Gå til innhold

Hvorfor kler folk seg så ufattelig stygt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tabris skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bryr deg du om hvordan andre er kledd? Og hvem er det du som kan bestemme hvem som har god selvtillit og ikke? 

Hvor har jeg skrevet at det kun er i konfirmasjon man bør kle seg etter situasjonen?=

Jeg er fascinert av det. Det er så rart at så mange er livredde for å skille seg ut på en positiv måte.

Ingen av oss kan «bestemme» hvem som har god selvtillit 😆 Men jeg synes det fremstår mer som god selvtillit at noen våger å skille seg ut, enn at de sklir inn i en grå masse der de er helt lik alle andre.

Anonymkode: 35c35...7b9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 13.14):

Ja, hva er egentlig greia med den gjengse nordmann, som ser ut som at de er på vei til fjellet for langtur, men som egentlig skal på kino og så på restaurant etterpå? Hvorfor er det så få nordmenn som legger litt flid i hvordan de presenterer seg til omverden?

Menn: Jeg ser så mye stygge jeans/turbukser kombinert med jack and jones-tskjorte på sommeren, og et par ihjelslitte joggesko/tursko som ikke har blitt vasket siden de ble kjøpt for 6 år siden. Er det litt kaldt, slenger de over en fæl allværsjakke eller dunjakke som er LITT for liten og fremhever magen på verst tenkelige vis. Unge menn drar på seg grå sweatpants, slike som egentlig bare burde eksistere innenfor husets fire vegger, og slenger en klassisk løpejakke over og kaller det en outfit.

Kvinner: har ofte strikket genseren selv, en fargerik variant med koselig mønster i gult, kombinert med jeansen som passet før jul, men ikke nå lenger, og en herlig, posete skinnveske. Passer godt til den okergule dunjakken de fikk kjøpt på salget til Stormberg. Stormberg, ja - Skikkelig skal det være når man skal ut og farte fra busstoppet til kjøpesenteret. De unge jentene har hørt at det er lurt å dra jeansen så langt over magen man kan, og at kroppsfasongen ikke har noe å si for resultatet. Croptop og highwaist FTW. Med stygge joggesko, selvsagt.

Det er som om folk konkurrerer om å se verst mulig ut. Unge som gamle. Gud forby at man faktisk gjorde en innsats for å se litt fin ut.

Seriøst, hva er greia?? Hva skjedde?

Og så🤷 Alle kan ikke være like opptatt av klær,hår,negler som østeuropeiske damer😅 Har flere bekjente fra Ukraina osv,de er helt målløse over hvor lite utseende betyr her for damer. Jeg tenker det er fint jeg. Vi trenger ikke dolle oss opp hver dag. Jeg går gjerne på kino i hettegenser og treningsthighs. Bryr meg fint lite hva andre tenker😆. Pynter meg til fest. Thats it. Lever fint med det.

Anonymkode: 11bc2...69d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 minutter siden):

Jeg er 45. Hva har alderen min med saken å gjøre? 🙄

Tunika og tights er jo selve uniformen for overvektige kvinner på 50+.

Hva slags sko og jakke bruker du til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er fascinert av det. Det er så rart at så mange er livredde for å skille seg ut på en positiv måte.

Ingen av oss kan «bestemme» hvem som har god selvtillit 😆 Men jeg synes det fremstår mer som god selvtillit at noen våger å skille seg ut, enn at de sklir inn i en grå masse der de er helt lik alle andre.

Det fremstår ikke som god selvtillit for meg å rakke ned på andre mennesker og deres livsvalg.

Heller ikke å bruke stråmenn som "livredd for å skille seg ut på en positiv måte". 

Du vet ingenting om hva folk du ikke føler eller hvor bra eller dårlig selvtillit de har basert på klærne.

Da kan jeg like gjerne spekulere på samme måte og si at jeg synes det er rart at så mange er så livredde for å ikke være "pen" når de går ut og at de må ha dårlig selvtillit når de ikke tør å gå ut uten å kle seg opp.

Jeg forstår ikke hvorfor du bryr deg om dette. Har du kanskje dårlig selvtillit siden du ønsker å føle deg bedre enn de som kler seg annerledes enn deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og så🤷 Alle kan ikke være like opptatt av klær,hår,negler som østeuropeiske damer😅 Har flere bekjente fra Ukraina osv,de er helt målløse over hvor lite utseende betyr her for damer. Jeg tenker det er fint jeg. Vi trenger ikke dolle oss opp hver dag. Jeg går gjerne på kino i hettegenser og treningsthighs. Bryr meg fint lite hva andre tenker😆. Pynter meg til fest. Thats it. Lever fint med det.

Jeg har samme inntrykk av norske damer. Veldig mange tjukkaser i tights. Veldig mange som ikke bryr seg noe særlig. Men det gjelder norske menn også. Er ikke akkurat stilkonger de heller 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er du så opphengt i hva slags klær jeg bruker? Så lenge jeg trivs i klærne, så er vel det viktigst? 

La nå folk få bruke de klærne dem vil.... 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Bergen og klær må være praktisk pga dårlig vær

Anonymkode: 60fea...1c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremstår ikke som god selvtillit for meg å rakke ned på andre mennesker og deres livsvalg.

Heller ikke å bruke stråmenn som "livredd for å skille seg ut på en positiv måte". 

Du vet ingenting om hva folk du ikke føler eller hvor bra eller dårlig selvtillit de har basert på klærne.

