Gå til innhold

Hvilken sofa til hund?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Til dere som har hunden i sofaen.

Vi er på jakt etter ny sofa, har en sånn vanlig svart skinnsofa nå og har hatt tekstilsofa før. Har veldig lyst på både skinnsofa og tekstilsofa. Men igjen så er det et arbeid og ha tekstilsofa når du har hunden oppi, med tanke på alle hårene som fester seg. Men ikke lett å finne skinnsofa/ecohud heller, ellers er de veldig dyre.

Så jeg lurte på hvis jeg ser vekk ifra skinnsofa. Er det et annet stoff på sofa som kan være litt greie enn vablig tekstil og ha når du har hund? Er det noen som har det? Jeg så en sofa som var veldig glatt i tekstilstoffet, men vet ikke hvilket stoff det var. Var da jeg kom til å tenke på om det kanskje et noen tekstilsofaer som er bedre enn andre å ha hund i. Er på jakt etter helst en hjørnesofa med sjeselong 

Og til de folka som alltid skal komme med dumme kommentarer her inn på kg, så er det ikke vits å skrive at jeg kan bare la være å ha hunden oppi.. det er ikke aktuelt.

Anonymkode: 28c96...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har sofa i ull og den er ganske grei å støvsuge bort hår og ta flekker med en klut.

Microfiber er nesten like lett å holde ren som skinn og hår slipper ganske lett ved støvsuging. Men på grunn av microfiberens egenskap med å holde fast ting må også alt annet av rusk støvsuges bort. Da tenker jeg på f.eks. sand og smuler, det er umulig å børste bort, må tas med en annen fuktig mikrofiberklut eller støvsuges bort. Kastet ut sofaen etter altfor kort til nettopp pga det, 

Anonymkode: ce0fb...abf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har fløyel. Anbefaler det ikke. Hårene setter seg godt. 

Har også tenkt på skinn, men kan det ikke bli merker av klør?

Ville uansett valgt en sofa med avtagbart trekk slik det kan vaskes.

Anonymkode: a3ef0...8fd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har fløyel. Anbefaler det ikke. Hårene setter seg godt. 

Har også tenkt på skinn, men kan det ikke bli merker av klør?

Ville uansett valgt en sofa med avtagbart trekk slik det kan vaskes.

Anonymkode: a3ef0...8fd

Takk for tips! Har sett på fløyel ser du og lurt på hvordan det er med hund. Men da blir det ikke det ihvertfall. 

Nei blir faktisk ikke noe merker. Vår hund hopper oppi sofaen/leker og har klørne ute/skraper men det kommer ikke noe merker i sofaen. Eneste er at den er bittelitt slitt i noen kanter pga den er veldig gammel. Dette er vanlig skinnsofa da. Anbefaler ikke å kjøpe skinnsofa på trademax, moren min har derifra og den sprekker bare du sitter i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har sofa i ull og den er ganske grei å støvsuge bort hår og ta flekker med en klut.

Microfiber er nesten like lett å holde ren som skinn og hår slipper ganske lett ved støvsuging. Men på grunn av microfiberens egenskap med å holde fast ting må også alt annet av rusk støvsuges bort. Da tenker jeg på f.eks. sand og smuler, det er umulig å børste bort, må tas med en annen fuktig mikrofiberklut eller støvsuges bort. Kastet ut sofaen etter altfor kort til nettopp pga det, 

Anonymkode: ce0fb...abf

I ull faktisk! Den hørtes behagelig ut! 

Ja det er sant. Da vi hadde tekstil sofa før, følte jeg hundehårene stakk inn i selve stoffet og du måtte støvsuge en stund for å få de bort. I skinnsofaen har jeg bare en liten myk børste som jeg bare koster bort hårene med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk tak i ulike stoffprøver, og heiv hundehår over dem for å se hvor det festa seg mest/minst 😄

Anonymkode: 76430...2a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg fikk tak i ulike stoffprøver, og heiv hundehår over dem for å se hvor det festa seg mest/minst 😄

Anonymkode: 76430...2a4

Det var jo genialt da!🤩 fant du en som var bedre enn de andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler skinn. Av de litt rimeligere skinntypene som er hardere lakka og tåler mer. På hytta har vi ullsofa, det setter seg forsåvidt ikke så mye pels i den, men mye sand forsvinner inn. Og det trekket vi har over blir skikkelig enkelt ganske så fort. 

Anonymkode: 9b6c4...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du skal ha tekstil, så må det være avtagbart og vaskbart. Alt annet er galskap. Og selvfølgelig skal hunden få ligge i sofaen. Våre hunder har alltid hatt fri tilgang til sofaer og senger.

Anonymkode: 55350...5d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...