Gå til innhold

Hvordan gå ned 10 kg på 10 uker ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer ja ,men har pcos så jeg går ikke like raskt ned som andre. 

Anonymkode: 5f7d5...985

Til syvende og sist så er det fremdeles kcal underskudd som avgjør om du går ned i vekt eller ikke. Kan hende du opplever insulinresistens, men da må du jo ha et kosthold tilpasset dette. 

Anonymkode: 6bf4b...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går to mil hver dag. 

Anonymkode: 4a08b...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Til syvende og sist så er det fremdeles kcal underskudd som avgjør om du går ned i vekt eller ikke. Kan hende du opplever insulinresistens, men da må du jo ha et kosthold tilpasset dette. 

Spiser lavkarbo for tiden. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du går to mil hver dag. 

Anonymkode: 4a08b...c48

Går 1 times trilletur om dagen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser lavkarbo for tiden. 

Du skriver på side 1 at du ikke teller kalorier fordi det er stress, så hvis du ikke teller kalorier, så kan du umulig vite at du «sliter» med å få i deg 1200 kcal.. klassisk eksempel på noen som undervurderer eget inntak. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skriver på side 1 at du ikke teller kalorier fordi det er stress, så hvis du ikke teller kalorier, så kan du umulig vite at du «sliter» med å få i deg 1200 kcal.. klassisk eksempel på noen som undervurderer eget inntak. 

Jeg spiser enten 2 knekkebrød til lunsj med 1 egg på eller en propud også kyllingsalat/tacosalat/kyllingwok til middag så ikke i nærheten av 1000 kalorier .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser enten 2 knekkebrød til lunsj med 1 egg på eller en propud også kyllingsalat/tacosalat/kyllingwok til middag så ikke i nærheten av 1000 kalorier .

Veldig diffust. Hvilke knekkebrød, hva har du i salaten? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig diffust. Hvilke knekkebrød, hva har du i salaten? 

Frokost fullkorn knekkebrød, kyllingsalat består av kylling,egg paprika, agurk,tomat fetaost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt

Tell kalorier og vær ærlig. Tenk NYTTE når du spiser så blir det lettere å holde seg innenfor kalorimålet. Du kan spise så mye isbergsalat du orker men det har omtrent 0 næring og du blir ikke mett. Ikke vær redd for fett og karbohydrater, bare sørg for å ligge under kalorimengden. Å være sulten er ikke farlig, og om du klarer så er 8:16 en grei måte å begrense kaloriinntaket på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost fullkorn knekkebrød, kyllingsalat består av kylling,egg paprika, agurk,tomat fetaost

Men altså…. 🤦🏼‍♀️ hvor mange egg, hvilken del av kyllingen? Hvor mye fetaost, er det den i olje eller den på boks? Spiser du kokt egg på knekkebrødet eller stekt? Du skriver også at du er avhengig av brus, om du har pcos og sliter med insulinresistens så bør du kutte brusen tvert, spiller ingen rolle om den er med eller uten sukker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså…. 🤦🏼‍♀️ hvor mange egg, hvilken del av kyllingen? Hvor mye fetaost, er det den i olje eller den på boks? Spiser du kokt egg på knekkebrødet eller stekt? Du skriver også at du er avhengig av brus, om du har pcos og sliter med insulinresistens så bør du kutte brusen tvert, spiller ingen rolle om den er med eller uten sukker.. 

1 egg fordelt på 2 knekkebrød.  Kyllingfilet bruker jeg ,5-6 biter fetaost.den i olje på glass. Kokt egg på knekkebrød . Kuttet ned til en boks pepsimax om dagen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thndrcnt skrev (3 minutter siden):

Tell kalorier og vær ærlig. Tenk NYTTE når du spiser så blir det lettere å holde seg innenfor kalorimålet. Du kan spise så mye isbergsalat du orker men det har omtrent 0 næring og du blir ikke mett. Ikke vær redd for fett og karbohydrater, bare sørg for å ligge under kalorimengden. Å være sulten er ikke farlig, og om du klarer så er 8:16 en grei måte å begrense kaloriinntaket på

Kommer ikke til å telle kalorier.  Det skaper bare mer stress til meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Luft i magen🙃

Anonymkode: 7bb36...fc8

Hæ? Det motsatte. Jeg har ikke luft i magen når jeg spiser carnivore. 

Anonymkode: 2c9e3...12e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Teit kommentar

Hvorfor det? Carnivore er et supert kosthold. Du som har PCOS hadde virkelig hatt godt av carnivore. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Carnivore er et supert kosthold. Du som har PCOS hadde virkelig hatt godt av carnivore. 

Leste om det nå men bare kjøtt hadde jeg blitt uvel av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer ikke til å telle kalorier.  Det skaper bare mer stress til meg .

Da må du bare gjette deg frem. Høres ut som mer stress. Vil du være sikker på resultater så må det litt matte til. Er ikke værre enn at du forhåndsregisterer noen faste måltider og planlegger slik at du ikke trenger å telle hver  dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Thndrcnt skrev (1 minutt siden):

Da må du bare gjette deg frem. Høres ut som mer stress. Vil du være sikker på resultater så må det litt matte til. Er ikke værre enn at du forhåndsregisterer noen faste måltider og planlegger slik at du ikke trenger å telle hver  dag

Ble anbefalt lavkarbo slik at jeg slapp å telle kalorier .jeg spiser lite mat så får justere hvis det ikke skjer noe .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hæ? Det motsatte. Jeg har ikke luft i magen når jeg spiser carnivore. 

Åja, så bra. Jeg får kjempemasse luft hvis jeg spiser mye/kun protein😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ble anbefalt lavkarbo slik at jeg slapp å telle kalorier .jeg spiser lite mat så får justere hvis det ikke skjer noe .

Det er jo fortsatt kaloriene som betyr noe. Kan spise så mye lavkarbo du vil, men om du spiser over kaloribehovet så vil du ikke gå ned i vekt. Om man vil ha reultater som 1kg i uka så er det best å vite akkurat hva man får i seg, ellers blir det mye gjetting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så bra. Jeg får kjempemasse luft hvis jeg spiser mye/kun protein😆

Proteinpulver da? Man får ikke luft i magen av kjøtt... Karbohydrater og fiber derimot... :fise: Det er det lite av på carnivore, så null luft. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...