AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #101 Del Skrevet 6. august 2024 Fordelen med god selvtillit er at man kan kle seg akkurat som man selv vil uten å bry seg om hva andre måtte mene. Anonymkode: 2cc61...9bb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. august 2024 #102 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når det gjelder billig, så er det jo nettopp DETTE som er bruk og kast. Billige klær har dårlig kvalitet, er laget av dårlige materialer, og blir ødelagt mye raskere enn kvalitetsklær. Man trenger ikke å kjøpe MASSE klær for å ha kvalitetsklær. Har du dårlig råd, så er det absolutt en ide å kjøpe få, men ordentlige plagg som både ser bra ut og er av god kvalitet. De varer i flere år. Alt det rælet du kjøper på Cubus og HM, blir ødelagt fort, slik at du må kjøpe nytt. Jeg har opplevd janteloven i sin fulle bredde da jeg kom til Norge for 24 år siden. Fikk faktisk beskjed rett ut at jeg måtte tone ned klesstilen og slutte å kle meg som ei hore (bare fordi jeg hadde høyhælte sko, altså, ingen utringninger og lårkort). Sjalusi heter det vel, siden jeg den gangen hadde kropp til å gå med stilige, pene klær. Var i dåp i går, og "uniformen" til damene var bløtkakekjole og joggesko. Mange kjoler hadde ikke noe særlig passform, og gjorde kroppene visuelt uformelige og tjukke. Og joggesko. I selskap med treretters middag. HVORFOR alltid joggesko? Det finnes utrolig mange lave sko med god passform som er komfortable. Men nei, disse jævla joggeskoene overalt. Som om man akkurat har kommet fra en løpetur, men ikke hadde tid til å skifte sko, bare klærne. Anonymkode: df6de...a10 Såkalt "ræl" har jeg stort sett i mange år. T-skjorter i kanskje 5 år, bukser/jakker/gensere/kjoler/skjørt i rundt 10 år. Man trenger ikke bruke 1000 kr plagget for å ikke være miljøsvin. Ikke har jeg en stor garderobe heller, men mye ulikt og pent synes jeg nå selv, selv om ikke alt ser flunkende nytt ut. Jeg klarer ikke helt å ha troa på brukerne her inne som skriver de har en fin, udødelig garderobe med noen få basic og statement kvalitets plagg i naturprodukter med fine snitt. Altså jeg tror på nesten alt, men tenker de shopper og bytter ut litt oftere enn de påstår. Ihvertfall om plaggene ser så ubrukt ut som de mener. Disse sommerkjolene parret med joggesko er jo moten nå. Hvor fint alle disse kjolene er kan jo diskuteres, men de som går med dem må jo kunne kalles moteriktige. Må innrømme de ikke er for meg. Dsv har jeg også blitt tursko/joggesko bruker for fine anledninger pga en langvarig betennelse i foten. En liten sorg å dukke opp i bryllupsfest med tursko 😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #103 Del Skrevet 6. august 2024 Mange som føler seg litt truffet her, eller som tror at noen er ute etter å slakte akkurat deres stil… Jeg leste HI mer som en observasjon av oss nordmenn som litt bevisstløse. En ting er å se ut som en dass når man bare skal innom nærbutikken, men man trenger jo ikke gå i allværsjakke og joggebukse hele dagen selv om det er behagelig. Eller i joggesko i barnedåp, som noen beskrev over her. Anonymkode: b8999...492 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 6. august 2024 #104 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg lurer på hvor dere bor dere som ser disse påkledningene på byen? Jeg bor i en av norges største byer og har aldri sett det. Synes norske kvinner og menn kler seg stort sett fint - minimalistisk og fint uten å være overpyntet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #105 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvorfor er det så få nordmenn som legger litt flid i hvordan de presenterer seg til omverden? Gud forby at man faktisk gjorde en innsats for å se litt fin ut. Seriøst, hva er greia?? Hva skjedde? Anonymkode: 35c35...7b9 Skjønner ikke helt hva og hvorfor jeg skal «legge inn en innsats»? For hvem? Omverden? Jeg kler meg i det jeg syntes er behagelig å ha på. Funksjonelt i hverdagen. Anonymkode: 76c4c...42f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #106 Del Skrevet 6. august 2024 Anonymbruker*** skrev (10 minutter siden): Såkalt "ræl" har jeg stort sett i mange år. T-skjorter i kanskje 5 år, bukser/jakker/gensere/kjoler/skjørt i rundt 10 år. Man trenger ikke bruke 1000 kr plagget for å ikke være miljøsvin. Ikke har jeg en stor garderobe heller, men mye ulikt og pent synes jeg nå selv, selv om ikke alt ser flunkende nytt ut. Jeg klarer ikke helt å ha troa på brukerne her inne som skriver de har en fin, udødelig garderobe med noen få basic og statement kvalitets plagg i naturprodukter med fine snitt. Altså jeg tror på nesten alt, men tenker de shopper og bytter ut litt oftere enn de påstår. Ihvertfall om plaggene ser så ubrukt ut som de mener. Disse sommerkjolene parret med joggesko er jo moten nå. Hvor fint alle disse kjolene er kan jo diskuteres, men de som går med dem må jo kunne kalles moteriktige. Må innrømme de ikke er for meg. Dsv har jeg også blitt tursko/joggesko bruker for fine anledninger pga en langvarig betennelse i foten. En liten sorg å dukke opp i bryllupsfest med tursko 😂 Altså, man går ikke med joggesko i dåp i kirka. Det er rett og slett respektløst. Men jeg vet om flere som ikke eier annet enn joggesko, til gjengjeld er det mange par av disse de eier. Anonymkode: df6de...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #107 Del Skrevet 6. august 2024 Malmfrid skrev (6 minutter siden): Jeg lurer på hvor dere bor dere som ser disse påkledningene på byen? Jeg bor i en av norges største byer og har aldri sett det. Synes norske kvinner og menn kler seg stort sett fint - minimalistisk og fint uten å være overpyntet. I store byer er situasjonen annerledes enn i mindre byer og på bygda. Anonymkode: df6de...a10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #108 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke helt hva og hvorfor jeg skal «legge inn en innsats»? For hvem? Omverden? Jeg kler meg i det jeg syntes er behagelig å ha på. Funksjonelt i hverdagen. Anonymkode: 76c4c...42f Det er også funksjonelt å ikke barbere seg og la håret på hodet bare gro vilt. Det er ingenting funksjonelt i å sminke seg eller farge håret. Anonymkode: df6de...a10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #109 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Når det gjelder billig, så er det jo nettopp DETTE som er bruk og kast. Billige klær har dårlig kvalitet, er laget av dårlige materialer, og blir ødelagt mye raskere enn kvalitetsklær. Man trenger ikke å kjøpe MASSE klær for å ha kvalitetsklær. Har du dårlig råd, så er det absolutt en ide å kjøpe få, men ordentlige plagg som både ser bra ut og er av god kvalitet. De varer i flere år. Alt det rælet du kjøper på Cubus og HM, blir ødelagt fort, slik at du må kjøpe nytt. Jeg har opplevd janteloven i sin fulle bredde da jeg kom til Norge for 24 år siden. Fikk faktisk beskjed rett ut at jeg måtte tone ned klesstilen og slutte å kle meg som ei hore (bare fordi jeg hadde høyhælte sko, altså, ingen utringninger og lårkort). Sjalusi heter det vel, siden jeg den gangen hadde kropp til å gå med stilige, pene klær. Var i dåp i går, og "uniformen" til damene var bløtkakekjole og joggesko. Mange kjoler hadde ikke noe særlig passform, og gjorde kroppene visuelt uformelige og tjukke. Og joggesko. I selskap med treretters middag. HVORFOR alltid joggesko? Det finnes utrolig mange lave sko med god passform som er komfortable. Men nei, disse jævla joggeskoene overalt. Som om man akkurat har kommet fra en løpetur, men ikke hadde tid til å skifte sko, bare klærne. Anonymkode: df6de...a10 Herregud.. Har du hørt om bruktbutikker? Tror du jeg er annenrangs fordi en har dårlig råd, tror du de har bare "billig ræl" på bruktbutikker? Faktisk har jeg kjøpt billige, kvalitetsklær som varer lenge på bruktbutikken. Den hadde du kanskje ikke sett for deg? Anonymkode: 6d5bf...0f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. august 2024 #110 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså, man går ikke med joggesko i dåp i kirka. Det er rett og slett respektløst. Men jeg vet om flere som ikke eier annet enn joggesko, til gjengjeld er det mange par av disse de eier. Anonymkode: df6de...a10 Nå er det jo åpenbart mange som går med joggesko i kirka. Jeg er forsåvidt enig i at joggesko trenden har tatt vell av, men blir det rett å kalle det respektløst å kle seg etter dagens normer? I disse dager setter jeg mer pris på joggesko trenden og håper den varer, for gudene vet når jeg kan ta på meg er par pensko igjen... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. august 2024 #111 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Altså, man går ikke med joggesko i dåp i kirka. Det er rett og slett respektløst. Men jeg vet om flere som ikke eier annet enn joggesko, til gjengjeld er det mange par av disse de eier. Anonymkode: df6de...a10 Hvem er det respektløst for? Jeg tenker at folk må få gå i de skoene kroppene deres takler best. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 6. august 2024 #112 Del Skrevet 6. august 2024 Høres ut som du har vært i byen jeg bor i. Vi ser like tragiske alle sammen, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #113 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herregud.. Har du hørt om bruktbutikker? Tror du jeg er annenrangs fordi en har dårlig råd, tror du de har bare "billig ræl" på bruktbutikker? Faktisk har jeg kjøpt billige, kvalitetsklær som varer lenge på bruktbutikken. Den hadde du kanskje ikke sett for deg? Anonymkode: 6d5bf...0f0 Har vært på bruktbutikker, og de fleste klær som selges der, er slitte. Anonymkode: df6de...a10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #114 Del Skrevet 6. august 2024 PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Hvem er det respektløst for? Jeg tenker at folk må få gå i de skoene kroppene deres takler best. Men da kan man jo gå med crocs eller gummistøvler rett fra fjøset også. Anonymkode: df6de...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #115 Del Skrevet 6. august 2024 Anonymbruker*** skrev (2 minutter siden): Nå er det jo åpenbart mange som går med joggesko i kirka. Jeg er forsåvidt enig i at joggesko trenden har tatt vell av, men blir det rett å kalle det respektløst å kle seg etter dagens normer? I disse dager setter jeg mer pris på joggesko trenden og håper den varer, for gudene vet når jeg kan ta på meg er par pensko igjen... Normen er fortsatt at man kler seg pent i dåp. Bare fordi noen bloggere har spredt trenden om å gå med treningssko til alle anledninger, betyr det ikke at det egentlig er normen. Anonymkode: df6de...a10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. august 2024 #116 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da kan man jo gå med crocs eller gummistøvler rett fra fjøset også. Anonymkode: df6de...a10 De er ikke gode å gå i. Joggesko eller andre typer sneakers, er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #117 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært på bruktbutikker, og de fleste klær som selges der, er slitte. Anonymkode: df6de...a10 Noen steder har bedre utvalg en andre, og når det kommer inn bra ting så slår man selvfølgelig til. Er ikke avhengig av å kjøpe hele tiden heller. Anonymkode: 6d5bf...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. august 2024 #118 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Normen er fortsatt at man kler seg pent i dåp. Bare fordi noen bloggere har spredt trenden om å gå med treningssko til alle anledninger, betyr det ikke at det egentlig er normen. Anonymkode: df6de...a10 Som jeg oppfatter det ser veldig mange på stilrene hvite eller svarte joggesko som pene sko. Siden de parres med dresser, kjoler og skjørt til fester og mange fine anledninger. Ikke til galla selvfølgelig, men mange anledninger der folk går pent kledd. Hva er en trend som har vart i flere år og spredd seg blant befolkningen om ikke en norm? Er jo ikke bare unge folk som har hoppet på joggesko=pensko trenden heller. Ser det blant de i 40 og 50 årene også nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 6. august 2024 #119 Del Skrevet 6. august 2024 ADVARSEL, BRANNFAKKEL: Hvorfor skal folk gidde å bry seg hvordan man ser ut når man hele tiden får høre at man er god nok AKKURAT som man er? I dag er det jo ikke lov å si at noen ikke kler den og den moten. Hvis noe er populært, skal absolutt alle gå i det, uansett hvor ukledelig det er. Og jada, folk må få gå i akkurat det de vil for min del, men veldig mye av det er faktisk fryktelig stygt. Jeg er helt sikkert ekstremt gammeldags, men når jeg handler klær eller kler på meg, prøver jeg å velge klær som skjuler det jeg er mindre fornøyd med og fremhever det jeg synes er pent. Har inntrykk av at veldig mange i dag ikke har noen tanke for at ikke alle trender kler alle kropper, man skal gå i det som trender uansett hvor stygt resultatet er. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #120 Del Skrevet 6. august 2024 Huff, alt det man skal henge seg opp i. At dere orker å bry dere om hva andre kler seg i skjønner jeg ikke. Jeg kler meg etter været og anledning, men om det er kaldt, prioriterer jeg ikke å se bra ut. Hjemmestrikka genser er jo fint det, har mange som min mor har strikket. Jeans funker både i varmen og kulden, joggesko er det eneste som er komfortabelt å gå i. Så det gir mening hvorfor dette er noe man ser mye av 😉 Anonymkode: 85fcc...74b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå