Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonio skrev (17 minutter siden):

Nå virker det vel heller som det er personen som er utagerende, og ikke kokainen. Ellers ville alle som tok kokain vært aggressive. Marius lyser ikke akkurat stabilitet sånn som han oppfører seg (kjører for fort, stjeler, telefonterror, trusler).

At folk som har en tendens til å løse følelsene sine med vold også gjør det i kokainrus, gjør jo ikke at vold er en bivirkning av kokain. Det blir å legge alt for mye ansvar på kokainen, og alt for lite ansvar på seg selv.

Dette! Jeg har prøvd kokain flere ganger selv for lenge tilbake da jeg var yngre og festet masse, men ble aldri aggressiv eller voldelig av den grunn...

Endret av Julia Piñero
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir god stemning neste gang kongefamilien skal åpne et hjelpesenter for voldsrammede. Kvalmende.

På generelt grunnlag burde både MM, HM & Harald snakket om hvor forferdelig vold er i nære relasjoner for lengst. Dette er alt for dårlig.

Endret av Anonio
  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (6 minutter siden):

Det blir god stemning neste gang kongefamilien skal åpne et hjelpesenter for voldsrammede. Kvalmende.

Ja, det blir jo ikke ironisk i det hele tatt...

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Really skrev (14 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/eksen-fortsatt-sykmeldt/81899853

Kan trygt si hun har fått juling. Bare trist. Mens kjæresten fremdeles er sykmeldt er MBH fremdeles i Italia, eller???

Ender han ikke med draps forsøk tiltale blir jeg overasket om dette stemmer.

Mener bistands advokaten motsa grunnen til  besøksforbudet i går(?)

Her har det utviklet seg fra først såkalt handle om laveste tiltale iht kroppskrenkelse. 

Blir egentlig  veldig spennende å se hva hele tiltalen her ender opp på. 

Både antall tiltaler og alvorlighetsgrad  bare øker på.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krokenguri said:

Mener bistands advokaten motsa grunnen til  besøksforbudet i går(?)

Her har det utviklet seg fra først såkalt handle om laveste tiltale iht kroppskrenkelse. 

Blir egentlig  veldig spennende å se hva hele tiltalen her ender opp på. 

Både antall tiltaler og alvorlighetsgrad  bare øker på.

Der kom victim-shamingen ja. Fy fader.

Hvis man ikke kan vinne argumentet er det best å dra offeret for tvil, ikke sant?

Nå tror jeg kanskje du skal ro tilbake noen av dine konstante forsøk på å underspille dette. De har lydopptak.

Endret av Anonio
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julia Piñero skrev (2 minutter siden):

Dette! Jeg har prøvd flere ganger kokain selv for lenge tilbake da jeg var yngre og festet masse, men ble aldri aggressiv eller voldelig av den grunn..

Du hadde da høyt forbruk over tid og i kombinasjon med  alkohol? 

Som sagt det med vold er iht slik kombinasjon evnt at man har økt risiko for å utøve vold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (Akkurat nå):

Der kom victim-shamingen ja. Fy fader.

Victim chaming? Hvordan fikk du svaret mitt til å bli det?

Leseforståelsen din er ikke blitt bedre skjønner jeg

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krokenguri said:

Victim chaming? Hvordan fikk du svaret mitt til å bli det?

Leseforståelsen din er ikke blitt bedre skjønner jeg

7 minutter siden, Krokenguri said:

Du blir overrasket om offeret snakker sant. Andre blir overrasket over folk som ikke kan ta innover seg at heltene deres ikke er helter.

Jeg er egentlig ganske ferdig med å argumentere deg i mot, du later som du synes det Marius gjør er dårlig gjemt dårlig bak forsvar, nedsnakking av ofre og offentlig hyllest av foreldrene hans som har betalt for dette jævelskapet.

Alt er pill råttent. Få idioten ut av Skaugum og inn i fengsel, slutt å prøve å finne vinkler hvor du kan snakke alt han gjør ned i alvorlighet hele tiden.

Endret av Anonio
  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om han "mildeste formen for vold"-advokaten angrer litt på utsagnet sitt nå? Selv om han har rett, juridisk sett. Det ser jo ikke kjempebra ut i lys av hva vi vet i dag. 

