Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Han ser alvorlig og sliten ut å bildet fra tribunen i Paris ... og med god grunn.

Må være vanskelig å være på jobb med alt som skjer. MM burde blitt med, og latt sønnen ta ansvar selv her hjemme. Men skjønner selvsagt også at det sikkert hadde vært for tøft.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest epleberte
Supermerry skrev (7 timer siden):

Milde himmel! Hvor kommer denne skyllebøtten fra? Partnervold? Vold mot kvinner??? Du vet selvfølgelig ikke hvem du bjeffer forstyrret mot, og det er forståelig. Men selv som anonym er det intet av det jeg har skrevet som med noen som helst rimelighet kan avstedkomme en slik reaksjon fra deg, med mindre du er mindre begavet og/eller lider av langt fremskreden dysleksi. Hadde jeg vært et nedsnødd snefnugg, hadde jeg rapportert deg for brukerangrep. Noe som er tvert imot alle mine verdier, så det gjør jeg selvfølgelig ikke: jeg er tilhenger av ytringsfrihet og fri meningsytring. Men jeg finner det besynderlig hvordan du klarte å konstruere dette. For mye alkohol? Skuffet over verden? Et raseri som tilfeldigvis skjev-rammet mine innlegg? Kanskje lurt å sove litt på det. Det meste føles bedre imorgen.

Kan ikke du og alle andre som må angripe andre brukere bare droppe det..? Det ødelegger jo trådene her fullstendig, jeg orker ikke lese dette innimellom i trådene. (Rapportert også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (4 timer siden):

Sonja og Harald ba Haakon tenke seg godt om da han møtte MM sommeren 1999. De la vekt på at han var en ung mann på 26 år og hadde god tid. Men, paret flyttet likevel raskt sammen i en leilighet Haakon leide i Ullevålsveien 7.

Året etter i år 2000, kjøpte Harald leiligheten i samme gate - nr 67 til sønnen som forlovet seg samme år, og bryllupet sto året etter. 
Noe av grunnen til at de gikk så raskt fram, skal ha vært at MM hadde barn. Og det er både sympatisk og forståelig at hun ønsket forutsigbarhet og trygghet for lille Marius. 

Dessverre, så er ikke det å forhaste seg så veldig kompatibelt med rollen som kronprinspar. MM fikk behandling for flyskrekk, faren hennes var i perioder helt Texas, broren ble dømt for partnervold og Marius pappa ble straffedømt på nytt i år 2000. 
Det var mye sykdom og uhell den første tiden. Paret ble stygt forbrent av et tysk kamerateam (MM verst), hun brakk beinet, ble operert for nakkeprolaps og fikk krystallsyken.

Når det begynte å roe seg, kom bekymringene rundt Marius og MM fikk konstatert lungesykdom.

Kongegjerningen ser det ut som han vil bli relativt alene om, da MM ofte ikke kan være med på reiser/oppdrag/mottakelser, samt sannsynligvis ikke ville kunne ha mange beskytterskap.

Stesønnen, søster og svoger vil kunne fortsette å være store belastninger for Haakon i framtiden.

Vi vet heller ikke den framtidige utviklingen til de to andre barna til Haakon, naturlig nok. Husker godt at ML var en søt og beskjeden hestejente da hun var på samme alder som IA og SM.

Jeg er helt enig med deg i at monarkiet ikke er sunt for noen som er født inn i det, og vil føye til at det gjelder også de som gifter seg inn i det, eller kommer inn i det fordi ens mor har giftet seg inn.

Styreformen er en anakronisme og bør avvikles, slik at familien uten etternavn, kan settes fri. Bedre å finne seg jobber etter interesse framfor arv. Haakon hadde kanskje jobbet med musikk (noe han har snakket om selv) og MM i bokhandel (noe hun har nevnt selv). 
Marius ville nok vært i en eller annen jobb, forsørget seg selv og bodd et annet sted enn hos mamma. 
Jeg tror de hadde vært så uendelig mer lykkelig. Penger ville de også hatt via arv og forskudd på arv

Sonja og Harald burde likevel satt ned foten for dette forholdet.  (Dronning Margrethe ville aldri godtatt et sånt ekteskap).
En kvinne som ikke hadde tatt utdannelse eller hatt noen fast jobb, og som heller ikke tok vare på barnet sitt selv  - men som overlot det til å bo hos sin mor og stefar mens hun levde et utsvevende party-liv  langt unna. Da har du rett og slett ikke den selvdisiplinen som skal til for å fylle rollen.

