Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Det. Er. Offeret. Det. Er. Synd. På.

Ikke mora til voldsutøveren.

Selvsagt er det synd på offeret. Skyt meg gjerne, men jeg syns også synd på mora til voldsutøveren. 

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Morgan Le Fay said:

Det. Er. Offeret. Det. Er. Synd. På.

Ikke mora til voldsutøveren.

Er det ikke mulig å synes synd på to mennesker samtidig, eller blir det overbelastning da?

• Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (1 minutt siden):

Er det ikke mulig å synes synd på to mennesker samtidig, eller blir det overbelastning da?

Enig med deg. Dette er bare trist

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus skrev (1 minutt siden):

Jeg syns synd på Mette Marit som opplever dette. Er det ingen her som kan sette seg inn i hvordan det oppleves for en mor at egen sønn begår vold mot en kvinne. Dette er en stor tragedie og så lavt man kan havne som menneske. Syns det er kjipt at alle bare godter seg her inne. 

Selvsagt er det synd på henne, og det er da ingen som godter seg som om dette skulle være en ønskesituasjon?, men jeg tror først og fremst hun kjenner på en stor og pinlig skam på sin sønns vegne. For en mor må dette være et absolutt lavmål å se fra en sønn. Men når det er sagt, burde de aldri latt en voksen mann bo gratis på hybel hjemme hos mor og far kronprinsparet, og ellers sydd litt for store puter under armene på ham. Han er godt voksen og må stå på egne ben og ta ansvar for eget liv. For lengst!

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus skrev (7 minutter siden):

Jeg syns synd på Mette Marit som opplever dette. Er det ingen her som kan sette seg inn i hvordan det oppleves for en mor at egen sønn begår vold mot en kvinne. Dette er en stor tragedie og så lavt man kan havne som menneske. Syns det er kjipt at alle bare godter seg her inne. 

Hvem godter seg?  Skal man la være å diskutere dette og lukke munnen for å beskytte et av de mest privilegerte menneskene vi har her i landet? Jeg kan selvsagt også ha medfølelse med MM som mor, men samtidig er det ikke riktig at medlemmer av kongefamilien skal agere rundt som de vil uten offentlighetens viten, det er konsekvensen av å vokse opp som en del av en familie skattebetalerne har sponset.  Forøvrig har jeg mest sympati med voldsofferet.

• Liker 25
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

etter alle solemerker finansiert av kongefamilien

Og hvor får de pengene sine fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det synd på henne? Hun er jo en av de som har oppdratt ham?

Ingen som godter seg, men mange er forbannet. 
Man kan bære over med mye når det gjelder Europas mest trashy kongehus, men for mange går grensa ved vold.

Ikke greit å mishandle kjæresten slik at hun havnet på sykehus med hjernerystelse. 

Jeg syns det er mange som godter seg her. Jeg syns selv det er spennende å lese om hva som har skjedd. Det er Selvsagt ikke akseptabelt med vold, men de færreste får vel trynet sitt på forsiden av alle landets aviser når de begår et slikt overgrep heller. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (3 minutter siden):

Hvem godter seg?  Skal man la være å diskutere dette og lukke munnen for å beskytte et av de mest privilegerte menneskene vi har her i landet? Jeg kan selvsagt også ha medfølelse med MM som mor, men samtidig er det ikke riktig at medlemmer av kongefamilien skal agere rundt som de vil uten offentlighetens viten, det er konsekvensen av å vokse opp som en del av en familie skattebetalerne har sponset.  Forøvrig har jeg mest sympati med voldsofferet.

Jeg har visst plutselig blitt lille Marius sin forsvarer her … Han er jo en skikkelig dust, men har jo ikke bedt om å havne inni den familien heller 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Morgan Le Fay said:

Det går an jo. Jeg bare noterer meg at det er de kongelige som får mesteparten av sympatien her.

Hvordan måler du andre brukeres sympati for en sak eller et menneske? Så lenge brukerne ikke deler alle sine meninger og tanker om en sak så må man jo spekulere og gjøre antagelser for å kunne dra en "slutning".

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mange som godter seg her. Jeg syns selv det er spennende å lese om hva som har skjedd. Det er Selvsagt ikke akseptabelt med vold, men de færreste får vel trynet sitt på forsiden av alle landets aviser når de begår et slikt overgrep heller. 

Så lenge man fra før har vært opptatt av å få så mye av "trynet" sitt som mulig smurt ut over sosiale medier, må man jo bare regne med litt oppslag også i mindre hyggelige situasjoner...

• Liker 9
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han ikke egen bolig?

Han gjemmer seg i skjørtene til moren hver gang livet butter imot.

• Liker 15
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det noe som heter «noblesse oblige», altså at privilegier forplikter. Vi finansierer dette sirkuset gjennom skatten vår, og da kan vi forvente noe tilbake av denne familien. For eksempel at de kongelige jobber og står på for landet vårt (det gjør de i liten grad), og at de som ikke er aktive medlemer av kongefamilien likevel opptrer med en viss verdighet og ikke bruker de kongelige forbindelsene til egen vinning. 
Med sirkus Märtha/Durek og Marius begynner hele greia å bli en vits. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 minutter siden):

Er det liksom opplest og vedtatt at dette er mors skyld  alene??

Vel, det var hun som skrev et temmelig flaut brev til norsk presse og klaget på at han ikke fikk fred da han ble 20 og gutten hadde tatt flere steg selv for å være profilert 

• Liker 33
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inkognitoher

Når man skriver i SoMe slik som Marius gjorde vedrørende gardisten (hørtes forresten ut som et drapsforsøk), så bør det nå skje noe med denne mannen etter at han har skambanket kjæresten. 
Det er ikke å godte seg, men å ha sympati med ofrene. 
Marius selv passer på å få flashet ansiktet i SoMe med jevne mellomrom. Hvorfor skal man da beskytte ham når han utsetter andre mennesker for fare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdjdkdudjbs skrev (10 minutter siden):

Det er vel mer synd på den stakkars jenta det gikk utover og som endte opp på sykehus? Mette Marit får leve med den dårlige samvittigheten sin for å ha oppdratt det de i England kaller en brat. 27 år har han blitt, og driver fremdeles på med utsvevende festing og banker opp jenter. Ikke har han utdanning, og knapt har han jobb. Hadde ikke mamma vært kommende dronning hadde han nok vært en boms bak lås og slå eller kanskje en del av Bandidos slik som advokaten hans.

Kan jo og tenkes at han hadde klart seg bedre om ikke moren hadde giftet seg inn i kongefamilien.

jeg husker jo rettsaken til broren til MM som ble dømt for vold mot kjæresten, der vitnet moren deres Marit Tjessen til fordel for sin sønn. Hun sa blant annet at det hadde vært en stor påkjenning for deres familie at MM hadde giftet seg inn i kongefamilien av ulike grunner.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus skrev (2 minutter siden):

Jeg har visst plutselig blitt lille Marius sin forsvarer her … Han er jo en skikkelig dust, men har jo ikke bedt om å havne inni den familien heller 

Vel, han er ikke "lille Marius" lenger, men en godt voksen mann på 27 år som har gått langt over streken uansett hvor "uheldig" du mener han er vokst opp. Vil tro fattigdom er hakket verre enn sus og dus. Han har i stor grad vært skjermet offentligheten gjennom sin oppvekst. 

• Liker 25
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, vold er uakseptabelt.

Men man får jo en veldig ubehagelig følelse av lynsjemobb her inne nå. Korsfest ham, liksom, og drit i uskyldspresumsjonen eller noen form for motforestillinger knyttet til en berømmelse han ikke har valgt.

Godt at noen holder hodet kaldt.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...