Gjest .Daniel. Skrevet 5. august 2024 #1 Del Skrevet 5. august 2024 Relasjonen mellom meg og min far samt stefamilien er ikke "grei" lenger på grunn av det dårlige valget som jeg tok. Min far har sagt at healing tar tid og at jeg ikke har gitt tilbake noe, som er nesten sant, jeg har beklaget og tatt ansvar for det som er mitt å ta, samtidig som jeg tar egne grep om livet mitt. Om det er en god ide, hva slags blomster? "kondolanse" eller "takk? https://www.mestergronn.no/mg/anledning/takk?prefn1=occasion&prefv1=Takk&start=0&sz=24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Del Skrevet 5. august 2024 Blomster er alltid koslig. Og bedre med et "takk for at dere holder ut med meg, or at jeg får en sjanse til å gjøre det godt igjen", enn en beklagelse. Anonymkode: 6015c...680 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Del Skrevet 5. august 2024 Er det noen som er død? Du sender ikke en kondolanse med mindre noen er død. Er det noen nær din far som har gått bort, så er det fint å sende blomster selv om relasjonen er dårlig. Ville ikke sendt blomster uten en skikkelig grunn. Anonymkode: 9ee2d...7a0 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Del Skrevet 5. august 2024 Hvorfor skal du sende blomster? Hva får du ut av det? Anonymkode: e384f...9d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Del Skrevet 5. august 2024 Kondolanse er vel til dødsfall, så det kan fort bli tolket litt skremmende å få slik hilsen på døra uten att det har vært ett reelt dødsfall. Jeg hadde iallefall tolket det som noe truende om jeg fikk kondolansebukett av noen jeg hadde en litt anstrengt tilhørighet til. Ellers, slike forhold trenger ofte litt tid for å modnes, og en kan jo helt klart begynne med en blomsterhilsen og en lapp der det står "takk for tolmodigheten og forståelse", eller en kan heller prøve å jobbe med seg selv, vise att en forandrer seg, tåle att folk er skeptisk til deg, og ikke gi opp om folk rundt deg ikke responderer som du ønsker med en gang og inviter på ett kaffibesøk i nyvasket hjem eller på nøytral grunn. Så tar en det derfra. Anonymkode: 0c023...36f 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .Daniel. Skrevet 5. august 2024 #6 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kondolanse er vel til dødsfall, så det kan fort bli tolket litt skremmende å få slik hilsen på døra uten att det har vært ett reelt dødsfall. Jeg hadde iallefall tolket det som noe truende om jeg fikk kondolansebukett av noen jeg hadde en litt anstrengt tilhørighet til. Ellers, slike forhold trenger ofte litt tid for å modnes, og en kan jo helt klart begynne med en blomsterhilsen og en lapp der det står "takk for tolmodigheten og forståelse", eller en kan heller prøve å jobbe med seg selv, vise att en forandrer seg, tåle att folk er skeptisk til deg, og ikke gi opp om folk rundt deg ikke responderer som du ønsker med en gang og inviter på ett kaffibesøk i nyvasket hjem eller på nøytral grunn. Så tar en det derfra. Anonymkode: 0c023...36f Da sender jeg iallefall ikke "kondolanse" blomster men eventuelt "Takk" blomster Jeg jobber allerede med meg selv som skrevet i starten av tråden "jeg tar grep om mitt liv". Man kan vel sende blomster også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .Daniel. Skrevet 5. august 2024 #7 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Blomster er alltid koslig. Og bedre med et "takk for at dere holder ut med meg, or at jeg får en sjanse til å gjøre det godt igjen", enn en beklagelse. Anonymkode: 6015c...680 Hva med "Takk for alt. Jeg tar grep om mitt eget liv. Ta tiden dere trenger." ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 5. august 2024 #8 Del Skrevet 5. august 2024 Takk for alt, er litt sånn kondolanse aktig. Hva med "tusen takk for at dere er der. Jeg tar grep...osv, det du skrev" 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .Daniel. Skrevet 5. august 2024 #9 Del Skrevet 5. august 2024 Stor pike skrev (3 minutter siden): Takk for alt, er litt sånn kondolanse aktig. Hva med "tusen takk for at dere er der. Jeg tar grep...osv, det du skrev" Det høres ut som det. "Tusen takk for at dere er der. Ta den tiden dere trenger. Jeg tar grep. Klem." eller "Tusen takk for at dere er der. Jeg tar grep. Ta den tiden dere trenger. Klem" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .Daniel. Skrevet 5. august 2024 #10 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Blomster er alltid koslig. Og bedre med et "takk for at dere holder ut med meg, or at jeg får en sjanse til å gjøre det godt igjen", enn en beklagelse. Anonymkode: 6015c...680 Det eller "Tusen takk for at dere er der. Ta den tiden dere trenger. Jeg tar grep. Klem." eller "Tusen takk for at dere er der. Jeg tar grep. Ta den tiden dere trenger. Klem" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Del Skrevet 5. august 2024 .Daniel. skrev (2 minutter siden): Det høres ut som det. "Tusen takk for at dere er der. Ta den tiden dere trenger. Jeg tar grep. Klem." eller "Tusen takk for at dere er der. Jeg tar grep. Ta den tiden dere trenger. Klem" ? Jeg hadde droppet "ta den tiden dere trenger " og bare skrevet Tusen takk for at dere er der. Jeg tar grep om meg og mitt. Klem Eller noe sånt. Anonymkode: 5c8f3...5c9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Del Skrevet 5. august 2024 Hahaha hvem faen sender kondolansekort til noen man vil be om unnskyldning til? 🤣 morsomste jeg har lest på lenge hvis du er seriøs her nå Anonymkode: 7306c...fe9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 5. august 2024 #13 Del Skrevet 5. august 2024 Hva med å hoppe over alle de flertydige formuleringene og bare skrive "Glad i dere"? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Del Skrevet 5. august 2024 Takk for tålmodigheten. Anonymkode: b7e75...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Del Skrevet 5. august 2024 Han har sagt han trenger litt tid. Kan du ikke bare la det ligge noen uker fremover? Å sende blomster kan virke som du tvinger frem et takk eller en kontakt som han ikke ønsker akkurat nå. Da spiller du på samvittigheten hans. Tenker jeg utifra innleggende dine Anonymkode: 54e9e...a9a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har sagt han trenger litt tid. Kan du ikke bare la det ligge noen uker fremover? Å sende blomster kan virke som du tvinger frem et takk eller en kontakt som han ikke ønsker akkurat nå. Da spiller du på samvittigheten hans. Tenker jeg utifra innleggende dine Anonymkode: 54e9e...a9a Helt enig, gi de litt space. Anonymkode: e384f...9d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .Daniel. Skrevet 5. august 2024 #17 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han har sagt han trenger litt tid. Kan du ikke bare la det ligge noen uker fremover? Å sende blomster kan virke som du tvinger frem et takk eller en kontakt som han ikke ønsker akkurat nå. Da spiller du på samvittigheten hans. Tenker jeg utifra innleggende dine Anonymkode: 54e9e...a9a Det er en tanke jeg har, å la ting ligge. Å ikke sende noe meldinger eller noe som helst så dem kan få fred mens dem healer. Men så har dem jo skrevet at at jeg må bevise hva jeg vil. Jeg fikk akkurat en snapchat-melding fra den ene stesøsteren,hun også sier blant annet at "du får bare fortsette å bevise for deg selv og andre at dette er hva du bryr deg om og hva du vil" og at det tar tid med overbevisning og tilitt igjen. Endret 5. august 2024 av .Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #18 Del Skrevet 5. august 2024 .Daniel. skrev (30 minutter siden): Det er en tanke jeg har, å la ting ligge. Å ikke sende noe meldinger eller noe som helst så dem kan få fred mens dem healer. Men så har dem jo skrevet at at jeg må bevise hva jeg vil. Jeg fikk akkurat en snapchat-melding fra den ene stesøsteren,hun også sier blant annet at "du får bare fortsette å bevise for deg selv og andre at dette er hva du bryr deg om og hva du vil" og at det tar tid med overbevisning og tilitt igjen. Blomster, og meldinger beviser ingenting, det som betyr noe er innsatsen du legger ned i å bli bedre. Anonymkode: e384f...9d9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Del Skrevet 5. august 2024 Er dette samme far som ba om litt avstand og tid? I så fall er det å sende blomster det motsatte av de familien har bedt om så nei.. Anonymkode: 4ec6f...0ba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .Daniel. Skrevet 5. august 2024 #20 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Blomster, og meldinger beviser ingenting, det som betyr noe er innsatsen du legger ned i å bli bedre. Anonymkode: e384f...9d9 Jeg legger allerede mye innsats i å bli bedre. • Har faste rutiner hver dag uansett, som feks døgnrytme • Er på Skansen aktivitet, hver dag når det er åpent • Går mine daglige skritt som er på 11,000. Det er dager der det er oppe i 24,000 • Betaler ned på drittgjeld, mer enn før • Går ikke på medisiner (prøver å være uten siden det avflater meg). • Trener Jeg prøver å leve. Venter på psykolog. Endret 5. august 2024 av .Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå