Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Fengsel først, og så utenlandsopphold etterpå. Han vil vel ikke ha særlige muligheter her uansett, alle vet hva han har gjort. Blir nok lettere utenfor landet.

Ikke velkommen i USA med dom på seg hvertfall.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

"Det finnes verre ting". Det er sånn det høres ut, og jeg synes det er ekkelt.

Jeg fikk også en ekkel følelse. Rasert leilighet og hjernerystelse = voldsomt. Alle vet at knivstikking sikkert er "værre vold" enn å slå, men at advokaten forsøker å gjøre dette til noe "lite" er bare vemmelig. Men, typisk advokatprat. Håper han holder seg for god til å komme med sånt videre, for kongehusets rykte nå om dagen er det viktig at han opptrer  veldig profesjonelt. Håper ikke på noe Elden-opplegg for å si det sånn (Elden er det vondt å høre på når han kommer igang) 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk også en ekkel følelse. Rasert leilighet og hjernerystelse = voldsomt. Alle vet at knivstikking sikkert er "værre vold" enn å slå, men at advokaten forsøker å gjøre dette til noe "lite" er bare vemmelig. Men, typisk advokatprat. Håper han holder seg for god til å komme med sånt videre, for kongehusets rykte nå om dagen er det viktig at han opptrer  veldig profesjonelt. Håper ikke på noe Elden-opplegg for å si det sånn (Elden er det vondt å høre på når han kommer igang) 

Ja, han burde holdt kjeft.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (7 timer siden):

Åh herregud, 2001 ville ha overskriftene sine tilbake :klaske: 🙈

Tenkte mitt da Marius prioriterte bytur foran feiringen av 50 + 50 på slottet med hele nasjonen som tilskuer... 

Håper ingen kom til skade, hva enn M er arrestert for... 🙈

edit: #jeg_målesemerennoverskriften. 

Og han sa han var syk.. for 50-feiringa. Dagens tips: Ikke post partyet ditt på sosiale medier når du skal late som du er syk 🙄

• Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (5 timer siden):

Jepp politiet sikter deg ikke uten grunn. Er jo slik de jobber... De mistenker først.., så om det er nok bevis/grunnlag til at de kan ta ut en siktelse... , og da har de mulighet varetektsfengsle,ransake osv... I påvente av videre etterforskning...

Jeg falt hardt på sykkelen som liten,svimte av... Allikevel ikke nok til at legen kalte det hjernerystelse ,så det skal kraftige slag for å få det..normalt sett...

Det er ikke helt riktig , for min del skal det ingenting til før jeg får hjernerystelse, som andre har skrevet før så kommer det an på mye forskjellig om man får hjernerystelse eller ikke. 

Endret av Orly
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sp skuffende at en advokat kan omtale vold som om det er en bagatell og ikke noe å bry seg om. Voks er vold uansett, og om man blir tiltalt for det så er det alvorlig uansett.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg mer og mer om sønnen til Tony Sopranos den guttungen her 😅

Svak sjel, på jakt etter noe mer. Men får det ikke til, så ender opp med mer og mer selvdestruerende adferd. 

Endret av AllahBallah
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Ja,ikke sant. Var etter min mening, veldig utaktisk å fremstille det sånn. Spiller ingen rolle for meg om vold er delt inn i alvorlighetsgrader og dette var den minst alvorlige. Jeg vil tro, som advokat for sønn av Kronprinsessen, vil det være av interesse å ikke ødelegge hans omdømme enda mer. Vi er mange som er rystet, og vi er mange som er nysgjerrig på hva som skjedde. Siden vi bare har fått små drypp av informasjon, blir det lett å konstruere scenarier som ikke nødvendigvis er sanne. Jeg forstår at de sikkert vil avverge en ekstrem feiloppfatning, men til syvende og sist er dette kjempealvorlig. Og det sitter faktisk noen med hjernerystelse påført av noen andre, her. Det står en rasert leilighet på Frogner. Jeg tror Marius hadde vært tjent med at man ikke sier noe som helst som kan "dysse" det ned for mye. Uansett om det som sies er rett. For ellers virker det blærete og entitled, og det høres ut som at de skal prøve å sno seg unna.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo litt å slektes på, far straffet for diverse ting, onkel som er dømt for vold, og for ikke å glemme SvenO… Gode forbilder. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, kaiturid said:

Lyser bortskjemt drittunge lang vei!

Kunne han egentlig blitt annerledes av å vokse opp i sånt miljø? Tenker ikke på slottet, men blant de rikeste i Oslo Vest. Er ikke dette litt par for the course?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (5 minutter siden):

Vi er flere som reagerer på uttalelsene til advokaten. Ikke bare presiseringen av at tiltalen er den "minst alvorlige, men også setningen "Verken min klient eller jeg er blitt gjort kjent med hele innholdet i saken"

Altså, ikke gjort kjent med innholdet? Marius var til stede, han burde kjenne til innholdet i saken! Eller var han bevisstløs mens alt foregikk?

Dette er jo typisk advokatuttalelser, som er ment for å beskytte klienten i rettsvesenet, men advokaten glemmer at klienten hans tilhører kongefamilien. Og da kommer vi til det virkelig merkverdige i denne saken: Har ikke kongefamilien en medierådgiver? Med alle sine millioner i overføringer fra AS Norge, har de virkelig ikke investert et bittelita årsverk i et menneske som kan fortelle dem hva som er lurt å gjøre utad, når de driter seg ut? For de har driti seg ut mye!

Ofte kommer det ikke på trykk, fordi avisene skjermer kongehuset, men folket får etterhvert greie på det like vel. Jada, vi har hørt om Ole Robert, kallenavnet "snøfreseren" og hvorfor "Lille Marius" har en ironisk vri, selv om Se og Hør ikke har publisert sakene. For kongefamilien er ikke så diskrete. Som igjen får meg til å lure på om de virkelig ikke har en medierådgiver?

Eller har de det, bare at få av medlemmene makter å ta til seg instruksene den kommer med? For denne saken burde vært løst helt annerledes. Advokaten burde fått instruksjoner om å ikke behandle klienten sin som den gjengse "konemishandler", men heller brukt terminologi som anger, ansvar og omtanke for offeret. Mette Marit skulle selvfølgelig ikke blitt hjemme med "sykt barn", men dratt ræva si på jobb og representert landet. Og hvis hun virkelig var i godlunet burde hun brukt noe av det hun lærte på seminaret om vold, og uttalt seg litt om ofrenes rolle i slike relasjoner.

Vår første konge valgte valgspråket "Alt for Norge", da han ble valgt til tronen for drøyt 100 år siden. Det samme valgspråket har hans sønn og sønnesønn valgt å beholde. Men det blir mer og mer tydelig at det gjeldende valgspråket i disse dager er "Alt for familien". Märtha Louise bruker tittelen sin til å selge sprit og true gamle damer, hennes tilkommende ektemann stempler hele folket som rasister og underutviklede, samtidig som han misbruker kongehusets status. Og Mette Marit dropper jobben for å ta seg av sin 27 år gamle sønn. Og alt vi får fra kongen er "ingen kommentar".

Det er synd nordmenn flest kun klarer å se for seg USA, når man snakker om et alternativ til kongehuset. Vi har land som er langt nærmere oss i kultur og utvikling, som klarer seg utmerket som republikk. Det er ikke enten kongehus eller Trump. (akkurat nå fremstår begge deler som like jævlig for meg)

Spot f*cking on!

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (6 timer siden):

nei, loven sier ikke at det "ikke er så farlig".

Loven sier at det er straffbart med bot eller fengsel inntil ett år.

Så er loven systematisert slik at den neste bestemmelsen handler om en krenkelse som har høyere strafferamme, og så er det et par nivåer over det igjen helt opp til drap.

Ja det heter så fint det advokaten sa,men det er selvfølgelig alvorlig uansett. Klart det er stor forskjell på å knivstikke noen enn å slenge en person rett i en vegg i " jus" verden eller hvordan disse straffe begrepene er,men vold som resultater i hjernerystelse uansett hva slags vold det er ,er selvfølgelig ille uansett.

Blir som at du blir seksuelt misbruk la oss si personen tafser/beføler deg/får deg til å gjøre noen seksuelle handlinger på vedkommende , mens en annen blir mishandlet først , gruppe voldtatt av flere og forlat hjelpesløs etterpå ....stor forskjell på strafferammer der og...betyr ikke at det første ikke er overgrep og alvorlig allikevel! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (17 minutter siden):

Spot f*cking on!

Selvfølgelig. Han er betalt for å dysse ned saken. Det er advokatens jobb😅 Hører det jo i de verste sakene og, de spiller dumme og tar som regel klientens side ( med untak av særdeles spesielle saker som Breivik etc)  selvfølgelig gjør de det...,de får betalt.Alt annet driter de i. 😅💵

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (2 minutter siden):

Ja det heter så fint det advokaten sa,men det er selvfølgelig alvorlig uansett. Klart det er stor forskjell på å knivstikke noen enn å slenge en person rett i en vegg i " jus" verden eller hvordan disse straffe begrepene er,men vold som resultater i hjernerystelse uansett hva slags vold det er ,er selvfølgelig ille uansett.

Blir som at du blir seksuelt misbruk la oss si personen tafser/beføler deg/får deg til å gjøre noen seksuelle handlinger på vedkommende , mens en annen blir mishandlet først , gruppe voldtatt av flere og forlat hjelpesløs etterpå ....stor forskjell på strafferammer der og...betyr ikke at det første ikke er overgrep og alvorlig allikevel! 

Og det er for meg hvert fall unødvendig å skulle presisere at det som har skjedd, tross alt kunne vært verre og at det finnes alvorligere grader av seksuelt misbruk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le. På hans Instagram skriver han at han er sjørøver. Det blir som når Dennis Poppe skrev at han var flanør på Instagram. Voks opp! Jeg tror mange menn i dagens samfunn har fått puter sydd under armene og ikke møtt på ordentlig motstand her i livet. Ingen av disse guttene har fast jobb eller utdannelse. Begge er partygutter. På tide at det stilles krav.

• Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Og det er for meg hvert fall unødvendig å skulle presisere at det som har skjedd, tross alt kunne vært verre og at det finnes alvorligere grader av seksuelt misbruk. 

Det finnes alltid noe som er verre her i verden. Poenget var at det pokker er alvorlig nok å bli siktet for vold, og din advokat er betalt for å selvfølgelig tone ned alt meget kraftig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (2 minutter siden):

Må le. På hans Instagram skriver han at han er sjørøver. Det blir som når Dennis Poppe skrev at han var flanør på Instagram. Voks opp! Jeg tror mange menn i dagens samfunn har fått puter sydd under armene og ikke møtt på ordentlig motstand her i livet. Ingen av disse guttene har fast jobb eller utdannelse. Begge er partygutter. På tide at det stilles krav.

Har han instagram åpen? Må inn se,nyssjerrig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk skal holde seg for god til å kritisere kongen. Han er veldig gammel og redusert. Og ser du på hvor mye han har jobbet i alle disse årene før han ble syk, antall respresentasjonsoppdrag, besøk, statsråd og høytidelige audienser han holdt på slottet, så er det til å bli svimmel av. Der har det virkelig vært "Alt for Norge" som noen kommenterte her. 
Naturlig nok kan ikke MM lastes for sin voksne sønns handlinger.
Men i det øyeblikket hun tok valget om å avlyse det protokollførte representasjonsoppdraget i Paris-OL for å sitte barnevakt for sin 27-årige sønn så skapte hun et problem for seg selv og kongehuset. Om ikke så altfor lenge er hun dronning, og da skal hun drive å fly rundt og passe på sin voksne sønn istedet for å gjøre sine plikter for kongehuset? 

• Liker 42
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
kaiturid skrev (1 time siden):

Helt klart! Regner med han har nok å tenke på mens han er i Paris.

Han ser alvorlig og sliten ut å bildet fra tribunen i Paris ... og med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...