Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissLucy skrev (12 minutter siden):

jeg sa ikke at det var positivt. Jeg sa bare at han ikke hjelper seg selv til lavere straff. Tvert imot.

Min formulering det om at det ikke er positivt for saken å ikke forklare seg MEN det jeg ønsker å få frem er jo at man risikerer at ikke alle fakta kommer på bordet om man ikke forklarer seg  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting er i hvert fall sikkert slik jeg ser det: Det hjelper ikke på imaget hans at han ikke vil forklare seg.

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior
MissLucy skrev (26 minutter siden):

194C er åpenbart ikke kronprinsparets residens, men en av de andre bygningen på gården.

Det ser man jo med et halvt øye på kartet til Gule sider: Semsveien 194c på Gule Siders kart

Adressen Semsveien 194 C omfatter, såvidt jeg forstår, 28 bygninger. Deriblant, Skaugum, som er kronprinsparets residens.

Skjermbilde 2024-08-13 143724.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (59 minutter siden):

Å da vet du at han ikke bor i samme utleiebolig

Egentlig vet vi at han flyttet ut derfra , han bodde på Frogner med Nora etter dette. Det er sannsynlig og tro at han bor i en av utleieboligene på Skaugum igjen, om det er den samme eller annen er jo vanskelig og si, men må nesten ha en nyere artikkel om det skal brukes som fakta. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildene er trolig fra offerets nærstående for å vise alle som ikke tror på henne hvor ille det faktisk var og for at gjerningsmannens team ikke skal kunne slette over og påstå at det ikke var så farlig. Bare en liten kroppskrenkelse med kvelertak og vold mot hodet, no biggie.

Hadde vært livredd om noen truet meg med den kniven! 

• Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (2 timer siden):

Hvis det blir rettssak, er det jo lov å håpe at JS blir tatt inn for å styrke saken til den fornermede

Foreløpig så er det vel venninnen til fornærmede som har anmeldt han og politiet som har valgt å ta ut siktelse. Men hvis hun selv anmelder han, og ekser bli innkalt som vitner, vil straffesaken stå sterkere. Nå som katta allerede er ute av sekken, har hun jo ingen ting å tape. Men for Marius sin del har han vel allerede fått den verste straffen han kunne få: karakterdrap i media. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (2 minutter siden):

Hvorfor forklarer han ikke seg? Er ikke det veldig mistenkelig? 

Råd fra høyere hold?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (5 minutter siden):

Hvorfor forklarer han ikke seg? Er ikke det veldig mistenkelig? 

Fordi advokaten fraråder det

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JessicaL skrev (5 minutter siden):

Bildene er trolig fra offerets nærstående for å vise alle som ikke tror på henne hvor ille det faktisk var og for at gjerningsmannens team ikke skal kunne slette over og påstå at det ikke var så farlig. Bare en liten kroppskrenkelse med kvelertak og vold mot hodet, no biggie.

Hadde vært livredd om noen truet meg med den kniven! 

Hvor er det lagt ut bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han er veldig heldig at utenlandske medier ikke har fått snusen i dette her. At kronprinsessen (fremtidig dronning) sin sønn er arrestert er noe de fleste europeiske og amerikanske gossipsider hadde skrevet om, selv om det skjer i lille Norge. De elsker royal news. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til at offeret ikke ønsker å gjøre dette "mer" enn det er. Det er f.eks ikke uvanlig at når det har gått noen dager så begynner man å tenke (hvis det er en man er glad i)  at:  "han gjorde det jo ikke med vilje", "han er jo egentlig ikke sånn", det var jo fordi at..", og "jeg slo jo tilbake" for ikke å glemme "Jeg vil ikke at han skal straffes, jeg vil at han skal få hjelp". 

Jeg snakker av erfaring! Syns ikke vi skal spekulere i hvorfor offeret gjør som hun gjør. Vold er aldri greit uansett hva. Men menneskers ønske om ro og "få det vekk" kan veie tyngre enn å stå i masse mer med det videre. Dessuten er vi utstyrt med en helt egen evne til å sympatisere med en voldsmann/overgriper vi har et forhold til/en relasjon til. Det er komplekst 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chiyo skrev (4 minutter siden):

Jeg syns han er veldig heldig at utenlandske medier ikke har fått snusen i dette her. At kronprinsessen (fremtidig dronning) sin sønn er arrestert er noe de fleste europeiske og amerikanske gossipsider hadde skrevet om, selv om det skjer i lille Norge. De elsker royal news. 

Saken er omtalt i utenlandske medier for lengst 

https://www.seher.no/kongelig/utenlandsk-presse-har-landet-pa-gardermoen/81770125

Endret av Malum
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (1 minutt siden):

Det er jo skrevet om i utenlandske aviser 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 minutter siden):

Det er jo skrevet om i utenlandske aviser 

Er det? Jeg har ikke sett noe. 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Chiyo skrev (3 minutter siden):

Tyske medier har skrevet masse om det, de har også lagt ut bilde og navn på jenta han banket opp.. Dette er også skrevet om i svenske og danske medier.

Derimot synes jeg det er rart hvor påfallende stille det er i mediehuset NRK... Dette koker jo alle andre nasjonale medier..

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (Akkurat nå):

Er det? Jeg har ikke sett noe. 😅 

Jada, i flere aviser , gikk vel bare ett par dager før offeret var navngitt 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

Jada, i flere aviser , gikk vel bare ett par dager før offeret var navngitt 

Ja, ser nå at det står om det på Yahoo også. Bare min søkemonitor som er litt fucka. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske medier kommer med mange påstander jeg ikke har sett i norsk media. Lurer på hvor de har det fra.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...