Gå til innhold

Religiøse mennesker som plaprer sin religion på andre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var på jobb her om dagen og hadde stengevakt og var dermed alene i butikken. Og rett før stengetid kommer det en kristen dame (30) opp mot til meg og snakker om hvor mye Jesus elsker meg og hvor mye Israel trenger meg osv. Når jeg forsøkte å avvise respekterte hun ikke - og det ble verre. Andre venner av meg har reagert på pinsevenner som løper inn i kafeer for å henge opp plakater av Jesus, og blir sinte når ansatte tar ned plakatene. Det samme med jehovas vitner. Skjønner ikke greien med disse. Hvorfor gjør dere det?

Anonymkode: 018ea...707

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Samme med pride,kansje de burde slått seg sammen.

Anonymkode: ed955...cd1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes spesielle folk i alle samfunnslag. Jeg har ei venninne som er humanist, og hos henne får man stadig høre hvor idiotisk kristendommen er, og hvor dumme folk er som kan tro på noe sånt. 

Er ikke kristen selv, men har overhodet ingen behov for å tre mitt syn nedover hodet på andre, eller snakke ned andre som tror på noe annet enn meg.

Anonymkode: 85c4d...66d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes spesielle folk i alle samfunnslag. Jeg har ei venninne som er humanist, og hos henne får man stadig høre hvor idiotisk kristendommen er, og hvor dumme folk er som kan tro på noe sånt. 

Er ikke kristen selv, men har overhodet ingen behov for å tre mitt syn nedover hodet på andre, eller snakke ned andre som tror på noe annet enn meg.

Anonymkode: 85c4d...66d

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel Jehovas vitner tror dette er helt nødvendig for å overleve den store trengsel som de tror kommer når som helst.

De blir opplært til at å ikke forkynne for andre er blodskyld og du kan risikere å bli strøket ut av livets bok om du lar være.

Det er vel så mye redsel for sitt eget liv som driver dem, fremfor kjærlighet til andre mennesker som de hevder er motivet.

Sannheten er den at de dypt inne forakter mennesker utenfor deres trossamfunn.

Anonymkode: 41ad2...981

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 1.28):

kristen dame (30)

Skjønner at dette var plagsomt, men blir litt nysgjerrig, hvis dette var en tilfeldig kunde du ikke kjenner, hvordan vet du hvor gammel hun var? 

Anonymkode: 8635e...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner at dette var plagsomt, men blir litt nysgjerrig, hvis dette var en tilfeldig kunde du ikke kjenner, hvordan vet du hvor gammel hun var? 

Anonymkode: 8635e...a2c

Er 30 selv, så det er ikke veldig vanskelig å gjette. Sier ikke at hun er 30, men det så slik ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent like slitsomt som fanatiske ateister. Men de skal selvsagt også fortelle hvor veldig mye mer intelligente enn meg de er samtidig. Og… det er på en måte hyggeligere at noen har lyst til å dele paradis enn at noen forteller meg hvor primitivt det er å tro på noe. Selv tror de bare på skjebnen eller karma eller gjenfødelse, men det er som kjent ikke religion... 🙄

Anonymkode: 8eaad...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Omtrent like slitsomt som fanatiske ateister. Men de skal selvsagt også fortelle hvor veldig mye mer intelligente enn meg de er samtidig. Og… det er på en måte hyggeligere at noen har lyst til å dele paradis enn at noen forteller meg hvor primitivt det er å tro på noe. Selv tror de bare på skjebnen eller karma eller gjenfødelse, men det er som kjent ikke religion... 🙄

Anonymkode: 8eaad...74e

Ikke opplevd at de kommer inn på butikken eller henger opp plakater. Er enig i at meningene til folk er å le av til tider, men det er noe annet når de kommer inn på butikken for å snakke om Jesus. Jeg er på jobb, og har helt andre ting å gjøre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb her om dagen og hadde stengevakt og var dermed alene i butikken. Og rett før stengetid kommer det en kristen dame (30) opp mot til meg og snakker om hvor mye Jesus elsker meg og hvor mye Israel trenger meg osv. Når jeg forsøkte å avvise respekterte hun ikke - og det ble verre. Andre venner av meg har reagert på pinsevenner som løper inn i kafeer for å henge opp plakater av Jesus, og blir sinte når ansatte tar ned plakatene. Det samme med jehovas vitner. Skjønner ikke greien med disse. Hvorfor gjør dere det?

Retten til å utøve sin tro i privat eller offentlig og misjonere er dekt av religionsfriheten og beskrevet i FN sitt charter for menneskerettigheter. Så det må ateistene bare tåle.

Anonymkode: a5bfa...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa til min mega kristne svigerinne...

Relgion er som en pikk! Det er helt greit å ha en, men stapp den for faen ikke opp i ansiktet på folk som ikke hard bedt om det

Endret av Rucula
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (3 timer siden):

Som jeg sa til min mega kristne svigerinne...

Relgion er som en pikk! Det er helt greit å ha en, men stapp den for faen ikke opp i ansiktet på folk som ikke hard bedt om det

Det er en del av religionsfriheten å kunne misjonere og konvertere andre. Det er noe dere bare må tåle. Samtidig bør misjonærene godta når folk sier de ikke er interessert såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plaprer sin religion på andre?

Du må lære deg å skrive bedre!

Anonymkode: 21fc5...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Plaprer sin religion på andre?

Du må lære deg å skrive bedre!

Anonymkode: 21fc5...512

Var det vanskelig å forstå hva hun mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tidligere kollega av meg ble skjelt ut pga h*n hadde levert ut skriv om religion på fritiden. Var da en kunde som gjenkjenne denne personen og skjelte ut personen på jobb dagen etter. Det var veldig ubehagelig for oss alle.

Denne personen snakket heller aldri om religion på jobb, ikke som jeg fikk med meg. Så når det skjedde var det flere kollegaer som ble satt ut pga personen var tydelig veldig religiøs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du i Stavanger?

Anonymkode: e928d...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er en del av religionsfriheten å kunne misjonere og konvertere andre. Det er noe dere bare må tåle. Samtidig bør misjonærene godta når folk sier de ikke er interessert såklart.

Vel de kan jo prøve, da må de godta å bli bedt lm å holde kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men da bør de jo tåle at ateistene synes de er idioter og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...