Gå til innhold

Hva passer til 50-60år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal i dobbel bursdag med rundt tall til svigerforeldrene mine og vi må finne gave. Men kommer ikke på så mye. De har alt egentlig, og passer heller ikke så bra å gi reise/massasje gavekort og slikt til de. Fant en graveringsside der du f.eks kunne lage ditt eget design på en vase, det kunne kaanskje vært noe. Men vet ikke helt hva jeg skulle fått gravert på. Har ikke noe særlig med bilder av de, og blir vel kjedelig å bare ta navnene deres på.

Noen som har noen gavetips? Eller eventuelt noe bra å gravere på f.eks vase?

Anonymkode: cf503...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Champagne, god vin eller noe spesielt brennevin? 

Anonymkode: a746a...b00

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville satt pris på gavekort på restaurant. Vi har mer enn nok av ting og tang. Men jeg kan selvsagt ikke svare for alle. 

Hilsen ei på 52 år. 

Anonymkode: 2165a...c1b

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Champagne, god vin eller noe spesielt brennevin? 

Anonymkode: a746a...b00

Det kunne vært en fin gave, men ikke akkurat til disse da de ikke akkurat drikker noe særlig. Men takk for tips!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50 og vi har mer enn nok av ting i skapene. Det siste jeg ville ønsket meg var enda mer skapfyll, noe slike "unike og personlige" graverte greier fort vil bli. Til nå har jeg ikke sett noe som er i nærheten av fint i denne kategorien, heller, men folk har jo forskjellig smak. 

Slik jeg forstår deg er følgende utelukket: 

• alkohol
  • reiser 
  • massasje (og sikkert spa og annen velvære?)
  • gavekort (på hva?)

Hva med:

• kurv/eske med noe spiselig? Variasjonsmulighetene er omtrent uendelige og kan tilpasses allergier, lokale spesialiteter, smak, prisnivåer osv.
  • billetter til konsert/teater/forestilling (eller går dette under  den uaktuelle kategorien "gavekort")? 
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har noen ganger fått gavekort på "flotte" restauranter. Det har jeg satt veldig pris på, fordi jeg liker det svært godt, men jeg tar meg sjelden råd til det. 
(50 år)

Anonymkode: 3aedc...2d0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Restuarantbesøk som inkluderer dere - reise som inkulderer dere?

Ellers fikk min far en gang en sikkelig fin og dyr Panama-hatt når han var oppe i årene, denne brukte han mye om sommeren. Til damen kunne man kanksje finne på noe tilsvarende litt fint sjal eller et eller annet som er dyrere enn hun normalt ville kjøpe selv...

Anonymkode: 7429d...4a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke partneren din noen gode forslag til gave til sine foreldre?

Anonymkode: 44d13...ae9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har noen ganger fått gavekort på "flotte" restauranter. Det har jeg satt veldig pris på, fordi jeg liker det svært godt, men jeg tar meg sjelden råd til det. 
(50 år)

Anonymkode: 3aedc...2d0

Tqkk for tips!😊 alltid gøy å gå på en litt finere restaurant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Restuarantbesøk som inkluderer dere - reise som inkulderer dere?

Ellers fikk min far en gang en sikkelig fin og dyr Panama-hatt når han var oppe i årene, denne brukte han mye om sommeren. Til damen kunne man kanksje finne på noe tilsvarende litt fint sjal eller et eller annet som er dyrere enn hun normalt ville kjøpe selv...

Takk for tips😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke partneren din noen gode forslag til gave til sine foreldre?

Anonymkode: 44d13...ae9

Nei, han er ikke så kreativ med slikt. Jeg sliter selv flere ganger å finne gave til min mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes det noen lokale matprodusenter i området?

Har f.eks flere ganger med hell gitt et badsturøkt lammelår ved runde dager.

Anonymkode: 33aeb...855

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Billetter til teater/standup/konsert eller annen forestilling?

Festivalpass til en lokal festival?

Anonymkode: 33aeb...855

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Skal i dobbel bursdag med rundt tall til svigerforeldrene mine og vi må finne gave. Men kommer ikke på så mye. De har alt egentlig, og passer heller ikke så bra å gi reise/massasje gavekort og slikt til de. Fant en graveringsside der du f.eks kunne lage ditt eget design på en vase, det kunne kaanskje vært noe. Men vet ikke helt hva jeg skulle fått gravert på. Har ikke noe særlig med bilder av de, og blir vel kjedelig å bare ta navnene deres på.

Noen som har noen gavetips? Eller eventuelt noe bra å gravere på f.eks vase?

Jeg går gjerne til en lokal kunstner eller glassblåser og får noe til de (avhengig av budsjett for det selskapet)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ellers fikk min far en gang en sikkelig fin og dyr Panama-hatt når han var oppe i årene

Morsom og flott gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de bor i nærheten av Oslo, så kan et årskort til Nasjonalmuseet være en fin gave. På et slikt kort så kan man ta med en gjest, slik at begge kan gå eller en av dem kan ta med en venn.

Anonymkode: 27f86...e89

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg nærmer meg 50 og drømmer om at ungene gjenskaper babybilder nå når de har blitt voksne, som gave til meg. 😂

Har nok ting i huset og råd til å kjøpe det vi mangler, men hadde satt pris på gavekort på restaurant eller til et sted/begivenhet jeg og mannen min ikke nødvendigvis hadde kommet på selv. Togbilletter til Raumabanen, mat på en unik restaurant, RIB tur i Saltstraumen, bilett til en opera (selv om jeg har null interesse for det, så hadde det vært gøy å få oppleve det), hyttetur i tretopphytte...

Etter som det er runddager, og også ellers når det er bursdag til foreldre, så synes jeg det er greit at ungene spleiser på gave. Selv synes jeg det er unødvendig å få fra barna, men skjønner jo at de vil gi noe. Er liksom feil retning på pengene når det er fra barn til foreldre. 🤔

Anonymkode: e2f80...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker nye eksklusive glass eller pyntegjenstander. 

Anonymkode: b0e1e...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 60 og fikk «bare» middag, teater o.l. til min dag. Og det var selvsagt svært hyggelig! Men skal jeg være ærlig så hadde det vært utrolig koselig om iallfall én av gavene var noe håndfast, noe jeg kunne ha som minne resten av livet, som smykke, øredobber e.l. 

Anonymkode: 46a01...fba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

?

Ellers fikk min far en gang en sikkelig fin og dyr Panama-hatt når han var oppe i årene, denne brukte han mye om sommeren

Hunmedham skrev (10 timer siden):

Morsom og flott gave!

Panamahatt?? Kanskje til en 80-åring, ser aldri 50-60-åringer gå med hatt…

Fru Uperfekt skrev (17 timer siden):

Jeg går gjerne til en lokal kunstner eller glassblåser og får noe til de (avhengig av budsjett for det selskapet)

De fleste over 50 har ALTFOR mye pyntegjenstander, og har gjerne vært gjennom noen nedskaleringsrunder… Slik at det man har igjen er det man virkelig liker. Sånne kunstgjenstander du snakker om fikk jeg gjerne fra en slektning av meg til større dager. Det kan jo ikke byttes, og man får dårlig samvittighet av å kvitte seg med det, så det ble skapfyll i årevis :(  Ofte treffer man ikke mottakers smak, og det blir bortkasta penger og drass for mottaker.

Jeg ønsker meg heller vin, mat (god ost og spekeskinke f eks), at noen inviterer meg med på teater, konsert eller kino, eller evt et smykke.

Anonymkode: 63b56...b29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...