Gå til innhold

Hvorfor kler folk seg så ufattelig stygt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 12.53):

Vi deler ikke definisjon av "kjærring". Slik jeg definerer det, kan man re kjærring i alle aldere, men man har gitt litt opp, og er ganske trist og kjedelig. Det handler aller mest om en sinnstilstand som også gor deg utslag i klesveien. Det er et hav av 50- og 60-åringer og oppover som kler seg for alderen uten å være kjærring og 20-åringer som jeg absolutt synes passer inn i kategorien.

Anonymkode: a6d52...fef

Veldig enig i dette! Et plagg i seg selv er f.eks. ikke kjerring, alt avhenger av personen som bærer det + styling.

Anonymkode: 7ce23...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 9.37):

Hvorfor er det stråmann? JOGGEsko er for å JOGGE. Derfor heter de JOGGEsko, og selges på SPORTSbutikker. Crocs er arbeidssko/tøfler osv. Men de selges i vanlige skobutikker. Så nei, ingen stråmann. Ingen av disse skoene er skapt for festanledninger. 

Anonymkode: df6de...a10

Nei, joggesko er ikke bare til jogging. Det er ganske stor forskjell på hvite, enkle sneakers fra f.eks. Superga og treningssko i turkis og rosa fra Hoka. Mine Superga-sko er kjøpt i vanlig skobutikk, ikke sportsbutikk. Superga-skoene brukte jeg faktisk i dåp senest i sommer, stylet med en pen midikjole i lin. Treningssko fra Hoka hadde jeg aldri brukt i en sånn setting selv (men jeg så faktisk at en annen i selskapet hadde på seg sånne sko til kjolen sin).

Anonymkode: 7ce23...8f4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 11.28):

Hvorfor skal de kaste klær de bruker? 🤔

Jeg bare lurer på hvorfor folk kjøper så stygge klær i utgangspunktet.

Jeg hadde ikke giddet å bruke penger på å se ut som en dass.

Og nå kommer det sikkert noen og sier «man kjøper funksjonelle ting som er behagelig!!!!»

Jepp. Men jeg foretrekker at de ser bra ut også. Det er faktisk mulig.

Anonymkode: 35c35...7b9

Men hva ser bra ut da, det du synes ser bra ut kan det være andre som synes ser ut som et dass, og omvendt. Det er jo helt håpløse prosjekt du snakker om her. Gi pokker i å bry deg om andre sine klær og pass på deg selv, og det gjelder oss alle sammen. Det er noe med de som kler seg som striglede fotomodeller ! Det er noe imagebygging og status jag et slakt smykke som skal skjule hvem de egentlig er. Uansett la de holde på.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (1 time siden):

Men hva ser bra ut da, det du synes ser bra ut kan det være andre som synes ser ut som et dass, og omvendt. Det er jo helt håpløse prosjekt du snakker om her. Gi pokker i å bry deg om andre sine klær og pass på deg selv, og det gjelder oss alle sammen. Det er noe med de som kler seg som striglede fotomodeller ! Det er noe imagebygging og status jag et slakt smykke som skal skjule hvem de egentlig er. Uansett la de holde på.

Kvinne er kvinne verst.. kvinner og klær!

Anonymkode: 6d5bf...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva viss en ikke har penger til klær for alle anledninger og går med joggesko og alværsjakke for det er det man har? Er det greit å rakke ned på folk slik?

Anonymkode: 91c7e...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 12.53):

Vi deler ikke definisjon av "kjærring". Slik jeg definerer det, kan man re kjærring i alle aldere, men man har gitt litt opp, og er ganske trist og kjedelig. Det handler aller mest om en sinnstilstand som også gor deg utslag i klesveien. Det er et hav av 50- og 60-åringer og oppover som kler seg for alderen uten å være kjærring og 20-åringer som jeg absolutt synes passer inn i kategorien.

Anonymkode: a6d52...fef

Kan dere ikke slutte å kalle stilen " kjerring" . ALLE damer på 50 og oppover er kjerring uansett klesstil. 

Anonymkode: 893e9...d44

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/11/2024 at 10:25 AM, AnonymBruker said:

Jeg kan bruke en del skarpe farger. Men i dette antrekket var hvert plagg, inkludert skoene, helt forferdelige.

Man kan kle seg fargerikt OG fint:

image.thumb.jpeg.d327a9a4575ebb318aa2a31605060b8a.jpeg

Stemmer garantert Venstre.

Anonymkode: 6a00a...05f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 13.14):

Ja, hva er egentlig greia med den gjengse nordmann, som ser ut som at de er på vei til fjellet for langtur, men som egentlig skal på kino og så på restaurant etterpå? Hvorfor er det så få nordmenn som legger litt flid i hvordan de presenterer seg til omverden?

Menn: Jeg ser så mye stygge jeans/turbukser kombinert med jack and jones-tskjorte på sommeren, og et par ihjelslitte joggesko/tursko som ikke har blitt vasket siden de ble kjøpt for 6 år siden. Er det litt kaldt, slenger de over en fæl allværsjakke eller dunjakke som er LITT for liten og fremhever magen på verst tenkelige vis. Unge menn drar på seg grå sweatpants, slike som egentlig bare burde eksistere innenfor husets fire vegger, og slenger en klassisk løpejakke over og kaller det en outfit.

Kvinner: har ofte strikket genseren selv, en fargerik variant med koselig mønster i gult, kombinert med jeansen som passet før jul, men ikke nå lenger, og en herlig, posete skinnveske. Passer godt til den okergule dunjakken de fikk kjøpt på salget til Stormberg. Stormberg, ja - Skikkelig skal det være når man skal ut og farte fra busstoppet til kjøpesenteret. De unge jentene har hørt at det er lurt å dra jeansen så langt over magen man kan, og at kroppsfasongen ikke har noe å si for resultatet. Croptop og highwaist FTW. Med stygge joggesko, selvsagt.

Det er som om folk konkurrerer om å se verst mulig ut. Unge som gamle. Gud forby at man faktisk gjorde en innsats for å se litt fin ut.

Seriøst, hva er greia?? Hva skjedde?

Går ikke kledd i noe av dette du nevner.. 

Men går som oftest i en bukse, (som ofte er for stor😅) og hettegenser… Stilen min oppfattes nok ganske slaskete på fritiden.. 

På jobb; Dress.. (Jobber på ett hovedkontor i Oslo sentrum) Og hater egentlig jobb stilen min🫣 Men jeg skjønner at om jeg skal jobbe innenfor bransjen min og bli tatt seriøst som både kvinne (36 år) og 4 barns mor, så kan jeg ikke kle meg som jeg gjør på fritiden😅

Og grunnen er at jeg rett og slett bryr meg ikke om hvordan andre oppfatter meg, på fritiden🤷‍♀️ 

Og grunnen til at jeg ‘’bryr meg’’ på jobb er fordet at de betaler lønnen min og jeg ELSKER yrket mitt🥰

Anonymkode: 7ab1e...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 11.25):

Enig i at det var et upraktisk antrekk for norsk klima. Synes likevel det var et godt eksempel på et fargerikt antrekk som så bra ut.

Jeg er ikke så veldig fargerik selv, men jeg synes hun der naila det.

Fullstendig uenig, dt var virkelig ikke pent 

Anonymkode: 8e7cd...6d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 11.28):

Hvorfor skal de kaste klær de bruker? 🤔

Jeg bare lurer på hvorfor folk kjøper så stygge klær i utgangspunktet.

Jeg hadde ikke giddet å bruke penger på å se ut som en dass.

Og nå kommer det sikkert noen og sier «man kjøper funksjonelle ting som er behagelig!!!!»

Jepp. Men jeg foretrekker at de ser bra ut også. Det er faktisk mulig.

Mest sannsynlig fordi de ikke synes det er stygge klær..

Anonymkode: 8e7cd...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i hva som er komfortabelt for meg. Hva andre måtte mene om min påkledning kan de bare svelge ned som en diger kamel- Ikke demmes sak uansett.

Anonymkode: d7393...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2024 at 10:13 AM, AnonymBruker said:

Mange her irriterer seg over at noen bryr seg om hvordan folk kler seg, men er det ikke litt hyggelig å se folk som faktisk prøver å se bra ut og kle seg fint??? Jeg bryr meg faktisk ikke om folk velger å se ut som en dass, men jeg setter veldig pris på å se folk som faktisk prøver å se bra ut og kle seg fint. De fleste av oss setter pris på kompimenter og kanskje at noen ser litt ekstra på oss, det forutsetter som regel at vi bruker litt energi på nettopp å se godt ut. Jeg er rimelig takknemlig for at jeg har ei kone som liker å pynte seg og se bra ut.

Anonymkode: 31b97...402

Jeg vil heller omgås mennesker som ikke bryr seg om å kle seg opp i hverdagen enn å omgås mennesker som omtaler andre som "se ut som en dass". 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 10.16):

Heftig bruk av farger. Ingen som tør å gå slik i Norge:

IMG_7927.thumb.jpeg.ea08c41a622f4af24d28cf8b687e1f34.jpeg

Anonymkode: 2c272...3d5

Bortsett fra håret så ser jeg menn kledd slik hver sommer. I Norge.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bortsett fra håret så ser jeg menn kledd slik hver sommer. I Norge.

Samme her. Bruker gjerne lilla shorts og gul T-skjorte, orange shorts og turkis T-skjorte, rosa shorts og lyseblå T-skjorte osv. Garderobeskapet mitt er relativt fargerikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 17.02):

Og så🤷 Alle kan ikke være like opptatt av klær,hår,negler som østeuropeiske damer😅 Har flere bekjente fra Ukraina osv,de er helt målløse over hvor lite utseende betyr her for damer. Jeg tenker det er fint jeg. Vi trenger ikke dolle oss opp hver dag. Jeg går gjerne på kino i hettegenser og treningsthighs. Bryr meg fint lite hva andre tenker😆. Pynter meg til fest. Thats it. Lever fint med det.

Anonymkode: 11bc2...69d

Du pynter deg for andre, men ikke for din egen mann. Det er det mange østeuropeiske kvinner som ikke forstår. Hvorfor skal mannen avspises med sloggi, joggebukse og fotformsko, mens andre menn på fest skal nyte synet av sminke, hår og korte kjoler.

Anonymkode: df6de...a10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...