Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Glufseguri skrev (2 minutter siden):

Skulle gjerne vært flue på veggen på Skaugum i kveld 

Hva skjer, er de på vei hjem? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malmfrid
Glufseguri skrev (7 minutter siden):

Skulle gjerne vært flue på veggen på Skaugum i kveld 

De må jo ha visst om dette? Håpet de det ville gå "under radaren"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (33 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke det skjer, SÅ dumme er de ikke. Jeg tror noen kommer til å legge seg flate her. Muligens bare et spill for galleriet - folk med tilstrekkelige problemer ser ofte ikke egne feil, men jeg tror det kommer til å skje. Legge seg flat, angre, tilstå sine tilbøyeligheter og bli sendt om ikke til Afrika så i det minste bort en god stund. Etter soning da, dersom det blir en del av greia.

Eller så drar de samme unnskyldningen som de gjorde om Mette Marits festing og viltre liv før hun traff Krompen? De brukte ordet "utagerende atferd" hvis jeg husker rett. Det var Haakon selv som sa det. 

Marius sine handlinger, om det nå er flere enn en voldelig atferd mot ekskjærester, blir sikkert forsøkt bortforklart med "ungdommelig utagering under festing" eller noe.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (5 minutter siden):

De må jo ha visst om dette? Håpet de det ville gå "under radaren"?

Eller at Juliane og Nora aldri ville våge å dele erfaringene? 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/8/2024 at 4:43 PM, kittkatt said:

Uansett hvilken straff han får så er aldri straffen for vold streng nok.

Eh, jo!

Jeg ville latt være å anmelde noen som slo meg hvis jeg visste at straffen var døden.

Eller mer enn ett år i fengsel hvis jeg slapp unna uten varige skader.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malmfrid
Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Eller at Juliane og Nora aldri ville våge å dele erfaringene? 

Ja, du kan ha rett i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Eller så drar de samme unnskyldningen som de gjorde om Mette Marits festing og viltre liv før hun traff Krompen? De brukte ordet "utagerende atferd" hvis jeg husker rett. Det var Haakon selv som sa det. 

Marius sine handlinger, om det nå er flere enn en voldelig atferd mot ekskjærester, blir sikkert forsøkt bortforklart med "ungdommelig utagering under festing" eller noe.

Det holder nok ikke, han er 27 år og ingen ungdom lengre. Hjernen til menn er ferdig utviklet når de er 25 så kan ikke skylde på at er ung og dum. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Vold kan ikke sammenlignes med festing, uansett hvor utagerende sistnevnte er. Flere jenter står fram nå, dette er alt for alvorlig til å dysses ned. Det tror jeg ikke de tør. Dessuten er en snart 30-åring ikke ungdommelig lenger, han må stå til ansvar.

• Liker 27
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (Akkurat nå):

Det holder nok ikke, han er 27 år og ingen ungdom lengre. Hjernen til menn er ferdig utviklet når de er 25 så kan ikke skylde på at er ung og dum. 

Det kan nok hende de prøver likevel å bortforklare det eller unnskylde med noe sånt 😛 Vi får se hva som skjer når ting begynner å komme frem i lyset, om de (kongehuset, Mette Marit, Haakon) fortier hele saken eller hva som skjer.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Apen Julius skrev (5 minutter siden):

Eh, jo!

Jeg ville latt være å anmelde noen som slo meg hvis jeg visste at straffen var døden.

Eller mer enn ett år i fengsel hvis jeg slapp unna uten varige skader.

Har du lest hva Julianne skriver?

Det er heldigvis mye fokus på psykisk mishandling nå. Mange får traumer og sliter i årevis etterpå ... kanskje resten av livet. 

Det er kjempetøft å stå fram med dette ... mange skjemmes og sier det aldri til noen hva de har gått gjennom. 

Endret av Malmfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (2 minutter siden):

Vold kan ikke sammenlignes med festing, uansett hvor utagerende sistnevnte er. Flere jenter står fram nå, dette er alt for alvorlig til å dysses ned. Det tror jeg ikke de tør. Dessuten er en snart 30-åring ikke ungdommelig lenger, han må stå til ansvar.

De tidligere hendelsene er jo flere år siden, er de ikke? Han har ikke vært 27 hele tiden. Men ja, jeg håper ikke de kongelige forsøker å bortforklare det hele med fremmedord og ikke ta noe ansvar og si sannheten.

Endret av Million
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (2 timer siden):

Her kan det dreie seg om partnervold, i verste fall over flere år. Her bør MM i tilfelle snarest gå ut med en fordømmelse, jf hennes engasjement for kvinner.

Det tror jeg vi må vente lenge på…

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (Akkurat nå):

De tidligere hendelsene er jo flere år siden, er de ikke? Han har ikke vært 27 hele tiden. Men ja, jeg håper ikke de forsøker å bortforklare det hele med fremmedord og ikke ta noe ansvar og si sannheten.

Dette er et mønster som gjentar seg de siste årene, inntil helt nylig. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg vi må vente lenge på…

Er hun ikke høy beskytter av noe her da? Hun må jo ta offentlig avstand fra sønnens handlinger dersom hun vil fortsette å ha slike verv.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (Akkurat nå):

Dette er et mønster som gjentar seg de siste årene, inntil helt nylig. 

Ja, det er jeg enig i. Min kommentar til at noen av hendelsene var litt tilbake i tid, han var yngre da, og jeg mente egentlig at det var myntet til den personen i tråden som svarte at han er 27 og unge menns hjerner er modne fra de er 25. 

Håper ingen tror jeg mener at han skal unnskyldes fordi han er ung. Jeg snakket om hva kongehuset kunne finne på å bortforklare det hele med. Utagering og sånt pga ungdom, f.eks.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Million skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jeg enig i. Min kommentar til at noen av hendelsene var litt tilbake i tid, han var yngre da, og jeg mente egentlig at det var myntet til den personen i tråden som svarte at han er 27 og unge menns hjerner er modne fra de er 25. 

Håper ingen tror jeg mener at han skal unnskyldes fordi han er ung. Jeg snakket om hva kongehuset kunne finne på å bortforklare det hele med. Utagering og sånt pga ungdom, f.eks.

Det blir vel litt hipp som happ om du banker damer som 23-åring eller 27-åring.

• Liker 19
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (30 minutter siden):

Spørsmålet er jo om denne jenta er tøff nok til å stå frem med alt MBH har utsatt henne for.

Politiet har det de trenger, man kan ikke trekke hva man har sagt i avhør. Hadde en voldelig eks engang og anmeldte, han truet meg så jeg sa til advokaten at jeg ikke ville gå videre med det. Men det er ingen vei tilbake etter det, politiet gjør det de skal.

• Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (1 minutt siden):

Det blir vel litt hipp som happ om du banker damer som 23-åring eller 27-åring.

Et mønster, ja, som ofte bare blir verre med årene hos menn som først har den tendensen...

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (Akkurat nå):

Politiet har det de trenger, man kan ikke trekke hva man har sagt i avhør. Hadde en voldelig eks engang og anmeldte, han truet meg så jeg sa til advokaten at jeg ikke ville gå videre med det. Men det er ingen vei tilbake etter det, politiet gjør det de skal.

Ja, politiet etterforsker saken, men om det ikke er andre vitner er de jo avhengig av vedkommendes forklaring. Hun kan velge å utelukke viktige hendelser for at MBH skal slippe billigere unna. 
Det blir jo også vanskelig å bevise noe feks voldtekt som noen har nevnt her uten vitner/bevis. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...