Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (17 minutter siden):

Til dere som påstår at det at saken flyttes til et annet avsnitt kun er en formalitet - advokatene er uenige med dere:

https://www.dagbladet.no/nyheter/overfort-til-nytt-avsnitt/81869159

«Speiler sakens alvorlighetsgrad

Advokat Mette Yvonne Larsen er bistandsadvokat for kvinnen i 20-åra. 

«Jeg er kjent med aktorbyttet og at saken er flyttet til en annen avdeling. Jeg antar at dette speiler sakens alvorlighetsgrad», sier hun til Dagbladet.»

og

«Hauklands bistandsadvokat, John Christian Elden, sier at de tar beslutningen om å flytte sakene til etterretning.

- Det tyder på at politiet ser mer alvorlig på saken etter å ha foretatt innledende etterforskning, noe vi tar til etterretning. Politiet behøver ikke utvide noen siktelse med mindre de skal bruke tvangsmidler. Det vurderes normalt på slutten av en etterforskning når tiltale skal avgjøres, sier han til Dagbladet.»

To av forholdene etterforskes som vold i nære relasjoner (ikke seksualisert vold - av det som så langt er kjent). Det er da, etter min mening, positivt for rettssikkerheten at det flyttes til det avsnittet etter innledende etterforskning og ved behov for videre etterforskning.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isnih skrev (7 minutter siden):

Ja, det er jo sant👍 Har ikke dobbeltsjekket hvordan det skrives korrekt, det burde jeg gidde. 

Jeg har nå korrigert til og, ikke -og. 

• Liker 1
Skrevet
Istapp skrev (9 minutter siden):

Les en gang til. Når du leser i loven betyr ordlyden "og" at du må ha gjort ditt og datt. Men her viser det til to typer alvorlighetsbrudd folkene jobber med i en og samme avdeling/avsnitt - jfr. ost og kjeks... Det betyr ikke at du som gjest må spise både osten og kjeksen.

Les lovforklaringer under NAV f.eks der står det gjerne" du må ha x og y for å få z" eller det kan stå " du må ha x eller y for å få z". I sistnevnte trenger du ikke ha x og y samtidig, begge utløser alene z.

Her er det to avdelinger det vises til, to egennavn om du vil og da bindes de sammen av ordet og.

Det er en avdeling som er ansvarlig for to områder.

Det er litt vanskelig å skjønne hva du mener. Mener du at " avsnitt for seksuallovbrudd og vold i nære relasjoner" bare behandler saker hvor begge forbrytelser er begått? Eller at det er to avsnitt/avdelinger og at dette betyr at han både har gjort det ene og det andre?

Det høres slik ut, og begge deler er feil.

• Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

Som tidligere tilhenger av kongehuset/monarki, om enn kanskje ikke av de ivrigste, men i hvert fall temmelig trofast, er det ikke bare Marius' "bravader" og hans tilsynelatende likegyldige holdninger til alvorlige lovbrudd som har fått meg til å snu. Det er mye annet grums i huset som jeg ikke gidder å nevne her, særlig siden det allerede har fått stor medieoppmerksomhet, men i tillegg til det som har kommet for en dag de siste par årene, er det måten kongehuset møter (eller ikke møter) folkets spørsmål og undring på hva som skjer som understreker at tiden er overmoden for å avvikle sirkuset det nå har blitt.

Jeg har ingen problemer med å forstå at det å uttale seg om straffesaken er komplisert, eller at det sikkert er kjipt å uttale seg offentlig om en datters/søsters valg, men det er ingenting i veien for at de kan uttrykke sympati med ofre, si at kvakksalveri er en uting (særlig når det går ut over uskyldige barn), og ta avstand fra rus og vold på en "generell og høvelig" måte uten at dette hadde forstyrret nevnte rettssak på noen som helst måte. Særlig når MetteMor allerede har blandet seg inn på en såpass klønete måte at selv de verste hønemødre (inkludert meg selv), undres.

Jeg forventer ikke at vårt snart 90 år gamle kongepar skal stå på barrikadene, men denne tausheten og tafattheten er øredøvende og ødeleggende - jeg hadde forventet mye mer av vårt kronprinspar, for å si det mildt. Harald og Sonja har utøvd sin plikt på en fremragende måte, nå kan resten av kongehuset pakke sine LV-kofferter og si takk for seg.

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 6
Skrevet
Grüner skrev (33 minutter siden):

IMG_6918.jpeg.cb4810311cc7b2931190b2c95830d656.jpegFlere enn meg som synes Marius ligner en viss karakter i Game of Thrones 😝?

Bare ut fra bildet? Jeg har sett serien og er dermed kanskje også en smule påvirket av karakterens vesen, men det blir et ja fra meg.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Malmfrid skrev (47 minutter siden):

Men jeg visste ikke at hun var gift. 

Det er egen duskusjon tråd om martha og durek

Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det er egen duskusjon tråd om martha og durek

Tenkte bare å gi deg noe å kjefte for igjen - en stund siden sist. 

Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Tenkte bare å gi deg noe å kjefte for igjen - en stund siden sist. 

Takk. Det sporer veldig  mye av her. Fort gjort når noe er relevant iht et spm . Men så spinner det  avgårde på feil tema  

Slapp av er ikke feilfri på det jeg heller.  Men jeg trodde faktisk  nå at jeg var i en av de andre to trådene 

Skrevet
iliah skrev (25 minutter siden):

Fy faen. Dette blir jo et fint argument for advokatene til andre som blir behandlet annerledes enn Marius i lignende situasjoner. Jeg hadde gått rett til media om det oppdages at det ikke er likhet for loven. 

Norge er heldigvis et land med syltynne grenser for hva som er rett og galt, og det sitter svært mange kyndige mennesker og følger med på at MBH får sin sak og eventuelle straff behandlet etter boka. Selv den "beste" gangsteradvokat vil få problemer med å sno klienten sin unna rettferdigheten her, håper og tror jeg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gothard skrev (3 timer siden):

Hey, slapp av

De fleste av oss her inne er på ditt lag.

Det er best å synes synd på en narkoman kvinnemishandler som lever et liv uten konsekvenser.

Fordi han er så lei seg. Så skikkelig ordentlig lei seg. For real.

Å du er på samme nivå. Imponerende.

Når har jeg ment eller  ytret meg som skulle tilsi at det er mine meninger og holdninger? 

Takk jeg klarer  å snakke for meg selv takk. Trenger ikke hjelp til  det. Og skulle jeg trenge det er det godt å vite at jeg ikje skal spørre deg om den hjelpen

• Liker 2
Skrevet
Grüner skrev (50 minutter siden):

IMG_6918.jpeg.cb4810311cc7b2931190b2c95830d656.jpegFlere enn meg som synes Marius ligner en viss karakter i Game of Thrones 😝?

Ja. Jeg la to bilder her tidligere i tråden ett av Jeoffrey og ett av marius og skrev bare skilt ved fødsel. 

Det ble visst slettet.  Så vet ikke om ditt får stå

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Mens Marius er i Italia, så samles familien i Ålesund.
Her synes jeg MM bakfra var litt snarlik Ruth Narvestad. Hun som var med i «Borettslaget»

IMG_7023.thumb.jpeg.718d3ee33de2877e7e4ee2f39bae0c6a.jpeg

Endret av SagaP
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
SagaP skrev (7 minutter siden):

Her synes jeg MM bakfra var litt snarlik Ruth Narvestad. Hun som var med i «Borettslaget»

Godt hun ikke er så pent kledd da. Hadde hun flottet seg, hadde det nok blitt ramaskrik.  (Advarsel: ironi)

Også  lurer jeg veldig på hva dette bildet  har med marius å gjøre?🤔

Endret av Krokenguri
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)
SagaP skrev (3 minutter siden):

Hmmm, jeg skrev akkurat at jeg hadde slettet det bildet og lenken fra mitt tidligere innlegg fordi det fikk så mange  ufine kommentarer… Jeg hadde kun fokus på mauren på jakken, var det symbolsk eller ikke. 

Endret av Bestemoren
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Ja. Jeg la to bilder her tidligere i tråden ett av Jeoffrey og ett av marius og skrev bare skilt ved fødsel. 

Det ble visst slettet.  Så vet ikke om ditt får stå

Har ikke sett de bildene du la ut, men visste ikke at den sammenligningen var så støtende at det måtte slettes? De er jo ganske like utseendemessig 🤷‍♀️.

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Godt hun ikke er så pent kledd da. Hadde hun flottet seg, hadde det nok blitt ramaskrik. 

Det er reiseantrekk. Både hun og Emma skulle nok skifte på hotellrommet.

• Liker 5
Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Har ikke sett de bildene du la ut, men visste ikke at den sammenligningen var så støtende at det måtte slettes? De er jo ganske like utseendemessig 🤷‍♀️.

Ja jeg syntes det var litt morsomt jeg da. 

• Liker 2
Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Det er reiseantrekk. Både hun og Emma skulle nok skifte på hotellrommet.

Glemte å skrive at det var ironisk. Skal legge til det. Takk for tilbakemelding,  så jeg kom på det 

• Liker 1
Skrevet
Bestemoren skrev (6 minutter siden):

Hmmm, jeg skrev akkurat at jeg hadde slettet det bildet og lenken fra mitt tidligere innlegg fordi det fikk så mange  ufine kommentarer… Jeg hadde kun fokus på mauren på jakken, var det symbolsk eller ikke. 

Oi - det var jeg ikke klar over. Men da jeg så dette bildet begynte jeg å tenke på hun Ruth fra «Borettslaget». Legendarisk og kjempemorsom serie.

Nå fikk jeg lyst til å se den på nytt

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (51 minutter siden):

Haha, da har du ikke fulgt med i timen hvis du tror dette er unikt for MBH😂Sønnen til statsministeren har sittet på Skavlan og innrømmet bruk av ulovlig rusmiddel uten en eneste reaksjon. Statistikk viser at vestkanten barn slipper unna der østkanten barn taues inn for en brøkdel og får ransaket gutterommet. Men det snakker ikke politiet høyt om, og media løper stort sett rusreform-motstanderne i politiet sitt ærend, det ser man også hva gjelder riksadvokatens presisering av lovverket fra 2021 når det kommer til bl.a. ransaking. Det er også vist til den presiseringen i saken om hvorfor de ikke ransaket Skaugum. 

Man skulle tro at det var noe forskjell på å fortelle at man plukket sopp på et jorde i ungdomstiden (om jeg husker riktig), og det å bli hentet av politiet under et døgn etter å ha brukt kokain og innrømmet det både i avhør og offentlig, med vold inne i bildet.

Uavhengig av dette, så er rusmidler en uting, og jeg ser deg samme som deg angående klasseforskjeller. Trist at vi har sunket så lavt, men jeg nekter å gi meg i kampen om et rettferdig samfunn. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...