Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Her er Marius Borg Høiby i Italia (dagbladet.no)

Har bare sett dette. Der er ansiktet hennes sladdet. Noen lurte på om det var Nora f.eks, men hun er på innspilling et sted tror jeg. Tror uansett det er usannsynlig at de som er fornærmede i saken, drar til Italia med ham.

Dette er neppe Nora eller noen annen av de fornærmede i saken 😉  Takk for deling av bilde for jeg begynte seriøst å lure.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NiceOrNothing skrev (9 minutter siden):

Enig . Å den eneste som er egnet ( pr nå) til å styre noe som helst , er  kronprinsen. Han vil jeg gjerne se som statsminister / president /topp-politiker whatever , men da valgt av folket . 

Men da må han stå ærlig fram. Pr i dag er han ofte med bestekameraten Støre på politiske turen. Han var veldig  for strømkablene. Han er også en globalist på sin hals og høyt oppe i rang i den globale organisasjonen WEF. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (20 minutter siden):

Enig . Å den eneste som er egnet ( pr nå) til å styre noe som helst , er  kronprinsen. Han vil jeg gjerne se som statsminister / president /topp-politiker whatever , men da valgt av folket . 

Egnet fra hvilket utvalg? Ønsker vi republikk tenker jeg vi bør satse på nye folkevalgte og et langt bredere utvalg. Kast dere på, det blir utelukkende positivt og bedre kandidater uansett 😉 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemigirl skrev (4 minutter siden):

Egnet fra hvilket utvalg? Ønsker vi republikk tenker jeg vi bør satse på nye folkevalgte og et langt bredere utvalg. Kast dere på, det blir utelukkende positivt og bedre kandidater uansett 😉 

Enig. Bare å Google WEF og Young Global Leaders. Da blir nok ALT FOR NORGE, alt for lite….. Det som irriterer meg er alt pratet om det grønne skifte. Ingen som forurenser mer enn eliten. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir faktisk sjokkert over at han er fotografert på utesteder i Italia nå. Enten er han ute av kontroll og gir faen i alle råd han får, eller så har han ikke gode nok folk rundt seg til å gi råd om at det er lurt å ligge litt lavt de neste månedene. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

jeg ikke syntes marius si e handlinger har noe med kongehuset og monarkiet å gjøre. 

Fordi? Han er sønn av kronprinsesse MM og selv om han ikke er å regne som del av kongehuset så er han en del av kongefamilien, og alt hva han gjør, sier og blir tatt for vil bli koblet opp mot opphavet og dens posisjon, så hva du synes har null niks å si rett og slett, for det blir bare synsing

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnenavn skrev (47 minutter siden):

Hvem er damen på bildet? Er det «kjæresten»/ ekskjæresten, som han nylig var sammen med, eller er det en ny? Spennende at han omtaler voldsofferet som kjæresten sin i media, for så å være på sjekkern i Italia to uker senere. 

Marius viser seg å ha lite anstendighet og mye arroganse. 
Helt utrolig at MM aksepterer denne oppførselen. 

Må også bare få sagt at det er helt spinnvilt at de smiler og vinker til kameraene på bryllupsfest, uten å ta til ordet offentlig om hans oppførsel og deres standpunkt til den. Spesielt MM, som er hans mor. 

Herregud! Skal Mette Marit stå og være sur,deprimert og gråte i bryllupet?

De er nær familie, og det er brudeparet sin fest. Da kommer man ikke å dreper stemningen.

Jeg synes det er flott at de deltar, og koser seg! De har garantert godt av en avkobling. 

Skal alle landets mødre droppe alt når sønnene gjør noe faenskap?

Plasser skylden der den hører hjemme !

Ikke ofte jeg leser bibelen, men det er ett fantastisk utdrag der. Det var om en kvinne som hadde brutt ekteskapet/drevet hor. Hun skulle da steines. Da sa Jesus " de av dere som er uten synd kan kaste den første stein".... og ingen kastet!

Mange i Norge burde kanskje lese litt i bibelen om akkurat dette, da ville kanskje all hetsen mot mette marit avta litt...??

• Liker 4
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Folks handlinger har ringvirkninger på de rundt. Uansett hvor voksne de er. Alt er sammensveiset, uansett hvem som sitter på ansvaret. Alt påvirker alt. Så du kan vel gjerne synes det, men du ser i media bl.a at det faktisk påvirker Kongehuset i aller høyeste grad. Det er heller ingen som legger skylden på MM her, men folk sier i bunn og grunn at han har hatt det altfor lettvint uten å ha bli stilt skikkelige krav til. 

