Gå til innhold

Kan mangel på sex gjøre mannen dritsur hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker at hans oppførsel mot deg er ren drittsekkoppførsel, samtidig som han sannsynligvis også føler seg veldig avvist. Surheten hans handler kanskje dypere sett om fortvilelse, sorg og savn, vil jeg tro. Dvs, hvis han fremdeles er glad i deg.

Har dere hatt en ordentlig ærlig og åpen samtale der dere forteller hverandre hvordan dere egentlig har det? 

Anonymkode: e6e11...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er kvinne og blir selv i dritthumør hvis vi ikke har særlig mye sex i perioder.  Jeg har nok høyere sexdrift enn mannen min, så i perioder blir jeg ganske sulteforet.

Anonymkode: e9e05...af2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Svært få kvinner oppfører seg sånn, selv om de får mindre sex enn ønskelig. Men de som gjør det, er selvsagt også umodne.

Anonymkode: d5d66...cea

Dette! Jeg har opplevd hele to langvarige forhold der mannen sluttet å ha sex med meg. Det falt meg aldri inn å gå rundt og være sur og grinete hver dag. Hvem er dette verst for? Jo, den som er sur. Den som er sur forsurer livet for seg selv, først og fremst. Er man ikke fornøyd med forholdet, så foreslår man åpent forhold eller så går man. Jeg har gjort begge deler. NULL poeng å være sur.

Anonymkode: 7ea64...b93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (14 timer siden):

Men spiralen har høyst sansynlig startet med at han over tid blir avvist. Ikke at han bare er sur for ingenting. Her må jo han ta sin del av skylden som ikke kommuniserer sine behov skikkelig, men hun må da også gå i seg selv og spørre seg hvorfor hun ikke gjør nok for å imøtekomme sin partners behov. Igjen er fokuset deres på dere selv og ingen selvkritikk.

Men du klarte på et eller annet tidspunkt ikke ha sex med ham når han var blid heller? Hva var argumentet ditt for avvisning da? Siden han nå har blitt sur pga mangelen på sex, mener jeg.

Ja jeg forstår det er avtennende og lite givende for sexlysten med en sur mann, men i likhet med at han bør gå i seg selv og skjerpe oppførselen sin, må du også det. Høres ut som dere må lære dere å kommunisere bedre begge to.

Du MÅ lære deg å lese før du skyter løs på alle damer! Hun har skrevet om sine FYSISKE utfordringer med sex. Hun har hatt mye SKADER (!!!!!!) etter fødsler av HANS barn. Underlivsskader og smerter. Han har ikke respektert henne og prøvd seg hele tiden også i denne perioden, slik hun skriver. Han har også sagt negative ting om utseendet hennes. HVEM i all verden får lyst på en mann som ønsker å ha sex som fører til smerter, og som trasher mor til hans barn fordi hun ikke lenger er undervektig og topptrent som hun var før barn? INGEN!!!!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er merkelig at par som har valgt hverandre, valgt å få barn og i tillegg var de garantert forelsket, ønsket det beste for hverandre og snakket mye om alt i begynnelsen av forholdet, ikke klarer å velge det samme etter noen år. 

Vil man være sammen, krever det innsats fra begge parter. En person kan ikke dra et parforhold alene. 

Og mangelen på kommunikasjon, forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å snakke om ting når utfordringer oppstår, ikke ett år senere når man har gått rundt i en ond sirkel og nesten begynt å mislike hverandre. 

Man tar ett valg, vil jeg eller vil jeg ikke at dette skal fungere? Vil jeg bli gammel med partneren, ja, da må man faktisk være to som drar det samme lasset. 

Hadde aldri ønsket å være sammen med noen som ikke bidrar på noen måter, det være seg husarbeid, barna eller intimitet. 

Har man trøbbel med sex etter fødsel, hvorfor ikke satse på intimitet på andre måter. Det går fint an å hjelpe hverandre seksuelt uten at man har penis i skjede hele tiden. 

It takes two to tango. uansett. Den dagen min mann ikke ønsker å bidra for at alle i huset skal ha det fint og i tillegg nekter å snakke om noe, gjør jeg det svært enkelt for ham. Farvel. Finner meg ikke i å bidra med alt alene. 

Anonymkode: 7dc58...87f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du MÅ lære deg å lese før du skyter løs på alle damer! Hun har skrevet om sine FYSISKE utfordringer med sex. Hun har hatt mye SKADER (!!!!!!) etter fødsler av HANS barn. Underlivsskader og smerter. Han har ikke respektert henne og prøvd seg hele tiden også i denne perioden, slik hun skriver. Han har også sagt negative ting om utseendet hennes. HVEM i all verden får lyst på en mann som ønsker å ha sex som fører til smerter, og som trasher mor til hans barn fordi hun ikke lenger er undervektig og topptrent som hun var før barn? INGEN!!!!

Enda velger TS å være sammen med ham. Hun har faktisk et valg hun også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På samme måte som at kvinner styres av hormoner gjør menn det samme. Forskjellen er at kvinners hormoner i stor grad styres av månedlig syklus mens menn som styres av handlinger. Det skal lite til for at menn sine tesosteronverdier stiger eller synker. Å tape et TV spill er nok til at de faller i flere dager etterpå. Da sier det seg selv at sex er enda viktigere. Men det blir jo en ond spiral. Jo mer du avviser jo mindre testosteron får han. Men jo mindre testosteron han får (og dermed mer mas), jo mindre lyst har du 

Hvem som har mest skyld i situasjonen har ingenting å gjøre med hvem som bidrar minst og mest, men hvem som endrer oppførsel. Vi har alle vært sammen med en som begynner å rote mer godt ut i forholdet eller plutselig forventer at den andre blir flinkere til å rydde. Begge deler er galt. Går man inn i et forhold skylder man partneren å akseptere hen for den hen er og ikke endre seg på en måte som gjør livet vanskeligere for partner 

Endret av Majer
Rettelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Enda velger TS å være sammen med ham. Hun har faktisk et valg hun også. 

Det har hun. Men fornuftige kvinner dumper ikke ektemann og far til barna med en gang det butter imot. I gode og onde dager, vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Svært få kvinner oppfører seg sånn, selv om de får mindre sex enn ønskelig. Men de som gjør det, er selvsagt også umodne.

Anonymkode: d5d66...cea

Kun noen som er kvinne selv ville sagt noe så langt fra realiteten. Denne typen oppførsel er jo LANGT MER normalt fra kvinner enn fra menn. 

Anonymkode: 45c14...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotwife skrev (18 timer siden):

Nei, du misforstår. Vi blir ikke nødvendigvis sure, men vi får ikke overskuddet til å ha sex. Menn har lyst på sex uansett livssituasjon, sexlyst og livet er to atskilte parametre ( det finnes selvsagt unntak) Slik er det ikke for majoriteten av kvinner, der alt henger sammen. Det er heller ikke slik at det alltid er mannens feil. Livet innebærer så mye mer enn husets fire vegger. Men at mannens oppførsel kan spille en stor rolle for kvinnens overskudd og lyst, er det liten tvil om. Jeg har en oppfatning av at mange menn snor seg unna ansvar for hus og barn, og glemmer det å være partner og kjæreste. Det siste gjelder ofte begge parter, og er jo noe man må jobbe med kontinuerlig. 

Du bekrefter jo egentlig bare det jeg sier. Jeg setter det på spissen, selvsagt, men det er mest sannhet i dette: at mannen aldri kan vinne en slik diskusjon / situasjon.

Det spiller ingen rolle om mannen står på fra morgen til kveld, inkludert husarbeid og alt som måtte være. Hvis hun ikke har lyst så er hun sliten eller føler seg slik eller sånn.

Og grunnen til at hun er sliten, eller føler seg sånn kan ALLTID spores tilbake til mannen. Det er noe han gjør eller ikke gjør - er eller ikke er fordi - nettopp - alt henger sammen. Eller jobben. Det kan av og til være jobben. Men ikke henne. Aldri henne.

Jeg tror svært få menn aktivt og bevisst "snor seg unna" som du skriver. Derimot tror jeg svært mange damer aktivt snor seg unna, ved å liksom ikke ha "overskudd" av diverse "gode" grunner.

Mens mannen (og egentlig kvinner også) FÅR overskudd av å ha sex.

Er det ikke rart?

En ting er det for en mann å leve ufrivillig uten sex. Men når man skal få skylda for det også, så er det noe manipulerende over det. For min del er det følelsen av å bli manipulert som får det til å koke.

Og bare så det er sagt, før enkelte tastatur blir for varme: Jeg har det pr. dato helt utmerket og har et godt sexliv med gjensidig respekt og kommunikasjon, med felles lyster og kinks. 

Og bare så det er sagt, før enkelte tastatur blir for varme 2: Jada jada jada, det finnes situasjoner der mannen faktisk er en dust, der folk ikke passer sammen, der kjærligheten tar slutt, bla bla bla. Men det er ikke det jeg skriver om.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja 

avvisning gang på gang gjør jo det, kvinnene lager jo et helvete for småting, men det ser de ikke selv

Anonymkode: 5e2b3...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 9.54):

Hvor mye sex har dere? Har det gått måneder, uker eller dager?

Mannen føler nok også på at han er "dumpet" og at kjæresteforholdet deres er slutt.  Det å bli avvist i senga når man selv har lyst oppleves som at partneren har mistet følelsene.

Det er vanskelig for deg å skru på sexlysten. Selvsagt.

Det er også vanskelig for ham å skru på omsorg og godt humør når han merker at du ikke ønsker å være nær ham. Det gjør litt mer vondt enn kvinner er klar over.

På KG vil du få all verdens støtte og forståelse hvis det er der du vil ha. Jeg forstår deg, men tviler på om det løser problemet deres.

Anonymkode: 679ca...776

Du siterer hvor mye smerter og utfordringer hun har hatt nedentil  og svarer med dette? 🫣

Du ville selvfølgelig ha tilfredsstilt din kjære seksuelt om det var aldri så mye smerter i penis og kroppen? Rett fra å operere prostata til samleie for eksempel? Brokk, knekk i penis, samme hva, du hadde stilt opp du? 

Er det ikke situasjoner hvor man som partner bør tenke med omtanke på den andre istedenfor å ha fokus på sex? Ser du hva hun skriver om hva underlivet hennes har gått gjennom, og at hun har gått med på sex tross SMERTER? Og så er det hun som er galt skrudd sammen? Hva med omtanke fra ham? Hans partner har SMERTER nedentil. Hadde han hatt omtanke for det er det ikke sikkert de hadde havnet i denne situasjonen. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere hadde mye sex før; ja. Forhold uten sex er vennskap.

Anonymkode: 6ff74...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min erfaring er ja. Det er en evig ond sirkel om sexlivet først dabber av. Man forsøker kanskje i starten å forklare hvorfor man ikke vil ha sex, men blir ikke hørt. Tillsutt gidder man ikke å forklare og mannen blir sur og gretten for alt mulig dag ut og dag inn og det igjen fører til at man ikke orker sex med han i det heletatt uavhengig av hva den opprinngelige grunnen var.

Anonymkode: d28d0...b62

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, Erfarenmann said:

Du bekrefter jo egentlig bare det jeg sier. Jeg setter det på spissen, selvsagt, men det er mest sannhet i dette: at mannen aldri kan vinne en slik diskusjon / situasjon.

Det spiller ingen rolle om mannen står på fra morgen til kveld, inkludert husarbeid og alt som måtte være. Hvis hun ikke har lyst så er hun sliten eller føler seg slik eller sånn.

Og grunnen til at hun er sliten, eller føler seg sånn kan ALLTID spores tilbake til mannen. Det er noe han gjør eller ikke gjør - er eller ikke er fordi - nettopp - alt henger sammen. Eller jobben. Det kan av og til være jobben. Men ikke henne. Aldri henne.

Jeg tror svært få menn aktivt og bevisst "snor seg unna" som du skriver. Derimot tror jeg svært mange damer aktivt snor seg unna, ved å liksom ikke ha "overskudd" av diverse "gode" grunner.

Er det ikke rart?

En ting er det for en mann å leve ufrivillig uten sex. Men når man skal få skylda for det også, så er det noe manipulerende over det. For min del er det følelsen av å bli manipulert som får det til å koke.

Og bare så det er sagt, før enkelte tastatur blir for varme: Jeg har det pr. dato helt utmerket og har et godt sexliv med gjensidig respekt og kommunikasjon, med felles lyster og kinks. 

Og bare så det er sagt, før enkelte tastatur blir for varme 2: Jada jada jada, det finnes situasjoner der mannen faktisk er en dust, der folk ikke passer sammen, der kjærligheten tar slutt, bla bla bla. Men det er ikke det jeg skriver om.

Bra sagt, det føles faktisk slik. Mannen blir synderen/taperen uansett i denne diskusjonen. Morsomt at du har to disclaimers på slutten(men jeg forstår det 😂).

Dette er faktisk en av grunnene (alltid mannens feil) at jeg ikke dater lenger.

Anonymkode: 6ff74...c46

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfarenmann skrev (2 timer siden):

Er det ikke rart?

Du har et forskrudd kvinnesyn, la det være ditt problem. 

Det er ikke ALLTID mannen. Det kan være jobb, barn, familie, sykdom, hormoner. Sexlysten er ikke på topp dersom det koker på jobb, barn har utfordringer, familiemedlemmer er syke, mensen er rett rundt hjørnet. Ingenting av dette kan spores til mannen. Det er ikke hans skyld. Så selv om han tar sin del av ansvaret for hjem og barn, så betyr ikke dette automatisk at hun får lyst.  Men vi kvinner er også forskjellige, så noen har mer sexlyst enn andre. Uansett så hjelper det ikke å bli sur for mangel på sex. Det bidrar på ingen måte til å øke sexlysten. Det som kan hjelpe er nærhet, vær en stødig klippe for henne. Sett deg ved siden av i sofaen, legg hånda rundt henne, gi henne komplimenter, kjøp noe hun liker på butikken, inviterer henne med på en liten date. Trygghet og omsorg. Menn som forstår dette får et godt liv. Det er vel ikke så vanskelig?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hotwife skrev (9 minutter siden):

Du har et forskrudd kvinnesyn, la det være ditt problem. 

Det er ikke ALLTID mannen. Det kan være jobb, barn, familie, sykdom, hormoner. Sexlysten er ikke på topp dersom det koker på jobb, barn har utfordringer, familiemedlemmer er syke, mensen er rett rundt hjørnet. Ingenting av dette kan spores til mannen. Det er ikke hans skyld. Så selv om han tar sin del av ansvaret for hjem og barn, så betyr ikke dette automatisk at hun får lyst.  Men vi kvinner er også forskjellige, så noen har mer sexlyst enn andre. Uansett så hjelper det ikke å bli sur for mangel på sex. Det bidrar på ingen måte til å øke sexlysten. Det som kan hjelpe er nærhet, vær en stødig klippe for henne. Sett deg ved siden av i sofaen, legg hånda rundt henne, gi henne komplimenter, kjøp noe hun liker på butikken, inviterer henne med på en liten date. Trygghet og omsorg. Menn som forstår dette får et godt liv. Det er vel ikke så vanskelig?

Jeg har et godt liv, nøyaktig på grunn av de tingene du ramser opp i de tre, fire siste setningene dine. Så ellers takk for forsøket på voksenopplæring, men kvinnseynet mitt er det absolutt ingen ting galt med. 

Du trenger ikke fortelle meg at det ikke alltid er mannen. Jeg vet at det ikke alltid er mannen. Jeg vet at det ikke er hans skyld Du snakker om å misforstå, men jeg har altså beskrevet hvordan mange kvinner er og hvordan dette oppleves. Du trenger ikke bruke mange minutter her på forumet før du finner dem. Disse som klarer å vri skylden over på mannen - uansett situasjon. 

Som mann så kan du jo bare prøve å si til en dame at "det hjelper ikke å bli sur". Det går ikke særlig bra, kan jeg love. For hennes grunner til å være sur er jo så gode. Det er bare mannen som er barnslig, tåpelig og umoden hvis han er sur. For han er sur på feil ting av feil grunn - ikke sant?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 18.41):

Han er småfrekk. Sur. Føler nesten meg som en byrde rundt han. Vi har ikke sex, fordi det er turn off at han er sur...

Kan sexløshet gjøre folk sur?

Anonymkode: 885e0...a6c

Ja og overvekt og emosjonell umodenhet. Mangel på regulering av følelser. 

Anonymkode: a7504...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 18.41):

Han er småfrekk. Sur. Føler nesten meg som en byrde rundt han. Vi har ikke sex, fordi det er turn off at han er sur...

Kan sexløshet gjøre folk sur?

Anonymkode: 885e0...a6c

Ja!! Og det er grunnen til at jeg ikke gidder menn! Sure mannfolk er så avtennende! 

Anonymkode: 75fe7...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel det korte svaret på det. 
Problemet er at man kommer inn i en vond sirkel…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...