Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonio skrev (5 minutter siden):

Lydopptaket som spres rundt på nettet går veldig langt i å bekrefte dette. Legevakten har nok også tatt bilder, og det tipper jeg venninnene hennes har gjort også. Kvelningsforsøk gir forferdelige blåmerker.

Kan du sende med PM om hvor dettw lydopptaket er å få tak i? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Eyr said:

Kan du sende med PM om hvor dettw lydopptaket er å få tak i? 

Reddit is your friend.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke økes til drapsforsøk pluss to ganger vold mot tidligere ekser her, så vet jeg ikke.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonio said:

Ender ikke dette med drapstiltale, blir jeg overrasket om dette stemmer.

Hva mener du med det?

Om Marius ikke blir tillagt tiltale så stemmer altså ikke offerets versjon.

Man kan ikke lese denne setningen på en annen måte.

Jeg støtter ingen spesielle her, (men vet at det er opphetet stemning mellom en del her). 
Men jeg synes det var helt klart hva hun mente, at hun ville være overrasket hvis ikke tiltalen også ble på drapsforsøk. (På premisset: hvis det se og hør skriver stemmer). 
Kan godt hende det burde vært skrevet på en bedre måte, men jeg synes det var vanskelig å misforstå. Men hvis man er vant med at man alltid er uenig med forfatter av innlegget, blir man sikkert farget av det…

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 timer siden):

JEG SKYLDER IKKE PÅ RUS.

men voldelig KAN være bivirkning på høyt kokain  bruk over tid

Begynner å lure på leseforståelsen din her

Du skrev at vold ER en bivirkning av kokainrus, ikke at det kan øke sjangsen.

Det er ikke noe i veien med leseforståelsen til de som kritiserer din feilsitering og feiltolkning av kilder, det er du som er uvanlig dårlig til å uttrykke deg. Hvis du mente «kokain kan føre til økt aggresjon» bør du ikke skrive «kokain fører til vold» - eller «vold er en bivirkning av kokain». Det betyr nemlig absolutt ikke det samme.

Krokenguri skrev (56 minutter siden):

Du mener det dette  er klippet fra rusinfo.mo

Andre vanlige effekter inkluderer: Pratsomhet, rastløshet og en følelse av å være fysisk sterk og ha stor mental kapasitet.

Vanlige fysiske bivirkninger: tørr munn, svetting, temperaturstigning, liten matlyst og høy puls. Stoffet har en lokalbedøvende effekt i munn og svelg, og pupillene utvider seg. Noen blir kvalme og får kramper.

Vanlige psykiske bivirkninger: bruk av kokain, særlig i større mengder, kan potensielt føre til økt aggresjon, angst, paranoia og hallusinasjoner. Disse effektene forsvinner vanligvis når stoffet går ut av kroppen, men for enkelte varer plagene i lengre tid. Denne typen bivirkninger forbindes særlig med sammenhengende bruk over et lengre tidsrom

«Kan potensielt føre til økt aggresjon» er på ingen måte synonymt med din løgnaktige påstand om at «vold er en bivirkning av kokain».

Krokenguri skrev (50 minutter siden):

Her har du fra ung.no . Gidd å søk litt selv kanskje? Så lærer du litt også

https://www.ung.no/rusmidler/2543_Kokain.html

Sitat

Miks av kokain og alkohol frarådes fordi det kan øke risikoen for angst og forvirring.

Fordi kokain kan gjøre deg mer aggressiv, mens alkohol demper impulskontrollen, kan kombinasjonen kokain og alkohol også øke risikoen for voldshendelser. 

igjen, det som står her er overhodet ikke det samme som din påstand.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea59 skrev (14 minutter siden):

Jeg støtter ingen spesielle her, (men vet at det er opphetet stemning mellom en del her). 
Men jeg synes det var helt klart hva hun mente, at hun ville være overrasket hvis ikke tiltalen også ble på drapsforsøk. (På premisset: hvis det se og hør skriver stemmer). 
Kan godt hende det burde vært skrevet på en bedre måte, men jeg synes det var vanskelig å misforstå. Men hvis man er vant med at man alltid er uenig med forfatter av innlegget, blir man sikkert farget av det…

Helt enig med deg, null problem å skjlnne hva hun mente 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (39 minutter siden):

Der kom victim-shamingen ja. Fy fader.

Hvis man ikke kan vinne argumentet er det best å dra offeret for tvil, ikke sant?

Nå tror jeg kanskje du skal ro tilbake noen av dine konstante forsøk på å underspille dette. De har lydopptak.

Tror du må roe deg ned, det var virkelig ikke vanskelig å skjønne det hun skrev, virker som du kun er ute etter noe å ta bruker på. Det blir slitsomt 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (23 minutter siden):

Ender ikke dette med drapstiltale, blir jeg overrasket om dette stemmer.

Hva mener du med det?

Om Marius ikke blir tillagt tiltale så stemmer altså ikke offerets versjon.

Man kan ikke lese denne setningen på en annen måte.

Jo det kan man altså, kan leses på en helt annen måte og nå har flere sagt det, så kanskje du skal gi deg på det?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (24 minutter siden):

Den kniven i veggen ble jo kasta der. Hvem bomma han på?

Eller satt der. Fra kort avstand. Det vet vi ikke, så det blir jo spekulasjoner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (43 minutter siden):

Det er lenge siden jeg leste at hun ble kvalt til hun mistet pusten. Ikke noe nytt det - stod å lese rett etter hendelsen. 

Jeg kan jo bare tenke meg hvor redd hun må ha vært. Han kan ikke hatt kontroll hvor mye som skulle til før hun hadde mistet livet. 

Nå har an sett bilder av leiligheten

Men slik de sa det i starten så var disse kroppskrenkelsene under mildeste form.

Sett opp mot leiligheten så syntes jeg det hørtes litt rart ut. Men antok at det var riktig.  Uten å bagatellisere opplevelsen og hendelsen til offeret. Leiligeten i seg selv er jo skremmende nok.

Siste opplysninger nå er jo langt unna det  som i første omgang ble presentert.  

Dog taler jo lydopptak nok i seg selv, til at det var værre enn de kom med først. 

Så med slike skader og problemer i ettertid.  Skjønner ikke jeg at det evnt da ikke handler om draps forsøk. 

Men de jobber jo med saken ennå. Så er nok redd det blir nok enda mer ille ting som kommer.

Huff, kan bli kvalm av tanken på hva han har gjort. 

Håper politiet kjører en pressekonferanse når alt er ferdig etterforsket. Og det blir en ferdig tiltale. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callista skrev (10 minutter siden):

Jeg synes at hele samtalen om vold som er begått i kokainrus er irrelevant. Det er mulig at Marius ikke hadde vært voldelig om han avsto fra rusmidler. Det vet vi ikke, og det betyr heller ingenting. Poenget er at Marius gjentatte ganger har valgt å bruke kokain, selv om han fra tidligere erfaringer vet at han blir fysisk og psykisk aggressiv når han inntar rusmiddelet. Det er på tide at Marius må ta konsekvenser av sine valg.

Ja det er jeg helt enig i. Men de gangene jeg har tatt frem det er det diskuteres det hva som er årsaken. Så det er et tema iht det. 

At det er relevant for voldshendelsen eller alt det andre i bunn og grunn ikke.

Men diagnoser kan ha relevans for straffeutmåling. 

Dog syntes jeg  spm om er han sånn, eller har han blitt   sånn et interessant tema. 

Hører mye på podcasten " på innsiden av psycohoder" der rettspsykolog susanne norby johansen og jonas hoff oftebro. De går igjennom kjente krimsaker (mest draps saker) og ser på hvorvidt  gjerningsmannen er født sånn eller blitt sånn. 

Ofte er det en blanding av personlighet, diagnoser toppet med rus. Som ligger til grunn for handlinger.  

Som retts psykologen også sier, er ikke det en unnskyldning  for slike grove handlinger.  

Så iht handlingen. Ikke så viktig. Akkurat like lite viktig, som at han har en LV bag.

Men iht hvorfor han handler som han gjør. Absolutt relevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 time siden):

Han må prise seg lykkelig at han ikke ble drapsmann den natten. 

Nå måtte jeg bare gråte. Kjenner at tårene triller her nå. 
Er det rus, genetikk, oppvekst - eller et samspill mellom disse faktorene som har gjort MBH til et monster? 
Telefonterror i etterkant, deretter Italia-ferie. Det er en voksen mann vi snakker om, men foreldrene og stefar, bærer noe ansvar ved at han bor på stefars eiendom - i hans hus, og at han med stor sannsynlighet lever på foreldrene.