Å si at hun har gjort  det lettvint. Er å gi henne skylden. Det blir for meg å si det samne som at marius  ruser seg og  slår  fordi mamma gjør det lettvint. 

Hvorvidt mertw marit  har gjort ting lettvint  eller  ikke har faktisk  ingenting  å si. Om hun hadde gjort det vanskelig  så hadde han holdt  på på samme vis. Og da hadde hun fått kritikk for å ikke bry seg  om sønnen sin og at det var hennes  ansvar å hjelpe.

Skjønner dere ikke at denne retorikken også påfører andre pårørende skam?

Pårørende gjør så godt de kan om det er riktig å hjelpe eller slå hånden av den som ruser seg er ting netopp pårørende  må ta tunge valg på hver dag. Også har de med en type som marius man ikke når inn til og klarer  å hjelpe.  Hva hjelper det da å legge skyld på de pårørende.  Når det er en eneste person som står for egne handlinger. 

Jeg godtar det ikke  finner meg ikke  i det, at påøremde skal pålegges større ansvar og skyld enn den som utfører og er sånn.

Det finnes tusenvis i norge som har vokst opp med dårlige foreldre som er både voldelig og ruser seg. Noen barn følger etter, og blir sån. Selv andre gjlr det motsatte.

Det finnes tusenvis av barn som har vokst opp med gode foreldre  og masse privilegier som enddr akkurat  opp som marius.om du har mye resurser eller mye  penger  kommer ikke det til å hjelpe  en dritt før vedkommende  bestemmer seg for at nok er nok og tar tak selv. Og det kommer aldri til å skje om de skal flyte på at det er alle andres skyld.

Diagnoser er heller ingen  unskyldning.  Det kan være  en forklaring på at ting er blitt som det  er blitt. Men unskyldning  er det ikke. 

Å ha en forklaring på at det er blitt som det er blitt. Er viktig iht å kunne la seg bli hel igjen. Fordi  i forklaringen, kan nøkkelen til å  gjøre en endring ligge. Men ikke et sekund skal man skylde på forklaringen . 

De som holder på sånn vet veldig godt at det de gjør er galt. Det er også derfor de skjuler det så godt. Helt til  det ikke går å skjule  det lengre. Hadde de ikke skjønt det var galt,  hadde de ikke brukt så mye tid på å skjule  det heller. 

At han fått ting og får ting  er ikke en unskyldning  for slik oppførsel . Det er faktisk  en av de dummeste unskyldningrne jeg  har hørt 

"Jeg slår damer å ruser meg fordi jeg får for mye...." Det høres vel litt urimelig  ut eller?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FruR said:

Han er med ei dame i Italia nå. Video på Dagbladet og se og hør. Vet vi hvem damer er?

Filmen er ikke ny, den er fra torsdagen. Han er vel bare rundt og snakker med kjente, trenger vel ikke være noe spesielt med henne for det. Hun bør iallfall ikke få negativt fokus, sånn uten videre, for å oppholde seg på et utested til samme tid.

Dagbladet og Se&Hør har omtrent identisk ordlyd og samme bildemateriale fra Italia, inkludert samme navn på «journalister» og foto. Ikke noe nytt at Dagbladet er tabloid, men at det er SÅ tett samarbeid var jeg ikke klar over.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askefast skrev (2 minutter siden):

De er nær familie, og det er brudeparet sin fest. Da kommer man ikke å dreper stemningen.

Jeg synes det er flott at de deltar, og koser seg! De har garantert godt av en avkobling. 

På en måte enig, MEN, MM har ikke vært på banen i det hele tatt for å si noe om hva hennes sønn har bedrevet med, og hun, som personlig har valgt å engasjere seg mot vold i nære relasjoner, men det å være offentlig ang. dette når hennes egen sønn er involvert, nei, det klarer hun ikke, og har vært usynlig for det meste av tiden siden saken eksploderte og det var Marius sin STEFAR som måtte uttale seg, så det at hun plutselig klarer å være offentlig nå, foruten en liten periode under sommer-OL, ja, DÈT er greit liksom

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Å si at hun har gjort  det lettvint. Er å gi henne skylden. Det blir for meg å si det samne som at marius  ruser seg og  slår  fordi mamma gjør det lettvint. 

