Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Men så er det noe som heter «noblesse oblige», altså at privilegier forplikter. Vi finansierer dette sirkuset gjennom skatten vår, og da kan vi forvente noe tilbake av denne familien. For eksempel at de kongelige jobber og står på for landet vårt (det gjør de i liten grad), og at de som ikke er aktive medlemer av kongefamilien likevel opptrer med en viss verdighet og ikke bruker de kongelige forbindelsene til egen vinning. 
Med sirkus Märtha/Durek og Marius begynner hele greia å bli en vits. 

En veldig dyr vits. Som ikke engang finnes morsom. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Vel, det var hun som skrev et temmelig flaut brev til norsk presse og klaget på at han ikke fikk fred da han ble 20 og gutten hadde tatt flere steg selv for å være profilert 

jeg ser ikke relevansen av det brevet i forhold til poenget mitt om hvem som har oppdratt ham og hvem som finaniserer ham?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Inkognitoher skrev (10 minutter siden):

Og hvor får de pengene sine fra?

Det er det som provoserer mest. Det er vi - skattebetalerne som betaler for dette. Et kongehus som etterhvert mer ligner et sirkus, All respekt er borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Nimbus skrev (4 minutter siden):

Jeg har visst plutselig blitt lille Marius sin forsvarer her … Han er jo en skikkelig dust, men har jo ikke bedt om å havne inni den familien heller 

Han er en voksen mann på snart 30 år! Han må ikke ha en livsstil som gjør at han havner i mediene, og han er vel som influenser å regne med tanke på antall følgere på hans åpne insta konto.

Marius kunne valgt en anonym tilværelse. Det ønsker han ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette blir en øyeåpner for han selv og foreldrene, og at de søker hjelp til å håndtere utfordringene (antar ROP)

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Nimbus skrev (9 minutter siden):

Jeg har visst plutselig blitt lille Marius sin forsvarer her … Han er jo en skikkelig dust, men har jo ikke bedt om å havne inni den familien heller 

Han han har vokst opp med noen privilegier som få andre er forunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

utrolig trist sak! og enormt belastene for alle involverte. Jeg håper han får en rettferdig straff, og hjelp! og ja, selvsagt er det mora som har oppdratt gutten, men det betyr ikke at hun har gjort en dårlig jobb?! han er jo voksen og må ta konsekvensene selv av dette. Håper han kuttes av økonomisk og må finne seg jobb og egen bolig. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (4 minutter siden):

Han er en voksen mann på snart 30 år! Han må ikke ha en livsstil som gjør at han havner i mediene, og han er vel som influenser å regne med tanke på antall følgere på hans åpne insta konto.

Marius kunne valgt en anonym tilværelse. Det ønsker han ikke. 

Mener du han oppsøker offentligheten fordi han har en Instagramkonto?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist for hun som ble så skadet at hun måtte på sykehus!

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Momma skrev (16 minutter siden):

Selvsagt er det synd på henne, og det er da ingen som godter seg som om dette skulle være en ønskesituasjon?, men jeg tror først og fremst hun kjenner på en stor og pinlig skam på sin sønns vegne. For en mor må dette være et absolutt lavmål å se fra en sønn. Men når det er sagt, burde de aldri latt en voksen mann bo gratis på hybel hjemme hos mor og far kronprinsparet, og ellers sydd litt for store puter under armene på ham. Han er godt voksen og må stå på egne ben og ta ansvar for eget liv. For lengst!

Du er klok, momma. Men jeg tror at mange i den familien er mer opptatt av hva som kommer i pressen enn av hva som faktisk har skjedd. 
Marius burde vært leid ut porten på Skaugum i det øyeblikk han la ut at «det holdt på å ryke med en gardist» etter at han råkjørte på stefars eiendom. 
Moren, MM følger ham på insta, og så sikkert innlegget.

Mange av gardistene er skoleflinke og har karrierer foran seg. Hvorfor skal de utsettes for #mammagutt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joni123 skrev (2 timer siden):

Kanskje det er på tide å avskaffe hele kongehuset. 

Ja, endelig.  Kanskje folk begynner å våkne litt, men det er vel for mye forlangt ..... Så vi får håpe på noen tabber til.

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iNord skrev (7 minutter siden):

utrolig trist sak! og enormt belastene for alle involverte. Jeg håper han får en rettferdig straff, og hjelp! og ja, selvsagt er det mora som har oppdratt gutten, men det betyr ikke at hun har gjort en dårlig jobb?! han er jo voksen og må ta konsekvensene selv av dette. Håper han kuttes av økonomisk og må finne seg jobb og egen bolig. 

Tror det er litt viktig å huske på. Er mange som kommer på skeiva i livet uten at det handler om oppdragelse, men heller om miljøet de ellers befinner seg i. Jeg tror nok at både MM, Haakon og faren har gjort sitt beste. Og han ER privilegert, og med det følger et visst ansvar. Det har han da altså valgt å ikke ta. Det er ikke noen av de foresatte som har bedt ham om å være en idiot. Han har funnet på det helt selv. 

Ellers håper jeg selvsagt at han får hjelp, han trenger jo tydeligvis sinnemestring, evt. avrusning. Og så trenger han en straff som svir skikkelig. At jeg sier dette, betyr jo ikke at jeg ikke føler med offeret. Jeg har jobbet med voldsofre, jeg har sett skadeomfanget det potensielt kan være. Hjertet mitt går virkelig ut til henne. Men jeg vet ikke noe om henne, vi er vel ikke sikre på hvem det er engang. Har ikke så mye å si om henne annet enn at jeg håper at hun blir tatt godt vare på, og at hun får en viss rettferdighet i at Marius får det han fortjener. 

Endret av PusheenPusheen
Endring til riktig ord
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitoher skrev (2 minutter siden):

Du er klok, momma. Men jeg tror at mange i den familien er mer opptatt av hva som kommer i pressen enn av hva som faktisk har skjedd. 
Marius burde vært leid ut porten på Skaugum i det øyeblikk han la ut at «det holdt på å ryke med en gardist» etter at han råkjørte på stefars eiendom. 
Moren, MM følger ham på insta, og så sikkert innlegget.

Mange av gardistene er skoleflinke og har karrierer foran seg. Hvorfor skal de utsettes for #mammagutt? 

Er det bare de skoleflinke gardistene som bør beskyttes??

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han får hjelp? Denne voksen mannen har da hatt tilgang på det ypperste av hjelp hele tiden. Han kan hvis han vil vettu. Det var det. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare spekulasjoner fra min side,  men tenker Marius har et rusproblem og at han har hatt det en stund.  Da er det fryktelig vanskelig og tungt for familien å "gjøre noe". Han må selv ønske å ta i mot hjelp,  og gjør han ikke det, blir familien bare tilskuere til at han går til grunne. Jeg synes synd på den stakkars jenta,  men synes også synd på Marius og de rundt ham.  

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For alt vi vet, kan det være like vilt innad i flere kongehus blant de som er født inn i det. Men det kommer ikke ut, for de er beskyttet. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
fru Alving skrev (10 minutter siden):

Kan jo og tenkes at han hadde klart seg bedre om ikke moren hadde giftet seg inn i kongefamilien.

jeg husker jo rettsaken til broren til MM som ble dømt for vold mot kjæresten, der vitnet moren deres Marit Tjessen til fordel for sin sønn. Hun sa blant annet at det hadde vært en stor påkjenning for deres familie at MM hadde giftet seg inn i kongefamilien av ulike grunner.

Nei. Faren til Marius er tidligere straffedømt. Ingen utdanning og mye surr der også. MM fikk ta master uten tilstrekkelig underliggende studiepoeng som er kvalifikasjonskravet. Masteren tok hun sammen med en slottsansatt.

Arbeidserfaringen besto av servitørjobber og butikkjobber. Livet virket lite planlagt og MM og Marius pappa hadde heller aldri et forhold. 
Det å skylde på kongefamilien? Javel, sier jeg. MM kunne tatt andre valg hvis det er slik at mennene i familien banker kjærestene sine fordi MM giftet seg med Haakon. 
Syltynt, rett og slett fra Fru Tjessem. Men det var vel ikke så mye annet å skylde på, for det var vel utelukket at sønnen skulle ta ansvar for egne handlinger…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus skrev (8 minutter siden):

Mener du han oppsøker offentligheten fordi han har en Instagramkonto?

Har man en åpen konto med 65K følgere; ja😏 

• Liker 33
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (2 timer siden):

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/politikilder-til-nettavisen-marius-borg-høiby-siktet-i-voldssak/ar-AA1ol7op

Marius Borg Høyby er siktet i en voldsak mot en kvinne som blandt annet har fått hjernerystelse.

Hvorfor er det slik at hans dokumenter i saken er lukket? Hvis det er fordi han er en offentlig person er det også spesielt at advokaten hans argumenterer for hans privatliv og fred. Han bor på Skagum og selv om han ikke er en offisiell del av kongefamilien nyter han av samme goder. Han har også mulighet til å skaffe seg en kjent advokat som påpeker at det er den minst seriøse form for vold, usmakelig etter min mening. Hva med kvinnen som ikke har ett slott og ett apparat til og håndtere pressen og skaffe stjerneadvokater her?

Rett og slett motbydelig.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...