AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Hei! Har ett bonusbarn på 11 år som har uttrykt lenge at det ikke ønsker 50/50 ordning lengere, barnet ønsker å være hos mor mesteparten av tiden og hos far fre-man(annenhver helg altså). Vi merker det veldig på humøret til barnet at det ikke ønsker å være her da det er surt og misfornøyd hele uken og nesten daglig sier at det bare vil til mor og har nedtelling til det skal dra, det er mer eller mindre krangling hver dag og utrolig dårlig energi i hjemmet den uken barnet er her. Det har vært sånn nå i over 2 år, jeg kjenner at jeg begynner å bli sliten psykisk av alt dette, må være like tungt om ikke tyngre for barnet. Far ønsker jo å ha barnet så mye som mulig, men han får nå dårlig samvittighet av å tvinge barnet til å være her når han veldig klart ikke ønsker dette. Vi opplever at mor ikke er noe samarbeidsvillig her og vet ikke lengere hva vi kan gjøre, men vi vet at vi kan iallefall ikke ha det slikt lengere for det er så utmattende for alle. Til info så har vi prøvd alt mellom himmel og jord for at barnet skal trives her, men til ingen nytte. Noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre videre for barnets beste? Anonymkode: 0b4b9...35a
Maleficenta Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Har ett bonusbarn på 11 år som har uttrykt lenge at det ikke ønsker 50/50 ordning lengere, barnet ønsker å være hos mor mesteparten av tiden og hos far fre-man(annenhver helg altså). Vi merker det veldig på humøret til barnet at det ikke ønsker å være her da det er surt og misfornøyd hele uken og nesten daglig sier at det bare vil til mor og har nedtelling til det skal dra, det er mer eller mindre krangling hver dag og utrolig dårlig energi i hjemmet den uken barnet er her. Det har vært sånn nå i over 2 år, jeg kjenner at jeg begynner å bli sliten psykisk av alt dette, må være like tungt om ikke tyngre for barnet. Far ønsker jo å ha barnet så mye som mulig, men han får nå dårlig samvittighet av å tvinge barnet til å være her når han veldig klart ikke ønsker dette. Vi opplever at mor ikke er noe samarbeidsvillig her og vet ikke lengere hva vi kan gjøre, men vi vet at vi kan iallefall ikke ha det slikt lengere for det er så utmattende for alle. Til info så har vi prøvd alt mellom himmel og jord for at barnet skal trives her, men til ingen nytte. Noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre videre for barnets beste? Anonymkode: 0b4b9...35a La barnet få vilja si 4
Rotemor Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Hvordan er dette vanskelig? Lytt til barnet. Prøv noe nytt. Ta det opp til vurdering igjen om noen måneder.
Snickersogtwist Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Hva er alderen på barnet og hvilket skoledistrikt? Er tilbøyelig til å sk at dettr kanskje handler mer om venner enn mor, så ikke ta det så altfor personlig 1
iskagr Skrevet 6. august 2024 #5 Skrevet 6. august 2024 (endret) Maleficenta skrev (11 minutter siden): men virker ikke som at mor er villig til å prøve.. Endret 6. august 2024 av iskagr 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Skrevet 6. august 2024 Maleficenta skrev (19 minutter siden): La barnet få vilja si Vi ønsker å la barnet få bestemme dette, men mor er ikke samarbeidsvillig i det hele tatt. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #7 Skrevet 6. august 2024 Snickersogtwist skrev (15 minutter siden): Hva er alderen på barnet og hvilket skoledistrikt? Er tilbøyelig til å sk at dettr kanskje handler mer om venner enn mor, så ikke ta det så altfor personlig Vi bor 40-45 min unna der barnet går på skole, vi bodde tidligere 10 min unna skolen, men hadde ikke noe betydning for ønsket om å være her. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Skrevet 6. august 2024 iskagr skrev (10 minutter siden): men virker ikke som at mor er villig til å prøve.. Nei, så vi vet ikke helt hvordan vi skal gå videre for at barnets del. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Skrevet 6. august 2024 Rotemor skrev (23 minutter siden): Hvordan er dette vanskelig? Lytt til barnet. Prøv noe nytt. Ta det opp til vurdering igjen om noen måneder. Vi ønsker jo å gjøre det barnet vil, og har i en god stund nå prøvd å samhandle med mor, men mor er ikke samarbeidsvillig så vi står bom fast. Anonymkode: 0b4b9...35a