Mette-Marit har hele tiden hatt latterlig få representasjons-oppdrag, og mange her har nok glemt at det hun var mest kjent for frem til for noen år siden, var de vanvittige klesbudsjettene ( i million-klassen) samt hangen til jet-set livsstil og kjendisvenner. Hun fremstår mer sympatisk de senere årene med interesse for veving og litteratur, men det er ikke store innsatsen som har vært lagt ned.

Kongebarna selv, ML og Haakon, har heller ikke blitt strengt oppdratt, men er vant til å få det som de vil. Med guvernante fra den noe overspente Suttung-bevegelsen er det ikke rart ML har blitt litt crazy. 
Ingen av barna til ML virker heller å vurdere et normalt liv med studier og jobb, nei de lever egentlig alle av å være halvveis kongelige. 

Oppsummert så er det rett og slett skadelig å vokse opp og hele tiden få høre hvor spesiell og flott du er, å ikke måtte kjempe for å få venner, inntekt og anseelse slik vi andre må. Å leve i glansen av en kongekrone, å aldri måtte bevise noe på egne vegne. Ikke bra.

• Liker 37
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Sonja og Harald burde likevel satt ned foten for dette forholdet.  (Dronning Margrethe ville aldri godtatt et sånt ekteskap).
En kvinne som ikke hadde tatt utdannelse eller hatt noen fast jobb, og som heller ikke tok vare på barnet sitt selv  - men som overlot det til å bo hos sin mor og stefar mens hun levde et utsvevende party-liv  langt unna. Da har du rett og slett ikke den selvdisiplinen som skal til for å fylle rollen.

Mette-Marit har hele tiden hatt latterlig få representasjons-oppdrag, og mange her har nok glemt at det hun var mest kjent for frem til for noen år siden, var de vanvittige klesbudsjettene ( i million-klassen) samt hangen til jet-set livsstil og kjendisvenner. Hun fremstår mer sympatisk de senere årene med interesse for veving og litteratur, men det er ikke store innsatsen som har vært lagt ned.

Kongebarna selv, ML og Haakon, har heller ikke blitt strengt oppdratt, men er vant til å få det som de vil. Med guvernante fra den noe overspente Suttung-bevegelsen er det ikke rart ML har blitt litt crazy. 
Ingen av barna til ML virker heller å vurdere et normalt liv med studier og jobb, nei de lever egentlig alle av å være halvveis kongelige. 

Oppsummert så er det rett og slett skadelig å vokse opp og hele tiden få høre hvor spesiell og flott du er, å ikke måtte kjempe for å få venner, inntekt og anseelse slik vi andre må. Å leve i glansen av en kongekrone, å aldri måtte bevise noe på egne vegne. Ikke bra.

Enig i alt dette, spesielt det siste avsnittet. En av grunnene til at jeg blir mer og mer skeptisk til monarkiet. Og slik ståa er nå, kan de godt legge ned skitn for min del.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (6 minutter siden):

Han føler nok de kongelige båndene stramme rundt seg. Tror du ikke det? Mulig Marius ikke har avtjent førstegangstjeneste heller? Han fikk plass på en god utdanning i USA, mor og stefar hjalp til med å legge til rette, betale etc. 

Han fullførte ikke. Dro til UK etter en tid. Fikk jobb som redaktør i et blad (ble sågar titulert som Prince of Norway), fikk sparken etter kort tid og dro hjem.

Vil tro at Marius har lært kongelig etikette. Men enten vil han ikke følge den eller har ikke forstått reglene.

Husker de dystre spådommene og er enig med deg at de langt på vei har slått til når det gjelder Marius

Han føler det nok. Og derfor føler han seg sikkert fremmedgjort. Han skal følge samme reglene som mamma (MM) gir sin halvbror og halvsøster. Mens de får smykke seg med prins- og prinsessetittel. Han er bare Marius. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 time siden):

En avsporing;

Mitt søskenbarn var gardist på slottet det siste året Kong Olav levde, og han sa at Kong Olav alltid rullet ned ruten på vei ut av porten og sa til gardistene:"Hei hei, hvordan går det gutter?"

