Daria Skrevet 5. august 2024 #21 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er veldig mye som kan være fint. Jeans som sitter bra, med en enkel tskjorte og fin blazer til, fungerer for alle. På vinteren et par støvletter/skinnsko og ullkåpe/jakke, i stedet for parkas og tursko. Folk trenger ikke å se ut som motepersonligheter. Men det går så langt mellom hver person som kler seg noenlunde ok. Anonymkode: 35c35...7b9 Så ditt alternativ for å se fin ut og se ut som om man gjør en innsats er det kjedeligste, minst fantasifulle og lite særpregede antrekket som tenkes kan? Gi meg heller fargerike, hjemmestrikkede gensere når som helst... Jeg har sterke meninger om både eget og andres antrekk, men synes det er mye lenger mellom skrekkeksemplene som skildres i HI enn det er mellom folk som kan kle seg, enten man tenker nøytralt kjedelig eller personlig og spesielt. Dessuten vet jeg at min mening og mine preferanser bare er nettopp det, det er ikke fasiten resten av verden burde strekke seg etter... 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #22 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg kler meg som en slubbert uten å bry meg noe om det, og jeg bryr meg enda mindre om hva andre tenker hva jeg har på meg. Men til gjengjeld så har jeg godt med penger og kunne kjøpt leiligheten din kontant og fortsatt levd bekymringsløst. Min erfaring er at de som er så opptatt av det ytre også er de mennesker med høyest forbrukslån, skyhøye huslån(eller husleie) og nesten ikke råd til å fylle opp bilen sin for å komme seg på jobb eller levere ungene i barnehagen. Anonymkode: 16cdb...7bf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #23 Del Skrevet 5. august 2024 hvorfor bryr du deg så mye om hva jeg klær meg i? Jeg er nok en av de du snakke om men elsker å labbe rundt i joggebukse, gjerne til butikk, frisøren osv. Kunne jeg kledd meg finere? ja i grunnen. bryr jeg meg? nei ikke i det hele tatt. Tar gjerne på meg en dongribukse om jeg skal til kino, ut å spise osv, men klær meg mest sansynlig langt under din standard TS. Ikke alle som bryr seg om hvordan de "presentere seg for omverden" Legg vekk instagram så slipper du å bli påvirka du og. Anonymkode: 925d1...54e 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 5. august 2024 #24 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) Jeg kan fint og gjør en innsats i bekledning og antrekk og jeg gjør det også i hverdagen. Jeg liler at jeg selv synes ting passer sammen, fargevalg osv. Men jeg også kan ha en avtale i byen og stikke på fjellet rett etterpå. Seinest på fredag hadde jeg det. Da hadde jeg en avtale i byen hvor jeg skulle gå direkte derifra og møte mannen og hund for en fjelltur. Jeg bor i en by som er omringet av fjell. Skulle jeg kle meg ordentlig og litt dollet pga jeg skulle sitte på buss først, gå igjennom byen, ha avtale med ei jeg vet er like friluftsliv interessert som meg selv. Eller skulle jeg kle meg til det jeg skulle bruke mest tid på den dagen og der jeg selv ønsker å være mest komfortabel? Jeg lever et liv med mange roller og på mange ulike arenaer som mange andre også gjør uten at jeg forventer at folk på bussen eller som bare ser meg i 10 sekunder den dagen skal vite at jeg skal på mange ulike arenaer uten mulighet for å skifte. Jeg bor også i en by hvor det i gjennomsnitt regner 2250 mm i året. Du kan ta f. på at jeg går mye i regntøy fra stormberg eller Helly Hansen som ser mindre pent ut midt i byen, fra busskur til jobb, på matbutikk osv uten at jeg har noe tanker om at jeg skal slutte med det fordi det svir i øynene til andre mennesker. Vi har gjerne 4 årstider på en dag, jeg kler meg etter noe hvor jeg ikke trenger 4 skift på en dag men en praktisk stil hvor jeg kan ha det behagelig hele dagen. Jeg er i tillegg en frysepinne. Det er mye ull på vinteren. De beste klærene jeg har er hjemmestikkede tykke gensere i ull i fine farger. Det er lag på lag og ja jeg går i snowboard buksen min utenpå de kaldeste dagene da gradestokken svir og gjør vondt. Tykke parkaser og dunjakker som garantert ser seg slått av mange andre jakker på catwalken. Men livet mitt foregår ikke på catwalken. At noen Ikke alle har mulighet til å sette seg rett i en oppvarmet bil og kjøre 5 min til jobb. Og jeg går ikke rundt å fryser og hakker tenner og føler meg torturert av kulden mer enn nødvendig. Jeg kler på meg etter vær og vind. Det går sikkert an å kombinere men gir du meg valget om å kle meg praktisk, etter det været og de forholdene vi lever i i Norge og å alltid gå i kjole, bare bruke eksempler du hadde i hi så går jeg definitivt for det første. Endret 5. august 2024 av skreppamedleppa 12 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #25 Del Skrevet 5. august 2024 Er så glad jeg har blitt voksen nok til å gi faen i hva andre tenker. Du burde prøve det Anonymkode: 45754...814 13 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 