Dette er bare helt fryktelig 💔

• Liker 13
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malmfrid
SagaP skrev (2 minutter siden):

Nå måtte jeg bare gråte. Kjenner at tårene triller her nå. 
Er det rus, genetikk, oppvekst - eller et samspill mellom disse faktorene som har gjort MBH til et monster? 
Telefonterror i etterkant, deretter Italia-ferie. Det er en voksen mann vi snakker om, men foreldrene og stefar, bærer noe ansvar ved at han bor på stefars eiendom - i hans hus, og at han med stor sannsynlighet lever på foreldrene.

Dette er bare helt fryktelig 💔

Leste at det kan skyldes gener: https://www.nettavisen.no/forskere-har-oppdaget-link-mellom-gener-og-ekstrem-vold/s/12-95-8504786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 time siden):

Reddit is your friend.

Tror jeg ikke noe på. Fant kun et vg opptak

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonio skrev (1 time siden):

Du blir overrasket om offeret snakker sant. Andre blir overrasket over folk som ikke kan ta innover seg at heltene deres ikke er helter.

Jeg er egentlig ganske ferdig med å argumentere deg i mot, du later som du synes det Marius gjør er dårlig gjemt dårlig bak forsvar, nedsnakking av ofre og offentlig hyllest av foreldrene hans som har betalt for dette jævelskapet.

Alt er pill råttent. Få idioten ut av Skaugum og inn i fengsel, slutt å prøve å finne vinkler hvor du kan snakke alt han gjør ned i alvorlighet hele tiden.

Ja, @Anonio. Her skriver du som vanlig knakende godt. Tårene triller hos meg, så utrolig godt å lese klar tale. 
Klart MBH skal ut av Skaugum og inn i fengsel. Tankene mine går fullt og helt til offeret. Håper inderlig hun blir helt bra igjen ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (14 minutter siden):

Ja, @Anonio. Her skriver du som vanlig knakende godt. Tårene triller hos meg, så utrolig godt å lese klar tale. 
Klart MBH skal ut av Skaugum og inn i fengsel. Tankene mine går fullt og helt til offeret. Håper inderlig hun blir helt bra igjen ❤️

Hva er knakende godt skrevet? Bruker misforsto det som sto og da blir innlegget bare rart, det har du nok fått med deg også om du har lest suste innleggene 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (5 timer siden):

En annen ting jeg tenker på - Marius er også et menneske opp i dette. Nå får jeg kjeft av folk for og « støtte « han , men prøv og skille litt. Jeg støtter ingenting av vold og rusbruk. Jeg tipper dog at mennesket Marius ikke har det så veldig bra om dagen. Kanskje litt deprimert , kanskje litt angst? Mulig fulgt opp av psykiatrien ? Og låse seg inne i ei hytte alene er ikke nødvendigvis lurt i den situasjonen han er i. Og være sammen med andre kan derimot være lurt ( så lenge han ikke doper seg eller drikker seg dritings selvsagt - men det kunne han gjort alene på ei hytte også) 

jeg vil at Marius skal ta sin straff, ta et oppgjør med seg selv, bli rusfri , slutte og være voldlig , få en stabil jobb, og få et godt liv. Gjerne med tatoveringer, sigg, Harry merkeklær og som mekaniker . Det virker som at mange her mener at jo mer han driter seg ut jo bedre, og gjør han ikke noe galt så finner vi noe galt. Veien til et bedre liv for Marius kan godt starte med en tur til Italia med venner . Og låse seg inne på ei hytte kunne sett bedre ut, men hadde det vært bedre for Marius ? For hvis Marius skal bli en bedre mann må han jo gjøre det som er riktig for sin psyke. 

Du kan være helt trygg på at Mette Marits førstefødte blir godt fulgt opp. Familien har penger, kontakter og svært mange ressurser sammenliknet med oss andre «vanlige dødelige». 
Jeg skal ikke kjefte på deg, men husk at moren hans har bedt pressen om ikke å skrive om MBH da han «ikke er en offentlig person».
Jeg skal ikke dra i gang den debatten på nytt, men jeg tror i likhet med mange her på forumet at voldsmannen kunne vært stoppet for lenge siden om ikke mamma hadde lagt føringer for pressen. 
Vi vet ikke hva som rører seg inne i hodet på MBH, det kan være slik som du skriver, eller det kan være et utall andre forklaringer. 
Men, akkurat det kjenner jeg er helt uvesentlig for meg. Nå skal han snart stå til ansvar for sine fryktelige handlinger. Så får vi håpe at offeret ivaretas så godt som mulig ❤️

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...