AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Del Skrevet 6. august 2024 Hva mente hun? Har aldri følt meg så ensom i mitt liv, som når hun sa det, ble deprimert. Det var en bekjent av meg også som foreslo at jeg kunne gifte meg med meg selv, når jeg ikke har mulighet for å få kjæreste. Ble deprimert da og. Forstår ikke slike kommentarer, hvor ensom vil de at jeg føler meg? Anonymkode: c4f56...4d5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naos Skrevet 6. august 2024 #2 Del Skrevet 6. august 2024 Mennesker er forskjellige, noen har evne til empati og forståelse, andre har det ikke. Jeg tenker at den venninna di ikke er så bra for deg, der du er akkurat nå, fordi hun nettopp ikke har evnen til å sette seg inn i din situasjon. Og lytte. Det er ikke så lett å finne gode og nære venner når man er voksen, jeg har tenkt at det er mye selskap i å omgås folk som bekjente også. For min del skjer det gjennom at jeg blir med på ting. Vurder om du skal ta et kurs, bli med i et politisk parti, røde kors, frivillighetssentralen, eller andre ting der du kan møte mennesker. Du trenger ikke lete etter nære venner i første omgang, bare arenaer å omgås andre. Da blir det litt godt å komme hjem til seg selv, kanskje, og kanskje blir det noen vennskap etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 6. august 2024 #3 Del Skrevet 6. august 2024 Hun kan ha ment alt mulig. Kanskje hun ser deg et menneske med gode egenskaper som du burde være glad for. Kanskje hun sliter med det sosiale livet sitt og ønsker mere alene tid og du du dermed burde være glad du "bare" har deg selv. osv osv. Hun kan også ha vært spydig og slem. Det er ingen her som kan svare på hva hun faktisk mente. Kan du ikke bare spørre henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitgirl Skrevet 7. august 2024 #4 Del Skrevet 7. august 2024 Det var ikke særlig omtenksomt sagt. Hvis du har mulighet og interesse, så kan du jo kjøpe deg hund, og bli med på aktiviteter med den. Det gjorde jeg, og har funnet mange nye venner. Jeg deltar på hundeutstilling. Det er veldig sosialt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Del Skrevet 7. august 2024 Hva mener du med at du ble "deprimert"? Anonymkode: a59e5...83f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Del Skrevet 7. august 2024 Hvis du er ensom, hva har du gjort for å ikke være det? Du har tydeligvis en venninne, har du flere? Anonymkode: 03eeb...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #7 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 9.00): når hun sa det, ble deprimert. Man blir ikke deprimert av at andre mennesker kommer med en kommentar. Man blir lei seg. Depresjon er en kjemisk ubalanse, det oppstår ikke pga. en kommentar. Anonymkode: cfb42...7be 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #8 Del Skrevet 7. august 2024 Hvorfor spurte du ikke henne hva hun mente? Er da helt normalt i samtale med ei venninne, om en ikke skjønner helt hva den andre tenkte på. Du kan fint spørre henne nå i ettertid også. Jeg vet selvfølgelig ikke hva hun mente. En ting jeg kan gjette på, er at om hun er en sånn person som veldig mange ønsker seg en bit av - så kan en fort føle seg ‘spist opp’. At all ens tid og oppmerksomhet legges beslag på av andre, som har behov og ønsker du må fylle. Er en litt dårlig på å sette grenser og prioritere seg selv også, så kan det for noen fort bli slik at det føles at alle andre eier en nesten. Anonymkode: bd1de...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #9 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Man blir ikke deprimert av at andre mennesker kommer med en kommentar. Man blir lei seg. Depresjon er en kjemisk ubalanse, det oppstår ikke pga. en kommentar. Anonymkode: cfb42...7be Dette. Det er forskjell på og bli lei seg eller såret, og deprimert. Depresjon er en tilstand, TS. Ikke noe man blir bare ved at noen kommer med sårende kommentarer. Folk må slutte og misbruke begrepet depresjon. Anonymkode: 6b0b3...497 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå