Gå til innhold

Perfekte hjem på alle her inne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter lesing av x antall rydde og vasketråder.. Er det sånn at alle her inne har det perfekt og put-together hjemme til enhver tid?

Ingen rom for slingringsmonn eller noe latskap noen dag? 

Om ja, hvordan og hvor henter dere tiden og energien i kaoset som heter livet??

Oppriktig spørsmål. Ingen troll. 

Anonymkode: c9e39...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nope. Jeg har ikke et perfekt hjem. De fleste rom flyter litt, prøver å holde stua og kjøkkenet noenlunde grei. Jeg jobber fullt, har tre barn og en mann med adhd kaotisk type. Å holde denne galskapen i orden krever en heltidsstilling til og det har jeg ikke. 

Anonymkode: 98f8c...1e2

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merker selv at det er ryddigere og renere hos meg når jeg gjør litt vær dag. Kjøkken gjør jeg rent samtidig som jeg holder på med middag. Tørker over og vasker skjærebrett med en gang fremfor å la ting bli stående. Gjør litt små ting gjevnt over dagen. Stor rengjøring krever at mann har fri så store rydde/vaske prosjekter legges til dager mann har mulighet til å få det gjennomført. Da tenker jeg på sortere og vaske inne i alle kjøkkenskap og lignende prosjekter.

Samtidig er det 1000 ganger enklere å holde orden viss mann reduserer antall ting man har og alle tingene man eier har en fast plass og ryddes tilbake på etter bruk.

Anonymkode: 747ab...054

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det bomba til tross for det som føles 1-3t husarbeid hver dag. Har små barn og har selv sterk add. 

Anonymkode: 329d9...f6d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det ikke helt strøkent alltid. Men har hatt dyprydding av huset og redusert antall eiendeler for alle, også barna. Det er utrolig hvor mye lettere det er å holde huset rent og pent nå. 

Anonymkode: 05204...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har lært meg å ta det meste ganske raskt, da slipper jeg skippertak, eller å bli overrasket over et besøk når det er rotete.

Har aldri kunnet fordra at ting flyter, da føler jeg meg rett og slett uvel. Må ha orden. 

Tar man alt etter hvert, slipper man at det hoper seg opp, og jobben blir mye enklere.

Anonymkode: bf5e5...2fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har det absolutt ikke strøkent. Stue og kjøkken ser som regel greie ut men ikke strøkent. Badet er som regel alltid bomba, spesielt det barna bruker. Masse som bør kastes og skap som flyter over. Vaskerommet er et kapittel for seg selv. Jeg har rett og slett ikke krefter og tid til å holde det strøkent. Med 3 barn, jobb og studier de siste 5 årene har det blitt nedprioritert. 

Skulle gjerne hatt det ryddigere for å få det roligere i hodet, så jeg har begynt å jobbe med saken for å kvitte meg med en del ting.

Anonymkode: eb42f...e06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det stort sett alltid rydding og nokså rent. Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av det. Med få eiendeler, ingen barn og gode vaner har jeg aldri behov for å sette av tid til ren rydding egt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tas noe fortløpende, som feks så hater jeg å ha en oppvaskkum eller generelt oppvask rundt fordi. Minimum blir det plassert på kjøkkenet, men oftest også vasket opp og satt bort. Jeg liker heller ikke smuler eller grus i gangen, og er raskt fremme med kost og feiebrett. Samme med overflater på bad, og å ikke ha en bombet gang som møter meg når jeg kommer hjem. Jeg er ikke noe glad i at det er skittent, men litt støv får så være. Jeg var mer nøye før, men det blir litt likevel. Gulvet støvsuges mye mer enn de vaskes, og jeg må ta meg en runde rundt før gjester, og sånn tror jeg det er for veldig mange. 

Så det er langt unna et perfekt hjem her. En ser folk bor der. Hverdagen strekker ikke til for at det skal være «perfekt». Har andre ting som prioriteres som viktigere. Tar du de viktige tingene i hverdagen så er det mer enn godt nok 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det bomba til tross for det som føles 1-3t husarbeid hver dag. Har små barn og har selv sterk add. 

Anonymkode: 329d9...f6d

Oi, da er det noe alvorlig galt med rutinene dine. Den daglige ryddingen ligger på 30 min (ikke inkludert rydding ifm matlaging), også bruker vi lenger tid en dag i uka.

Anonymkode: a346e...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker Kvinneguiden,så tenker jeg at alle har det som Vita og Wanda. Det er stort.Alt er blenda hvitt. Det er minimalistisk. Hyper moderne og alt er flawless til enhver tid.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K57. Har det alltid ganske ryddig. Men vi har ikke et møbelkatalog-hus der alt er nytt og matcher.

Har stort sett rent spisebord, salongbord og kjøkkenbenker. Vasker over toalett/speil/vask på badet et par ganger i uka.

Ellers vasker vi hus hver 14. dag. Men bare den etg vi bruker. Er bare to her nå. Tar rusk med kost, støvsuger eller engangsmopp innimellom om det trengs.

Prioriterer å holde på i stor hage på vår/sommer/høst. Er  jo mest ute.

Anonymkode: d4e52...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loftstua er alltid et kaos, og gangen. De to rommene får vi ingen skikk på. Resten er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, her er det så godt som alltid ryddig og rent. Både jeg og mannen liker det slik, og tar unna løpende. 

Det er slik at man klikker seg inn i tråder man interesserer seg for. Jeg scroller forbi graviditetstråder, og ikke minst bil-tråder. Og jeg går i alle fall ikke inn i samlivstråder og skriver om hvor fint jeg har det, for da blir man slaktet. Og kan også love at student-meg hadde scrollet rett forbi en tråd om rent hjem 😅

Derfor vil de fleste tråder her inne fremstå som at "alle" tjener mye, reiser på dyre ferier, lager avansert mat..... og har perfekte hjem. 

Anonymkode: 16ca0...465

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så teit å formulere spørsmålet på den måten. Du vet at alle her inne ikke har perfekte hjem, så du fisker bare etter at folk skal svare "Nei" slik at det kan rettferdiggjøre deg selv.

Anonymkode: ff6bc...ec3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke strøkent til enhver tid. Vi bor syv mennesker på 160 kvm, det sier seg sjøl at det ikke kan se ut som en Bolia-katalog.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde det alltid fint før jeg fikk mann, barn og dyr. Nå har jeg gitt opp 😅

Anonymkode: aa160...5bf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

på ingen måter strøkent, det tror jeg skal vær godt gjort om du ikke ha fulltids vaskehjelp :), men det hjelper veldig å ta litt vær dag i stedenfor at det samle seg opp, jeg setter av 15-20min vær dag så tar jeg en mer utvidet vaskerunde vær søndag.

Så vil påstå at jeg har et temmelig rent og ryddigt hjem-

Anonymkode: 3457f...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ryddig nok å kjøkken, stue og bad til at jeg fint kan ta i mot uplanlagt besøk. 
Men sjeldent helt strøkent. 
Henter energien fra trening, og det å få ro og avslapping.
Jeg får ikke ro i meg om jeg legger meg på sofaen med brukte tallerkener på bordet. 

Det er absolutt ikke perfekt hjemme hos meg, men jeg vet også akkurat hvor "det svikter", jeg vet hvilke rutiner jeg ikke alltid følger, og jeg vet hva som skal til for å få det enda mer ryddig. 

Anonymkode: 7fdc0...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...