Harald vinket alltid til de og smilte, mens daværende kronprinsesse Sonja, aldri hilste eller smilte når de kjørte forbi og så sur/ alvorlig ut.

Han hørte at hun kommenterte vekten til ML i en krass tone, korrigerte en gardist for å smile og bjeffet til Harald for å ha glemt å barbere seg.

Min eks var også gardist og sa nøyaktig det samme. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Enig. I hvert fall burde de ventet litt.
Det danske kongeparet møttes under OL i Sydney og giftet seg først fire år etter. Svenske kronprinsessen ventet enda lengre.

Viktig å være sikker på at man passer sammen, og at man ønsker å gifte seg inn, da det medfølger et enormt ansvar.

Jeg tipper at MM søker trøst i salmer og veving i disse dager. Ønsker henne ikke noe vondt, men håper hun nå forstår at hun må ta for seg sønnen. Rett og slett få han på rett kjøl.

Barna til ML har gått inn åpne dører. De har møtt ingen motstand i å starte karrierer innen kunst (maling, tegning, bokskriving). MA har ingen utdanning innen feltet og hun har heller ikke ytret ønske om å ta utdanning. 
Sminkejenta , ja - hun driver vel fortsatt å sminker seg i SoMe? Foreløpig ingen utdanning der heller/ønske om utdanning. 
Det skal jo ikke være sånn som dette. Nepotisme er det kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Morgan Le Fay skrev (23 minutter siden):

Veldig bra skrevet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (27 minutter siden):

Det uthevede er en temmelig drøy og merkelig påstand - det er milevis mellom livssynet Mârtha Louise fronter (og selger) som voksen, og verdiene Suttungbevegelsen sto og står for: https://snl.no/Suttungbevegelsen

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første innlegg i denne tråden, fordi jeg egentlig prøver ikke å se på M som en offentlig person av interesse, når han nå litt ufrivillig har havnet i kongefamilien. Men en ting jeg tenker, og spesielt nå, hvor han virker til å ikke ha vokst helt opp enda: Hans mor har en jobb, og den jobben koster skattebetalerne mange, mange penger. Vi har som land valgt å ha det sånn, og kan til gjengjeld forvente å få «noe for pengene». De pengene skal kunne rettferdiggjøres med at de brukes til å representere Norge og bidra til verdi på forskjellige måter. Hvis en som ikke er kongelig, og som ikke bidrar med oppgaver, lever av de pengene, blir det jo helt feil. Det skjønner alle. Derfor kan jo ikke f.eks. M flashe en dyr livsstil, gå i dyrt tøy etc., med mindre han selv tjener pengene. Moren har jo ikke tilgang til «egne penger», men bruker fellesskapets penger på å være i den rollen hun er i. M er derfor nødt til å ha en jobb med høy lønn, som kan rettferdiggjøre høyt forbruk - hvis ikke vil det vel virke mistenkelig hver gang han viser seg i fancy tøy, er på dyre ferier etc.? Eller lever han på kronprinsparet og dermed våre penger? 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (26 minutter siden):

Helt enig! Dronning Margrethe har alltid satt kronen og livsoppgaven foran barna. De hadde ikke noe nært forhold da barna var små siden hun reiste og jobbet mye, og ja, hun har vært hard i klypa mtp hvem barna kunne gifte seg med. Kong Frederik har ikke alltid vært sammen med kloke kvinner som Mary, det er en del undertøysmodeller og artister i historikken der som nok ikke hadde gjort seg som dronning.

Og det tenker jeg er prisen man må betale som en del av kongefamilien og for den tittelen man har fått. At ikke Sonja og Harald skjønner denne delen av rollen er for meg lite fattbart. Det er jo bare å spenne sikkerhetsbeltet foran stupet når man lar barna holde på slik de har gjort i den norske kongefamilien. De blir for vanlige, de gjør dumme ting, de har masse skjeletter i skapet. Prøv å forstå hvorfor hvermansen skal gidde å gi sine skattepenger til å finansiere livsstilen og advikatutgiftene til narkotikabrukende, voldelige og helt gale folk. For det er jo ikke bare appanasje, det er også livvakter, politi, slotte, reiser - og dyre vaner av en annen verden. Når de da svarer ved å havne på glattcella for vold, eller gifter seg med sjamaner, eller det eneste man ser av dem er dere dyre vesker og at de sitter på t-banen en gang i året med en bok, vel, da er de ikke kvalifisert til jobben de har. Ikke i nærheten engang. 

Vil man leve et liv som hvermansen, vel, da kan man ikke være kongelig. Og er man ikke kongelig kan man ikke få alle fordelene det medfører å være kongelig.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AprilLudgate skrev (13 minutter siden):

Ja, er dette juridisk innafor egentlig? 

Jeg skjønner ikke hensikten med at det ikke skulle stå oppført i politiloggen, hvilket grunnlag er det bestemt på. Sånn bortsett fra at han er den han er, og viktigere, at moren er den hun er.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alin skrev (11 minutter siden):

Mitt første innlegg i denne tråden, fordi jeg egentlig prøver ikke å se på M som en offentlig person av interesse, når han nå litt ufrivillig har havnet i kongefamilien. Men en ting jeg tenker, og spesielt nå, hvor han virker til å ikke ha vokst helt opp enda: Hans mor har en jobb, og den jobben koster skattebetalerne mange, mange penger. Vi har som land valgt å ha det sånn, og kan til gjengjeld forvente å få «noe for pengene». De pengene skal kunne rettferdiggjøres med at de brukes til å representere Norge og bidra til verdi på forskjellige måter. Hvis en som ikke er kongelig, og som ikke bidrar med oppgaver, lever av de pengene, blir det jo helt feil. Det skjønner alle. Derfor kan jo ikke f.eks. M flashe en dyr livsstil, gå i dyrt tøy etc., med mindre han selv tjener pengene. Moren har jo ikke tilgang til «egne penger», men bruker fellesskapets penger på å være i den rollen hun er i. M er derfor nødt til å ha en jobb med høy lønn, som kan rettferdiggjøre høyt forbruk - hvis ikke vil det vel virke mistenkelig hver gang han viser seg i fancy tøy, er på dyre ferier etc.? Eller lever han på kronprinsparet og dermed våre penger? 

Han betaler nok ikke for å bo på Skaugum og for dyre merkeklær nei. Han jobber vel knapt og har ingen utdanning - så alt han får til av høy lønn er i så fall i kraft av moren sin. 

Og ja, helt enig i at for tiden står jobben til kongefamilien til stryk. Spørs hvor lenge man kan holde på den da. 

Det er vel ikke lenge siden at det kom frem at kronprinsen brukte apanasjen til å vedlikehold sine private eiendommer heller, som han leide ut til ågerpris. 

Den dagen det kommer et bombeangrep over Oslo er det kanskje også greit å vite at kongefamilien har fyllt opp mange bomberom med sine private ting. Garantert utenom sine egne da - som de ikke har bruk for siden de setter seg på første fly ut av landet ute billettbestilling og kaos på Gardermoen.

Endret av Jdjdkdudjbs
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdjdkdudjbs skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke lenge siden at det kom frem at kronprinsen brukte apanasjen til å vedlikehold sine private eiendommer heller, som han leide ut til ågerpris. 

Dette var ukjent for meg. Likevel er jeg ikke overrasket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Sniker.

Mange bekker små gjør en stor å. De har store fordeler som kongelige, og da må man være sitt ansvar bevisst. Og ja, det krever sine oppofringer og kanskje man ikke kan drive å bruke narkotika, banke opp folk eller havne i fengsel. Man får godt betalt for å ikke gjøre det for å si det forsiktig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdjdkdudjbs skrev (1 minutt siden):

Han betaler nok ikke for å bo på Skaugum og for dyre merkeklær nei. Han jobber vel knapt og har ingen utdanning - så alt han får til av høy lønn er i så fall i kraft av moren sin. 

Og ja, helt enig i at for tiden står jobben til kongefamilien til stryk. Spørs hvor lenge man kan holde på den da. 

Den dagen det kommer et bombeangrep over Oslo er det kanskje også greit å vite at kongefamilien har fyllt opp mange bomberom til sine private ting.

Ikke enig at jobben til kongefamilien står til stryk.
Tross alt er det Kong Harald med dronning Sonja ved sin side som regjerer. Og har gjort det i 33 år uten skandaler og et eneste krumspring. Det blir trist å ta dette fra dem uten å tenke seg om. 
Men er enig i at de som kommer etter de står til stryk. Men de er jo ikke kommet i posisjon ennå. Hvem vet, om det nå nærmer seg slutten på monarkiet i Norge. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...