Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, ~ Ada ~ said:

Dere tror ikke hun tar det alvorlig og er i en krise? 

Jo. Hvilket jeg har nevnt i et par andre, lengre innlegg. Det er lett å plukke ut enkeltinnlegg, men jeg står for en sleivete spøk innimellom alvoret. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gothard skrev (5 minutter siden):

Det hadde vært fint om alle hadde fokus på det tråden faktisk handler om.

Pressens feilaktige og svært belastende fokus hva gjelder Marius Borg Høiby.

Ja, hvorfor ha fokus på ofrene? Det er lilleprinsen som nå kommer til å slite framover. Blir avinvitert og greier… #klaskerpressenpålankene

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Gothard skrev (6 minutter siden):

Helt ærlig? Nei.

Forventer faktisk mer av MM akkurat nå.

Ok.

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Når han er under 18 er han under foreldrene sin verge. I det han passerer 18 har han 100%ansvar for seg selv.

Som i jobbe, studere eller på andre måter skaffe seg livsopphold?

Besørge egne reiser, luksusartikler, egne kjøretøy, eget bosted?

Så lenge ikke dette kreves av kronprinsparet samtidig som de finansierer alle disse tingene for ham ++?

Da krever jeg faktisk en forklaring fra dem angående hva som har blitt iverksatt og hva videre konsekvenser vil bli for MBH.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Gjest Malmfrid
Skrevet
Gothard skrev (22 minutter siden):

Hun har bare gått tilbake til røttene sine og viser det.

Dere som hater monarkiet benytter hver minste detalj til å kritisere.

Det er vel mer det at vi vet hvordan vi ville kledd oss dersom familien fikk 12 mill i året i lønn.

Skrevet
Gothard skrev (Akkurat nå):

Som i jobbe, studere eller på andre måter skaffe seg livsopphold?

Besørge egne reiser, luksusartikler, egne kjøretøy, eget bosted?

Så lenge ikke dette kreves av kronprinsparet samtidig som de finansierer alle disse tingene for ham ++?

Da krever jeg faktisk en forklaring fra dem angående hva som har blitt iverksatt og hva videre konsekvenser vil bli for MBH.

Ta et sitat  og mist konteksten av det som står. Vri på det og kritser det i et an et perspektiv teksten ble skrevet. Ja ser oppskriften  ganske bra nå

Skrevet
Gothard skrev (5 minutter siden):

Det hadde vært fint om alle hadde fokus på det tråden faktisk handler om.

Pressens feilaktige og svært belastende fokus hva gjelder Marius Borg Høiby.

Tja, da kan alt bare settes punktum på vel? Pressens feilaktighet ovenfor M, er vel egentlig ikke feilaktig annet enn at pressen skulle skrevet om problematikken for flere år siden. Belastende fokus? Joda, men han lever i landets mest profilerte familie. Og han vil ha alt av positive privilegium med familien, men ikke ettergås på kritiske sider. Nei, synes faktisk pressen belyser siden av landets mest beskyttede jetsetpartyprins rimelig etter hvordan kan har oppført seg. Hvor mange ofre kunne vært spart for hans oppførsel om ikke pressen har skjermet og lagt lokk på hans utfordringer? Stakkars unge damer! 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Ta et sitat  og mist konteksten av det som står. Vri på det og kritser det i et an et perspektiv teksten ble skrevet. Ja ser oppskriften  ganske bra nå

Synes du det er passende å dra på flere ukers luksusferie samtidig som man etterforskes for flertallige lovbrudd? 

Især når alt omtales i norsk presse hver dag?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
3 minutter siden, Krokenguri said:

Er vist ikke god på å være kort ....🤪

Jeg tror det hadde vært lettere å forstå innleggene dine hvis de var litt kortere og mer presise ift hva du svarer på :) Jeg er ikke alltid enig med deg, men selv når vi er enige kan det være litt vanskelig å følge resonnementene. Det er fort gjort hvis du skal svare mange brukere og innlegg fortløpende. Jeg tror kanskje du hadde fått litt mindre pes fra andre brukere også, dersom tekstene var litt strammere og to the point.

Regner med innlegget mitt blir slettet som brukerdebatt, men jeg tar sjansen på å gi en tilbakemelding siden du nevnte det selv :) 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Johan uten land skrev (1 time siden):

Selvølgeligheter om at alle bør følge loven - helt meningsløst å komme med noe sånt.

Du må gjerne formulere det så banalt som mulig, men nå er det nettopp selvfølgeligheter kongehuset driver med; det er derfor de er samlende. Men til forskjell fra når ordene baserer seg på det generelle, kunne de her hatt betydning utover det rent symbolske. Partnervold er et veldig stort og stadig økende problem blant folket de er ment å representere. Kanskje kunne de sagt noe som ville hatt betydning for de mange ofrene og deres familier. Kanskje kunne de bidratt til å minske stigma. Men nei, de er simpelthen ikke av det formatet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
48 minutter siden, Aricia said:

Ironi er dessuten som man vet ikke å si det motsatte av det man mener, slik mange fortsatt innbiller seg, men å si flere ting på én gang, slik at man kan unnskylde seg ved å vise til én av fortolkningene når man konfronteres med uttalelsen sin, og frasi seg alt ansvar for andre fortolkninger.

Hvis definisjonen på "ironi" er endret så bør du kanskje si ifra til Store norske leksikon også?

"Ironi er det å uttrykke noe man ikke mener, eller noe som er det motsatte av det man mener, i hånende eller spøkefull hensikt."
https://snl.no/ironi

Endret av Caissa
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

At du ikke liker flisespikking? Da er kanskje ikke et diskusjonsforum det beste stedet å henge?

Du ber om det gjennom dine svar til meg før i tråden: Mener du at denne tråden KUN skal inneholde flisespikking?!  

• Liker 9
Skrevet
Gothard skrev (1 minutt siden):

Synes du det er passende å dra på flere ukers luksusferie samtidig som man etterforskes for flertallige lovbrudd? 

Vet ikke  hva han er ute på jeg. Det dukker sikkert opp noen bilder av det etterhvert.  

Om han har reist for å dra på bryllup,  tur med kompiser eller annet vet jeg svært lite om. Egentlig  så syntes jeg ikke det er noe problem om han drar på luksus tur, eller liggee på motell i Italia  nå. Så vidt jeg vet er det uansett  ikke ulovlig  å ta den turen. Og jeg er ikke så sykt opptatt av hva folk gjør slik. Så ser ikke noe feil eller bra med det. Velger å ikke ha noen mening.

Jeg syntes heller  det er unødvendig  mye ramaskrik og drama om det. Og skjønner ikke helt hva folk går i taket for.  Drar han til Italia for å banke damer.  Ja da skal jeg bry meg. 

Er det riktig at han er utestengt fra bryllupet  så  tenker jeg. Det er ikke uventet og vel fortjent. Jeg tro nemlig han må  ta hvert eneste steg han møter nå, og fremover i tid. Å få noen slike smeller, før det er håp om å gjøre noe med livet sitt. At plutselig unskyld og bagatelisering ikke er nok. 

Han har vært en populær gutt mange liker. Så jeg antar at han har mange gode sider også. Og kanskje møtt lite motstand tidligere,  som det nok blir en forandring på nå. 

Iht andre tilfeller jeg har sett, er det skjeldent folk tar tak i sånt før alt rakner. Så tenker vel at det er bra på sett og vis. 

Men at han er i Italia eller Norge  har jeg ingen mening om. Han er i Italia,  men folk oppfører seg like dramatisk rundt det som om han har drept noen. Det syntes jeg er unødvendig tøysete. 

Bra for omdømme hans. Neppe.  Men det blir vel en del av prosessen  fremover

• Nyttig 1
Skrevet
Gothard skrev (19 minutter siden):

Hvor har du funnet at han er på flere ukers tur? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Siktelsen er utvidet og da hadde muligens Hegnar rett. Nå er seksuallovbrudd inkludert.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Hvor har du funnet at han er på flere ukers tur? 

Selvfølgelig skal han ikke det. 

Han brukte billetter som han hadde til feire giftemål fest på vingård. 

Han hadde alt for lite pakking både til å bli med på opplegget på vingården og være borte flere uker. 

Han har snakket med sin advokat som har snakket med politiet.

• Liker 2
Skrevet
JustAsking skrev (20 minutter siden):

Jeg tror det hadde vært lettere å forstå innleggene dine hvis de var litt kortere og mer presise ift hva du svarer på :) Jeg er ikke alltid enig med deg, men selv når vi er enige kan det være litt vanskelig å følge resonnementene. Det er fort gjort hvis du skal svare mange brukere og innlegg fortløpende. Jeg tror kanskje du hadde fått litt mindre pes fra andre brukere også, dersom tekstene var litt strammere og to the point.

Regner med innlegget mitt blir slettet som brukerdebatt, men jeg tar sjansen på å gi en tilbakemelding siden du nevnte det selv :) 

Det har du 100% rett i. 

Men skriver jeg kort. Blir jeg tagget  mange ganger iht spm  og misforståelser.

I tillegg  har jeg adhd. Så det spinner litt over , innimellom.  Så da blir  det fort litt langt. 

Klar over det, og jobber med saken. Bare bra  du  sier fra på en bra måte.  Da har jeg mer å korrigere ,det jeg egentlig vet. 

👍

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
missDoris skrev (2 minutter siden):

Siktelsen er utvidet og da hadde muligens Hegnar rett. Nå er seksuallovbrudd inkludert.

Ikke i følge nrk. Der står at politiet sier at siktelsen Ikke er endret. 

• Liker 6
Gjest NordreSving
Skrevet (endret)
missDoris skrev (5 minutter siden):

Finner ikke noe om utvidelse av siktelse. Hvis det er snakk om flyttingen av saken til nytt avsnitt, så betyr det vel at dette er noe som er anmeldt. Om Politiet velger å sikte ham kommer vel på et senere tidspunkt? 

Endret av NordreSving

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...