5. august 2024 #26 Del Skrevet 5. august 2024 Drifter i hva folk har på seg. Ser selv når september kommer kan jeg fort gå inn etter å vært en dag i skogen på jakt ,i jakt sko, jaktbukse og skjorte/strikke genser for å ha I meg noe mat. Å så om jeg går slik. Jeg går å ofte i olabukse, joggesko og en pen t-skjorte eller blusse. Liker ikke skjørt eller kjoler så går i det jeg liker å gå i. Har bunad men det går en ikke ut å spiser i så sandt det ikke er stort selskap en ska I. Samtidig syns jeg det er greit å gå litt praktisk med tanke på en bor i et land været snur fort 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #27 Del Skrevet 5. august 2024 Det er blant annet pga slike som deg, Ts - at jeg strever med sosial angst Anonymkode: b4f15...61b 2 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #28 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg skal visst forloves. Ble vist bilder av noen ringer med spørsmål om hvilken jeg foretrakk. Da tenkte jeg på dette med klær. Går jeg på jobb eller på restaurant eller noe, så kler jeg meg selvfølgelig skikkelig. Men for tiden jobber jeg ikke (pga helse) og da er det jeans og hoodie som gjelder. Kan ikke ha en diger glitrende diamant på hånda da. Liker uansett det mer diskret og elegante. Men altså klær. Anonymkode: 33f8a...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #29 Del Skrevet 5. august 2024 Enig i at det er mye dårlig stil, kjedelig stil, allværs stil, dassete stil, A4 stil og veeeeldig langt mellom de inspirerende individene stilmessig. Men jeg tror det bare er sånn mange nordmenn er, ikke noe spesielt, ikke noe eget - og de prøver heller ikke å bli det, de gir bare faen 💀 Anonymkode: 3aa9d...b6e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #30 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er blant annet pga slike som deg, Ts - at jeg strever med sosial angst Anonymkode: b4f15...61b Oj! Den var ny. Legge skylda på andre uskyldige for sine egne diagnoser. Er psykologen din enig i dette resonnementet? Anonymkode: 16cdb...7bf 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #31 Del Skrevet 5. august 2024 Ok. Nå har du presentert hva vi ikke skal ha på oss. Hvorfor ikke heller skrive hva vi skal ha på oss? Anonymkode: 942ea...d97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 5. august 2024 #32 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) Nå ble jeg truffet, gitt . . . 🤪 Jeg har vokst opp med kleskode på kontoret, Slipstvang og forbud mot olabukser og joggesko. Da jeg var ung kopierte vi de voksnes mote. Det var ingen ungdomsmote den gangen, før det løsnet på slutten av 50-tallet. Nå er det vi gamle som kopierer ungdommen. Fantastisk praktisk og fritt frem. Jeg går i olabukser, T-skjorte og joggesko uten hemninger. Aldri mer nystrøket skjorte, slips, jakke, lang frakk med skjerf og vonde sko i hverdagen. Sånt henger mest i skapet og forbeholdes helt spesielle anledninger. Jeg har en stor eske full av gamle slips som jeg av og til ser på med gru og redsel. Og så har jeg adoptert moten med lett ubarbert. Barbering er bortkastet tid. I min alder er tiden for kostbar til å brukes på slikt. Jeg bare snauklipper sjegget når det begynner å klø. Jeg har ikke barbert meg på mer enn 20 år . . . Og med dagens praktiske klær behøver jeg ikke fryse mer. Jeg har mange vonde minner fra barndommen med kalde støvler våte votter og neglesprett så man måtte grine. Jeg gikk med hatt og frakk som 16-åring og forfrøs ørene så de var nære på å falle av. Så ha meg gjerne tilgitt at jeg av og til kan se litt sjabby ut i klesveien. Men jeg kler meg fremdeles opp til spesielle anledninger, men prøver å ikke se ut som en sidrumpa gamling for det. Du vil for eksempel aldri se meg med bøttehatt . . . Endret 5. august 2024 av senior 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 5. august 2024 #33 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor det plager deg? Hva andre går i er som regel ganske uinteressant, med mindre edle deler eksponeres eller noe annet er veldig off. Jeg bryr meg ikke nok til å tenke på hva fintfølende mennesker mener om antrekket mitt. Jeg kler meg nok ikke godt nok etter standard til TS, men ellers ikke noe støtende i noe grad. Det er ikke viktig for meg å se smashing ut hele tiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 5. august 2024 #34 Del Skrevet 5. august 2024 Hvorfor bruke energi på å bry seg om hva slags klær andre bruker? Høres ut som veldig sløsing av energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #35 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hva er egentlig greia med den gjengse nordmann, som ser ut som at de er på vei til fjellet for langtur, men som egentlig skal på kino og så på restaurant etterpå? Hvorfor er det så få nordmenn som legger litt flid i hvordan de presenterer seg til omverden? Menn: Jeg ser så mye stygge jeans/turbukser kombinert med jack and jones-tskjorte på sommeren, og et par ihjelslitte joggesko/tursko som ikke har blitt vasket siden de ble kjøpt for 6 år siden. Er det litt kaldt, slenger de over en fæl allværsjakke eller dunjakke som er LITT for liten og fremhever magen på verst tenkelige vis. Unge menn drar på seg grå sweatpants, slike som egentlig bare burde eksistere innenfor husets fire vegger, og slenger en klassisk løpejakke over og kaller det en outfit. Kvinner: har ofte strikket genseren selv, en fargerik variant med koselig mønster i gult, kombinert med jeansen som passet før jul, men ikke nå lenger, og en herlig, posete skinnveske. Passer godt til den okergule dunjakken de fikk kjøpt på salget til Stormberg. Stormberg, ja - Skikkelig skal det være når man skal ut og farte fra busstoppet til kjøpesenteret. De unge jentene har hørt at det er lurt å dra jeansen så langt over magen man kan, og at kroppsfasongen ikke har noe å si for resultatet. Croptop og highwaist FTW. Med stygge joggesko, selvsagt. Det er som om folk konkurrerer om å se verst mulig ut. Unge som gamle. Gud forby at man faktisk gjorde en innsats for å se litt fin ut. Seriøst, hva er greia?? Hva skjedde? Anonymkode: 35c35...7b9 Billig å kjøpe det andre ikke vil ha. Reduserer uønsket oppmerksomhet. Anonymkode: 8d411...fa4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #36 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig i at det er mye dårlig stil, kjedelig stil, allværs stil, dassete stil, A4 stil og veeeeldig langt mellom de inspirerende individene stilmessig. Men jeg tror det bare er sånn mange nordmenn er, ikke noe spesielt, ikke noe eget - og de prøver heller ikke å bli det, de gir bare faen 💀 Anonymkode: 3aa9d...b6e Men problemet (😅) er vel når det er så langt mellom de ‘inspirerende’ tilfellene, så får disse også så utrolig mye oppmerksomhet, hvis det hadde vært flere som kledde seg ‘interessant’ hadde oppmerksomheten blitt mer jevnt fordelt, muligens? Det er jo liksom ikke så gøy å bli bedømt veldig av folk som er null inspirerende selv.. Anonymkode: 233e8...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #37 Del Skrevet 5. august 2024 Daria skrev (23 minutter siden): Så ditt alternativ for å se fin ut og se ut som om man gjør en innsats er det kjedeligste, minst fantasifulle og lite særpregede antrekket som tenkes kan? Gi meg heller fargerike, hjemmestrikkede gensere når som helst... Jeg har sterke meninger om både eget og andres antrekk, men synes det er mye lenger mellom skrekkeksemplene som skildres i HI enn det er mellom folk som kan kle seg, enten man tenker nøytralt kjedelig eller personlig og spesielt. Dessuten vet jeg at min mening og mine preferanser bare er nettopp det, det er ikke fasiten resten av verden burde strekke seg etter... 👏👏👏 Anonymkode: 63d1a...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #38 Del Skrevet 5. august 2024 Sam Jones skrev (1 time siden): Må humre av innlegget ditt. Mange kler seg praktisk, ja. Kler meg ikke slik selv med mindre jeg skal på tur. Men hva synes du er fint feks? Altså, joggebukse i ALLE sammenhenger er jo aldri fint. Det samme med å ha joggesko til absolutt alt, også i dåp, konfirmasjon og bryllup. Jeg bor på et mindre sted, og har bodd på bygda før. Der var det mye stygt, og ikke noe bedre her. I Oslo og Bergen er folk betraktelig bedre kledd. Det ser nesten ut som folk på bygda gir faen i hvordan de ser ut, bare det er behagelig. Anonymkode: df6de...a10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #39 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enig i at det er mye dårlig stil, kjedelig stil, allværs stil, dassete stil, A4 stil og veeeeldig langt mellom de inspirerende individene stilmessig. Men jeg tror det bare er sånn mange nordmenn er, ikke noe spesielt, ikke noe eget - og de prøver heller ikke å bli det, de gir bare faen 💀 Anonymkode: 3aa9d...b6e Med mindre det er snakk om trender og bloggere. Med en gang en hjerneløs rosablogger eller Prinsesse Martha har produsert ett eller annet, så skal ALLE gå i det. Fordi kjendiser går i det. Ufattelig merkelig. Anonymkode: df6de...a10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. august 2024 #40 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg kler meg som en slubbert uten å bry meg noe om det, og jeg bryr meg enda mindre om hva andre tenker hva jeg har på meg. Men til gjengjeld så har jeg godt med penger og kunne kjøpt leiligheten din kontant og fortsatt levd bekymringsløst. Min erfaring er at de som er så opptatt av det ytre også er de mennesker med høyest forbrukslån, skyhøye huslån(eller husleie) og nesten ikke råd til å fylle opp bilen sin for å komme seg på jobb eller levere ungene i barnehagen. Anonymkode: 16cdb...7bf Vi har også godt med penger, men vi bryr oss om hvordan vi ser ut. Eneste slubbert-klærne vi har, er kjeledress fra Felleskjøpet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå