AnonymBruker Skrevet 7. august #41 Del Skrevet 7. august aazy skrev (1 minutt siden): Kvifor 10 veker? Du vil miste masse muskelmasse uansett trening pga for drastisk kutt i matinntaket. Om du går lavkarbo vil du sprette opp det sekundet du får i deg et rundstykke. Ikkje vil du telle heller. Alt dette når du er nybakt mamma, amming eller ei, er ei oppskrift på katastrofe og jojoslanking. Beklager. Dette går ikkje. Det er et mål jeg har satt meg . Har ikke tenkt å kutte ut lavkarbo . Anonymkode: 5f7d5...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #42 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må i fryktelig lavt kaloriunderskudd for å gå ned 10 kg på så kort tid. Og mtp at du ikke ønsker å telle kalorier kan det bli vanskelig kanskje. Jeg går fortest ned med 5:2 faste. Da trenger jeg ikke telle kalorier slavisk men må likevel ha kontroll på kalorierne. Søk opp dietten. Om jeg er flink til å bevege meg (trener ikke, men er aktiv med andre ting, dette hjelper på overspisinga og snacksinga jeg driver med i sofaen etter leggetid). Alt fra prosjekt som å male et rom, pusse opp noe, hagearbeid, rusletur, rydde osv på kveldstid isteden for sofa og tv titting. Kjøper ikke inn noe potetgull eller store sjokoladeplater, unner meg en sjokoladebar i ny og ned, dropper da andre mellom måltid. Holder meg til en prosjon middag, som også er siste måltid. Spiser ikke frokost (kan ta en shake om jeg er sulten). Lunsj og middag, samt et mellommåltid er bra nok. Lurt å spise en del proteiner om man faster for å beholde muskelmasse. Anonymkode: cc5fa...c30 Jeg har siden svangerskapet ikke spist mye la på meg veldig lite I svangerskapet da jeg fikk i meg lite. En normal dag fir meg siste tiden er 2 skiver røkt laks + 1 egg til frokost og litt majones, lunsj : propud pudding eller propudshake, middag : kyllingsalat/kyllingwok,burger uten brød. Anonymkode: 5f7d5...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #43 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har siden svangerskapet ikke spist mye la på meg veldig lite I svangerskapet da jeg fikk i meg lite. En normal dag fir meg siste tiden er 2 skiver røkt laks + 1 egg til frokost og litt majones, lunsj : propud pudding eller propudshake, middag : kyllingsalat/kyllingwok,burger uten brød. Anonymkode: 5f7d5...985 Jeg synes det høres helt rart at du ikke går ned i vekt når du liksom spiser så lite. Jeg får det ikke til å stemme i det hele tatt. Jeg synes du skal ta en en dag du veier alt som sagt og registerer alt i en app, jeg anbefaler Lifesum. Husk å ta med drikke også med mindre du drikker lettprodukter. Hvis du ikke gidder det for én dag for å sjekke ut hvor mye du FAKTISK får i deg, så vil du ikke ned nok i vekt. Nå har du fått flere råd av folk som du burde ta til deg. Jeg gikk ned 30 kg for fem år siden, og har holdt meg siden- så jeg vet hva jeg snakker om. Anonymkode: 929c5...e00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #44 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det høres helt rart at du ikke går ned i vekt når du liksom spiser så lite. Jeg får det ikke til å stemme i det hele tatt. Jeg synes du skal ta en en dag du veier alt som sagt og registerer alt i en app, jeg anbefaler Lifesum. Husk å ta med drikke også med mindre du drikker lettprodukter. Hvis du ikke gidder det for én dag for å sjekke ut hvor mye du FAKTISK får i deg, så vil du ikke ned nok i vekt. Nå har du fått flere råd av folk som du burde ta til deg. Jeg gikk ned 30 kg for fem år siden, og har holdt meg siden- så jeg vet hva jeg snakker om. Anonymkode: 929c5...e00 Jeg går veldig lite ned i vekt pga jeg har pcos ,har vært hos fastlegen og.hun sa jeg kunne prøve wegowy for hun vet det er mye vanskeligere å gå ned når man har pcos. Anonymkode: 5f7d5...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #45 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 21.58): Har prøvd å telle kalorier før og det fungerte ikke ,ble bare mye stress dessverre. Anonymkode: 5f7d5...985 Hvis du ønsker å gå ned i vekt er det virkelig lurt å telle kalorier. Bruk vekt og vei maten. Scan strekkoden på emballasjen og legg inn vekta i en app ment for kaloritelling. Etter en liten stund har du mye bedre oversikt over hva og hvor mye du du har i deg. 1000 kcal i underskudd om dagen = 1 kilo på en uke. Ønsker du ikke å telle kalorier, spis mindre enn du normalt pleier og vær mer aktiv. Kutt ut unødvendig mat/drikke/søtsaker😊 Anonymkode: 51b1d...f1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #46 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg går veldig lite ned i vekt pga jeg har pcos ,har vært hos fastlegen og.hun sa jeg kunne prøve wegowy for hun vet det er mye vanskeligere å gå ned når man har pcos. Anonymkode: 5f7d5...985 Hvorfor nevnte du ikke det med en gang? Ganske vesentlig informasjon. Anonymkode: 929c5...e00 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #47 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det jeg har spist siste dagene nå er 2 skiver røkt laks , 1 egg,en liten propud og kyllingsalat/kyllingwok/ liten burger med ost uten brød så det er ikke mye jeg spiser. Anonymkode: 5f7d5...985 Det eneste du oppnår ved å spise så lite er at kroppen settes i sparebluss. Den reduserer en del av hormonproduksjon/stoffskifte, fordøyelse, varmeregulering, og og en del andre kroppslige funksjoner, med det resultat at det basale energibehovet settes veldig lavt. Når du er i sparemodus skal det veldig godt gjøres å komme i energiunderskudd for å gå ned i vekt, og du vil i allefall ikke klare 10 kg på 10 uker før du kommer ut av denne modusen. Anonymkode: cb26a...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #48 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ønsker å gå ned i vekt er det virkelig lurt å telle kalorier. Bruk vekt og vei maten. Scan strekkoden på emballasjen og legg inn vekta i en app ment for kaloritelling. Etter en liten stund har du mye bedre oversikt over hva og hvor mye du du har i deg. 1000 kcal i underskudd om dagen = 1 kilo på en uke. Ønsker du ikke å telle kalorier, spis mindre enn du normalt pleier og vær mer aktiv. Kutt ut unødvendig mat/drikke/søtsaker😊 Anonymkode: 51b1d...f1a Har snakket med fastlegen og da jeg tidligere har hatt anstrengt forhold til mat så blir det verre av å telle kalorier . Har siste tiden spist lite,men jeg har pcos og fastlegen sa at jeg da ikke går ned like raskt som andre. Hun foreslo wegowy men har lest så mye forskjellig om den sprøyta så er litt usikker. Anonymkode: 5f7d5...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #49 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor nevnte du ikke det med en gang? Ganske vesentlig informasjon. Anonymkode: 929c5...e00 Beklager skulle nevnt det Anonymkode: 5f7d5...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #50 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor nevnte du ikke det med en gang? Ganske vesentlig informasjon. Anonymkode: 929c5...e00 Er bare mange som mener at pcos bare er en unnskyldning ,men er dessverre mange som sliter med å gå ned med pcos. Anonymkode: 5f7d5...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #51 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det eneste du oppnår ved å spise så lite er at kroppen settes i sparebluss. Den reduserer en del av hormonproduksjon/stoffskifte, fordøyelse, varmeregulering, og og en del andre kroppslige funksjoner, med det resultat at det basale energibehovet settes veldig lavt. Når du er i sparemodus skal det veldig godt gjøres å komme i energiunderskudd for å gå ned i vekt, og du vil i allefall ikke klare 10 kg på 10 uker før du kommer ut av denne modusen. Anonymkode: cb26a...aaa Hvis du leser litt på nett så er faktisk sparebluss en myte. Anonymkode: 5f7d5...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #52 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 6.45): Ikke mulig. Jeg er 78,5 kg og 170 cm. Har drevet med vannfaste i 10 dager og mistet kun 3 kg. Altså ved å bare drikke vann i 10 dager. Anonymkode: 0e480...6f7 Jeg gikk ned 10 kg på 10 uker. Egentlig gikk jeg ned 15 kg på 16 uker til slutt. Gikk en time power walk hver dag, spiste 1200 kcal daglig, grønnsaker, rent kjøtt og egg, utelukkende sunt. Følte en enorm energi og glede hele veien. Tøft de første tre ukene og så ble alt en fryd. 168 cm og gikk ned fra 75 til 60 kg. Der har jeg holdt meg siden. Fordi jeg fortsatt spiser sunt og trener fornuftig. Anonymkode: f7f5b...631 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #53 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor nevnte du ikke det med en gang? Ganske vesentlig informasjon. Anonymkode: 929c5...e00 Ja, nå så jo jeg også dette, selv er jeg frisk (var meg som svarte i innlegget over). Som du sier, svært vesentlig informasjon fra TS som burde vært med i HI. Anonymkode: f7f5b...631 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #54 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gikk ned 10 kg på 10 uker. Egentlig gikk jeg ned 15 kg på 16 uker til slutt. Gikk en time power walk hver dag, spiste 1200 kcal daglig, grønnsaker, rent kjøtt og egg, utelukkende sunt. Følte en enorm energi og glede hele veien. Tøft de første tre ukene og så ble alt en fryd. 168 cm og gikk ned fra 75 til 60 kg. Der har jeg holdt meg siden. Fordi jeg fortsatt spiser sunt og trener fornuftig. Anonymkode: f7f5b...631 Så flink du har vært jeg går turer med han lille 5 dager i uken .må være forsiktig med annen trening enda pga keisersnitt. Anonymkode: 5f7d5...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #55 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du leser litt på nett så er faktisk sparebluss en myte. Anonymkode: 5f7d5...985 Det er ikke en myte, begrepet har bare blitt misbrukt til å forklare noe annet enn det er. (En biologisk prosess for å sikre overlevelse ved svært dårlig tilgang på mat/næring. Anonymkode: cb26a...aaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #56 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke en myte, begrepet har bare blitt misbrukt til å forklare noe annet enn det er. (En biologisk prosess for å sikre overlevelse ved svært dårlig tilgang på mat/næring. Anonymkode: cb26a...aaa Jeg får fortsette en periode slik jeg spiser nå og se om det hjelper . Anonymkode: 5f7d5...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #57 Del Skrevet 7. august Jeg er i prosessen med å komme meg tilbake til vekten jeg hadde før corona, som var 58 kg. Da jeg startet for en uke siden veide jeg 64,5 og i dag veide jeg inn til 63,2. Eneste jeg har gjort er å halvere alle porsjonene mine, så hvis jeg normalt ville hatt 5 kjøttkaker og 3 poteter så spiser jeg nå 2,5-3 kjøttkaker og 1,5 potet, også gjør jeg så godt jeg kan med å ikke spise ute, godteri i store mengder osv. Spiser litt sjokolade (et par rader max) eller smågodt nesten hver dag så jeg opplever ikke at jeg er på noe streng diett. Synes det har funket veldig bra og ser for meg at det vil bli mer rom for utskeielser når jeg har nådd målvekten og fått trent opp bedre styrke. Anonymkode: 395ba...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #58 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Så flink du har vært jeg går turer med han lille 5 dager i uken .må være forsiktig med annen trening enda pga keisersnitt. Anonymkode: 5f7d5...985 Takk Jeg slapp keisersnitt og var i super form. Men klart det krever en innsats, men har jeg bestemt meg for noe, så gjennomfører jeg det. Selv om jeg prøvde halvhjertet et par ganger før jeg virkelig satte inn "nådestøtet". Vær forsiktig da og lykke til Anonymkode: f7f5b...631 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #59 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk Jeg slapp keisersnitt og var i super form. Men klart det krever en innsats, men har jeg bestemt meg for noe, så gjennomfører jeg det. Selv om jeg prøvde halvhjertet et par ganger før jeg virkelig satte inn "nådestøtet". Vær forsiktig da og lykke til Anonymkode: f7f5b...631 Tusen takk neste uke kan jeg begynne trene på senter igjen .da er det 3 mnd siden keisersnitt.formen har vært fin men ikke turt å starte for hardt enda . Anonymkode: 5f7d5...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #60 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har snakket med fastlegen og da jeg tidligere har hatt anstrengt forhold til mat så blir det verre av å telle kalorier . Har siste tiden spist lite,men jeg har pcos og fastlegen sa at jeg da ikke går ned like raskt som andre. Hun foreslo wegowy men har lest så mye forskjellig om den sprøyta så er litt usikker. Anonymkode: 5f7d5...985 Wegovy gir deg mindre matlyst, ikke høyere forbrenning, så jeg skjønner ikke hvordan det skal løse problemet ditt. Dersom fastlegen har foreslått Wegovy betyr det at du er kraftig overvektig og at du spiser mer enn du forbrenner. Jeg tror ingenting på at du spiser så lite som skriver her, og ikke går ned i vekt. PSOC eller ei. Tell kalorier eller vær ærlig med deg selv om hvor mye du faktisk får i deg. Hvis du ikke vil telle kalorier kan du i stedet notere ned hver eneste matvare og drikke du får i deg ila en uke og regne ut sånn omtrent hvor mye du får i deg en normal dag. Anonymkode: 53274...160 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå