Gå til innhold

Kan mangel på sex gjøre mannen dritsur hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

neste spydige kommentar så sier du rett ut "er ikke rart det ikke blir noe å deg med den oppførselen der" 

Anonymkode: e0260...298

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Blir vel vel en vond sirkel, men sånn blir det vel når man i utgangspunktet ikke passer sammen. Jeg hadde ikke giddet å brukt livet mitt på en partner som ikke ville ha sex. Mannen min er enig.

Anonymkode: 7c41f...73f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

neste spydige kommentar så sier du rett ut "er ikke rart det ikke blir noe å deg med den oppførselen der" 

Kvinner som ikke vil ha sex har ikke sex uansett hvor bra menn de har. Når disse kvinnene har fått barna de vil ha så vil de helst strikke i fred. Å legge skylden over på mannen er svakt, innse at de er to om å lage problemet.

Det er like usjarmerende med sure kjerringer som med sure gubber.

Anonymkode: 7c41f...73f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Han er småfrekk. Sur. Føler nesten meg som en byrde rundt han. Vi har ikke sex, fordi det er turn off at han er sur...

Kan sexløshet gjøre folk sur?

Anonymkode: 885e0...a6c

Har dere... you know... pratet sammen?

Anonymkode: 90365...0c6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han er småfrekk. Sur. Føler nesten meg som en byrde rundt han. Vi har ikke sex, fordi det er turn off at han er sur...

En person kan velge å være sur av hvilken grunn han eller hun ønsker.

For følelser er valg. Dine følelser - ditt valg. Følelser er ikke sanne - de er tilvalgte emosjonelle reaksjoner på eget liv. Og de skal alltid av en normalt fungerende myndig voksen være under kontroll, konstant moderert og - faktasjekket.

Hvorfor din mann velger å være sur vet han derfor selv. Har du spurt?

Hans følelser er ikke ditt ansvar. Det som ER ditt ansvar er å grensesette for deg selv. Ønsker du å bruke tid rundt en sur gubbe? Dersom ikke - fjern deg selv fra hans nærhet, enten mens han er sur eller permanent. Det at dere to en gang for trolig mange år siden syntes det gav mening å være et par er ikke styrende for dine avgjørelser i dag. Dette er - heldigvis - ikke den mørke middelalder. 

Anonymkode: 023ef...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotwife skrev (13 timer siden):

Hva tror du er grunnen til hennes manglende initativ og seksuelle interesse? Tar du din del av husarbeidet, er du en god far og avlaster henne på "mamma-mas", viser du initativ til å finne på noe og vise henne hengivenhet utenom seksuelt? Dette henger nemlig tett sammen. En dame som er overlesset med ansvar og forpliktelser har sjeldent lyst på sex. En mutt og bitter mann på toppen av alt kan tørke inn selv de mest kinky av oss.

Der ha vi det ja. Mangel på initiativ, oppmerksomhet, husarbeid, hengivenhet fra ham. Alt dette, og enda mye mer, er gyldige grunner for HENNE til å være sur på HAM. Men aldri omvendt. Mannen har aldri en gyldig grunn. Det er viktig å huske.

Mangler det seksuelle i parforholdet er det ALLTID hans feil, på en eller annen måte. Enten for noe han gjør, eller for noe han ikke gjør, for noe han er, eller noe han ikke er. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erfarenmann skrev (1 time siden):

Der ha vi det ja. Mangel på initiativ, oppmerksomhet, husarbeid, hengivenhet fra ham. Alt dette, og enda mye mer, er gyldige grunner for HENNE til å være sur på HAM. Men aldri omvendt. Mannen har aldri en gyldig grunn. Det er viktig å huske.

Mangler det seksuelle i parforholdet er det ALLTID hans feil, på en eller annen måte. Enten for noe han gjør, eller for noe han ikke gjør, for noe han er, eller noe han ikke er. 

Nei, du misforstår. Vi blir ikke nødvendigvis sure, men vi får ikke overskuddet til å ha sex. Menn har lyst på sex uansett livssituasjon, sexlyst og livet er to atskilte parametre ( det finnes selvsagt unntak) Slik er det ikke for majoriteten av kvinner, der alt henger sammen. Det er heller ikke slik at det alltid er mannens feil. Livet innebærer så mye mer enn husets fire vegger. Men at mannens oppførsel kan spille en stor rolle for kvinnens overskudd og lyst, er det liten tvil om. Jeg har en oppfatning av at mange menn snor seg unna ansvar for hus og barn, og glemmer det å være partner og kjæreste. Det siste gjelder ofte begge parter, og er jo noe man må jobbe med kontinuerlig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er oppskriften på å gjøre situasjonen verre. Mest sannsynlig har ikke mannen hennes det særlig bra, og da er det ikke noe poeng å gni blår i øynene på ham. 
Snakk med ham når det er relativt rolig, på en voksen og sivilisert måte. Skriv det gjerne med som brev så han kan lese i fred, bruk tid til å tenke gjennom hva du vil si og hvordan du sier det. 
Spør hvordan ham har det hvis han virker nedfor, og spør hva som kan hjelpe ham.

Sier han sex, så kan du forsøke å forklare hva du trenger for å ha lyst på sex med ham. Trenger han en klem, gi ham en.

Anonymkode: 33f79...b16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva vil du si til og om de kvinnene som blir gretne ford mannen er for sliten til å ha sex da? 

Er de også lite utviklet som du kaller det så fint?

Og hva med de kvinnene som ønsket å forlate mannen sin fordi sexlivet er så kjedelig? 

Anonymkode: 1800d...e09

Svært få kvinner oppfører seg sånn, selv om de får mindre sex enn ønskelig. Men de som gjør det, er selvsagt også umodne.

Anonymkode: d5d66...cea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. 

Det er nok andre ting med deg som er mer irriterende. 

Anonymkode: 45c14...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde sex i dag.

Nå er han mer pratsom og ikke så sur.

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (23 timer siden):

Kan det sikkert føre til, men ikke pokker om jeg hadde hatt lyst på slik mann. 

Vil tro at å være sur for slikt fører til en nedadgående spiral angående hvor mye sex det blir. Det blir mindre, så blir man surere, enda mindre, enda surere, ingenting lenger, konstant drittsur. 

Men spiralen har høyst sansynlig startet med at han over tid blir avvist. Ikke at han bare er sur for ingenting. Her må jo han ta sin del av skylden som ikke kommuniserer sine behov skikkelig, men hun må da også gå i seg selv og spørre seg hvorfor hun ikke gjør nok for å imøtekomme sin partners behov. Igjen er fokuset deres på dere selv og ingen selvkritikk.

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei, jeg klarer ikke ha sex med han. Han er mutt, sur, prater ikke til meg. Det er så fullstendig avtennende, og ja - det er en ond spiral.  

Dess surere han er, dess mindre får jeg lyst på han, og han blir da enda surere.

Det handler ikke kun om at han er sur, men også at han ignorerer og prater så vidt til meg, føler meg som luft rundt han.

Men du klarte på et eller annet tidspunkt ikke ha sex med ham når han var blid heller? Hva var argumentet ditt for avvisning da? Siden han nå har blitt sur pga mangelen på sex, mener jeg.

Ja jeg forstår det er avtennende og lite givende for sexlysten med en sur mann, men i likhet med at han bør gå i seg selv og skjerpe oppførselen sin, må du også det. Høres ut som dere må lære dere å kommunisere bedre begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 18.41):

Hvorfor har du ikke sex med samboeren din? Vil du at han skal knulle andre damer?

Anonymkode: 50b57...6f7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En normal mann går ikke og sutrer over at han ikke får seg noe av kona. Han finner seg noe på si’ istedet.

Anonymkode: 7d0ab...1cf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Erfarenmann skrev (18 timer siden):

Kun dersom du aksepterer dette. Hvis det derimot er krystallklart fra dag 1 at et sexløst forhold er uaktuelt for deg trenger du ikke plages med slikt.

Anonymkode: 7d0ab...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor har du ikke sex med samboeren din? Vil du at han skal knulle andre damer?

Ts har forklart hvorfor, du må lære deg å lese.

Anonymkode: a3cf3...f1c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts har forklart hvorfor, du må lære deg å lese.

Anonymkode: a3cf3...f1c

Jeg har lest hele HI. Stod ikke et ord om hvorfor hun ikke har sex med sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har lest hele HI. Stod ikke et ord om hvorfor hun ikke har sex med sambo.

Det står ute i tråden.

Siterer

"Jeg kan komme med litt tilleggsopplysninger

Jeg har hatt mye styr nedentil med to traumatiske fødsler, en konisering etter x antall prøvestikking av bedøvelse som ikke fungerte, hadde blod i livmor og måtte hasteoperere for 3 uker siden. Dvs mye smerter nedentil over lang tid

Det har vært mye greier, jeg har ikke følt meg sett og hørt av mannen, kjenner ikke på noe omsorg og varme, og han fremstår ikke som trygg for meg. 

Mens dette har pågått så har vi pratet om det, og jeg har likevel hatt sex. Han prøvde seg ofte, og sa jeg nei en gang så himlet han med øynene og akket seg, sa jeg var kjedelig, og at jeg var mer trent og stram før (jeg er 52 kg). Har virkelig kjent på null omsorg utenom de gangene han vil ha sex. Det har vært tydelig at han har gjort husarbeid og vært ekstra hyggelig EN kveld, og om jeg sier det var hyggelig men ikke ønsket sex da, så var det himling og forsvinne ut døren.

Alt dette blandet har gjort at jeg mista mer og mer lyst, og nå er mannen sur og det her gått over i null prat, ignorering og rett og slett ingenting. "

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står ute i tråden.

Siterer

"Jeg kan komme med litt tilleggsopplysninger

Jeg har hatt mye styr nedentil med to traumatiske fødsler, en konisering etter x antall prøvestikking av bedøvelse som ikke fungerte, hadde blod i livmor og måtte hasteoperere for 3 uker siden. Dvs mye smerter nedentil over lang tid

Det har vært mye greier, jeg har ikke følt meg sett og hørt av mannen, kjenner ikke på noe omsorg og varme, og han fremstår ikke som trygg for meg. 

Mens dette har pågått så har vi pratet om det, og jeg har likevel hatt sex. Han prøvde seg ofte, og sa jeg nei en gang så himlet han med øynene og akket seg, sa jeg var kjedelig, og at jeg var mer trent og stram før (jeg er 52 kg). Har virkelig kjent på null omsorg utenom de gangene han vil ha sex. Det har vært tydelig at han har gjort husarbeid og vært ekstra hyggelig EN kveld, og om jeg sier det var hyggelig men ikke ønsket sex da, så var det himling og forsvinne ut døren.

Alt dette blandet har gjort at jeg mista mer og mer lyst, og nå er mannen sur og det her gått over i null prat, ignorering og rett og slett ingenting. "

TS

At du ikke ser problemet er jo sinnsvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...