Gå til innhold

Kan mangel på sex gjøre mannen dritsur hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja selvfølgelig, hvis det har gått veldig lang tid siden dere har hatt sex så. Dere må se hverandres begges side av saken ellers så kan det gå virkelig galt. Og det er at han begynner å se etter andre damer å ha sex med for at han ikke får nærhet fra deg. Dere må sette dere ned å snakke sammen før det er forseint enkelt å greit!

Anonymkode: 417ab...053

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje prøve å bryte den vonde sirkelen i forholdet, det er sikkert vanskelig når du ikke vil ha sex med en sur mann men det må jo gå an få tips her inne om hvordan det er mulig eventuelt men om du ikke selv har lyst å lette på sløret litt så kommer dere ingen vei dessverre å det ser du vel selv også? Enten må en av dere finne en løsning alene/begge to eller kommer dere ikke i land å da er det kroken på døra for dette forholdet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tja, noen er jo umodne tiltross for voksen alder; de ligner på barn eller dyr som ikke umiddelbart får tilfredsstilt sine behov. En normalt utviklet mann oppfører seg ikke sånn.

Anonymkode: d5d66...cea

Hva vil du si til og om de kvinnene som blir gretne ford mannen er for sliten til å ha sex da? 

Er de også lite utviklet som du kaller det så fint?

Og hva med de kvinnene som ønsket å forlate mannen sin fordi sexlivet er så kjedelig? 

Anonymkode: 1800d...e09

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Etk skrev (4 timer siden):

JA!!!! Og ingen kan sutre mer enn et mannfolk som ikke får seg noe……

Lett å legge all ansvar og skyld på mannen i forholdet med de opplysninger som ts gir. 

Men; hvordan har de havnet ditt de er? Har hun avvist ethvert initiativ over lengre tid og selv ikke vist interesse for sex? 

Har en mistanke om at det ligger noe mer i bakgrunnen som ikke er beskrevet. 

Anonymkode: ac3ba...086

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men; hvordan har de havnet ditt de er? Har hun avvist ethvert initiativ over lengre tid og selv ikke vist interesse for sex? 

Anonymkode: ac3ba...086

Kommunikasjonssvikten er tosidig, og jeg tipper og at det er en avvisning over tid som er viktig bidragsyter. Virker som det har gått over i forakt/stillebehandling, så det er virkelig fare på ferde for forholdet.

Begge har ansvar for å pleie et sunt forhold, men det er jo to forskjellige mennesker som må lære seg hverandre å kjenne.

Anonymkode: 33f79...b16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, er det korte svaret.

Selv er jeg en av disse sure mennene som blir lei meg, mutt, bitter og irritert grunnet konas manglende initiativ og mangel på seksuell interesse og kjærtegn som kyss.

Anonymkode: 3a9da...8f7

Hva tror du er grunnen til hennes manglende initativ og seksuelle interesse? Tar du din del av husarbeidet, er du en god far og avlaster henne på "mamma-mas", viser du initativ til å finne på noe og vise henne hengivenhet utenom seksuelt? Dette henger nemlig tett sammen. En dame som er overlesset med ansvar og forpliktelser har sjeldent lyst på sex. En mutt og bitter mann på toppen av alt kan tørke inn selv de mest kinky av oss.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hotwife skrev (3 minutter siden):

Hva tror du er grunnen til hennes manglende initativ og seksuelle interesse? Tar du din del av husarbeidet, er du en god far og avlaster henne på "mamma-mas", viser du initativ til å finne på noe og vise henne hengivenhet utenom seksuelt? Dette henger nemlig tett sammen. En dame som er overlesset med ansvar og forpliktelser har sjeldent lyst på sex. En mutt og bitter mann på toppen av alt kan tørke inn selv de mest kinky av oss.

Amen!

Anonymkode: 15d56...8f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det går fint an å være sur på grunn av dette. Legg til at det aldri vanker kjærtegn, han må ta alt initiativ, hun er opptatt med sine ting, og tar mannen for gitt og forventer full oppvartning.

Been there, og etter x tusen antall forsøk på dialog så blir man sur, bitter, og gir f...

Så mister hun følelsene for mannen, sutrer på KG, får råd om å dumpe mannen og ender med å stikker av.

Og vipps er mannen FRIIIIII og livet smiler igjen 😃

Anonymkode: f75c0...f56

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hotwife skrev (6 minutter siden):

Jeg kan komme med litt tilleggsopplysninger

Jeg har hatt mye styr nedentil med to traumatiske fødsler, en konisering etter x antall prøvestikking av bedøvelse som ikke fungerte, hadde blod i livmor og måtte hasteoperere for 3 uker siden. Dvs mye smerter nedentil over lang tid

Det har vært mye greier, jeg har ikke følt meg sett og hørt av mannen, kjenner ikke på noe omsorg og varme, og han fremstår ikke som trygg for meg. 

Mens dette har pågått så har vi pratet om det, og jeg har likevel hatt sex. Han prøvde seg ofte, og sa jeg nei en gang så himlet han med øynene og akket seg, sa jeg var kjedelig, og at jeg var mer trent og stram før (jeg er 52 kg). Har virkelig kjent på null omsorg utenom de gangene han vil ha sex. Det har vært tydelig at han har gjort husarbeid og vært ekstra hyggelig EN kveld, og om jeg sier det var hyggelig men ikke ønsket sex da, så var det himling og forsvinne ut døren.

Alt dette blandet har gjort at jeg mista mer og mer lyst, og nå er mannen sur og det her gått over i null prat, ignorering og rett og slett ingenting. 

Anonymkode: 885e0...a6c

• Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt mye styr nedentil med to traumatiske fødsler, en konisering etter x antall prøvestikking av bedøvelse som ikke fungerte, hadde blod i livmor og måtte hasteoperere for 3 uker siden. Dvs mye smerter nedentil over lang tid

Det har vært mye greier, jeg har ikke følt meg sett og hørt av mannen, kjenner ikke på noe omsorg og varme, og han fremstår ikke som trygg for meg. 

Mens dette har pågått så har vi pratet om det, og jeg har likevel hatt sex. Han prøvde seg ofte, og sa jeg nei en gang så himlet han med øynene og akket seg, sa jeg var kjedelig, og at jeg var mer trent og stram før (jeg er 52 kg). Har virkelig kjent på null omsorg utenom de gangene han vil ha sex. Det har vært tydelig at han har gjort husarbeid og vært ekstra hyggelig EN kveld, og om jeg sier det var hyggelig men ikke ønsket sex da, så var det himling og forsvinne ut døren.

Alt dette blandet har gjort at jeg mista mer og mer lyst, og nå er mannen sur og det her gått over i null prat, ignorering og rett og slett ingenting. 

Parterapi eller familieterapi hadde vært en god plass å starte oppi en sånn hard situasjon 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik seksuell frustrasjon er vanskelig å bare skru av uten å miste helt følelsene, spesielt for menn. Forklaringen kan være en form for beskyttelsesmekanisme, men det er på ingen måte greit selv om det skulle forklare årsaken.

Tviler på at dette er veldig lett å ordne opp i. Dette er ganske ubevisste prosesser.

Endret av frivis
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

:hjerte: Du fortjener det beste :hjerte:

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er småfrekk. Sur. Føler nesten meg som en byrde rundt han. Vi har ikke sex, fordi det er turn off at han er sur...

Kan sexløshet gjøre folk sur?

Ikke min kjæreste. Hadde ikke vært min kjæreste da. Han backer meg opp,drar meg ikke ned. Finnes det noe mer avtennenede enn menn som sutrer over lite sex😰

Anonymkode: 8e703...0e7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frivis skrev (9 timer siden):

:hjerte: Du fortjener det beste :hjerte:

Takk, det var snilt. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har vært en stående vits hos oss i årevis. Jeg merker at han er litt grumpy og gretten. Så tenker jeg meg om og husker at det er en stund siden. Hvis jeg er i ertehumør, sier jeg det: Nå trenger du sex, vennen min. Hvis jeg ikke vil erte, tar jeg bare initiativ. Får det til å skje. Og så ler jeg, inni meg, eller åpenlyst, når han en stund senere går og smånynner rundt i huset, i perlehumør. Da kan si til ham, ertende - så enkel du er. Og så kysser jeg ham. Så vet jeg også at vi ikke må glemme bort å ha sex. Det er bra for oss begge, for det var deilig for meg også.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor mye sex har dere? Har det gått måneder, uker eller dager?

Mannen føler nok også på at han er "dumpet" og at kjæresteforholdet deres er slutt.  Det å bli avvist i senga når man selv har lyst oppleves som at partneren har mistet følelsene.

Det er vanskelig for deg å skru på sexlysten. Selvsagt.

Det er også vanskelig for ham å skru på omsorg og godt humør når han merker at du ikke ønsker å være nær ham. Det gjør litt mer vondt enn kvinner er klar over.

På KG vil du få all verdens støtte og forståelse hvis det er der du vil ha. Jeg forstår deg, men tviler på om det løser problemet deres.

Anonymkode: 679ca...776

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Jeg elsker deg" er noe man kan si. Men word is cheap. Ordene mister verdi hvis de ikke følges opp av handling.

Elsker du, puler du. Så enkelt.

Dette var litt grovt sagt, men ting blir synlige når de settes på spissen.

Sammenlign dette med å være på jobb. Sjefen forteller deg hvor flink du er, hvor viktig du er for bedriften og hvor godt du har utviklet deg gjennom året. Men hvis du ikke får lønnsøkning, blekner skrytet.

Du kan mene, eller ønske, at ting var annerledes. Men det er altså slik, at hvis intimiteten fjernes, vil den andre begynne å tvile på om det fortsatt er kjærlighet i forholdet. Det kan hjelpe å snakke sammen, men da må det være substans i samentaler. Å si at interessen for sex er borte, og - verre - sex gir avsmak.

Det som da formidles er at interessen for deg er borte, og du gir avsmak.

Hvis du ikke er der at du egentlig vil begynne på veien mot separasjon og skilsmisse, må du ta seksualiteten din på alvor. Du må forstå at dette er viktig. Du kan ikke gjemme deg bak at du ikke har lyst, og at han er urimelige og "sutrete" hvis han ikke "får" sex. Ingen skal "få" sex. Dere skal ha sex sammen, fordi dere har glede av det og fordi dere liker og har godt av nærheten det gir.

Hvis det ikke er sånn, er det trøbbel. Og hvis situasjonen skyldes deg og ditt, må du ta tak i det. Selvanalyse. Hva er årsaken? Er du syk? Er du blitt feit, slik at det du egentlig er redd for er å være naken og intim? Er det noen medisiner? Er det helsegreier? Eller er det mannen din som er feit? Lukter dårlig? Er ustelt? Ta tak i det! Ikke la det skure og gå. Men hvis du egentlig ikke lenger har følelser, ta ansvar - og skill deg. Ikke bruk opp hans år av livet ved å leve slik dere nå gjør. Vær ærlig, slipp ham løs, slik at han kan ha gode år med en annen kvinne, som vil ha ham. Eller, som sagt - ta tak i deg selv.

Anonymkode: f4068...e04

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Jeg elsker deg" er noe man kan si. Men word is cheap. Ordene mister verdi hvis de ikke følges opp av handling.

Elsker du, puler du. Så enkelt.

Dette var litt grovt sagt, men ting blir synlige når de settes på spissen.

Sammenlign dette med å være på jobb. Sjefen forteller deg hvor flink du er, hvor viktig du er for bedriften og hvor godt du har utviklet deg gjennom året. Men hvis du ikke får lønnsøkning, blekner skrytet.

Du kan mene, eller ønske, at ting var annerledes. Men det er altså slik, at hvis intimiteten fjernes, vil den andre begynne å tvile på om det fortsatt er kjærlighet i forholdet. Det kan hjelpe å snakke sammen, men da må det være substans i samentaler. Å si at interessen for sex er borte, og - verre - sex gir avsmak.

Det som da formidles er at interessen for deg er borte, og du gir avsmak.

Hvis du ikke er der at du egentlig vil begynne på veien mot separasjon og skilsmisse, må du ta seksualiteten din på alvor. Du må forstå at dette er viktig. Du kan ikke gjemme deg bak at du ikke har lyst, og at han er urimelige og "sutrete" hvis han ikke "får" sex. Ingen skal "få" sex. Dere skal ha sex sammen, fordi dere har glede av det og fordi dere liker og har godt av nærheten det gir.

Hvis det ikke er sånn, er det trøbbel. Og hvis situasjonen skyldes deg og ditt, må du ta tak i det. Selvanalyse. Hva er årsaken? Er du syk? Er du blitt feit, slik at det du egentlig er redd for er å være naken og intim? Er det noen medisiner? Er det helsegreier? Eller er det mannen din som er feit? Lukter dårlig? Er ustelt? Ta tak i det! Ikke la det skure og gå. Men hvis du egentlig ikke lenger har følelser, ta ansvar - og skill deg. Ikke bruk opp hans år av livet ved å leve slik dere nå gjør. Vær ærlig, slipp ham løs, slik at han kan ha gode år med en annen kvinne, som vil ha ham. Eller, som sagt - ta tak i deg selv.

Anonymkode: f4068...e04

Har du lest tråden, eller kun overskriften?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...