Hvorvidt mertw marit  har gjort ting lettvint  eller  ikke har faktisk  ingenting  å si. Om hun hadde gjort det vanskelig  så hadde han holdt  på på samme vis. Og da hadde hun fått kritikk for å ikke bry seg  om sønnen sin og at det var hennes  ansvar å hjelpe.

Pårørende gjør så godt de kan om det er riktig å hjelpe eller slå hånden av den som ruser seg er ting netopp pårørende  må ta tunge valg på hver dag. Også har de med en type som marius man ikke når inn til og klarer  å hjelpe.  Hva hjelper det da å legge skyld på de pårørende.  Når det er en eneste person som står for egne handlinger. 

Jeg godtar det ikke  finner meg ikke  i det, at påøremde skal pålegges større ansvar og skyld enn den som utfører og er sånn.

Det finnes tusenvis i norge som har vokst opp med dårlige foreldre som er både voldelig og ruser seg. Noen barn følger etter, og blir sån. Selv andre gjlr det motsatte.

Det finnes tusenvis av barn som har vokst opp med gode foreldre  og masse privilegier som enddr akkurat  opp som marius.om du har mye resurser eller mye  penger  kommer ikke det til å hjelpe  en dritt før vedkommende  bestemmer seg for at nok er nok og tar tak selv. Og det kommer aldri til å skje om de skal flyte på at det er alle andres skyld.

Diagnoser er heller ingen  unskyldning.  Det kan være  en forklaring på at ting er blitt som det  er blitt. Men unskyldning  er det ikke. 

Å ha en forklaring på at det er blitt som det er blitt. Er viktig iht å kunne la seg bli hel igjen. Fordi  i forklaringen, kan nøkkelen til å  gjøre en endring ligge. Men ikke et sekund skal man skylde på forklaringen . 

De som holder på sånn vet veldig godt at det de gjør er galt. Det er også derfor de skjuler det så godt. Helt til  det ikke går å skjule  det lengre. Hadde de ikke skjønt det var galt,  hadde de ikke brukt så mye tid på å skjule  det heller. 

At han fått ting og får ting  er ikke en unskyldning  for slik oppførsel . Det er faktisk  en av de dummeste unskyldningrne jeg  har hørt 

"Jeg slår damer å ruser meg fordi jeg får for mye...." Det høres vel litt urimelig  ut eller?

Miljø og tilrettelegging, både bevisst, men også ubevisst, er i stor grad den høyeste faktoren til at noen havner på skråplanet. Det er derfor pårørende kan ha nytte av gruppeterapi eller lignende hvis en av deres kjære er på avrusning. Fordi de ikke ser selv hvordan de muligens tilrettelegger for den som misbruker. Det gjelder ikke bare rus og alkohol, det gjelder all slags avhengighet. Jeg gir ikke MM skylden, så hvis du oppfatter det sånn, etter at jeg har sagt det tidligere også, får du ta på din egen kappe. Jeg evner derimot å se kompleksiteten i en situasjon. Som jeg sa tidligere, alt påvirker alt, og alt har en sammenheng med alt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askefast skrev (7 minutter siden):

Skal alle landets mødre droppe alt når sønnene gjør noe faenskap?

Plasser skylden der den hører hjemme !

Ikke ofte jeg leser bibelen, men det er ett fantastisk utdrag der. Det var om en kvinne som hadde brutt ekteskapet/drevet hor. Hun skulle da steines. Da sa Jesus " de av dere som er uten synd kan kaste den første stein".... og ingen kastet!

Mange i Norge burde kanskje lese litt i bibelen om akkurat dette, da ville kanskje all hetsen mot mette marit avta litt...??

Nei, jeg synes hun er en god skuespiller for hun må ha det helt jævlig nå. Jeg TROR dette har pågått i så mange år at sjokket har lagt seg for lengst. Folket er nok mer sjokkert.

Livet må gå videre og sønnen er voksen. Jeg tippet de har gitt opp. Eller jeg håper det for M sin skyld og ikke minst for de fornærmede og eventuelt de han møter i fortsettelsen. Enig i at skylden er hans ene og alene. Jeg oppfatter diskusjonen i grunn som at folk lurer på hvor gikk det galt, hvorfor gikk det galt, hva har de gjort osv.  Ref: åpent brev og telefoner til div redaksjoner. Også følger det med visse oppgaver ved alle privilegiene. Ellers ligger det mye info i disse 421 sidene. Trenger ikke gjenta alt, men det er forskjell på Kongefamilien og familien Hansen. Det kommer vi ikke bort i fra. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg synes hun er en god skuespiller for hun må ha det helt jævlig nå. Jeg TROR dette har pågått i så mange år at sjokket har lagt seg for lengst. Folket er nok mer sjokkert.

Tror jeg og. Kan også hende hun på et vis er lettet over at MBHs "hemmeligheter" er avslørt, det ville i så fall vært forståelig. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Miljø og tilrettelegging, både bevisst, men også ubevisst, er i stor grad den høyeste faktoren til at noen havner på skråplanet. Det er derfor pårørende kan ha nytte av gruppeterapi eller lignende hvis en av deres kjære er på avrusning. Fordi de ikke ser selv hvordan de muligens tilrettelegger for den som misbruker. Det gjelder ikke bare rus og alkohol, det gjelder all slags avhengighet. Jeg gir ikke MM skylden, så hvis du oppfatter det sånn, etter at jeg har sagt det tidligere også, får du ta på din egen kappe. Jeg evner derimot å se kompleksiteten i en situasjon. Som jeg sa tidligere, alt påvirker alt, og alt har en sammenheng med alt. 

Det er uansett ikke en unskylning. Dessuten det vi vet er at han har flere diagnoser. Hva det er, må han selv velge å dele eller holde for seg selv.

Men hvis du vil lete etter grunner , tror jeg nok du heller bør se i den retningen for å finne svar. Enn at han er for priviligert. 

Nå syntes jeg ikke man skal spekulere i andres diagnoser. Men tenker jo på noen som er ganske plausible iht problemene han har. Men fortsatt er det ikke noen unskyldning  for alt han gjør. 

Så eneste jeg vil si om det, er de diagnosene jeg tenker på forklarer  også skole og arbeids karriere også. For jeg tviler ikke på at han lett kunne ha gatt mange priviligerte jobber å lykkes i tilgjengelig  mtp kontakt nettverket sitt. 

Og da syntes jeg fokus på feil på mettemarit om påstander man ikke vet er sant , blir vekdig feil retning å  peke på. Det blir shaming av pårørende.  Som generelt  gjør så godt de kan

Det er iallefall  ikke at han kjører fin bil somer grunnen

Endret av Krokenguri
Feilretting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (20 minutter siden):

Diagnoser brukt rett som forklaring kan også hjelpe ofre, men det er en hårfin balansegang mellom bagatellisering og skyldpåføring og det motsatte. Jeg har funnet ut i voksen alder at den som utsatte meg for et helvete hele barndommen bl.a. har en autismespekterlidelse. Man blir ikke voldelig mot barna sine fordi man har Asperger e.l. Det handler om andre ting i tillegg. Men den diagnosen har gjort at jeg har greid å forstå en del reaksjonsmønstre bedre, og dermed greid å se at «det er jo hen, det er ikke meg!» Det å få en forklaring på hvorfor voldsutøver oppfører seg som hen gjør kan bidra til at man kommer ut av «det er bare min skyld, meg det er noe galt med, hvis det presenteres rett. Mens presentert feil kan det ende med enda mer skyldfølelse og unnskyldninger, og «stakkars, jeg burde jo tatt hensyn». Så svært tveegget sverd! 

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Det er uansett ikke en unskylning. Dessuten det vi vet er at han har flere diagnoser. 

Så hvis du vil lete etter grunner , tror jeg nok du heller bør se i den retningen for å finne svar. Enn at han er for priviligert. 

Nå syntes jeg ikke man skal spekulere i andres diagnoser. Men tenker jo på noen som er ganske plausible iht problemene han har. Men fortsatt er det ikke noen unskyldning  for alt han gjør. 

Så eneste jeg vil si om det, er de diagnosene jeg tenker på forklarer  også skole og arbeids karriere også. For jeg tviler ikke på at han lett kunne ha gatt mange priviligerte jobber å lykkes i tilgjengelig  mtp kontakt nettverket sitt. 

Og da syntes jeg fokus på feil på mettemarit om påstander man ikke vet er sant , blir vekdig feil retning å  peke på. Det blir shaming av pårørende.  Som generelt  gjør så godt de kan

Herregud, du leser altså det du vil lese, og cherrypicker det du synes gagner dine kommentarer. Jeg har aldri sagt at noe er en unnskyldning. Men alt har en årsak, uansett hvordan du vrir og vender på det, til og med familien hans kan påvirke mye helt uten at de har ment det. Det er veldig sjeldent at noe kommer ut av ingenting.

Du vet ingenting om diagnosene hans heller, så det er ganske rich av deg å beskylde meg for å unnskylde noe som helst, når du gjør nettopp det i de siste setningene dine. Du må begynne å se på hvordan du selv svarer, før du beskylder andre for ting. It's not a cute look.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Som generelt  gjør så godt de kan

Gjør de det? Har de f.eks skrudd igjen pengekranen? Neppe, tror ikke det, for hvor ellers skal M fått mulighet til å dekke utgiftene sine......og for alt hva vi vet så har han ikke betalt en krone for huset han leier, men det blir vel bare synsing, men noe særlig til inntekt har han jo ikke hatt, og hvor formuen hans kommer fra kan man jo lett regne seg frem til

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Diagnoser brukt rett som forklaring kan også hjelpe ofre, men det er en hårfin balansegang mellom bagatellisering og skyldpåføring og det motsatte. Jeg har funnet ut i voksen alder at den som utsatte meg for et helvete hele barndommen bl.a. har en autismespekterlidelse. Man blir ikke voldelig mot barna sine fordi man har Asperger e.l. Det handler om andre ting i tillegg. Men den diagnosen har gjort at jeg har greid å forstå en del reaksjonsmønstre bedre, og dermed greid å se at «det er jo hen, det er ikke meg!» Det å få en forklaring på hvorfor voldsutøver oppfører seg som hen gjør kan bidra til at man kommer ut av «det er bare min skyld, meg det er noe galt med, hvis det presenteres rett. Mens presentert feil kan det ende med enda mer skyldfølelse og unnskyldninger, og «stakkars, jeg burde jo tatt hensyn». Så svært tveegget sverd! 

Netopp.

Dette  er jo et enormt felt. 

Men personlighet evnt personlighets forstyrrelse og en eller flere diagnoser i tilegg  kan bli en bombe. Og vanskelig for omgivelsene å håndtere. Da skal man være ganske sterk psykisk å stå støtt i det

Påpeker at dette er et eksempel  og ikke påstand om Marius på noe vis.

Men noen kombinasjoner er mer uheldig enn andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Det er uansett ikke en unskylning. Dessuten det vi vet er at han har flere diagnoser. Hva det er, må han selv velge å dele eller holde for seg selv.

Men hvis du vil lete etter grunner , tror jeg nok du heller bør se i den retningen for å finne svar. Enn at han er for priviligert. 

Konsekvenser. Konsekvenspedagogikk bygger på praktisk humanisme og eksistensialistisk filosofi, der mennesket betraktes som tenkende, villende og handlende. Friheten til å handle og forpliktelsen til å bære konsekvensene av handlingene betraktes som grunnleggende elementer i all læring. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (6 minutter siden):

Tror jeg og. Kan også hende hun på et vis er lettet over at MBHs "hemmeligheter" er avslørt, det ville i så fall vært forståelig. 

Skal jeg først spekulere i noe her inne så er det akkurat det punktet. Ser man på det brikkene vi faktisk har i dette puslespillet så er det ganske sterke indisier på at de har visst om «alt» bortsett fra partnervolden, men tipper han har vært i håndgemeng med kompiser etc de vet om. Tipper de har prøvd hundreogørten ganger med ulike tilnærminger, med samme resultat uansett:Marius gjør som Marius vil (ha kan jo stikke fra Italia til Tyrkia og ta en prat med Anne Ma🙈😂). Tenk på 50-årsfeiringen. De går ut med at Marius var syk (?), så dukker han opp uflidd på en fest rett borti gata. Det stinker klassisk straff av foreldre/familie. Ikke fått vilja si på noe, svarer med å drite i bursdagsfeiringa (eller ruse seg så heftig dagen før at det er åpenbart at han ikke kan delta på det offisielle programmet), som han vet at hele det offentlige Norge følger og analyserer. Jeg har tenkt hele siste uka at om noe så tror jeg MM er letta. Selv om det er tøft. For nå er katta ute av sekken, og på en slik måte St det er lite trolig at han slipper unna. Man kan faktisk være såkalt overbeskyttende OG sette grenser og gi konsekvenser sanrufug. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...