Gå til innhold

Hvorfor kler folk seg så ufattelig stygt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forresten bruker jeg Stormberg-jakka fordi jeg ikke gidder å bli våt på tur med bikkja. Det er viktigst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Med mindre det er snakk om trender og bloggere. Med en gang en hjerneløs rosablogger eller Prinsesse Martha har produsert ett eller annet, så skal ALLE gå i det. Fordi kjendiser går i det. Ufattelig merkelig.

Anonymkode: df6de...a10

Tror det er jantelov-mentaliteten som tar drepen på kreativiteten til folk. Virker som mange tenker at jo mindre man bryr seg om det overfladiske, jo bedre. De holder seg liksom for gode for å forsøke å se bra ut. Men det fører til at barna og tenåringene deres blir helt despo når en eller annen kjendis endelig viser litt sjel og glitter. De kaster seg på det som en viljeløs masse også ender de unge opp med å se ut som trend-kopier - fortsatt uten sjel. Spesiell runddans ja..

Anonymkode: 3aa9d...b6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men problemet (😅) er vel når det er så langt mellom de ‘inspirerende’ tilfellene, så får disse også så utrolig mye oppmerksomhet, hvis det hadde vært flere som kledde seg ‘interessant’ hadde oppmerksomheten blitt mer jevnt fordelt, muligens? Det er jo liksom ikke så gøy å bli bedømt veldig av folk som er null inspirerende selv.. 

Anonymkode: 233e8...be9

Sant. Det kan fort bli mange kommentarer og blikk dersom man skiller seg fra flokken her til lands. Man må passe seg for å tro at man er noe 😅 Best å være uanselig. Vise så lite sjel som mulig. Ellers kommer trølla og tar oss 😎😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du synes det er stygt. De har tydeligvis en annen oppfattelse og prioritering.

Få ting er uansett styggere enn folk som setter seg og sine meninger om andre så høyt som det du gjør ts. 

Anonymkode: a72d0...6c0

Enig. Og disse "stygge" er i vertfall miljøbevisste og bruker klærne selv om det ikke er siste mote. I motsetning til andre som må ha nytt hele tiden og halve garderoben er fylt med plagg som aldri blir brukt. Det er stygt! (for miljøet).

Anonymkode: 6d5bf...0f0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, Trolltunge said:

Du, nå var jeg og mannen nylig på en dyr restaurant som også er populær blant turister med litt tykke lommebøker. Nå var riktignok vi der for å feire en stor anledning, og hadde derfor pyntet oss i henhold til det, men jeg må si at det var stoooor differanse mellom de norske og de utenlandske gjestene. Det var ikke nordmenn som så ut som de egentlig skulle på en tur i fjellet, og ikke på en bedre restaurant, det var det i hovedsak folk fra USA og Tyskland som gjorde. Ja de asiatiske gjester var heller ikke kledd noe bedre, selv om de ikke akkurat var kledd for fjelltur heller.

Var faktisk så sjokkert over bekledning til de amerikanske gjester at jeg spurte en amerikansk venninne om dette var normalt i amerika, og da svarte hun at utover i miljøer hvor det å vise frem sin rikdom også kommer til uttrykk i bekledning var nok ikke amerikanske folk flinke til å kle seg opp nei. Ikke engang for å gå på finere restaurant. 

De som hadde kledd seg pent var nordmenn og svensker. 

Vi kler oss bra i forhold til amerikanere, kanskje de mest casual folka som finnes.

Anonymkode: f70b8...5ec

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går slaskete kledd hvis jeg skal i butikken eller utføre andre ærender i hverdagen. Har dårlig råd, men har klart å spare opp noen fine kåper og klesplagg i løpet av noen år. Jeg kler meg pent når jeg er i forelesning, og så skal jeg ta i bruk de finere klærne mine når jeg skal i praksis denne høsten (typisk kontorjobb). Jeg passer på å ikke "bruke opp" klærne mine, for jeg har faktisk ikke råd til å kjøpe nytt hele tiden. Før jeg begynte å studere var jeg arbeidsledig i flere år. Hvis du synes folk kler seg så stygt, ts, er det bare å dra opp lommeboka og spandere nye klær på dem.

Anonymkode: ab876...c77

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i at det er mye dårlig stil, kjedelig stil, allværs stil, dassete stil, A4 stil og veeeeldig langt mellom de inspirerende individene stilmessig. 

Men jeg tror det bare er sånn mange nordmenn er, ikke noe spesielt, ikke noe eget - og de prøver heller ikke å bli det, de gir bare faen 💀

Men må man bruke tid og penger på klær og utseende for å være «noe spesielt»? Det finnes andre egenskaper og verdier som gjør at man kan skille seg ut fra flokken. 

Anonymkode: 54b1c...fd4

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig?Fordi jeg ikke bryr meg om hva jeg har på meg, bare det er komfortabelt så holder det. Hvorfor skal det være interessant hva andre syns? Jeg kjører sporty og praktisk. 

Anonymkode: 893e9...d44

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men må man bruke tid og penger på klær og utseende for å være «noe spesielt»? Det finnes andre egenskaper og verdier som gjør at man kan skille seg ut fra flokken. 

Anonymkode: 54b1c...fd4

Ja, så klart vil det være andre egenskaper som gjør at man er annerledes i utgangspunktet.

Men mange som skiller seg fra flokken på innsiden og har funnet fred med sin annerledeshet, kommuniserer dette via tøy i tillegg. De lar personligheten skinne igjennom og inn i stilen. De gjør seg flid med seg selv og sin fremferd. Det i seg selv er jo et tegn på overskudd og indre harmoni. Det trenger ikke koste penger, men man trenger definitivt tid til å eksperimentere og et ønske om å leke seg vil jeg tro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stusseligste er alle de lite pene sommerkjolene en del «pynter» seg i. Mye verre enn unge gutter i grå joggebukser. Akkurat det plager meg null. 

Eneste jeg ikke liker er trenden med litt for små klær. Om det er t-skjorter som knapt når bukselinningen eller hettegensere som ser ut som de er tre nummer for små. Og joggebukser som henger ned 10 cm over skoene. Ser helt dust ut. 

Anonymkode: 36e02...6a3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører hybriden 😅

Parkas og sneakers.

Så forvirrer jeg TS med en kjole under 🫢

Kan dukke opp en hjemmestrikka ullcardigan i mohair - da klikker TS. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må få kle seg i det man vil og det som føles mest behagelig ut. Jeg tenker ikke over hva slags klær andre går med og jeg legger ikke merke til det engang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fordi jeg har gitt opp og orker rett og slett ikke nå. Jeg tar det om 10 år. Nå er det nok å dusje, kle på meg rene klær og gå ut døra. Sminker meg ikke heller. 

Anonymkode: 6f1a2...1e6

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det med allværsjakker/dunjakker og jeans og turbukse. 
Men den med hjemmestrikket, den traff hardt 😫 Skyldig. 
Strikkejakker er en del av rotnorsk kultur da 🇳🇴

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler meg ofte stygt. For det meste i hverdagen har jeg på meg en adidas joggebukse. Den har jeg på meg enten jeg går tur med hunden eller handler i den lokale butikken.

Skal jeg noe annet så kler jeg meg selvsagt opp etter anledning. Men generelt sett gidder jeg ikke bry meg om hva jeg har på meg fordi jeg har absolutt null interesse for klær. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bacteria skrev (4 minutter siden):

Enig i det med allværsjakker/dunjakker og jeans og turbukse. 
Men den med hjemmestrikket, den traff hardt 😫 Skyldig. 
Strikkejakker er en del av rotnorsk kultur da 🇳🇴

Strikkagensere, og spesielt hjemmestrikka, er noe av det flotteste jeg vet om🥰

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange kler seg bedre enn som så i Oslo omegn, men i mange mindre byer og bygder vinner funksjonalitet. Jeg skjønner at hverdag og vær gjør at den slitte, turklare garderoben er kjekk, men man trenger kanskje ikke møte opp i fjellbuksa på restaurant? 😅

Jeg liker å kle meg litt mer formelt enn mange jeg kjenner, men bruker likevel tursko eller behagelige joggesko til nesten alle anledninger. Og på verste vinteren kommer stor parkas og gode vintersko på. Mote kommer aldri til å gå på bekostning av helse og basic komfort for min del. Minnes en trådstarter som koblet det at jeg brukte parkas og vintersko når det er under 5-10 kalde med at jeg er overvektig, lat og driter i utseende som en typisk nordmann. Hvorfor faen skal jeg gå å fryse i kåpe og støvletter, gir jo ingen mening 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Honey Dew skrev (6 timer siden):

Vi har også godt med penger, men vi bryr oss om hvordan vi ser ut. Eneste slubbert-klærne vi har, er kjeledress fra Felleskjøpet.

Vi, eller mannen din? 

Nesten uten unntak så har kvinner giftet seg til penger, skilt seg for penger eller arvet penger. Sjelden man treffer på kvinner som har skapt sin egen formue. 

Anonymkode: 16cdb...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...