Da kan jeg like gjerne spekulere på samme måte og si at jeg synes det er rart at så mange er så livredde for å ikke være "pen" når de går ut og at de må ha dårlig selvtillit når de ikke tør å gå ut uten å kle seg opp.

Jeg forstår ikke hvorfor du bryr deg om dette. Har du kanskje dårlig selvtillit siden du ønsker å føle deg bedre enn de som kler seg annerledes enn deg?

«Deres livsvalg», faktisk 😆

Jeg tror ikke så mange anser klærne og stilen sin som et livsvalg. Jeg gjør ihvertfall ikke det.

Føler meg bedre enn veldig mange når det gjelder estetikk. Men så er jeg jo bedre, også. Det må vel være greit å tenke at man er bedre enn andre til å kle seg, når man faktisk er det?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er enig i at den type antrekk ts skriver om er lite fine.

Jeg har min egen, personlige stil. For meg handler det om å kjøpe kvalitetsplagg i klassiske snitt, og om hvordan man kombinerer plaggene. Jeg ser hva som passer sammen, og hva som ikke fungerer. Jeg ville for eksempel ikke ha brukt en kombinasjon av jeans, tynn dunjakke og joggesko når jeg skal på kafé.

Jeg synes for øvrig at folk med helt annen stil enn meg kan se veldig stilige ut. Det handler om å faktisk ha en stil, og å kombinere klær både så de passer sammen, og passer på den som bærer klærne. Altfor mange sliter med å sette sammen et antrekk på en pen måte.

Og dessverre er det også mange som ikke ser hva som kler akkurat dem.

Mens for andre så er velstelt dekket ved å ha dusjet, en bukse uten hull og rene klær generelt.

Så det er jo derfor jeg spør 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bergen og klær må være praktisk pga dårlig vær

Anonymkode: 60fea...1c9

Har sett mange bergensere med fine klær.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå må du gi deg. Herregud for et merkelig oppheng. Spiller det noen rolle for deg hva en ukjent person på nettet bruker av klær og sko til vanlig? Så lenge hun er komfortabel og føler seg fin, er vel din mening helt uten betydning. Og hva har "Tunika og tights er jo selve uniformen for overvektige kvinner på 50+" med saken å gjøre? Prøver du bare å finne ting å ta henne på? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (3 minutter siden):

Mens for andre så er velstelt dekket ved å ha dusjet, en bukse uten hull og rene klær generelt.

Så det er jo derfor jeg spør 😂

Velstelt og god stil er to forskjellige ting, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

«Deres livsvalg», faktisk 😆

Jeg tror ikke så mange anser klærne og stilen sin som et livsvalg. Jeg gjør ihvertfall ikke det.

Føler meg bedre enn veldig mange når det gjelder estetikk. Men så er jeg jo bedre, også. Det må vel være greit å tenke at man er bedre enn andre til å kle seg, når man faktisk er det?

Det er bra du er ærlig, i hvert fall.

Men, nei, det fremstår ikke for meg som god selvtillit når man har behov for å føle seg bedre enn andre på et forum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har samme inntrykk av norske damer. Veldig mange tjukkaser i tights. Veldig mange som ikke bryr seg noe særlig. Men det gjelder norske menn også. Er ikke akkurat stilkonger de heller 😄

Hilsen deg fra Øst-europa som kom her for bedre jobb og muligheter🤷😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du er ærlig, i hvert fall.

Men, nei, det fremstår ikke for meg som god selvtillit når man har behov for å føle seg bedre enn andre på et forum.

Jeg føler meg bedre enn de fleste andre nordmenn når det gjelder det rent estetiske. 
På dette forumet kommenterte jeg bare på en morsom tråd, som er morsom fordi folk (ikke alle) ikke bare kan le litt av en morsom betraktning, men tar seg skikkelig nær av det.

Ikke noe å ta på vei for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen deg fra Øst-europa som kom her for bedre jobb og muligheter🤷😅

Er det noe galt med å være fra Øst-Europa? 🤔

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Nå må du gi deg. Herregud for et merkelig oppheng. Spiller det noen rolle for deg hva en ukjent person på nettet bruker av klær og sko til vanlig? Så lenge hun er komfortabel og føler seg fin, er vel din mening helt uten betydning. Og hva har "Tunika og tights er jo selve uniformen for overvektige kvinner på 50+" med saken å gjøre? Prøver du bare å finne ting å ta henne på? 

Tydeligvis! 😄 Heldigvis er jeg verken hårsår eller nærtagende 😄 Så da fortsetter jeg å gå med mine tights og tunika jeg 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (Akkurat nå):

Tydeligvis! 😄 Heldigvis er jeg verken hårsår eller nærtagende 😄 Så da fortsetter jeg å gå med mine tights og tunika jeg 😄

Det synes jeg du skal, er behagelig! Selv går jeg ofte i tights og store hoodies. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler meg bedre enn de fleste andre nordmenn når det gjelder det rent estetiske. 
På dette forumet kommenterte jeg bare på en morsom tråd, som er morsom fordi folk (ikke alle) ikke bare kan le litt av en morsom betraktning, men tar seg skikkelig nær av det.

Ikke noe å ta på vei for.

Igjen masse stråmenn. Du bare antar at man "tar seg skikkelig nær av det" og at man "tar på vei".

Du vet du er på et diskusjonsforum? Og at folk vil svare deg når de er uenige? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det synes jeg du skal, er behagelig! Selv går jeg ofte i tights og store hoodies. 

Går heller for behagelige klær, enn trange, ukomfortable og stygge 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...