Gå til innhold

Hvorfor røyker ikke alle 100’s?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rart spørsmål, men samme det for jeg stusser. Det er jo samme pris som for de korte, hva er da vitsen med å gå for noe annet enn 100’s? Får jo mer røyk for pengene spør du meg. 

Anonymkode: 1607a...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får mer for penge ved å ikke røyke i det hele tatt.

I tillegg får du bedre helse og stinker mindre.

Anonymkode: d41d4...9f5

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de synes de er for lange? 

Anonymkode: 72511...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slutta å røyke for lengst, men husker at jeg alltid ble "mett" og kvalm av nikotin av de lange, så det var liksom ikke noe vits iom at jeg ikke røyka de opp. 

Anonymkode: c30a2...9a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke lenger, men jeg husker fra da jeg røykte at de var som oftest for lange. Jeg hadde stilt nikotinbehovet før de var opprøykt, og å røyke halve og gjemme til senere var heller ikke så lurt. Halvrøykte sneiper stinker forferdelig, og når man tenner på en halv sigarett, forsvinner det meste av den i påtenningen.

Anonymkode: 4dca0...e03

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Rart spørsmål, men samme det for jeg stusser. Det er jo samme pris som for de korte, hva er da vitsen med å gå for noe annet enn 100’s? Får jo mer røyk for pengene spør du meg. 

Anonymkode: 1607a...b39

Huh? Nei, de er litt dyrere.

Anonymkode: 6f771...377

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Rart spørsmål, men samme det for jeg stusser. Det er jo samme pris som for de korte, hva er da vitsen med å gå for noe annet enn 100’s? Får jo mer røyk for pengene spør du meg. 

Anonymkode: 1607a...b39

Det er jo ikke samme pris...

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg røykte mener jeg å huske de lange var mye dårligere trekk i. 

Anonymkode: 5c04d...e08

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt
4 hours ago, AnonymBruker said:

Huh? Nei, de er litt dyrere.

Anonymkode: 6f771...377

Og tynnere tror jeg? Så du får mindre eller samme vekt tobakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerde nevnt, men av natur klarer jeg ikke å dy meg. :danse:

100's koster i snitt 10-11 kroner mer for pakka. Elendig trekk er'e i dem au. Antageligvis fordi det eneste som er lengere på de er filteret. 

Sånn! Da var jeg med i debatten òg :knegg:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing. Minner derfor om at tråden ligger i Forbruker, jus og økonomi, og at diskusjonen derfor tar utgangspunkt i de økonomiske fordelene/ulempene i ''problemstillingen'' beskrevet i HI.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg røyket for snart 20 år siden at nesten ingen kjøpte slike 100s. Det var et ytterst sjeldent syn.Tror kanskje jeg gjorde det en gang, men at jeg endte opp med å kaste de lenge før de var ferdig røykt. Hvis det virkelig var så mye en fikk ut av dem så er jeg sikker på at de hadde vært mer utbredt. Men de som var veldig opptatt av å få mest mulig ut av tobakkstråene kjøpte vel rulletobakk som de ruget på så lenge de kunne.

Anonymkode: e766b...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at pakkene med 100s kostet mer enn de vanlige sigarettene før i tida, men de siste årene har jeg kjøpt kartonger med 100s i Sverige og der har det faktisk vært samme pris på vanlige og 100s.

Anonymkode: 145db...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker bare at det er mange år siden jeg stumpet røyken, og at jeg har spart over en halv million på å slutte. 

Anonymkode: a8d6f...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Rart spørsmål, men samme det for jeg stusser. Det er jo samme pris som for de korte, hva er da vitsen med å gå for noe annet enn 100’s? Får jo mer røyk for pengene spør du meg. 

Anonymkode: 1607a...b39

Sluttet å røyke for mange år siden, men minnes at jeg ikke likte 100s pga. at det var lengre filter på de og?

Anonymkode: 69f14...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (1 time siden):

Det er allerde nevnt, men av natur klarer jeg ikke å dy meg. :danse:

100's koster i snitt 10-11 kroner mer for pakka. Elendig trekk er'e i dem au. Antageligvis fordi det eneste som er lengere på de er filteret. 

Sånn! Da var jeg med i debatten òg :knegg:

Dette stemmer ikke. En 20 pakning 100s koster 2-3 kr mer, på Kiwi/Rema 1000. På Meny er det 177 kr for vanlig og 183 kr for 100s. 

Filteret er heller ikke lenger.

Mulig trekket er litt dårligere. Jeg røyker 100s og når jeg en sjelden gang må kjøpe en pakke med vanlige, synes jeg de "røyker seg selv". 

Jeg røyker ca halve røyken om gangen og sparer halve, så for meg varer en pakke med 100s minst dobbelt så lenge som en en vanlig, og med bare 2-3 kroners forskjell er det mer økonomisk i lengden.

Anonymkode: 5e6a3...1cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 18.19):

Dette stemmer ikke. En 20 pakning 100s koster 2-3 kr mer, på Kiwi/Rema 1000. På Meny er det 177 kr for vanlig og 183 kr for 100s. 

Filteret er heller ikke lenger.

Mulig trekket er litt dårligere. Jeg røyker 100s og når jeg en sjelden gang må kjøpe en pakke med vanlige, synes jeg de "røyker seg selv". 

Jeg røyker ca halve røyken om gangen og sparer halve, så for meg varer en pakke med 100s minst dobbelt så lenge som en en vanlig, og med bare 2-3 kroners forskjell er det mer økonomisk i lengden.

Anonymkode: 5e6a3...1cd

Det stemmer ang priser og man må suge litt hardere på 100s enn på vanlig. Jeg røyker 100s, mest pga jeg synes de ser finere ut. De smaker bedre også synes jeg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre å røyke sigaretter med filter kontra rulletobakk? Altså,- blir det mindre giftstoffer i kroppen? Angående de nevnte lange vs de korte sigarettene, så får man vel også i seg mindre skadestoffer i de korte sigarettene?

Anonymkode: 56b43...990

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiogisk å røyke uansett. Sunnere å brenne pengene.

Anonymkode: aa025...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...