Gå til innhold

Hvorfor kler folk seg så ufattelig stygt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle ønske vi kledde oss like pent som de gjorde på 30/40 tallet jeg🤩

Synd vi har mistet den stilen, vi damer har beholdt noen av snittene i våre klær. 
Jeg er veldig variert i klesveien, du kan finne meg i turbukse og tursko ene dagen, og kledd i kjoler som andre bruker kun til pent andre dagen. Jeg får mye komplimenter for min klesstil, både menn og damer stopper opp for å si så flott jeg er. Det synes jeg er hyggelig, men ikke derfor jeg kler meg som jeg gjør.
Vi er litt kjedelige i fargene synes jeg, det går liksom i svart, grått, osv

Jeg kan bruke pene sneakers til kjoler, også sandaler, høye heler, støvletter. Spørs på humøret :) 

Jeg strikker og jeg må innrømme at ingenting ser penere ut enn en fin strikket genser. Da blir til og med turbukse flott 🤩

Så enig vi nordmenn kunne kledd oss opp litt, kastet hullete klær f.eks. Noen burde også dusje litt oftere. Jeg er mer opptatt av det enn klær som ts. Personlighygiene burde flere være opptatt av, det er et mareritt å ta kollektiv da det stinker. 

Anonymkode: b58e6...aee

Æsj,mener du det? Stinker folk ofte? Jeg tar aldri kollektivt nemlig 😏

Anonymkode: 396a2...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sneakers til kjole er et norskt fenomen. Det er egentlig fælt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Æsj,mener du det? Stinker folk ofte? Jeg tar aldri kollektivt nemlig 😏

Ja, folk stinker. Jeg tar mye kollektivt i oslo og det sitter igjen i vogna etter folk har gått av🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor på landet og her jobber vi hele tida, både hjemme og på jobben. Jeg må ta traktor og måke snø før jobb om vinteren, da duger ikke skjørt og fine sko. PÅ jobb bruker jeg hverdagsklær da jeg jobber i et yrke som er fysisk og der man smutser til klærne. Så når skal jeg ha på fine klær sa du? Samme når jeg skal på kino, sitter ikke i timesvis og blomstrer i finklærne, det har jeg ikke tid til . 

Anonymkode: 893e9...d44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 hours ago, AnonymBruker said:

Seriøst, hva er greia?? Hva skjedde?

Anonymkode: 35c35...7b9

Huff da ... noen ble sjokkert over at resten av verden ikke føler og synes det samme som en selv, om absolutt alt.

Anonymkode: 72efe...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det siste jeg gidder å legge meg oppi, er hvordan andre kler seg. Ikke alle er opptatt av «outfit» og klær, ts, og det er helt greit. Ikke alle har heller råd til å kjøpe seg de klærne de ønsker, og må heller fokusere på å handle inn allsidige klesplagg som kan brukes i forskjellige settinger. Andre igjen ønsker ikke å prioritere å kjøpe unike klesplagg, gjerne ut fra et miljøhensyn. Og for alt du vet, så har mange disse menneskene faktisk vært på en fjelltur, og skal bare spise en rask matbit før de skal hjem. 

Du får heller passe på å kle deg selv slik du ønsker, så får andre kle seg slik de ønsker. 

Anonymkode: c96ae...656

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi, eller mannen din? 

Nesten uten unntak så har kvinner giftet seg til penger, skilt seg for penger eller arvet penger. Sjelden man treffer på kvinner som har skapt sin egen formue. 

Anonymkode: 16cdb...7bf

Hva har dwt med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg bor på landet og her jobber vi hele tida, både hjemme og på jobben. Jeg må ta traktor og måke snø før jobb om vinteren, da duger ikke skjørt og fine sko. PÅ jobb bruker jeg hverdagsklær da jeg jobber i et yrke som er fysisk og der man smutser til klærne. Så når skal jeg ha på fine klær sa du? Samme når jeg skal på kino, sitter ikke i timesvis og blomstrer i finklærne, det har jeg ikke tid til . 

Anonymkode: 893e9...d44

Er vel ingen som mener man skal gå i kjole i fjøset liksom, eller ikke kle seg praktisk når man har en praktisk jobb. Trenger ikke ta alt personlig.

Anonymkode: b8999...492

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, nå kom jeg til å tenke på den sketsjen med «ærlige klær», der man skulle fremheve alt det verste med seg selv.

Det ser av og til ut som folk prøver på akkurat det Atle Antonsen gjorde der😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er vel ingen som mener man skal gå i kjole i fjøset liksom, eller ikke kle seg praktisk når man har en praktisk jobb. Trenger ikke ta alt personlig.

Dette. Det er også svært få mennesker i dette landet som har fulltidsjobb i landbruket. Så "på bygda" betyr ikke "i fjøset". Bygda har blant annet rådhus, kulturskole, barneskole, politistasjon og så videre.

Anonymkode: df6de...a10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PusheenPusheen skrev (43 minutter siden):

Dette er eksempler på sneakers man ikke kan jogge i uten å få skader. Synes de er helt ok å bruke til en kjole.

Screenshot_20240806_094253_Chrome.jpg

Screenshot_20240806_094302_Chrome.jpg

Det synes jeg og, sneakers kan være fint til hverdags, ikke til en hver anledning!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig da, at jeg kan kle meg i akkurat det jeg vil uten å ofre en tanke om hva andre måtte mene om det. Befriende! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lett å kle seg opp litt mer enn hva mange gjør i hverdagen.

Ta en bluse eller skjorte til buksa i stedet for genser.

Bruk genser til skjørt eller utenpå en kjole.

Allværsjakke og gore tex sko er kun til å lufte hunden eller når du skal på fjelltur. Det finnes mange stilige regnkåper man kan bruke når det regner. 

Anonymkode: 6a7f4...e7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
MyCupOfTea skrev (4 minutter siden):

Så utrolig deilig da, at jeg kan kle meg i akkurat det jeg vil uten å ofre en tanke om hva andre måtte mene om det. Befriende! 

Det er jo bare tull. Alle forholder seg til samfunnet rundt og kleskoder på et eller annet nivå. Man kan ikke gå i akkurat det man vil på jobb f.eks.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er lett å kle seg opp litt mer enn hva mange gjør i hverdagen.

Ta en bluse eller skjorte til buksa i stedet for genser.

Bruk genser til skjørt eller utenpå en kjole.

Allværsjakke og gore tex sko er kun til å lufte hunden eller når du skal på fjelltur. Det finnes mange stilige regnkåper man kan bruke når det regner. 

Anonymkode: 6a7f4...e7b

Men hvorfor skal man "kle seg opp litt" hvis man ikke er interessert i det? Og hvem har bestemt regelen om allværsjakke og gore tex sko?

Det er helt greit å være interessert i klær og mote og ønske å kle seg opp i hverdagen. Det er også helt greit om man ikke har den interessen og går mer avslappet kledd. 

Hvorfor bry seg med hva slags klær andre mennesker går i?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tja, går man tilbake til femtitallet eller før det, så var det nesten uskrevet lov at damene skulle jobbe ute på jordet med fotsid kjole, sett mange bilder av damer som hesjer høy i fotsid kjole. (Ikke så vanlig i dag da)

Anonymkode: 6d5bf...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra det øyeblikket mine vanlige bukser ikke passet lenger i begge graviditetene mine gikk jeg kun rundt med joggebukser overalt jeg var. Jo da jeg kjøpte meg graviditetsbukser men fant det ubehagelig å ha på meg. Så joggebukse ble tingen fra mnd 4,5 mnd - 9 mnd ca.  Unntaket var vel et selskap hvor jeg hadde på kjole.

Til vanlig går jeg ikke akkurat med jogge bukse på kino eller restaurant, men kan finne på å gå i det bare for å levere/hente i bhg, gå i matbutikken, eller til og fra trening siden det hender jeg trener i en. 

Jeg er mest opptatt av at ting skal være komfortabelt. Jeg legger som regel heller ikke merke til hva folk har på seg, så lenge de ikke går med filler. Men da syns jeg kanskje mer synd på de. Kanskje ikke de har råd til nye klær eller sko? Finnes jo en del fattige dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sneakers med myke såler her, stivner i føttene så noe annet er ikke aktuelt samme hvor fint jeg må kle meg. Jakker ol velger jeg fordi det er praktisk i fht vær og vind. Jeg sykler eller går så derfor blir det været som bestemmer og ikke kinoen el lign.

Anonymkode: fff83...533

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, folk stinker. Jeg tar mye kollektivt i oslo og det sitter igjen i vogna etter folk har gått av🥺

Jeg er enig. Er avhengig av buss, tog og t-bane, jobber i Oslo og bor litt utenfor. Min oppfatning er at det er verre kroppslukter på t-bane og buss i Oslo enn det er på pendlertog innover mot Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går 95% av tiden i kjoler eller skjørt. Klassisk pent, behagelig og noe jeg trives veldig godt i. Men enkelte ganger er det digg med en god jeans og en hettegenser. Enkelt og greit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...