie. 

Nb, jeg sier ikke at det  er feil at siste mnd hendelser ikke skal på trykk. 

Jeg bare ser litt på argumentasjonen media  bruker for å gjøre han mer ofisiell enn han er. Ser andre kongehus med bonus barn og barn født  utenfor ekteskap.  Har løst dette bedre enn i Norge.  

Litt iht der de er med failien, ett og annet intervju. Ellers helt privat. 

Men regner med de også får mer fokus om de hadde gjort sånt som marius har gjort nå. 

Når man går på rød løper, har åpen IG med 70 000 følgere, omgås influensere og deltar på deres offentlige sosiale medier  ( og reklame) så ER han også å regne som en offentlig  person. Jeg sier igjen- hadde han ikke blitt sett på som det, hadde han heller ikke fått ha sin egen tråd her i Rampelys-tråden. 
ex-Paradise deltagere setter «offentlig person» i bioen sin så snart de har vært på tv og bikker 400 følgere på Instagram. Det er jeg heller med på å mene er ikke innafor. Ganske så teit egentlig. 
Jeg blir så lei av å se at diskusjonen offentlig el ei, tar av her igjen. For de som diskuterer, diskuterer jo forbi hverandre. Man ser på hva begrepet «offentlig person» innebærer helt forskjellig. Det er ikke rart det går i loop konstant her. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (På 1.9.2024 den 22.08):

Vet ikke om dette er tatt opp i tråden og siden det er så mye avsporinger så klarer jeg ikke finne tilbake til diskusjonen heller:
litt rart å få råd av advokaten å reise bort når det innebærer at han reiser bort for å feste?

Virker som han skulle i bryllupet til Spetalen, men allikevel benyttet seg av flybillettene, selv om han ikke kom til å dra på bryllupet (siden han var i Toscana). Og hvilken jente i sitt rette sinn tar på fyren med noe annet enn en klypetang? Ref. videoen der han sitter med ei jente.

Neppe advokaten som har rådet han til dette. Det er nok bare noe advokaten sier i ettertid for å prøve å redde stumpene, og få det til å virke som om gan har mer kontroll enn det han har. Sannheten er nok mer at Marius gjør som Marius vil uavhengig av råd han får fra de rundt seg.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (1 time siden):

«Nå viser dokumentasjon Se og Hør har fått tilgang til at politiet i lang tid har fulgt nøye med på Høiby – og holdt en beskyttende hånd over ham.»

https://www.seher.no/kongelig/politiet-beskyttet-marius/81916718

Wow, dette blir jo bare verre og verre.

Ganske hårreisende å si han er en privat person mens samtidig blir han til de grader forskjellsbehandlet av Politiet.

Nekter å tro at ikke Kongehuset har vært klar over dette.

Endret av moroklompen
  • Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (12 minutter siden):

«Nå viser dokumentasjon Se og Hør har fått tilgang til at politiet i lang tid har fulgt nøye med på Høiby – og holdt en beskyttende hånd over ham.»

Kjenner jeg blir ufattelig provosert. Det er helt hårreisende med sånn forskjellsbehandling sammenlignet med alminnelige borgere selv om mange av oss har mistenkt at han har blitt forskjellsbehandlet. 

• Liker 34
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Reisejenta skrev (13 minutter siden):

Kjenner jeg blir ufattelig provosert. Det er helt hårreisende med sånn forskjellsbehandling sammenlignet med alminnelige borgere selv om mange av oss har mistenkt at han har blitt forskjellsbehandlet. 

Fy søren, dette er skandale. 

Hvis denne saken og blir feid under teppet, så miste eg troen på systemet. 

Og jeg håper vi får vite hvem som ligger bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (15 minutter siden):

Wow, dette blir jo bare verre og verre.

Ganske hårreisende å si han er en privat person mens han samtidig blir han til de grader forskjellsbehandlet av Politiet.

Nekter å tro at ikke Kongehuset har vært klar over dette.

Reisejenta skrev (15 minutter siden):

Hvor mange kjefteinnlegg har ikke vi som har ment det må ligge forskjellsbehandling bak dette fått tro?

😏 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (35 minutter siden):

Se og hør kan vell ikke skrive dette uten å ha gode kilder? 🤐

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påhanigjen
Glufseguri skrev (41 minutter siden):

Om dette er tilfelle så er dette hinsides…men ikke glem dette er Se og Hør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påhanigjen skrev (2 minutter siden):

Men ville vært ekstremt dumt å skrive dette uten grunnlag, ødelegger jo all troverdighet til evig tid og synes ikke han ulf/alf redaktøren på debatten virket helt blåst akkurat🤔

Endret av Eyr
  • Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (5 minutter siden):

Se og hør kan vell ikke skrive dette uten å ha gode kilder? 🤐

Påhanigjen skrev (1 minutt siden):

I denne saken har vel S&H publisert det andre medier ikke har våget😏

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påhanigjen
Eyr skrev (11 minutter siden):

Men ville vært ekstremt dumt å skrive dette uten grunnlag, ødelegger jo all troverdighet til evig tid og synes ikke han ulf/alf redaktøren på debatten virket helt blåst akkurat🤔

Ser den og jeg gremmes om så er tilfelle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Påhanigjen
Glufseguri skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg alt her men dette er jo hårreisende om dette er tilfelle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (17 minutter siden):

Ja, må nesten velge og stole på de for å publisere dette uten godt grunnlag tror jeg ikke de ville gjort. Ikke helt sladderstoff det her😅

Men når jeg først velger å tro det så bekrefter det jo bare mistanken seg enda mer. Kan heller ikke skjønne at det ikke har ringt noen bjeller hos Kronprinsparet.

Endret av Eyr
  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 time siden):

Dette er helt som forventet. Ingen  overraskelse overhode. Han har de største og mektigste hendene over seg hele veien. 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (2 timer siden):

Når man går på rød løper, har åpen IG med 70 000 følgere, omgås influensere og deltar på deres offentlige sosiale medier  ( og reklame) så ER han også å regne som en offentlig  person. Jeg sier igjen- hadde han ikke blitt sett på som det, hadde han heller ikke fått ha sin egen tråd her i Rampelys-tråden. 
ex-Paradise deltagere setter «offentlig person» i bioen sin så snart de har vært på tv og bikker 400 følgere på Instagram. Det er jeg heller med på å mene er ikke innafor. Ganske så teit egentlig. 
Jeg blir så lei av å se at diskusjonen offentlig el ei, tar av her igjen. For de som diskuterer, diskuterer jo forbi hverandre. Man ser på hva begrepet «offentlig person» innebærer helt forskjellig. Det er ikke rart det går i loop konstant her. 

Skjønner  hva du mener. Bare litt usikker å om du skjønner  mitt perspektiv  

Offentlig  som hva. 

Jeg tenker  at han er kjent som sønn av norges kronprinsesse.  Men han er ingen offisiell kongelig, og ingen som kongelig. Dette perspektivet har han heller ikke valgt selv.

Å gå på en rød løper vil normalt være 5 minutter som kjent øyeblikk. Det er ikke slik  at om du går på rød  løper  så er du100% en offentlig  person. 

Hvis han hadde blitt skuespiller  feks. Ville han vært skuespiller som seg selv. Ikke på vegne av kongefamilien.  Og sett på lik linje som alle andre noske skuespillere. Så rollen i skam, må man jo se på i lyset av at han gjør en jobb, gratis eller  betalt. 

Å bli avbildet med kjendis venner gjør han ofisielt sett og ikke da automatisk som en offentlig person.

Jeg tenker at feks i England så løser de jo dette mye bedre enn i Norge. Der barna til camilla som er gift med kongen. Blir sett på som privat personer.  Dattera hennes har skrevet en kokebok. Men finner ingen steder der kokeboken blir ansett som kongelig eller at hun er mer ofisiell peson av kongehuset av den grunn. Media skriver om henne og boken, i lys av å være forfatter av boken. 

I debatten så dras det frem argumeter om feks rød  løper.  To situasjoner jeg har sett er når julianne hadde vært med i en film.  Da var han jo der for kjæresten sin, og ikke som ofisiell kongelig.  Den andre var med jobben i England,  da var han der som  representant for jobben, ikke for norsk kongehus. 

En annen sak var vouge. Som også var i lys av jobb og seg selv med kjæresten ikke kongefamilien 

Antall følgere  handler ikke nødvendigvis om å være ofisiell,  men folk har intesesse.

Feks har vært på insta og sett en kjendis (husker ikke navnet nå) som hadde lagt inn 4 bilder og 100.000 følgere. I et intervju sa denne personen at det ble laget en insta kinto pga råd som var gitt. Men likte ikke å bruke kanalen . Gjør det denne skuespilleren mer offisiell? 

Alt du legger på en åpen insta konto eller andre some kanaler, ligger jo forsåvidt ofisielt tilgjengelig.  Ikke dermed sagt man er offentlig. 

Skal man kalle marius en offentlig  person.  Må det i mitt syn være i lys av seg selv. Ikke som kongelig,  som han ikke er. 

Da han delte ut mat, da var det et ofisielt oppdrag av kongehuset. (Tror jeg det  var) men fortsatt ikke en offisiell kongelig eller representant av Norge.  

Når han følger kjæresten på rød løper for hennes premiere  på kino eller peniære fest. Da har da det ingenting å si at han er sønn til kronprinsessen.  Men typen til julianne, har da en mer betydning.  Andre skuespillere har også med seg sine  på sånt  også. Uten at de blir noe mer ofisielle av den grunn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...