Snickersogtwist Skrevet 6. august 2024 #10 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi bor 40-45 min unna der barnet går på skole, vi bodde tidligere 10 min unna skolen, men hadde ikke noe betydning for ønsket om å være her. Anonymkode: 0b4b9...35a 40-45 min er ganske mye, men alder spiller en betydelig rolle her. Bor vennene hans i samme gaten som moren? Evt har han mye venner i nærmiljøet der han går på skole nå? 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #11 Skrevet 6. august 2024 Snickersogtwist skrev (13 minutter siden): 40-45 min er ganske mye, men alder spiller en betydelig rolle her. Bor vennene hans i samme gaten som moren? Evt har han mye venner i nærmiljøet der han går på skole nå? Barnet er 11 år. Mor bor 5 min gange fra skolen nå, så barnet har vennene rundt seg der. Har noen venner her også, men ønsker ikke gjøre noe når det er her, ingenting er gøy og alt blir til en krangel. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Skrevet 6. august 2024 Snickersogtwist skrev (19 minutter siden): 40-45 min er ganske mye, men alder spiller en betydelig rolle her. Bor vennene hans i samme gaten som moren? Evt har han mye venner i nærmiljøet der han går på skole nå? Men vi bodde som sagt bare 10 min unna skole, med skole vennene i nabolaget uten at det hadde noe å si på at barnet ville være her. Vi flyttet for noen mnd siden. Anonymkode: 0b4b9...35a
Rotemor Skrevet 6. august 2024 #13 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vi ønsker jo å gjøre det barnet vil, og har i en god stund nå prøvd å samhandle med mor, men mor er ikke samarbeidsvillig så vi står bom fast. Anonymkode: 0b4b9...35a Kanskje du involverer deg for mye her. De er to foreldre som kan finne ut av dette. Du kan støtte din mann uten å blande deg inn. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #14 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi ønsker jo å gjøre det barnet vil, og har i en god stund nå prøvd å samhandle med mor, men mor er ikke samarbeidsvillig så vi står bom fast. Anonymkode: 0b4b9...35a Hva mener dere mor skal gjøre ? Er vel far som må ta ansvar og få barnet til å trives hos seg Anonymkode: b2bb5...e60 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 Noen barn reagerer på å hele tiden flytte mellom to hjem. Så dette trenger absolutt ikke handle om venner eller at barnet ikke trives hos far. Enkelte barn trenger mere "ro" for å trives i egen hverdag. Enkelte barn opplever mye stress ved en slik samværs løsning. Dere burde lytte til barnet, vil anta at samværet vil bli bedre for alle. Synd at mor ikke vil ha barnet mer hos seg. Snakker barnet med mor om dette? Jeg ville prøvd å snakke mer med barnet for å finne ut hvorfor det ønsker å forandre samværet. Også må dette kommuniseres ut til mor. Jeg er ganske sikker på at all kranglingen handler om at barnet føler det ikke blir lyttet til. Anonymkode: fd7c0...bac 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #16 Skrevet 6. august 2024 Rotemor skrev (2 timer siden): Kanskje du involverer deg for mye her. De er to foreldre som kan finne ut av dette. Du kan støtte din mann uten å blande deg inn. Holder meg fint på sidelinjen, men kan jo ikke pakke å rømme huset annenhver uke pga situasjon. Blir jo like påvirket av dette om jeg trekker meg unna eller ikke. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener dere mor skal gjøre ? Er vel far som må ta ansvar og få barnet til å trives hos seg Anonymkode: b2bb5...e60 Vi ønsker bare at mor skal se barnets behov og ikke bare sitt eget her.. Far gjør alt han kan for å få barnet til å trives, men blir møtt med en vegg. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #18 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi ønsker å la barnet få bestemme dette, men mor er ikke samarbeidsvillig i det hele tatt. Anonymkode: 0b4b9...35a Foresslå at ungen bor hos dere 95% av tiden da. Barnet ønsker seg sikkert et ordentlig hjem. Ingen liker å være kasteball. Mor vil sikkert ikke gi slipp på egentiden sin. Den er selvfølgelig viktigere enn barnets velvære. Anonymkode: 6338b...8c9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #19 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen barn reagerer på å hele tiden flytte mellom to hjem. Så dette trenger absolutt ikke handle om venner eller at barnet ikke trives hos far. Enkelte barn trenger mere "ro" for å trives i egen hverdag. Enkelte barn opplever mye stress ved en slik samværs løsning. Dere burde lytte til barnet, vil anta at samværet vil bli bedre for alle. Synd at mor ikke vil ha barnet mer hos seg. Snakker barnet med mor om dette? Jeg ville prøvd å snakke mer med barnet for å finne ut hvorfor det ønsker å forandre samværet. Også må dette kommuniseres ut til mor. Jeg er ganske sikker på at all kranglingen handler om at barnet føler det ikke blir lyttet til. Anonymkode: fd7c0...bac Barnet har prøvd å snakke med mor, men blir ikke hørt. Så all aggresjon om situasjonen kommer ut her da barnet ikke ønsker å være her, men blir tvunget allikevel. Anonymkode: 0b4b9...35a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #20 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Foresslå at ungen bor hos dere 95% av tiden da. Barnet ønsker seg sikkert et ordentlig hjem. Ingen liker å være kasteball. Mor vil sikkert ikke gi slipp på egentiden sin. Den er selvfølgelig viktigere enn barnets velvære. Anonymkode: 6338b...8c9 Det har vi også prøvd å foreslå, men det ønsket ikke mor heller. Anonymkode: 0b4b9...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå