Gå til innhold

Hvorfor kler folk seg så ufattelig stygt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg går med joggebukse overalt. Men ikke på restauranter. Det er så behagelig. Og skikkelig bestemors truser😂 

Anonymkode: 50838...303

Du skal ikke kimse av bestemors-truser altså 😄 Mest behagelige som er 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (3 minutter siden):

Du skal ikke kimse av bestemors-truser altså 😄 Mest behagelige som er 😁

Ja. 

Anonymkode: 233e8...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke alle er interessert i klær. Jeg går bare med klær som er behagelige. Skal jeg pynte meg hvis jeg skal noe så blir det stort sett en behagelig kjole eller skjørt og topp, og fine sneakers. Går ikke med høye hæler for det klarer jeg ikke lenger. Gikk mye med det da jeg var yngre og da fikk jeg ofte vondt i beina så da sluttet jeg med det.

Anonymkode: b667e...8b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Merkelig.

Har aldri opplevd å bli tatt useriøst. Har også blitt headhuntet til samtlige jobber og godt likt der. 

Ja, folk snur seg ofte etter høye lyder. Men har du sett om noen tar seg til ørene etterpå? Vi hadde ei som alltid gikk i høye hæler. Gutta kalte henne klikk klakk, men hun nøt oppmerksomheten hun fikk.

Flott at du har funnet det som passer for deg. Ingenting i verden er bedre enn å finne sin vei. Men å virkelig tro at du er bedre enn andre, vil nok bite deg etterhvert.

Anonymkode: 87bf9...cd3

Er det hva du klarte å lese ut fra innlegget mitt? At jeg tror at jeg er bedre enn andre? Jeg skrev at jeg skiller meg ut. Det er en forskjell...

Og jeg har vært på begge sidene når det gjelder klær og stil. I ungdommen var jeg en guttejente som gav blaffen i slikt. Men jeg har blitt markant bedre behandlet gjennom livet da jeg la mer fokus på dette. Spesielt innen karriere og lønnsforhandlinger. 

Om stilen min skyldes min selvtillit eller om min selvtillit blir forsterket av min stil, blir som høna og egget. Uansett, erfaringsmessig har det lønnet seg for meg. 

Og før du ønsker at noe biter meg etterhvert, kan det være en ide og se nærmere på deg. Hvorfor ønsker du at noe vil bite meg, dersom du faktisk har det bra med deg selv?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Måtte smile av HI, gøy å sette ting litt på spissen. Og jeg er til dels enig. Er jo ikke nødvendigvis at man må se ut som en motereportasje, bare gjøre seg litt mer flid, men mange gir jo fullstendig f… Meg selv inkludert! Blir jo påvirket av mentaliteten.

Anonymkode: b8999...492

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spiren skrev (8 timer siden):

Er det hva du klarte å lese ut fra innlegget mitt? At jeg tror at jeg er bedre enn andre? Jeg skrev at jeg skiller meg ut. Det er en forskjell...

Og jeg har vært på begge sidene når det gjelder klær og stil. I ungdommen var jeg en guttejente som gav blaffen i slikt. Men jeg har blitt markant bedre behandlet gjennom livet da jeg la mer fokus på dette. Spesielt innen karriere og lønnsforhandlinger. 

Om stilen min skyldes min selvtillit eller om min selvtillit blir forsterket av min stil, blir som høna og egget. Uansett, erfaringsmessig har det lønnet seg for meg. 

Og før du ønsker at noe biter meg etterhvert, kan det være en ide og se nærmere på deg. Hvorfor ønsker du at noe vil bite meg, dersom du faktisk har det bra med deg selv?

Hvordan kan det lønne seg å kjøpe masse og dyre(?) klær? Ville jo tro man sto seg best ved å spare seg for disse utgiftene? Jo, man må jo ha litt klær, men det går an å ikke kjøpe mer en helt nødvendig, brukt, billig, osv.

Anonymkode: 6d5bf...0f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan det lønne seg å kjøpe masse og dyre(?) klær? Ville jo tro man sto seg best ved å spare seg for disse utgiftene? Jo, man må jo ha litt klær, men det går an å ikke kjøpe mer en helt nødvendig, brukt, billig, osv.

Det går også an å spise bare sunt. Vi har alle noe. Folk snuser, drikker brus og har dyre hobbyer/andre vaner som gir de godfølelsen. Andre kjøper klær. 

Jeg har fokus på material kvalitet - ofte koster det litt men holder seg fint lenge. Jeg forstår heller ikke fokuset på at alt skal være så billig. Der forsterker jo bare bruk-og-kast mentaliteten. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spiren skrev (14 minutter siden):

Det går også an å spise bare sunt. Vi har alle noe. Folk snuser, drikker brus og har dyre hobbyer/andre vaner som gir de godfølelsen. Andre kjøper klær. 

Jeg har fokus på material kvalitet - ofte koster det litt men holder seg fint lenge. Jeg forstår heller ikke fokuset på at alt skal være så billig. Der forsterker jo bare bruk-og-kast mentaliteten. 

Alle har kanskje ikke så god råd som deg? Hva er galt med å kjøpe brukt og billig? Er dere som kjøper masse nye klær som bidrar til bruk og kast! Hva man spiser og putter i munnen klarer jeg ikke se hva som har å gjøre med klær å gjøre? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle har kanskje ikke så god råd som deg? Hva er galt med å kjøpe brukt og billig? Er dere som kjøper masse nye klær som bidrar til bruk og kast! Hva man spiser og putter i munnen klarer jeg ikke se hva som har å gjøre med klær å gjøre? 

Kostholdet var et eksempel på at vi tar ulike valg og prioriterer ulikt. Skal jeg la andres økonomiske situasjon påvirke hva jeg velger å bruke penger på? Og hvor skrev jeg masse nye klær? En trenger ikke å kjøpe masse klær så lenge de holder seg. 

Jeg blir fasinert av hvor lett andre har for å plassere ord i munnen min - for så å skyte meg for det etterpå.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen har funnet fred og ofrer derfor fasaden ikke en tanke.

Ikke alle har behov for kreativt utløp i klesveien.

Anonymkode: 87bf9...cd3

Da er man kanskje ikke så kreativ som man tror. Blir litt som å si at dersom huset er fint inni trenger man ikke ofte fasaden en tanke. Man kan mene at huset er fortsatt fint bare fordi man sier det, men andre som ser det for første gang utenifra vil ikke nødvendigvis være enig.

Kreativitet handler om skaperglede og er man kreativ nok vil man bruke alle muligheter til å leke seg. Så de som ikke bryr seg om fasaden er bare ikke like kreative, de mangler den driven eller så mangler de energi. 

Anonymkode: 3aa9d...b6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når det gjelder billig, så er det jo nettopp DETTE som er bruk og kast. Billige klær har dårlig kvalitet, er laget av dårlige materialer, og blir ødelagt mye raskere enn kvalitetsklær. Man trenger ikke å kjøpe MASSE klær for å ha kvalitetsklær. Har du dårlig råd, så er det absolutt en ide å kjøpe få, men ordentlige plagg som både ser bra ut og er av god kvalitet. De varer i flere år. Alt det rælet du kjøper på Cubus og HM, blir ødelagt fort, slik at du må kjøpe nytt.

Jeg har opplevd janteloven i sin fulle bredde da jeg kom til Norge for 24 år siden. Fikk faktisk beskjed rett ut at jeg måtte tone ned klesstilen og slutte å kle meg som ei hore (bare fordi jeg hadde høyhælte sko, altså, ingen utringninger og lårkort). Sjalusi heter det vel, siden jeg den gangen hadde kropp til å gå med stilige, pene klær. 

Var i dåp i går, og "uniformen" til damene var bløtkakekjole og joggesko. Mange kjoler hadde ikke noe særlig passform, og gjorde kroppene visuelt uformelige og tjukke. Og joggesko. I selskap med treretters middag. HVORFOR alltid joggesko? Det finnes utrolig mange lave sko med god passform som er komfortable. Men nei, disse jævla joggeskoene overalt. Som om man akkurat har kommet fra en løpetur, men ikke hadde tid til å skifte sko, bare klærne. 

Anonymkode: df6de...a10

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er man kanskje ikke så kreativ som man tror. Blir litt som å si at dersom huset er fint inni trenger man ikke ofte fasaden en tanke. Man kan mene at huset er fortsatt fint bare fordi man sier det, men andre som ser det for første gang utenifra vil ikke nødvendigvis være enig.

Kreativitet handler om skaperglede og er man kreativ nok vil man bruke alle muligheter til å leke seg. Så de som ikke bryr seg om fasaden er bare ikke like kreative, de mangler den driven eller så mangler de energi. 

Anonymkode: 3aa9d...b6e

Ikke sant? Jeg ble også stemplet som forfengelig og overfladisk BARE fordi jeg alltid hadde stelt hår, stelt hud, ordentlig sminke og pene klær som var strøket og hadde god passform. Det er ikke sjeldent jeg ser folk i kjoler, sommerbukser osv som ser tygget ut - å stryke dem hadde tatt nøyaktig 5 minutter. Rart hvordan mange pusser opp hele tiden, bytter ut møbler, alt skal være stilistisk riktig i hjemmet, men klær? Nei, de kan man plukke på dynga.

Anonymkode: df6de...a10

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel dette som heter smak og behag.  Jeg bruker minimalt med tid på å vurdere andres klær.

Når det kommer til unge jenter er det lavt liv som er inn nå, og ikke høyt som du mener. Bare til informasjon 🙂

Anonymkode: 5ab77...460

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig mye som kan være fint. 

Jeans som sitter bra, med en enkel tskjorte og fin blazer til, fungerer for alle. På vinteren et par støvletter/skinnsko og ullkåpe/jakke, i stedet for parkas og tursko. 

Folk trenger ikke å se ut som motepersonligheter. Men det går så langt mellom hver person som kler seg noenlunde ok.

Anonymkode: 35c35...7b9

Jeg er en av de som ha grått over fra støvletter til tursko på vinteren. Drittlei å ha våte sokker hele dagen. Skinnsko holder ikke tett en hel vinter etter min erfaring, og jeg har helt enkelt ikke råd til nye vintersko hele tiden. Mine tursko har jeg nå hatt 4 sesonger. Selvfølgelig hvis jeg skal på finere restaurant eller lignende så klær jeg meg deretter. 

Anonymkode: c77a8...700

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

😂 er enig i innlegget ditt...her er det HELT normalt å bruke skallbukser som hverdagsplagg, overalt.....jobb, restaurant, hverdag... alle går og svisjer rundt i skallbukser. Jeg blir sprø.

Tenåringene i alle de der LEVIS buksene som er klumpete, for korte i føttene, for høye i livet, osv...."mom jeans" sier vel sitt. Huff mye fælt.

MEN....jeg bryr meg jo ikke egentlig. Jeg har ikke noe spesielt bedre smak, og folk må få gå i hva de vil. Hvorfor skal andre kle seg i klær fordi DU og JEG syns det passer bedre? Det er deres kropp så de får bestemme selv hva de vil gå i. Det har ingen betydning i min hverdag hvordan andre går kledd.

At jeg syns det er stygt er irrelevant for de. 😇

Anonymkode: 5869c...14c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jo mer man er komfortabel i seg selv, og med seg selv, jo mer penger man har osv jo mindre viktig er det hva andre som TS mener og tenker.. da tar man å seg det man selv liker og ofrer ikke slike meninger som TS har en tanke en gang.. Man har det helt fint, de som streber etter å passe inn, stikke seg ut, se bra ut osv er ofte de som ikke har denne tryggheten i seg selv. 

Anonymkode: b3d2e...391

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Seriøst, hva er greia?? Hva skjedde?

Anonymkode: 35c35...7b9

Jeg følte meg truffet selv om jeg ikke passer beskrivelsen din på noen måte.  (Jeg bruker hverken Stormberg, skalljakke, skallbukse, boblejakker, for små klær eller lignende)

Jeg kler meg "pent", men jeg kler meg også for å være mest mulig usynlig ute i det offentlige.

Jeg liker ikke å skille meg ut på noen måte, jeg er (og vil være) en liten grå mus som går i ett med omgivelsene.
Men uansett hvor uanseelig og usynlig "musa" prøver å være, av og til blir hun sett av en rovfugl på jakt, og i dette tilfellet er rovfuglen deg.

Poenget mitt er at du ser det du leter etter.

Jeg ser ingen som kler seg "ufattelig stygt", mest sannsynlig fordi jeg ikke leter etter dem som gjør det.

Anonymkode: 19840...3c3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at turklær på bytur eller joggesko til alle antrekk er lite pent. Samtidig bor vi jo i et land med mye vær, så de fleste velger praktisk over pent når det regner/blåser/snør som verst. 

Jeg går aldri med turklær, og joggesko går jeg bare med når jeg går turer eller tar en rask tur til butikken. Men jeg elsker strikkegensere! Synes mange av dem er fine også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...