Gå til innhold

Hvorfor kler folk seg så ufattelig stygt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi, eller mannen din? 

Nesten uten unntak så har kvinner giftet seg til penger, skilt seg for penger eller arvet penger. Sjelden man treffer på kvinner som har skapt sin egen formue. 

Anonymkode: 16cdb...7bf

🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Generelt er det mye rart, ja. Var på tur til Sverige med en slektning og hans venn for en tid tilbake. Min slektning hadde på seg en linjakke og ellers pen i tøyet. Vennen hadde joggebukse og kråkks på beina. Må si jeg reagerte. Joggebukse synes jeg til nød man kan bruke litt utenfor husets vegger, f.eks. om butikken ligger ett over gata. Skjønt - såvdt....

.. ellers legger jeg merke til hva kvinnelige kolleger har på seg. Ga faktisk et kompliment til en ung dame som alltid kler elegant og spennende, men langtfra dyre merkeklær. Andre ser jeg kler seg sånn vestkant-bestemorsaktig, litt sånn blå jakker og perlekjeder. Dette synes jeg nesten er ufrivillig komisk gammeldags ut, men jeg vet jo at det er en egen stil...  Så har en søt og hyggelig jente som jobber med markedsføring. Men utrolig lite stilig i klesveien. Allværsjakke og topplue og stort sett tettsittende jeans og vid skjorte - ser ut som om hun skal på hyttetur. På en stor sommerfest kom de fleste i kjoler - hun her flate sko, svart skjørt og kremfarget bluse. Utrolig srpudlende jente, som druknet helt i det antrekket, spesielt ettersom hun har nydelig gyldent hår som hadde fortjent farger og en flott kropp også. Mye rart, dere !

Anonymkode: e13c5...48c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig tenker jeg lite over hva andre har på seg. Hvis jeg gjør det er det fordi jeg syns de har på seg noe fint. "Oi det var fin kjole, den passet henne skikkelig godt!" kan jeg tenke. Det er subjektivt hva folk syns er fint. De fleste tar på seg det de føler seg vel i. Helt greit at folk ikke gidder å hoppe ut av joggebuksa for å kjøpe melk på nærbutikken. Eller at de har tatt på seg treningstøyet hjemme før de går til treningssenteret. Eller at man foretrekker praktisk komfort i hverdagen fordi livet er hektisk nok uten å overtenke hva man skal ha på seg. Det er også helt greit at noen liker å pynte seg hver dag. Folk er forskjellige, og det er det jeg foretrekker.

Anonymkode: 6b6db...9fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi nordmenn flest er livredde for å skulle seg ut.

Anonymkode: 94f4e...9fe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pynter meg da ikke for å dra fort på butikken! Da kan jeg komme rett fra grønsakåker med jord på buksa og stygge sko, who cares! Og vanligvis går jeg i joggesko for det er det eneste føttene mine takler. 

Anonymkode: 893e9...d44

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi nordmenn flest er livredde for å skulle seg ut.

Det er ikke derfor jeg går i de klærne jeg går i. Bryr meg ikke om hva andre har på seg, med mindre det er noe jeg synes er fint. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Det er ikke derfor jeg går i de klærne jeg går i. Bryr meg ikke om hva andre har på seg, med mindre det er noe jeg synes er fint. 

Tenk deg om en gang til før du svarer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenk deg om en gang til før du svarer.

Javel? Jeg kjøper ikke klærne mine og tenker "denne må jeg gå i, for da skiller jeg meg ikke ut". Det er ikke det som er motivasjonen bak det jeg har på meg. At folk har like klær, er vel fordi butikkene tar inn det som selger mest. Jeg kan ikke snakke for andre da, kun meg selv. Du kan gjerne kalle det for at "folk ikke vil skille seg ut", men for min del kjøper jeg det jeg synes er fint i butikken. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Javel? Jeg kjøper ikke klærne mine og tenker "denne må jeg gå i, for da skiller jeg meg ikke ut". Det er ikke det som er motivasjonen bak det jeg har på meg. At folk har like klær, er vel fordi butikkene tar inn det som selger mest. Jeg kan ikke snakke for andre da, kun meg selv. Du kan gjerne kalle det for at "folk ikke vil skille seg ut", men for min del kjøper jeg det jeg synes er fint i butikken. 

Nei, det er fordi motepolitiet har bestemt hva man skal gå i jfr. det som er "in". Går du ikke i dette så blir du bemerket må vite.

Anonymkode: 6d5bf...0f0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har observert det samme som deg ts, og jeg nyter det. Min personlige stil er klassisk og fin. Jeg vektlegger å kjøpe klær med vakkert snitt, holde negler og hår stelt, sminke meg naturlig og passer på figuren. Og det beste? Jeg skiller meg ut - uten å gjøre særlig innsats!

I jobbsammenheng som intervju, date, besøk og selskap blir jeg lagt merke til. Ved å se ordentlig ut - viser jeg at jeg tar meg selv seriøst (og blir dermed behandlet slik av andre).

Dette hadde vært litt vanskeligere for meg om alle kvinner skulle kle seg slik. Nå får jeg enkelt oppmerksomhet bare ved å ha pumps på jobb (folk snur seg instinktivt bare av lyden av disse).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er fordi motepolitiet har bestemt hva man skal gå i jfr. det som er "in". Går du ikke i dette så blir du bemerket må vite.

Ja, det vet jeg. Var ekstremt alternativ i mine yngre dager. Ble lagt merke til, kan du si. Men så gikk det over, og jeg begynte å kjøpe klær i vanlige butikker. Lettvint! Kjøper det jeg synes er fint, ikke fordi nabodama har det jakke og jeg bare MÅ ha samme for ikke å skille meg ut. Det er jo som sagt ikke motivasjonen min bak plaggene jeg kjøper. Komfort og at jeg synes det er fint er vel det eneste som betyr noe for meg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, hva er egentlig greia med den gjengse nordmann, som ser ut som at de er på vei til fjellet for langtur, men som egentlig skal på kino og så på restaurant etterpå? Hvorfor er det så få nordmenn som legger litt flid i hvordan de presenterer seg til omverden?

Menn: Jeg ser så mye stygge jeans/turbukser kombinert med jack and jones-tskjorte på sommeren, og et par ihjelslitte joggesko/tursko som ikke har blitt vasket siden de ble kjøpt for 6 år siden. Er det litt kaldt, slenger de over en fæl allværsjakke eller dunjakke som er LITT for liten og fremhever magen på verst tenkelige vis. Unge menn drar på seg grå sweatpants, slike som egentlig bare burde eksistere innenfor husets fire vegger, og slenger en klassisk løpejakke over og kaller det en outfit.

Kvinner: har ofte strikket genseren selv, en fargerik variant med koselig mønster i gult, kombinert med jeansen som passet før jul, men ikke nå lenger, og en herlig, posete skinnveske. Passer godt til den okergule dunjakken de fikk kjøpt på salget til Stormberg. Stormberg, ja - Skikkelig skal det være når man skal ut og farte fra busstoppet til kjøpesenteret. De unge jentene har hørt at det er lurt å dra jeansen så langt over magen man kan, og at kroppsfasongen ikke har noe å si for resultatet. Croptop og highwaist FTW. Med stygge joggesko, selvsagt.

Det er som om folk konkurrerer om å se verst mulig ut. Unge som gamle. Gud forby at man faktisk gjorde en innsats for å se litt fin ut.

Seriøst, hva er greia?? Hva skjedde?

Anonymkode: 35c35...7b9

Fordi vi bruker tiden, pengene og prioriterer helt andre ting. 

Personlig synes jeg det ser helt fjollete ut med folk som har tatt på klær du ser de ikke trives/har det ukomfortabelt i.

Er vi virkelig så usikre og overfladiske at den fasaden skal få folk til å disse andres valg på internett?!?

Du må jo gjerne kle deg i hv@a enn du vil. Løp rundt i ullkåpen, blazeren og kos deg, men la nå andre folk få gå i akkurat hva de måtte ønske. 

Hilsen en som bare står stødigere i sitt valg av PRAKTISKE klær man trives i, ikke hva sidenmannen på trikken måtte ha av synspunkter😂

Men gratulerer med å tråkke på ungdommen. De sliter vel ikke nok psykisk fra før 😏

Anonymkode: 87bf9...cd3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Oj! Den var ny. Legge skylda på andre uskyldige for sine egne diagnoser.

Er psykologen din enig i dette resonnementet? 

Ja, det er faktisk konsensus på området. At selv gamle folk som var vokse før SoMe tok av, er med på å legge et umenneskelig press.

Da SPESIELT på de yngre som faktisk aldri har levd uten.

Burde du ikke i det minste gidde å Google en ting før du går på et menneske som åpnet opp om at de sliter med angst? Nettvett vet du...

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, så klart vil det være andre egenskaper som gjør at man er annerledes i utgangspunktet.

Men mange som skiller seg fra flokken på innsiden og har funnet fred med sin annerledeshet, kommuniserer dette via tøy i tillegg. De lar personligheten skinne igjennom og inn i stilen. De gjør seg flid med seg selv og sin fremferd. Det i seg selv er jo et tegn på overskudd og indre harmoni. Det trenger ikke koste penger, men man trenger definitivt tid til å eksperimentere og et ønske om å leke seg vil jeg tro.

Anonymkode: 3aa9d...b6e

Noen har funnet fred og ofrer derfor fasaden ikke en tanke.

Ikke alle har behov for kreativt utløp i klesveien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Vi, eller mannen din? 

Nesten uten unntak så har kvinner giftet seg til penger, skilt seg for penger eller arvet penger. Sjelden man treffer på kvinner som har skapt sin egen formue. 

Dust

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går med joggebukse overalt. Men ikke på restauranter. Det er så behagelig. Og skikkelig bestemors truser😂 

Anonymkode: 50838...303

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Vi, eller mannen din? 

move on. 

Anonymkode: 233e8...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på meg arbeidstøy om jeg er hjemme, på jobb eller på besøk. Jeg har på meg det jeg liker best og hva jeg synes er praktisk. 🖖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spiren skrev (19 minutter siden):

Jeg har observert det samme som deg ts, og jeg nyter det. Min personlige stil er klassisk og fin. Jeg vektlegger å kjøpe klær med vakkert snitt, holde negler og hår stelt, sminke meg naturlig og passer på figuren. Og det beste? Jeg skiller meg ut - uten å gjøre særlig innsats!

I jobbsammenheng som intervju, date, besøk og selskap blir jeg lagt merke til. Ved å se ordentlig ut - viser jeg at jeg tar meg selv seriøst (og blir dermed behandlet slik av andre).

Dette hadde vært litt vanskeligere for meg om alle kvinner skulle kle seg slik. Nå får jeg enkelt oppmerksomhet bare ved å ha pumps på jobb (folk snur seg instinktivt bare av lyden av disse).

Oppmerksomhet og ego. Håper du liker deg selv da. Men ikke kritiser andre.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spiren skrev (19 minutter siden):

Merkelig.

Har aldri opplevd å bli tatt useriøst. Har også blitt headhuntet til samtlige jobber og godt likt der. 

Ja, folk snur seg ofte etter høye lyder. Men har du sett om noen tar seg til ørene etterpå? Vi hadde ei som alltid gikk i høye hæler. Gutta kalte henne klikk klakk, men hun nøt oppmerksomheten hun fikk.

Flott at du har funnet det som passer for deg. Ingenting i verden er bedre enn å finne sin vei. Men å virkelig tro at du er bedre enn andre, vil nok bite deg etterhvert.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...