Gå til innhold

Er det andre her som har mistet troen på kjærlighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Må nesten få si det: det er åpenbart at en del av dere som har dårlige erfaringer først og fremst ikke har selvrespekt. Da tiltrekker man seg vel drittsekker også. Jeg har kun blitt behandlet tipp topp av menn, og noe annet ville jeg aldri funnet meg i. Nå har jeg vært lykkelig gift i mange år med en fantastisk mann.

Logg av TikTok og bli kjent med noen normale menn i det virkelige liv.

Anonymkode: 866c2...27d

Det er bare det at når hoder av menn elsker å bruke fritiden sin på å trykke ned kvinner, i alle sammenhenger der de har muligheten, så blir man skeptisk til alle menn. For om jeg skulle treffe en som oppfører seg som et anstendig menneske utad, så vet jeg jo ikke om han bare later som fordi han tjener på det, mens han egentlig tenker og mener det samme som dem som kaller kvinner gamle, stygge og verdiløse. De har skapt situasjonen med mistroiske og desillusjonerte kvinner som har gitt opp kjærligheten helt selv. 

Anonymkode: 28a9f...564

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Syns det er utrolig fascinerende hvor om å gjøre det er for enkelte kvinner å på død og liv skaffe seg en mann. Vi trenger de jo egentlig ikke, spesielt hvis/når de behandler oss som hushjelp og sexslaver.. nei da er det bedre å være alene spør du meg😀 i voksen alder ser jeg tilbake på mine perioder som singel som de beste tidene i livet. Nesten bare gøy og lite bekymringer. Jeg tar bedre vare på meg selv som singel og har faktisk bedre selvtillit. 

Anonymkode: 1d6b3...a67

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er bare det at når hoder av menn elsker å bruke fritiden sin på å trykke ned kvinner, i alle sammenhenger der de har muligheten, så blir man skeptisk til alle menn. For om jeg skulle treffe en som oppfører seg som et anstendig menneske utad, så vet jeg jo ikke om han bare later som fordi han tjener på det, mens han egentlig tenker og mener det samme som dem som kaller kvinner gamle, stygge og verdiløse. De har skapt situasjonen med mistroiske og desillusjonerte kvinner som har gitt opp kjærligheten helt selv. 

Hvor treffer du disse mennene da? Tror knapt jeg har truffet noen sånne i hele mitt liv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nettopp... Mennene graver sin egen grav her. Menn MÅ HA kvinner. Kvinner MÅ IKKE HA MENN. Menn MÅ HA SEX. Kvinner må ikke ha det. Joda, menn har ofte belastende og viktige jobber, som arbeidskraft trenger vi de veldig mye. Men i forhold...? Nei. 

Det er en grunn til at prostitusjon er verdens eldste yrke. Sex er levebrødet til menn. Uten det så dør de. Det handler ikke om kjærlighet, om å produsere barn, det handler bare om... Sex.

Nei så glad jeg er for at jeg er singel. Virkelig. 

Anonymkode: ac04e...8a8

Jeg også er glad jeg er singel. Er mann. Det er blitt helt forjævli de siste årene med denne datinggalskapen.

Anonymkode: dbbd5...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble mobbet gjennom hele grunnskolen. Hadde aldri kjærester i tenårene som andre fjortiser. Var alene. På ungdomsskolen så slo jeg meg til ro med at jeg aldri kom til å ha sex fordi ingen ville være interessert i meg, det var bare sånn det var.

I dag er jeg 46 år gammel og feirer i år 20-års jubileum med min partner. Vi er fortsatt lykkelige sammen.

Så, jo, det kan skje med alle. Så lenge ikke egen bitterhet står i veien for det.

Anonymkode: 08ea1...850

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor treffer du disse mennene da? Tror knapt jeg har truffet noen sånne i hele mitt liv.

Hvorfor er dette så vanskelig for folk å forstå? Dette er jo ikke noe folk sier direkte til meg. men når man ser hvor vanlige holdningene er der ute, på grunn av alt som skrives i sosiale medier og diverse kommentarfelt, med ytterst få mannlige motstemmer, hvorfor skal jeg da tro på at de som fremstår som normale og hyggelige menn faktisk er det? Tror du de som skriver negativt om kvinner rundt om kring, sier disse tingene til kvinner de møter i virkeligheten? Sannsynligvis ikke. Hvordan kan jeg da vite at menn som virker normale ikke egentlig også står bak disse stygge utsagnene? Svaret er at det kan jeg ikke. Og det kan ikke du heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er helt enig med deg. Jeg tror på det at det ikke ganger kvinner å være i forhold. Om jeg går inn i et forhold, da får mannen:
- sex
- mat på bordet
- ren bolig
- rene klær

Hva får jeg?
- sex (de få gangene jeg vil ha det, jeg liker best å bruke sexleketøy alene) 
- ?????? 

Så skal man se på det som en gi og ta relasjon så er der ingenting for meg, men alt for han. Hadde vært fint om han kunne fikse ting og være litt handy, men de fleste menn er ikke det i dag og om de er det så må du mase i 2 år før de faktisk fikser noe. Så nei.. Der er ingenting å hente. 

Hvis du ikke ser noe positivt å få fra en mann. Hvorfor er det da et problem å være singel?

Anonymkode: 0736e...610

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er dette så vanskelig for folk å forstå? Dette er jo ikke noe folk sier direkte til meg. men når man ser hvor vanlige holdningene er der ute, på grunn av alt som skrives i sosiale medier og diverse kommentarfelt, med ytterst få mannlige motstemmer, hvorfor skal jeg da tro på at de som fremstår som normale og hyggelige menn faktisk er det? Tror du de som skriver negativt om kvinner rundt om kring, sier disse tingene til kvinner de møter i virkeligheten? Sannsynligvis ikke. Hvordan kan jeg da vite at menn som virker normale ikke egentlig også står bak disse stygge utsagnene? Svaret er at det kan jeg ikke. Og det kan ikke du heller. 

Så du baserer deg på noen få utvalgte sosiale medier? Men kom deg ut fra dem da vel! Gå ut av døra og treff ekte mennesker! Forstår du ikke hvordan internett fungerer? Du vet ikke hvem disse «slemme mennene» er, det kan være gamle damer for alt du vet. Og uansett er det antakelig bare noen svært få som holder på sånn. De er like lite representative for menn som det mannehatere er for kvinner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nettopp... Mennene graver sin egen grav her. Menn MÅ HA kvinner. Kvinner MÅ IKKE HA MENN. Menn MÅ HA SEX. Kvinner må ikke ha det. Joda, menn har ofte belastende og viktige jobber, som arbeidskraft trenger vi de veldig mye. Men i forhold...? Nei. 

Det er en grunn til at prostitusjon er verdens eldste yrke. Sex er levebrødet til menn. Uten det så dør de. Det handler ikke om kjærlighet, om å produsere barn, det handler bare om... Sex.

Nei så glad jeg er for at jeg er singel. Virkelig. 

Som frivillig singel mann kan jeg melde at jeg fortsatt er i livet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så du baserer deg på noen få utvalgte sosiale medier? Men kom deg ut fra dem da vel! Gå ut av døra og treff ekte mennesker! Forstår du ikke hvordan internett fungerer? Du vet ikke hvem disse «slemme mennene» er, det kan være gamle damer for alt du vet. Og uansett er det antakelig bare noen svært få som holder på sånn. De er like lite representative for menn som det mannehatere er for kvinner.

Skaden har allerede skjedd, og det er for sent å rette det opp nå. Selv om jeg har sett menn komme med sånt som at du må jo ikke få dårlig selvtillit, vi liker jo dere gamlinger og, patina er fint det, og så videre. Bare tull selvsagt. Det jeg har sett og hørt, kan ikke viskes ut. Det kommer til å finnes i bakhodet hele tiden, resten av livet. Menn kunne reddet det om de i mye større grad tok til motmæle mot disse holdningene, men det gjør de ikke, det er stort sett bare kvinner som sier dem i mot. Og den som tier samtykker. Jeg er ikke interessert i å være trøstepremie for en som egentlig synes jeg er en stygg gammel kjærring, mens han sikler på unge jenter. Menn har skapt dette helt selv, fordi de har fått en arena hvor de kan vise sitt sanne jeg som de ikke hadde før. At det skal finnes en og annen enhjørning hjelper ikke, siden jeg ikke tror på overnaturlige vesener. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skaden har allerede skjedd, og det er for sent å rette det opp nå. Selv om jeg har sett menn komme med sånt som at du må jo ikke få dårlig selvtillit, vi liker jo dere gamlinger og, patina er fint det, og så videre. Bare tull selvsagt. Det jeg har sett og hørt, kan ikke viskes ut. Det kommer til å finnes i bakhodet hele tiden, resten av livet. Menn kunne reddet det om de i mye større grad tok til motmæle mot disse holdningene, men det gjør de ikke, det er stort sett bare kvinner som sier dem i mot. Og den som tier samtykker. Jeg er ikke interessert i å være trøstepremie for en som egentlig synes jeg er en stygg gammel kjærring, mens han sikler på unge jenter. Menn har skapt dette helt selv, fordi de har fått en arena hvor de kan vise sitt sanne jeg som de ikke hadde før. At det skal finnes en og annen enhjørning hjelper ikke, siden jeg ikke tror på overnaturlige vesener. 

Kanskje du skal leve litt mindre på internett, og litt mer i den virkelige verden.

Anonymkode: 8bcbe...067

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hva menn har å tilby. Livet som singel er perfekt, så ser ikke grunn til å ha kjæreste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg. Er i mitt tredje seriøse forhold, der mannen har gått inn i forholdet av praktiske grunner, tok til takke. Jeg er ikke pen, og heller ikke underdanig. Det finnes nok ingen som faktisk kan elske meg. Men det har jeg nå akseptert, i en alder av 42. Ikke alle kvinner er elskbare. Det er heldigvis andre ting her i livet som gir mening - barn, interesser og pasjoner, trening, dyr osv.

Anonymkode: 313eb...80a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje du skal leve litt mindre på internett, og litt mer i den virkelige verden.

Anonymkode: 8bcbe...067

Du forstår jo ikke poenget. Jeg kan jo ikke vite sikkert at det som kommer frem på nett ikke er sånn menn faktisk er, og så mange som mener disse tingene og insisterer på å gjenta det, så virker det som det er dette som er virkeligheten. Ikke det menn du møter i virkeligheten sier til deg for å være høflig, eller for å få deg til sengs. Jeg kan møte så alle verdens menn for alt jeg bryr meg, og de kan virke så normale og oppegående som bare det, men det jeg har sett og hørt i løpet av de siste årenes markedsverdidebatt kommer fortsatt til å murre i bakhodet. Det har for alltid ødelagt min tillitt til menn, nettopp fordi jeg ikke kan vite hvordan de egentlig er under et velfungerende ytre. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper jeg aldri blir som en jeg kjenner, han hater kvinner og følger alt av alfa male sider overalt. Han er bare en ensom mann sånn som jeg ser det, det har vokst iløpet av de årene jeg har visst om han. Jeg hater ikke menn og hater ikke kjærlighet, men har allikevel gitt opp.

Heier på alle andre og deres kjærlighetsliv men jeg har bare funnet fred med at jeg vil helst ikke finne noen etter siste forholdet tok slutt. Heller være alene enn flere slike runder med kjærlighetssorg, selv den som snakker høyest om lojalitet er den som er utro så gir jeg opp. 

Anonymkode: 3bcc8...c0c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvis du ikke ser noe positivt å få fra en mann. Hvorfor er det da et problem å være singel?

Siter meg der jeg har skrevet at det er et problem å være singel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg også er glad jeg er singel. Er mann. Det er blitt helt forjævli de siste årene med denne datinggalskapen.

Anonymkode: dbbd5...422

Jepp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er et interessant tema og enig i mye av det du skriver ts, tross jeg er gift. 

Det finnes ganske solid forskning på at skal et forhold fungere, ligger mesteparten av ansvaret på mannen. Kvinner gjør som regel mer enn nok. 

Men det virker som veldig mange menn ikke har vokst opp med forståelsen for deres ansvar. Og når de kommer i et forhold blir det nok en hvilepute til å ikke utvikle seg/vokse opp, da kvinner ofte gjør det meste, i tillegg til fulltidsjobb. 

Selvsagt blir kvinner som må gjøre det meste, utslitt. Sex og nærhet uteblir. Man mister seg selv. Kvinner tar avstand. Føler seg alene. Menn tolker rop om hjelp fra kvinner som mas, kritikk, sutring og klaging. For å få tilfredsstilt sine egne behov søker de da utover, som kan ende i utroskap. 

Så sutrer menn over at dama ikke vil ha sex, bare gnæler, aldri fornøyd, alltid sur og sliten som de bruker for å legitimitere utroskap. Påstår vi bare er ute etter pengene deres. Det er ikke annet enn mannebabyer. Vi kvinner trenger ikke slike menn. De ødelegger oss, og vi har det bedre uten. 

Generelt sliter menn oftest med det emosjonelle, kommunikasjon, prioriteringer og forståelse av kvinner. Er dette på plass, har man et veldig godt grunnlag. Og ts, slike menn finnes faktisk. ❤️

Jeg har gått igjennom den runden med mannen min, men i dag er situasjonen noe helt annet heldigvis. Men de følelsene og tankene du har ts, har jeg hatt mye av. 

Jeg hadde ingen partner, jeg hadde en ekstra unge. Forholdet tok så enormt mye av meg. Jeg ofret meg selv for han og familien min. Sleit meg selv ut, hvor jeg tilslutt ikke kjente meg selv igjen. Han kom hjem fra jobb, spiste middag og ut for å drive med hobbyen sin, være med andre eller slenge seg på sofaen. Følte at jeg ikke prioriterte han!?! og uten å snakke med meg om det engang. Så han søkte oppmerksomhet fra andre damer som endte i utroskap. Mens jeg sleit meg ut for å få ting til å gå rundt og følte meg mislykket som mor, partner og menneske, til jeg virkelig møtte veggen.  

Han kunne ikke engang planlegge, handle inn og lage et måltid utenom pizza eller lignende. Han gjorde ikke en dritt annet enn å lage merarbeid for meg. Han gjorde aldri noe for meg. Tok jeg opp noe, gikk han rett i forsvar å sa "jeg kan aldri gjøre noe riktig". 

Det endte med at jeg mistet helt lysten til å leve. Jeg sa til han "du tar livet av meg. Enten lar du meg gå, eller så tar du tak i deg selv å virkelig stepper opp". 

Sendte han flere videoer fra andre menn og terapauter som hadde litt mer forståelse for par og mannens rolle i forholdet. Som forklarte godt hvordan en kvinne tenker og handler, mannens ansvar, hva menn gjør med kvinner osv. Sakte men sikkert endret ting seg og han steppet virkelig opp. Nå er han en helt annen mann og forholdet er veldig bra for begge. 

Selvsagt har jeg ansvar for forholdet også og jeg har måtte jobbe med meg selv. Blant annet akseptere at vi gjør husarbeid ulikt. Bli flinkere til å kommunisere. I stede for å holde ting inni meg, snakke med han om det. Være flinkere til å sette grenser. Ta bedre vare på meg selv og gjøre ting for meg selv osv. 

Men for at jeg i det heletatt skulle kunne gjøre det, måtte hans del være på plass først. F.eks Nytter det ikke å si ting og kommunisere når han tok alt som kritikk. Ga jeg han mer sex, endret ingenting. Og derfor ligger også hovedparten på menn npr det kommer til forholdet å om det vil vare/være et godt forhold. 

Men ts, gode menn finnes faktisk ❤️ Jeg tror og tenker at har man nok selvrespekt og grenser vil det være enklere å avvise mannebabyer og få seg en ordentlig voksen mann.

Anonymkode: a8fbd...c87

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er helt enig med deg. Jeg tror på det at det ikke ganger kvinner å være i forhold. Om jeg går inn i et forhold, da får mannen:
- sex
- mat på bordet
- ren bolig
- rene klær

Hva får jeg?
- sex (de få gangene jeg vil ha det, jeg liker best å bruke sexleketøy alene) 
- ?????? 

Så skal man se på det som en gi og ta relasjon så er der ingenting for meg, men alt for han. Hadde vært fint om han kunne fikse ting og være litt handy, men de fleste menn er ikke det i dag og om de er det så må du mase i 2 år før de faktisk fikser noe. Så nei.. Der er ingenting å hente. 

Dette ser ut som tydelig femcel aktivitet. Jeg tror du gjør det best i å holde deg alene. Du kan snu på det. Hva kan en mann gi deg i forhold:

- Økonomisk trygghet

- Gaver

- Komplimenter

- Beskyttelse

- Mental støtte

- Stabilitet 

- Praktisk fiksing

- Tid

Dersom det kun er sex en mann kan gi deg et potensielt forhold, sier det mer om deg og ditt syn på menn. 

Dersom jeg skulle skrive som deg kunne jeg skrevet hva en kvinne kunne gitt meg:

- Utgifter, mas og hodepine

For så og vente på en potensiell heiagjeng som støtter opp og upvoter for å føle meg litt bedre. Men hva hjelper det egentlig deg i hverdagen? 

Anonymkode: 85d21...310

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...