• Liker 13
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (3 timer siden):

En annen ting jeg tenker på - Marius er også et menneske opp i dette. Nå får jeg kjeft av folk for og « støtte « han , men prøv og skille litt. Jeg støtter ingenting av vold og rusbruk. Jeg tipper dog at mennesket Marius ikke har det så veldig bra om dagen. Kanskje litt deprimert , kanskje litt angst? Mulig fulgt opp av psykiatrien ? Og låse seg inne i ei hytte alene er ikke nødvendigvis lurt i den situasjonen han er i. Og være sammen med andre kan derimot være lurt ( så lenge han ikke doper seg eller drikker seg dritings selvsagt - men det kunne han gjort alene på ei hytte også) 

jeg vil at Marius skal ta sin straff, ta et oppgjør med seg selv, bli rusfri , slutte og være voldlig , få en stabil jobb, og få et godt liv. Gjerne med tatoveringer, sigg, Harry merkeklær og som mekaniker . Det virker som at mange her mener at jo mer han driter seg ut jo bedre, og gjør han ikke noe galt så finner vi noe galt. Veien til et bedre liv for Marius kan godt starte med en tur til Italia med venner . Og låse seg inne på ei hytte kunne sett bedre ut, men hadde det vært bedre for Marius ? For hvis Marius skal bli en bedre mann må han jo gjøre det som er riktig for sin psyke. 

Absolutt gode poenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonio said:

Du blir overrasket om offeret snakker sant. Andre blir overrasket over folk som ikke kan ta innover seg at heltene deres ikke er helter.

Nå tror jeg du ser spøkelser ved høylys dag: jeg leser det i alle fall som: jeg blir overrasket om det ikke blir drapsforsøktiltale, om dette (det se og hør skriver om volden) stemmer.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sveits

Dette er en veldig vanskelig tråd å lese. Den handler 10% om MBH, og resterende er kverulering, personangrep og usakligheter. 

Det finnes ikke interesant å lese all kjeftinga. Jeg får brain rot, og gode innlegg drunker i alt gnålet. 

Bare nevner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Andrea59 said:

Nå tror jeg du ser spøkelser ved høylys dag: jeg leser det i alle fall som: jeg blir overrasket om det ikke blir drapsforsøktiltale, om dette (det se og hør skriver om volden) stemmer.

Da er det i tilfelle forferdelig dårlig skrevet.

Ender han ikke med drapsforsøkstiltale, blir jeg overrasket om det se og hør rapporterer stemmer. Sånn leser denne setningen seg.

Ellers ville det sått, "Stemmer dette, får Marius drapsforsøkstiltale."

Endret av Anonio
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Iia skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på om han "mildeste formen for vold"-advokaten angrer litt på utsagnet sitt nå? Selv om han har rett, juridisk sett. Det ser jo ikke kjempebra ut i lys av hva vi vet i dag. 

Han sa jo også at de ikke visste hele innholdet i siktelsen, så at han i det hele tatt sa det uten å vite sikkert, er jo hårreisende. Det har selvsagt kommet flere ting i ettertid, men det burde jo han, som "ganster"-advokat ha klart å se for seg kunne skje her også, og dermed ikke brukt akkurat de ordene.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro at legevakten kan vitne - hvis det stemmer at hun var preget av kvelningsforsøkene, at de ville ha henne til observasjon i timer etterpå?

Jeg mener ikke å tvile (spesielt ikke på offeret, men her er det jo referert via se og hør, da) - men jeg tviler dessverre litt på at det kan bevises, alt sammen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonio said:

Da er det i tilfelle forferdelig dårlig skrevet.

Kanskje litt forutinntatt? Jeg forsto det på den måten i alle fall, og ble overrasket over reaksjonen på innlegget. 

Setningene var vel litt sånn:

Meteorologene sa visst at det kommer høytrykk. Jeg blir overrasket hvis ikke det blir fint vær i morgen om dette stemmer.

Ville du ha lest det som at man tviler på at meteorologene skal ha snakket sant?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andrea59 said:

Kanskje litt forutinntatt? Jeg forsto det på den måten i alle fall, og ble overrasket over reaksjonen på innlegget. 

Setningene var vel litt sånn:

Meteorologene sa visst at det kommer høytrykk. Jeg blir overrasket hvis ikke det blir fint vær i morgen om dette stemmer.

Ville du ha lest det som at man tviler på at meteorologene skal ha snakket sant?

Om dette inlegget var skrevet sånn, ville det stått.

'Det blir bra vær om dette er sant, men jeg er ikke sikker på om meldingen stemmer'.

Endret av Anonio
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...