Gammelsmurfen Skrevet 6. august 2024 #181 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 13.14): Ja, hva er egentlig greia med den gjengse nordmann, som ser ut som at de er på vei til fjellet for langtur, men som egentlig skal på kino og så på restaurant etterpå? Hvorfor er det så få nordmenn som legger litt flid i hvordan de presenterer seg til omverden? Menn: Jeg ser så mye stygge jeans/turbukser kombinert med jack and jones-tskjorte på sommeren, og et par ihjelslitte joggesko/tursko som ikke har blitt vasket siden de ble kjøpt for 6 år siden. Er det litt kaldt, slenger de over en fæl allværsjakke eller dunjakke som er LITT for liten og fremhever magen på verst tenkelige vis. Unge menn drar på seg grå sweatpants, slike som egentlig bare burde eksistere innenfor husets fire vegger, og slenger en klassisk løpejakke over og kaller det en outfit. Kvinner: har ofte strikket genseren selv, en fargerik variant med koselig mønster i gult, kombinert med jeansen som passet før jul, men ikke nå lenger, og en herlig, posete skinnveske. Passer godt til den okergule dunjakken de fikk kjøpt på salget til Stormberg. Stormberg, ja - Skikkelig skal det være når man skal ut og farte fra busstoppet til kjøpesenteret. De unge jentene har hørt at det er lurt å dra jeansen så langt over magen man kan, og at kroppsfasongen ikke har noe å si for resultatet. Croptop og highwaist FTW. Med stygge joggesko, selvsagt. Det er som om folk konkurrerer om å se verst mulig ut. Unge som gamle. Gud forby at man faktisk gjorde en innsats for å se litt fin ut. Seriøst, hva er greia?? Hva skjedde? Anonymkode: 35c35...7b9 Lurer du, eller bryr du deg LITT for mye? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #182 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 13.14): Ja, hva er egentlig greia med den gjengse nordmann, som ser ut som at de er på vei til fjellet for langtur, men som egentlig skal på kino og så på restaurant etterpå? Hvorfor er det så få nordmenn som legger litt flid i hvordan de presenterer seg til omverden? Menn: Jeg ser så mye stygge jeans/turbukser kombinert med jack and jones-tskjorte på sommeren, og et par ihjelslitte joggesko/tursko som ikke har blitt vasket siden de ble kjøpt for 6 år siden. Er det litt kaldt, slenger de over en fæl allværsjakke eller dunjakke som er LITT for liten og fremhever magen på verst tenkelige vis. Unge menn drar på seg grå sweatpants, slike som egentlig bare burde eksistere innenfor husets fire vegger, og slenger en klassisk løpejakke over og kaller det en outfit. Kvinner: har ofte strikket genseren selv, en fargerik variant med koselig mønster i gult, kombinert med jeansen som passet før jul, men ikke nå lenger, og en herlig, posete skinnveske. Passer godt til den okergule dunjakken de fikk kjøpt på salget til Stormberg. Stormberg, ja - Skikkelig skal det være når man skal ut og farte fra busstoppet til kjøpesenteret. De unge jentene har hørt at det er lurt å dra jeansen så langt over magen man kan, og at kroppsfasongen ikke har noe å si for resultatet. Croptop og highwaist FTW. Med stygge joggesko, selvsagt. Det er som om folk konkurrerer om å se verst mulig ut. Unge som gamle. Gud forby at man faktisk gjorde en innsats for å se litt fin ut. Seriøst, hva er greia?? Hva skjedde? Anonymkode: 35c35...7b9 Ikke over magen på de unge jentene. De vil ha ei bukse som er lavere i livet, har ei på 16 selv 😊 Anonymkode: b1d7f...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #183 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke over magen på de unge jentene. De vil ha ei bukse som er lavere i livet, har ei på 16 selv 😊 Anonymkode: b1d7f...db9 Helst langt under navlen. Anonymkode: b1d7f...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #184 Del Skrevet 6. august 2024 Haha minner meg om en jeg kjenner som hadde tenkt å gå på restaurant i Crocs og joggebukse, dama nektet å ta han med 😂 Anonymkode: 8df07...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. august 2024 #185 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helst langt under navlen. Anonymkode: b1d7f...db9 Ja, midt waist og high waist er sååå millennial. Hilsen min tenåring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 6. august 2024 #186 Del Skrevet 6. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Av nysgjerrighet, hvor gammel er du? Hvis det ikke fantes ungdomsmote da du var ung og det løsnet på slutten av 50-tallet må du jo vært født på 30 eller tidlig 40-tall? Syns det er veldig fint at det er noen eldre her også, lurer på hvor gammel eldstemann her inne er. Anonymkode: 35d78...78b Veldig tidelig 40-tall er godt tippet. Men liker meg fremdelses blant de litt yngre. Selv om jeg tilhører den eldre garde, er jeg kanskje ikke den eldste her inne . . . ? Jeg husker godt at ungdosmoten kom på slutten av 50-tallet med rockemusikken, brylkrem og traktorsko. Før det var det noen vage tilløp meg yankee-frisyren og olabuksene rett etter krigen. Men det var mest for unger. Noen av de gamle fant også tonen. Faren min digget Bill Haley . . . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heftig Skrevet 6. august 2024 #187 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg har 25 kg for mye, ser ut som en dass og gidder ikke prøve engang. Går i klær som er komfortable, enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #188 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er vel ingen som mener man skal gå i kjole i fjøset liksom, eller ikke kle seg praktisk når man har en praktisk jobb. Trenger ikke ta alt personlig. Anonymkode: b8999...492 Det var bare en forklaring, det finns hundre andre og. En god grunn for at praktisk går foran jåleri. Anonymkode: 893e9...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #189 Del Skrevet 6. august 2024 Sam Jones skrev (På 5.8.2024 den 13.21): Må humre av innlegget ditt. Mange kler seg praktisk, ja. Kler meg ikke slik selv med mindre jeg skal på tur. Men hva synes du er fint feks? Kjoler er fint. Anonymkode: 51eaa...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #190 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man kan godt mene at mange kler seg stygt her til lands, men veldig mange kler seg jo typisk skandinavisk - en stil som er blitt veldig populær også i utlandet. Tror nok de fleste tenker på hva som er praktisk og komfortabelt over hva som skriker fasjonabelt. Dersom man pendler til jobb, eller sykler og går i flere kilometer så hadde det vært ekstremt upraktisk om man ikke tok høyde for vær og føre når man kler seg om morgenen. Å sykle med kjole er risikabelt all den tid skjørtet lett havner i hjulet eller kjedet. Skal man ha med seg jobb-pc og niste så er ryggsekk å foretrekke dersom man går en del, og det er vel svært få ryggsekker som løfter et antrekk - så bare der har man jo en utfordring. Som du sikkert skjønner så ligger mye av utfordringen i at man i Norge ikke først og fremst kler seg for å gjøre et statement eller «vise personlighet», men for å beskytte seg mot elementene mens man kommers seg fra A til B. Hadde vi bodd i et land med stabilt fint og tørt vær, med lave kostnader knyttet til å spise ute og mange storbyer med korte avstander fra hjem til jobb og godt etablert kollektivtrafikk (T-bane, trikk og buss) stort sett i hele landet så hadde nok moten også sett annerledes ut. Anonymkode: 0e629...2a1 Sykkel til jobb argumentet ditt holder ikke mål. Jeg kjenner veldig mange som sykler til og fra jobb ( i Oslo), og veldig mange av dem skifter til jobbantrekk når de kommer på jobben. Anonymkode: fd1df...960 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #191 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 23.00): Anonymkode: 189d8...3ab Haha dette fikk meg til å le høyt. Det er nok det som er greien med alle slaskene, de er superrike Anonymkode: 35c35...7b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #192 Del Skrevet 7. august 2024 Enig i ar det er mye stygt å se. Anonymkode: 81c1a...f4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #193 Del Skrevet 7. august 2024 Mardina skrev (22 timer siden): 😄 😄 Når man tror at man har lest det meste på kg, så kommer denne kommentaren 😄 Jaggu lærte jeg noe nytt i dag også... 😄 Hadde "psykopat -teorien"stemt så hadde det vært veldig mange psykopater rundt oss, sånn anna hver person tenker jeg. Anonymkode: 893e9...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #194 Del Skrevet 7. august 2024 Hadde de bare solgt fine klær, skulle jeg MEGET gjerne gått i dem. Jeg synes butikkene i de siste 10 årene har gått mer og mer i retning av kjerringklær. Jeg vet jeg er håpløst utdatert, men klærne jeg ser rundt meg nå, er ofte tilsvarende som den "venneløse nerden" i amerikanske serier gikk med da jeg vokste opp. Alt for korte bukser, pløsete gensere, bluser og blazere, som beklager, ikke gjør noens figur noen tjeneste. Og minst av alt min. Så jeg er ganske desperat etter at moten skal bevege seg i en retning som passer min figur så jeg slipper å kle meg som en kjærring. Andre klær er jo bare ikke å få tak i😭 Anonymkode: a6d52...fef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #195 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 9.02): Mange som føler seg litt truffet her, eller som tror at noen er ute etter å slakte akkurat deres stil… Jeg leste HI mer som en observasjon av oss nordmenn som litt bevisstløse. En ting er å se ut som en dass når man bare skal innom nærbutikken, men man trenger jo ikke gå i allværsjakke og joggebukse hele dagen selv om det er behagelig. Eller i joggesko i barnedåp, som noen beskrev over her. Anonymkode: b8999...492 Jeg føler meg overhode ikke "truffet". Poenget er at det de som er opptatt av "moteriktig" utseende og klær ikke forstår er at vi er veldig mange som rett og slett gir glatt F*** i hva andre måtte mene om måten vi velger å kle oss på. Anonymkode: 2cc61...9bb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #196 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hadde de bare solgt fine klær, skulle jeg MEGET gjerne gått i dem. Jeg synes butikkene i de siste 10 årene har gått mer og mer i retning av kjerringklær. Jeg vet jeg er håpløst utdatert, men klærne jeg ser rundt meg nå, er ofte tilsvarende som den "venneløse nerden" i amerikanske serier gikk med da jeg vokste opp. Alt for korte bukser, pløsete gensere, bluser og blazere, som beklager, ikke gjør noens figur noen tjeneste. Og minst av alt min. Så jeg er ganske desperat etter at moten skal bevege seg i en retning som passer min figur så jeg slipper å kle meg som en kjærring. Andre klær er jo bare ikke å få tak i😭 Anonymkode: a6d52...fef Jeg også venter utålmodig på at klær med godt snitt skal komme tilbake. Anonymkode: 81c1a...f4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #197 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 14.32): Jeg kler meg som en slubbert uten å bry meg noe om det, og jeg bryr meg enda mindre om hva andre tenker hva jeg har på meg. Men til gjengjeld så har jeg godt med penger og kunne kjøpt leiligheten din kontant og fortsatt levd bekymringsløst. Min erfaring er at de som er så opptatt av det ytre også er de mennesker med høyest forbrukslån, skyhøye huslån(eller husleie) og nesten ikke råd til å fylle opp bilen sin for å komme seg på jobb eller levere ungene i barnehagen. Anonymkode: 16cdb...7bf Det var da voldsomt til å være forutintatt… Jeg liker å kle meg pent og er opptatt av klær. Designervesker har jeg også. Mannen min og jeg er i slutten av 30-årene og har et veldig lite boliglån og eier mesteparten av leiligheten vår selv. Har et kredittkort, men bruker det nesten aldri og når det først brukes blir det nedbetalt neste måned. Forbrukslån har vi aldri hatt. Vi har to stødige inntekter og sparepenger i banken. Er som sagt opptatt av klær, men handler med måte, mye brukt, og i god kvalitet fra kjente merker. Fint at du trives med å kle deg som en slubbert, men du bør slutte å se ned på folk som prioriterer annerledes enn deg. Du har sikkert andre interesser du bruker penger på, som andre ikke har. Anonymkode: 7ce23...8f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #198 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hadde de bare solgt fine klær, skulle jeg MEGET gjerne gått i dem. Jeg synes butikkene i de siste 10 årene har gått mer og mer i retning av kjerringklær. Jeg vet jeg er håpløst utdatert, men klærne jeg ser rundt meg nå, er ofte tilsvarende som den "venneløse nerden" i amerikanske serier gikk med da jeg vokste opp. Alt for korte bukser, pløsete gensere, bluser og blazere, som beklager, ikke gjør noens figur noen tjeneste. Og minst av alt min. Så jeg er ganske desperat etter at moten skal bevege seg i en retning som passer min figur så jeg slipper å kle meg som en kjærring. Andre klær er jo bare ikke å få tak i😭 Anonymkode: a6d52...fef Da har du lett på feil sted. Klassiske klær i klassiske snitt er så absolutt å få tak i, men mulig du må betale litt mer. Jeg har ganske klassisk stil og handler f.eks. fra Ralph Lauren, Cos, Arket, Massimo Dutti, Son de Flor, Gant o.l. Ikke ALT fra de merkene er fint, men man må jo lete litt. Anonymkode: 7ce23...8f4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #199 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da har du lett på feil sted. Klassiske klær i klassiske snitt er så absolutt å få tak i, men mulig du må betale litt mer. Jeg har ganske klassisk stil og handler f.eks. fra Ralph Lauren, Cos, Arket, Massimo Dutti, Son de Flor, Gant o.l. Ikke ALT fra de merkene er fint, men man må jo lete litt. Anonymkode: 7ce23...8f4 Klær med godt snitt burde ikke være noe eksklusivt, men noe som er helt normalt. Det var slik før. Nå ser alt helt apeshit ut Anonymkode: 81c1a...f4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #200 Del Skrevet 7. august 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Da har du lett på feil sted. Klassiske klær i klassiske snitt er så absolutt å få tak i, men mulig du må betale litt mer. Jeg har ganske klassisk stil og handler f.eks. fra Ralph Lauren, Cos, Arket, Massimo Dutti, Son de Flor, Gant o.l. Ikke ALT fra de merkene er fint, men man må jo lete litt. Anonymkode: 7ce23...8f4 Jeg har lett og lett i inn- og utland. Tro meg. Noen merker hadde klær jeg kunne kle i ca 5 år etter at jeg sluttet å finne dette i Norge. Men nå har de faset det ut også. Men jeg får bare fortsette letingen. En eller annen gang MÅ jo dette løsne. Anonymkode: a6d52...fef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå