AnonymBruker Skrevet 5. august #1 Del Skrevet 5. august Heihei! Når tenker dere det er riktig tidspunkt for barn og graviditet? Når er det for tidlig? Hva bør man ha oppnåd? Ferdig med evt utdannelse? Få barn etter videregående? Hav er mestvanlig? Anonymkode: db332...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 5. august #2 Del Skrevet 5. august Man bør ha økonomien til det. Svarene på flere av spørsmålene dine varierer. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #3 Del Skrevet 5. august Når man har lyst og ressurser til å ivareta et barn. En gang mellom 18 og 48. Anonymkode: d74e0...e54 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #4 Del Skrevet 5. august Finnes ikke noe "riktig" tidspunkt/alder å få barn. Men det beste er selvsagt å få barn i et ekteskap med en partner som ønsker å bygge et liv med deg. Og før kvinnen ikke lengere er fruktbar. Selv fikk jeg barn uplanlagt, tidlig i livet, og det har gått fint det også. Studier kan mann gjøre ferdig selv om mann har barn og det er ikke noe problem å bygge opp livet sitt samtidig som mann er småbarns foreldre. Anonymkode: 67d84...894 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Del Skrevet 5. august Når man føler det passer med en såpass stor omveltning i livet. selvfølgelig bør man ha økonomi til det. Men det er ikke nødvendig med master og årslønn på 700k + for å få barn. Jeg vil anbefale sterkt å ha partner med på laget, men er man alene er derimot saken en annen. vi i lavtlønna yrker får barn vi også, og ønsker man etterkvart en ny jobb/utdsnning så er det aldri for seint sies det. Anonymkode: fccc1...d9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #6 Del Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man føler det passer med en såpass stor omveltning i livet. selvfølgelig bør man ha økonomi til det. Men det er ikke nødvendig med master og årslønn på 700k + for å få barn. Jeg vil anbefale sterkt å ha partner med på laget, men er man alene er derimot saken en annen. vi i lavtlønna yrker får barn vi også, og ønsker man etterkvart en ny jobb/utdsnning så er det aldri for seint sies det. Anonymkode: fccc1...d9a Siterer meg selv her. Var 25 når vi fikk første, synd det er en fin alder. Nr 2 kommer nå når vi er 30. Livet Skjer, og hadde jeg kunne valgt ville jeg vært ferdig med graviditet ved 30 års alderen. De aller fleste jeg kjenner er 28-33 ved første barn. Anonymkode: fccc1...d9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. august #7 Del Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Heihei! Når tenker dere det er riktig tidspunkt for barn og graviditet? Når er det for tidlig? Hva bør man ha oppnåd? Ferdig med evt utdannelse? Få barn etter videregående? Hav er mestvanlig? Anonymkode: db332...518 Jeg vil anbefale å få barn etter videregående. Før blir litt tidlig😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #8 Del Skrevet 5. august Mellom 18 og 45. Anonymkode: 0d696...9a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #9 Del Skrevet 5. august Det mest fornuftige er når du har livet på stell. En stabil økonomi og du/dere har kapasitet til å ta vare på barnet uten å være avhengig av andre. Ikke vær den som blir overasket over at livet skjer. Sykdom, skilsmisse osv er noe som kan ødelegge idyllen og gjøre det trangere økonomisk. Så er du smart, tar du det med i beregningen. Skaff deg forsikringer, hvis du har mulighet. Hvis du ikke har et sted å bo, men planlegger å kjøpe det, får du mindre lån hvis du har barn og flere barn gir enda mindre lån. Anonymkode: 96641...261 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #10 Del Skrevet 5. august 25 - 35. Etter det blir det bare sært med foreldre som ser ut som besteforeldre. Anonymkode: d7ceb...2a9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #11 Del Skrevet 6. august For meg var det tidlig i 30-årene. Ferdig med utdannelse og passe etablert i arbeidslivet (har en utdannelse der de første årene krever litt innsats). Gift med en stabil og god mann. Eide egen bolig og økonomi på stell. Samt at det var da venninnene mine begynte. Kjenner ingen som fikk første i 20-årene, så det hadde blitt ganske ensomt. Anonymkode: cb5d8...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #12 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): 25 - 35. Etter det blir det bare sært med foreldre som ser ut som besteforeldre. Anonymkode: d7ceb...2a9 Du skal ha tatt ganske dårlig vare på deg selv for å se gammel ut i 40-50 årene i disse dager. Tror over 50% av foreldrene i barnehagen er 40+. Anonymkode: cb5d8...e05 13 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #13 Del Skrevet 6. august Fikk første rett etter at jeg fylte 25 år. Da var jeg gift og vi hadde kjøpt leilighet. Jeg var ikke ferdig med utdannelsen og hadde ikke fast jobb, men jeg hadde jobb og økonomien på stell. Mannen min var ferdig utdannet og hadde fast jobb. De andre barna fikk vi da vi var 28 og 32. Nå er eldste straks 18 år og jeg har i mellomtiden tatt en master og fått god jobb. Så barn var ingen hindring. Jeg er fremdeles sammen med mannen og vi har det veldig bra sammen. Veldig glad for at vi fikk barn «tidlig», nå er dem såpass store at vi kan reise vekk noen dager og gjøre ting på egen hånd. Anonymkode: dcbba...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 6. august #14 Del Skrevet 6. august (endret) Når en har økonomi og et liv hvor en har kapasitet til å få barn. Forholdet bør ideelt sett være stabilt. Det meste ordner seg jo, og jeg tenker f.eks ikke at en må ha kjøpt bolig først, være fullt utdannet, eller annet før en får barn (vet dette med lån, men det er utenfor temaet), men en bør være i en livsfase der en klarer det. Noen er der når de er 23, andre må over 30. Å vente til alt er på stell også finne ut at en sliter med å få barn er ikke noe godt det heller. Noen og tjue til rundt 38, er vel spennet jeg vil sette, og det er stort fordi det er så mange faktorer. Før og etter spennet kan også gå helt fint. Ideelt sett bør en være ferdig med videregående som minste krav, og ha en plan for å forsørge seg, og da må en ofte bli noen år inn i 20-årene og kanskje enda eldre også alt etter valget av utdanning. Endret 6. august av Daisy-love 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 6. august #15 Del Skrevet 6. august Jeg tenker det er praktisk å vente til man er ferdigutdannet. Jeg tror mange utsetter det for lenge fordi de vil være fri, men livet tar ikke slutt. Man lever mens man har barn og etter at de har flyttet. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 6. august #16 Del Skrevet 6. august Fysisk: 19-20 år Mentalt: 28-35 Jeg er i begge kategoriene så snakker av erfaring 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #17 Del Skrevet 6. august Finnes ikke et korrekt svar på spørsmålene dine - for det finnes ikke et korrekt tidspunkt å få barn på. Det vil alltid være NOE man kunne/burde/ønsker at man gjorde først. Men sånn generelt sett: Fysisk: tidlig 20 årene Mentalt: 25-35 år For barnets del: før 30 årene Yrkesmessig: minst 2 år etter fast jobb Boligmessig: helst før man er kommet inn på boligmarkedet pga redusert låneevne når man får barn. Utdanning: enten under utdanning pga økonomiskstøtte man får, innen 7 mnd etter ferdig utdannelse for å fremdeles få støtte fra lånekassen. Hva er mest vanlig: gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge er 30.2år for kvinner og 32.1 år for fedre. Anonymkode: 28d3d...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 6. august #18 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Heihei! Når tenker dere det er riktig tidspunkt for barn og graviditet? Når er det for tidlig? Hva bør man ha oppnåd? Ferdig med evt utdannelse? Få barn etter videregående? Hav er mestvanlig? Anonymkode: db332...518 Ideellt sett når man kjenner at ting er på plass, og har tid og overskudd til å utvide familien. Vil vel påstå at det sjelden skjer helt sånn.. "if you can't make the right decision make the decision right" - man må bare finne ut av det om det skjer uplanlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #19 Del Skrevet 6. august Jeg var 34 og 36 når jeg fikk barna mine, og det ville ikke vært mulig før fordi jeg ikke møtte mannen min før året før. Ideelt sett ville jeg hatt barn før, kanskje mellom 25-30, men i den alderen så var ikke barn aktuelt i det hele tatt og så egentlig for meg et liv uten barn. Anonymkode: 8a826...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #20 Del Skrevet 6. august Man bør optimalt være i et stabilt forhold der begge ønsker barn. Og man bør være nokså økonomisk i stand til å ivareta et barn. (Altså bør minst en av partene være ferdigutdannet, eller nærme seg å være ferdigutdannet.) Vil tro at optimal alder dermed ligger et sted mellom 19 og 30 for de aller fleste. Anonymkode: 47c19...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå