Gå til innhold

Perfekte hjem på alle her inne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

på ingen måter strøkent, det tror jeg skal vær godt gjort om du ikke ha fulltids vaskehjelp :), men det hjelper veldig å ta litt vær dag i stedenfor at det samle seg opp, jeg setter av 15-20min vær dag så tar jeg en mer utvidet vaskerunde vær søndag.

Så vil påstå at jeg har et temmelig rent og ryddigt hjem-

Anonymkode: 3457f...2f6

Oppegående mann + hjemmekontor, og ingen barn, er stikkord her. 

Ikke at jeg vasker i stedet for å jobbe, men er så mange møter, telefoner og kurs, der jeg kan gå rundt i huset og fikse litt. 

Anonymkode: 16ca0...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Strøkent tre timer i uka, rett etter rydding. Jeg har for mange prosjekter i gang til at jeg kan ha det ryddig. Så jeg orker ikke stresse med det. 

Anonymkode: 45090...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så absolutt ikke perfekt. Ikke i nærheten en gang. Jeg tar litt hist og pist når det trengs og lever helt greit med en "folkelig stil" uten støv på hjernen. Det går helt fint og ser ikke ut som en svinesti av den grunn. I tillegg gjemmer jeg meg ikke bak den blå figuren. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg venter nok litt ekstra når jeg egentlig skulle støvsugd. Pleier vel å shine huset sånn en gang i uka cirka. Rydding gjør jeg jo daglig. Da jeg bodde alene så hadde jeg det strøkent hele tiden, men jeg føler at jeg bare har kapasitet til å rydde opp etter meg selv. Og nå, med en mann som roter noe helt sinnsykt, ikke rydder, og i tillegg samler på ting, så syns jeg det blir vanskelig.

Jeg orker ikke å krangle om rydding og vasking, da. Jeg prøver å tenke sånn at han gjør en del ting som jeg ikke kan, holder bilen i orden, snekkering og sånt, og at det derfor er en jevn fordeling av arbeidsoppgavene. Men jeg merker at det ofte føles som om han slipper alt rotet i hodet på meg, og at jeg drukner i kaoset som han lager.

Og så er det sånn at menn som ikke rydder eller vasker, de har heller ikke lagt seg til gode hverdagsrutiner for å minimere vaskejobben. For eksempel: Når han har vasket hendene sine på badet, så har han en rutine hvor han på en måte rister da vannet på hendene, før han tørker dem med håndkleet. Dette fører selvsagt til at det spruter vann og såperester overalt, på veggen mellom vasken og overskapet, på speilet, på utsiden av vasken og så videre.

Når han har dusjet, så skyller han ikke dusjkabinettet etter seg. Det tenker jeg at ,an alltid må gjøre, fordi såperester etc ellers setter seg på dusjveggene/glasset og skaper flekker. Det er sånne enkle rutiner som gjør at det holder seg greit imellom ukentlig vasking, men han vasker jo ikke, så han skjønner jo ikke sånne enkle ting.

Så legger han skittentøyet oppå skittentøysdunken sin, sure sokker, boxere etc. Alt sånt skaper jo et inntrykk av rot, og det er bestandig det synet som møter meg når han har vært på badet.

Han setter også oppvasken oppå oppvaskmaskinen, som på akkurat samme måte skaper inntrykk av rot. Helt ærlig; hvor vanskelig er det åpne døra på oppvaskmaskinen og bare sette det inn der med en gang?

Han skyller aldri vasken etter seg heller, så jeg møter stadig tannkremrester, såperester og lignende på badet. Og i kjøkkenvasken er det gjerne saftrester eller kafferester, fordi han har tømt koppen sin og ikke skjønner at han må skylle etter seg.

Også er det jo alt rotet han drar i hus. Alt fra nips til verktøy, som blir liggende på kjøkkenbenken, spisestuebordet, entrebenken og så videre. Der legger han også post, brev, aviser, blader og innimellom klær og skittentøy.

Jeg syns jeg rydder unormalt mye etter min ekstremt rotete mann. Skulle ønske han hadde litt bedre evner rundt huslighet. Har prøvd å terpe på en del ting, noe har blitt litt bedre, men ham er nok bare sånn. Syns dette er det som er mest slitsom og størst grunn til at det ofte ikke er strøkent her.

Anonymkode: 65200...a3c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, her er det så godt som alltid ryddig og rent. Både jeg og mannen liker det slik, og tar unna løpende. 

Det er slik at man klikker seg inn i tråder man interesserer seg for. Jeg scroller forbi graviditetstråder, og ikke minst bil-tråder. Og jeg går i alle fall ikke inn i samlivstråder og skriver om hvor fint jeg har det, for da blir man slaktet. Og kan også love at student-meg hadde scrollet rett forbi en tråd om rent hjem 😅

Derfor vil de fleste tråder her inne fremstå som at "alle" tjener mye, reiser på dyre ferier, lager avansert mat..... og har perfekte hjem. 

Anonymkode: 16ca0...465

Jepp, utrolig at ikke flere forstår «confirmation bias».

Anonymkode: a346e...d10

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, jeg venter nok litt ekstra når jeg egentlig skulle støvsugd. Pleier vel å shine huset sånn en gang i uka cirka. Rydding gjør jeg jo daglig. Da jeg bodde alene så hadde jeg det strøkent hele tiden, men jeg føler at jeg bare har kapasitet til å rydde opp etter meg selv. Og nå, med en mann som roter noe helt sinnsykt, ikke rydder, og i tillegg samler på ting, så syns jeg det blir vanskelig.

Jeg orker ikke å krangle om rydding og vasking, da. Jeg prøver å tenke sånn at han gjør en del ting som jeg ikke kan, holder bilen i orden, snekkering og sånt, og at det derfor er en jevn fordeling av arbeidsoppgavene. Men jeg merker at det ofte føles som om han slipper alt rotet i hodet på meg, og at jeg drukner i kaoset som han lager.

Og så er det sånn at menn som ikke rydder eller vasker, de har heller ikke lagt seg til gode hverdagsrutiner for å minimere vaskejobben. For eksempel: Når han har vasket hendene sine på badet, så har han en rutine hvor han på en måte rister da vannet på hendene, før han tørker dem med håndkleet. Dette fører selvsagt til at det spruter vann og såperester overalt, på veggen mellom vasken og overskapet, på speilet, på utsiden av vasken og så videre.

Når han har dusjet, så skyller han ikke dusjkabinettet etter seg. Det tenker jeg at ,an alltid må gjøre, fordi såperester etc ellers setter seg på dusjveggene/glasset og skaper flekker. Det er sånne enkle rutiner som gjør at det holder seg greit imellom ukentlig vasking, men han vasker jo ikke, så han skjønner jo ikke sånne enkle ting.

Så legger han skittentøyet oppå skittentøysdunken sin, sure sokker, boxere etc. Alt sånt skaper jo et inntrykk av rot, og det er bestandig det synet som møter meg når han har vært på badet.

Han setter også oppvasken oppå oppvaskmaskinen, som på akkurat samme måte skaper inntrykk av rot. Helt ærlig; hvor vanskelig er det åpne døra på oppvaskmaskinen og bare sette det inn der med en gang?

Han skyller aldri vasken etter seg heller, så jeg møter stadig tannkremrester, såperester og lignende på badet. Og i kjøkkenvasken er det gjerne saftrester eller kafferester, fordi han har tømt koppen sin og ikke skjønner at han må skylle etter seg.

Også er det jo alt rotet han drar i hus. Alt fra nips til verktøy, som blir liggende på kjøkkenbenken, spisestuebordet, entrebenken og så videre. Der legger han også post, brev, aviser, blader og innimellom klær og skittentøy.

Jeg syns jeg rydder unormalt mye etter min ekstremt rotete mann. Skulle ønske han hadde litt bedre evner rundt huslighet. Har prøvd å terpe på en del ting, noe har blitt litt bedre, men ham er nok bare sånn. Syns dette er det som er mest slitsom og størst grunn til at det ofte ikke er strøkent her.

Anonymkode: 65200...a3c

Det er ulovlig å leve i samliv med barn i Norge.

Anonymkode: a346e...d10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vil påstå at det er tilnærmet perfekt til enhver tid, ja.

Vi bor på en liten og lettstelt leilighet. Bruker kanskje 30 min daglig til rydding og vasking, som oftest samtidig som jeg jobber fra hjemmekontor. 😄

Anonymkode: 639f7...f25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fant80 skrev (11 timer siden):

Når jeg tenker Kvinneguiden,så tenker jeg at alle har det som Vita og Wanda. Det er stort.Alt er blenda hvitt. Det er minimalistisk. Hyper moderne og alt er flawless til enhver tid.

Ja!! helt enig med deg. Derfor jg lagde denne tråden her 😅

Anonymkode: c9e39...56e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 2 små barn + hund som røyter. Mann i nordsjøen.

Prøver å alltid ha det OK i gangen, soverom, stua og kjøkkenet. Robotstøvsugeren går daglig + støvsuger vanlig hver dag, og tar alltid ut av oppvaskmaskinen med en gang/rydder alltid etter måltid osv.

Har laget til et eget lekerom, så nå er det ingen leker som flyter i stua osv. Men her er det ofte kaos😂

Har også et par andre rom som flyter over (boder, og et rom med masse verkøyet, vinterklær osv (har ikke garasje).

Badene er stort sett OK.

Vi har det ikke plettfritt, men ser nok ganske ryddig ut for gjester da dørene til rot lukkes😂 det er dog ikke ekkelt og skittent, men mye ting. Er veldig nøye på støvsuging osv pga hund som røyter og en 1 åring som stapper alt i munnen😅 

Anonymkode: 05884...f2d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør litt hver dag, så man aldri må ta skippertak. Hjelper at vi ikke har barn selvfølgelig 

Anonymkode: 5c3c1...374

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt hjem er absolutt ikke perfekt. 😅 Har en haug med klær i skittentøyskurvene på badet som ikke er vasket enda. På kjøkkenbenken står det noen vinglass og vanlige drikkeflasker som jeg ikke har orket å vaske enda. Nede i kjelleren har jeg ikke gjort om etter jeg flytta inn, der er det fortsatt en gammel stygg tapet på veggene. Har planer om å male den, men har ikke blitt gjort. På et rom mangler det lister. Har hund som røyter en del så har hundehår de fleste steder med mindre jeg støvsuger flere ganger for dagen. Driver å maler om huset og er snart halvveis ferdig, men måtte dessverre skrape noen steder der malinga boblet opp. Så nå ser det horribelt ut fra utsiden med noen plasser hvor jeg måtte fjerne litt maling. Har flere digre poser med pant stående i garasjen. 

Det er ikke helt strøkent og ikke noe du kunne sett i noe interiørmagasin hjemme hos meg. Men jeg forsøker å holde det rent, og ryddig nok til at jeg ikke skjemmes over å få besøk eller blir deppa av å være hjemme. Min bestemor og tante sa hele oppveksten min at "rot i hjemmet gir rot i hodet"

Anonymkode: 92211...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er så teit å formulere spørsmålet på den måten. Du vet at alle her inne ikke har perfekte hjem, så du fisker bare etter at folk skal svare "Nei" slik at det kan rettferdiggjøre deg selv.

Anonymkode: ff6bc...ec3

Jaha. På hvilen måte skulle jeg formulert meg mener du? Jeg har forøvrig ikke behov å rettferdiggjøre en ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du ser er ryddig, også i skuffer og skap. Men har 4 boder og et soverom som IKKE er ryddig. Har altfor stort hus, og ser nå på muligheter for en lettstelt og ny leilighet med 2 soverom. To voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Etter lesing av x antall rydde og vasketråder.. Er det sånn at alle her inne har det perfekt og put-together hjemme til enhver tid?

Ingen rom for slingringsmonn eller noe latskap noen dag? 

Om ja, hvordan og hvor henter dere tiden og energien i kaoset som heter livet??

Oppriktig spørsmål. Ingen troll. 

Anonymkode: c9e39...56e

Ja, selvsagt! 

Anonymkode: 00e33...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss var det bomba frem til vi fikk mer plass. Etter vi fikk et større hus opplever jeg at det er ryddigere oftere. Selv om rommet til ungene er bomba, er stua og kjøkkenet strøkent og da fremstår resten av huset strøkent også. 

Anonymkode: ffdbb...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor alene, har det strøkent, mer eller mindre. Noen ganger orker jeg ikke å rydde bort tallerkenen min etter middag, men så er det kun et fat og bestikk da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det på langt nær perfekt som du kommer,men det er rimelig rent her. Jeg bor alene mesteparten av tiden,og regner med at det blir mer ryddig her når hun har reist til den neste skolen. Her er det litt flyttekaos på studenten.

Anonymkode: fefdb...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud nei. Hos meg flyter det overalt. Orker bare ikke ta tak i det. Bor "heldigvis" alene da..  skal fikse litt nå i ferien min, men det er generelt ganske ille hos meg.  

Anonymkode: 8ce84...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...