Gå til innhold

Tim Walz blir visepresidentkandidaten til Kamala Harris

Pawn Hearts

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg vet lite om denne mannen. Det var liksom Shapiro vi regnet med, men kanskje han og Harris var for uenige om Israel? Nå ble det iallfall Walz. Er han, som Trump & co påstår, en "farlig, liberal ekstremist", eller mer på linje med Erna Solberg eller kanskje Sylvi Listhaug?

En ting til: Tror dere dette valget bedrer eller svekker demokratenes mulighet til å vinne i november?

Endret av Pawn Hearts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig likandes, jovial og litt traust fyr fra landsbygda iflg kommentatorene på Dax18 nå. Hadde selv håpet på astronauten, dette kan bli spennende! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var han som innførte begrepet «weird» om Trump og Vance 😅 Har hørt et intervju med ham, snakket om skolelunsj og barnepassordninger, høres jordnær ut. Håper på noen visepresident-debatter. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (1 minutt siden):

Det var han som innførte begrepet «weird» om Trump og Vance 😅 Har hørt et intervju med ham, snakket om skolelunsj og barnepassordninger, høres jordnær ut. Håper på noen visepresident-debatter. 

Har vært lite om han, vært mer prat om de andre, men ikke sikkert dette er så dumt valg

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/bmO0nl/kamala-valgte-tim-walz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Pete Buttegieg (?) som favoritt selv, har hatt sansen for han siden han stilte til nominasjon for presidentkandidat, men det ble jo tidlig klart at det helt klart ikke ville bli han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (1 minutt siden):

Har vært lite om han, vært mer prat om de andre, men ikke sikkert dette er så dumt valg

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/bmO0nl/kamala-valgte-tim-walz

Ja det var jo litt fordeler og ulemper med alle som stod igjen som aktuelle. Shapiro var kanskje for Israelvennlig. Waltz ble heiet frem av Bernie Sanders, noe som av amerikanerne kanskje kan oppfattes som at han er for radikal. Hva som er ulempen med Mark Kelly vet jeg ikke, men hun var opptatt av personkjemien så kanskje det var utslagsgivende?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjugur skrev (3 minutter siden):

Hadde Pete Buttegieg (?) som favoritt selv, har hatt sansen for han siden han stilte til nominasjon for presidentkandidat, men det ble jo tidlig klart at det helt klart ikke ville bli han..

Han vil nok brukes i valgkampen og evt få en fet ministerpost. Vet ikke om amerikanerne har mage til både en farvet kvinne og en homofil ung mann?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Boetica said:

Han vil nok brukes i valgkampen og evt få en fet ministerpost. Vet ikke om amerikanerne har mage til både en farvet kvinne og en homofil ung mann?

Det har de neppe, og Buttigieg ville blitt hakkemat i Trumps valgkamp. En kvinne som visepresidentkandidat ville også vært politisk selvmord. Dette virker som et temmelig trygt valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 minutt siden):

Det har de neppe, og Buttigieg ville blitt hakkemat i Trumps valgkamp. En kvinne som visepresidentkandidat ville også vært politisk selvmord. Dette virker som et temmelig trygt valg.

Det er nok smart å balansere det, ja. Men jeg ser ikke for meg at noen klarer å lage hakkemat av Pete Buttigieg. Jeg hørte hans kommentar til Vances utspill mot barnløse - at de ikke var like «fysisk knyttet» til landets fremtid, som folk med barn. Buttigieg bare fastslo at da han kjempet i Afghanistan følte han seg ganske fysisk knyttet til USA 😅 Men jeg tror muligens ikke velgerne hadde turt å stemme frem en slik duo som ham og Harris. Vanskelig å si. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noen videoer av han på YouTube. Han virker veldig jordnær og hyggelig, samtidig som han er flink til å snakke for seg. Han virker genuin på en måte. Uansett hvem som ville blitt visepresident, så hadde Trump sagt noe nedsettende. Det er vel hans strategi.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker å være et trygt valg, selv om Kelly var min personlige favoritt. Slik jeg ser det, ville det ha vært altfor risikabelt i forhold til de kritiske velgerne i vippestatene å velge en ung, urban homse, og altfor problematisk i relasjon til det progressive grunnfjellet  (+ mange av minoritetsvelgerne) å gå for en profilert sionist.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, ble litt usikker på hva en legger i å være "karrierepolitiker", fant egentlig ingen gode definisjoner heller. 25 år i Nasjonalguarden,og arbeidet på gølvet før han utdannet seg til lærer og fikk sin første politiske post i 2006 som 42-åring...

At han driver med jakt, og bare er ute etter å regulere skytevåpen som er laget for å skade andre mennesker tror jeg er en nøkkelfaktor som kommer til å treffe mange konservative. Likandes fyr er det også, og god merittliste med å lede skolelaget sitt i amerikansk fotball til seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Podcasten «The Ezra Klein show» har en bra episode i dag, hvor valget av Tim Walz diskuteres. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boetica skrev (På 6.8.2024 den 18.22):

Ja det var jo litt fordeler og ulemper med alle som stod igjen som aktuelle. Shapiro var kanskje for Israelvennlig. Waltz ble heiet frem av Bernie Sanders, noe som av amerikanerne kanskje kan oppfattes som at han er for radikal. Hva som er ulempen med Mark Kelly vet jeg ikke, men hun var opptatt av personkjemien så kanskje det var utslagsgivende?

Valget av Walz støttes av både Bernie Sanders or Joe Manchin, som er på hver sin ende av det demokratiske spekteret.

Og det artige er at de høyreekstreme republikanerne ikke klarer å finne noe som helst negativt om Walz, så de må dikte opp masse løgner som folk ikke faller for. I det minste ikke folk med hjerne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er gøy at Fox news prøver fremstille denne listen som noe negativt. "Ånei, ikke gratis skolemat til arbeidsledige tenåringer, eller helsehjelp til eldre, fattige og syke! For en slem mann"!

GUfjKz0WAAACdcB.jpeg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Valget av Walz støttes av både Bernie Sanders or Joe Manchin, som er på hver sin ende av det demokratiske spekteret.

Og det artige er at de høyreekstreme republikanerne ikke klarer å finne noe som helst negativt om Walz, så de må dikte opp masse løgner som folk ikke faller for. I det minste ikke folk med hjerne.

Han ble tatt i promillekjøring for 30 år siden. Republikanerne kan umulig trekke frem det, med en kriminell presidentkandidat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Boetica skrev (2 timer siden):

Han ble tatt i promillekjøring for 30 år siden. Republikanerne kan umulig trekke frem det, med en kriminell presidentkandidat. 

Dette kan jo være en fordel for Walz. Gjør ham mer "folkelig". Det er lenge siden, og han tar avstand fra det i dag (i motsetning til Trump som fullstendig skamløst aldri tar avstand fra sine kriminelle handlinger).

Og ja, det blir merkelig for republikanerne å peke på den ene fyllekjøringa til Walz når Trump er en dømt kriminell som har flere sake rpå vei.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Dette kan jo være en fordel for Walz. Gjør ham mer "folkelig". Det er lenge siden, og han tar avstand fra det i dag (i motsetning til Trump som fullstendig skamløst aldri tar avstand fra sine kriminelle handlinger).

Og ja, det blir merkelig for republikanerne å peke på den ene fyllekjøringa til Walz når Trump er en dømt kriminell som har flere sake rpå vei.

Og hva er Trumps "kriminelle handlinger" han ikke tar avstand fra? Om du mener de korrupte rettssakene en bananrepublikk verdig, er det jo drøyt å bli tiltalt og dømt for noe som ikke er kriminelle handlinger, og dernest kritisert fordi man ikkke "angrer" på det man er uskyldig dømt for. Minner litt om Moskva-prosessene i Sovjet-tiden, men at media og eliten ennå ikke har fått Trump til å knekke og "tilstå" liksom-sakene han tiltales og dømmes for.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (3 timer siden):

Kriminell? Han er dømt i rettssaker som ble satt i gang som politisk hevn og å hindre hans sjanser til å bli gjenvalgt. Og han har anket. Mener du de som ble tiltalt og dømt i Moskva-prosessen var kriminelle også?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (13 minutter siden):

Kriminell? Han er dømt i rettssaker som ble satt i gang som politisk hevn og å hindre hans sjanser til å bli gjenvalgt. Og han har anket. Mener du de som ble tiltalt og dømt i Moskva-prosessen var kriminelle også?

Lista over kriminelle ting Trump har gjort er så lang, men mener du han er uskyldig i alt han er siktet/dømt for? Alt fra hysjpenger til klassifiserte dokumenter på et toalett på Mar-a-laga? 

Jeg forstår ikke hvor tilliten til Trump kommer fra. Han lyver og overdriver jo i hver eneste setning. 

Demokratene er sikkert ikke helt skyldfrie de heller, men de virker være mye mer for folk flest enn Trump og republikanerne som ønsker kontrollere og styre folks liv etter sin egen ideologi hvor ektemann bestemmer over kone, og kone har færre rettigheter enn ektemann. De tar USA baklengs inn i fremtiden, og om jeg ikke tar helt feil er det en hel del likhetstrekk mellom kristenkonservative republikanere og islam når det gjelder kvinner og homoseksualitet, og det å kontrollere hvordan andre lever. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...