Gå til innhold

Trekke tilbake invitasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg inviterte ei venninne med på en stor konsert for å pleie vennskapet og hun takket ja. Det er mange måneder siden. Nå er vennskapet nesten dødt, kun noen likes på sosiale medier. Hun er veldig sosial, men inviterer ikke meg på noen av festene eller byturene sine.

Og jeg ønsker ikke lenger å gi henne konsertgaven. Kan jeg trekke den tilbake? Det er jo ikke noe vennskap.

Anonymkode: 07f29...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan jo ikke trekke tilbake gaven bare fordi dere ikke har et like tett vennskap lengre. Hva om du hadde gitt henne en gjenstand, ville du ha dratt hjem til henne og hentet den nå?

Det du kan gjøre, er å sende henne en melding for å høre om hun fremdeles er interessert i å dra på konserten. Sier hun nei, kan du ta med noen andre.

Anonymkode: 15c1b...062

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit å trekke tilbake invitasjoner.

Hilsen Martha og Durek

Utenom det, hvis dette er ei du aldri tilbringer tid med lenger, hadde jeg bare latt det ligge og tatt med en annen.

Anonymkode: d9ca6...6c7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det kommer an på om du bryr deg om hvordan du fremstår for henne og deres evt. felles venner. 

Om du ikke bryr deg, dere ikke har noen felles venner, og du ikke tror dere kommer til å måtte forholde dere til hverandre noen gang igjen, så er det jo bare å ghoste henne og bruke den billetten på noen andre. 

Om dere har felles venner, eller det er sannsynlig at dere skal forholde dere til hverandre igjen senere i andre settinger, så ville jeg nok "ofret" billetten og tenkt at "etter dette er jeg ferdig med dette vennskapet". 

Alternativt kan du jo ta den enkle varianten. 
Snakk med henne. 
Si ifra at du ikke føler at dere egentlig har et vennskap lenger, og at det ikke virker som om hun egentlig ønsker å tilbringe tid med deg. (Siden hun ikke inviterer.) Og at det vel ikke lenger er naturlig at dere drar på konserten sammen. (Hvis hun insisterer, kan du forsøke å trekke frem at det kan virke som om hun bare ønsker å "trekke ut dette vennskapet" for å få deg til å betale konserten for henne.

Anonymkode: dc4ee...4e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror bare jeg hadde latt som ingenting, og ikke brakt dette på bane med mindre hun gjorde det. 

Anonymkode: b1135...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt greit å trekke tilbake invitasjoner.

Hilsen Martha og Durek

Utenom det, hvis dette er ei du aldri tilbringer tid med lenger, hadde jeg bare latt det ligge og tatt med en annen.

Anonymkode: d9ca6...6c7

Dette. Bare gi den til en annen. Anse dette vennskapet som dødt, trenger ikke å si noe til henne. Skulle det plutselig komme noe kommunikasjon fra henne ang konserten, så kan du jo bare fortelle henne hvorfor du har gitt den til en annen.  At du trodde hun hadde glemt det hele siden du ikke har hørt noe fra henne på lang tid 🤷‍♂️

Anonymkode: 3796d...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sendt henne en melding og sjekket status på om hun er interessert eller ei. Gjør det først, og om du er heldig får du enten "nei jeg står over" eller kanskje ikke noe svar så skriver du bare at siden du ikke svarer går jeg utifra at du ikke vil bli med. Håper det er i orden at jeg spør mamma/pappa/tante istedet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, nei såklart trekker du den ikke tilbake. Noen av mine beste venner har jeg ikke snakket med på flere måneder.

Anonymkode: ec502...5e0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud, nei såklart trekker du den ikke tilbake. Noen av mine beste venner har jeg ikke snakket med på flere måneder.

Da er du ikke en god venn...

Anonymkode: 458eb...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg og mine venner er inneforstått med at livet skjer og vi har ikke alltid tid til å ta kontakt. Det er helt greit, og alt er som før når vi snakker sammen igjen. Man må ikke tvangsmelde hverandre kun fordi. Er man voksne folk, skjønner man at man har ting som er viktigere å prioritere i perioder.

Anonymkode: 13f8f...9fd

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan jo være at konsertturen bringer dere sammen igjen? :) Det beste er å være ærlig om følelsene dine dersom du ønsker å ha et vennskap. Misforståelser kan skje fra begge ender.

Anonymkode: 8d3ef...25d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min beste venn har jeg kanskje kontakt med 3-4 ganger i året. 

Har masse «venner» jeg har kontakt med daglig/ukentlig.

Anonymkode: 865f1...3b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan være venner uten å snakke sammen hele tiden. Jeg har en venninnegjeng på 12 damer. Alle snakker ikke alltid sammen hele tiden. Inviterte likevel alle 12 i min 50-årsdag og et spesielt arrangement. Vi storkoste oss alle sammen! Sånn er våre vennskap. Noen av oss 12 er nærere enn andre i samme gruppe, mens noen av de andre har nærere forhold til andre i gruppen. 

Anonymkode: 46d13...06b

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her. Nå har det i tillegg vært sommer. 

Anonymkode: 718a6...bac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. For meg er det viktig å framstå som en pålitelig person som holder avtaler uansett hvordan andre opptrer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du først invitert henne med, synes jeg ikke du kan trekke det tilbake, og i hvert fall ikke ta med noen andre når du har spurt henne først. 

Men er du usikker på om hun blir med? Du må selvsagt få en bekreftelse fra henne at du blir med. Har du ikke fått det, så må du spørre igjen, og si at du må vite det pga billettene.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ikke meg du siterer, men jeg og mine venner er inneforstått med at livet skjer og vi har ikke alltid tid til å ta kontakt. Det er helt greit, og alt er som før når vi snakker sammen igjen. Man må ikke tvangsmelde hverandre kun fordi. Er man voksne folk, skjønner man at man har ting som er viktigere å prioritere i perioder.

Anonymkode: 13f8f...9fd

Sånn er det med meg og mine venner også. Takk og lov. Ikke noe drama og sutring.

Anonymkode: 372a8...64a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har flere venner som jeg ikke treffer så veldig ofte. Et par av de treffer jeg bare en gang i året. Den ene av de sendte meg melding hvor det sto: selv om vi ikke høres så ofte, og ser hverandre enda sjeldnere så regner jeg deg som en av mine beste venner.

Så vennskap betyr ikke at en må snakke sammen støtt og stadig, eller treffe hverandre så veldig ofte.

Anonymkode: b9050...c0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Samme her, helt normalt det.

Anonymkode: cf9aa...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...