Gå til innhold

Dere som er i tredve årene og fortsatt single..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er veldig enig med deg her. Jeg tenker at en en kjæreste må tilføre noe jeg søker, som jeg ikke har tilgang til i en singeltilværelse. Og det samme ønsker jeg å tilføre hennes liv. Jeg ønsker jo også å beholde de gode elementene jeg har fra singeltilværelse, og det samme vil jeg at hun skal. Hun skal så absolutt ikke prøve å være alt for meg, men det beste og tryggeste jeg har. Og det samme vil jeg være for henne. 
Det er så mange ulike sider ved et menneske, og det ville være trist å være en begrensende faktor i en partners liv, i stedet for en som heier, er nyskjerrig og støttende, forståelsesfull og fordomsfull. 
Dette er drømmen for meg, og jeg vet med hele meg at det er sider ved meg (som jeg liker godt), men som ville fått (og har fått) kvinner til å løpe sin vei. Vi er alle røde flagg frem til noen ser oss som grønt, og da tror jeg at grønnfargen stråler. 
Før den tid, er singeltilværelsen evig mye bedre enn to røde flagg som prøver å overbevise den andre om at de er grønne.

God helg

Anonymkode: 1b51c...db7

Fordomsfri 😅 selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hvor har alle de gode mennene dratt" sier damene i dag 🤣

Anonymkode: 53bf0...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt
On 8/8/2024 at 10:31 PM, AnonymBruker said:

Du ekskluderer veldig mange gode menn her. For meg så høres du ikke ut som noe kone materiale, ikke viser kjærlighet til partner, ikke vil ha familie, bryr deg bare om deg selv og jobben. Du skal også ha en med bedre inntekt enn deg som skal hjelpe deg med penger. Høres heller ikke ut som du er seriøs og at du bryr deg mer om jobben enn en partner. Det er veldig turn off for veldig mange.  Høres ut som du har helt annet verdisyn enn menn liker.

Anonymkode: eda7e...638

Herregud "ekskluderer gode menn", hvilke menn da? 

"Bryr deg mer om jobben enn en partner" ja fordi hun ikke har funnet en partner enda å bry seg om.

Det er så teit at man alltid skal bes om å senke preferansene sine når man er kvinne, hun er jo singel så det er jo ikke slik at hun behandler noen dårlig eller er kjip. Det er faktisk HELT ok å velge å være singel heller enn å ta til takke med noen under sin standard. Hva betyr liksom "konemateriale"? Om hun er det eller ikke er da HELT opp til den som eventuelt vil gifte seg med henne, ikke en standard DU skal bestemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt
On 8/8/2024 at 10:57 PM, AnonymBruker said:

Ikke en dårlig person, men veldg mange vil ha familie. Det er opp til en selv

Man kan ha famile uten å ha barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt
On 8/9/2024 at 9:35 AM, AnonymBruker said:

Du kommer til å lete etter en livspartner til du er 50 +, da er gir du opp. Tinder er skadelig, det er alltid en som er bedre ved neste sveip, altså du kommer til å sveipe til du selv innser at toget er gått og du forblir singel livet ut

Anonymkode: 76f61...fd2

Lol, "toget er gått" du liksom. Folk finner hverandre i alle faser i livet. Min bror forlovet seg nettopp i en alder av 55, tanta mi fant kjæresten sin da hun var 60, for ti år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange kommentarer her. De som kommenterer at jeg høre ut som en robot og at de heller ville datet en som jobbet i en butikk framfor en som meg. Okei, så gjør det. For meg høres du mer bitter ut, fordi jeg ønsker å finne en mann i «min skala». Jeg tror absolutt at det fins sånne menn der ute, men kanskje du ikke er en av dem og det er greit. Men å bli bitter fordi en dame har krav og preferanser, det er smålig. 

Mange menn jeg kjenner som er hardtarbeidende, godt dannet og tjener «over gjennomsnittet» ønsker faktisk det samme fra en partner. Se på disse arvingene for eksempel, hvorfor gifter de deg nesten så og si bare med andre arvinger? Fordi folk som regel ønsker det de selv har. 

En som ikke ser på jobb som noe annet enn et selvfølge og ikke er interessert i egenutvikling når det kommer til karriere og arbeid, er heller ikke interessert i å ha en sånn partner. Hva vil de ha, jo en som dem selv. Og det er helt greit. Jeg har ingen steder vært nedlatende eller frekk, jeg har hele veien kommentert bare det jeg har som preferanse. 

Personlighet har så absolutt veldig mye å si, og det er derfor jeg ikke ønsker å ha en person som ikke er som meg. Men jeg tror dessverre ikke at Norge (Les Oslo) er et stort nok sted for meg å finne kjærligheten i. Må nok utvide horisonten. 

Anonymkode: e2dd8...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Så mange kommentarer her. De som kommenterer at jeg høre ut som en robot og at de heller ville datet en som jobbet i en butikk framfor en som meg. Okei, så gjør det. For meg høres du mer bitter ut, fordi jeg ønsker å finne en mann i «min skala». Jeg tror absolutt at det fins sånne menn der ute, men kanskje du ikke er en av dem og det er greit. Men å bli bitter fordi en dame har krav og preferanser, det er smålig. 

Mange menn jeg kjenner som er hardtarbeidende, godt dannet og tjener «over gjennomsnittet» ønsker faktisk det samme fra en partner. Se på disse arvingene for eksempel, hvorfor gifter de deg nesten så og si bare med andre arvinger? Fordi folk som regel ønsker det de selv har. 

En som ikke ser på jobb som noe annet enn et selvfølge og ikke er interessert i egenutvikling når det kommer til karriere og arbeid, er heller ikke interessert i å ha en sånn partner. Hva vil de ha, jo en som dem selv. Og det er helt greit. Jeg har ingen steder vært nedlatende eller frekk, jeg har hele veien kommentert bare det jeg har som preferanse. 

Personlighet har så absolutt veldig mye å si, og det er derfor jeg ikke ønsker å ha en person som ikke er som meg. Men jeg tror dessverre ikke at Norge (Les Oslo) er et stort nok sted for meg å finne kjærligheten i. Må nok utvide horisonten. 

Det var min kommentar.  Det er interessant hvordan du snakker om mennesker. Det snakket om ''min skala'', er så motbydelig. Har selv en god utdanning og høy lønn, men ser ikke på ei lærer som under ''min skala'' fordi hun tjener mindre. Tror du at all verdi vi har som mennesker er knyttet til vår inntekt? 

Det handler ikke om dine preferanser, du virker bare som en ekstremt snobbete narsisist. Jeg treffer faktisk på samtlige ''krav'', så har ikke noe grunn til å bry meg sånt sett. Jeg er bare ærlig 🤷

Anonymkode: a284b...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var min kommentar.  Det er interessant hvordan du snakker om mennesker. Det snakket om ''min skala'', er så motbydelig. Har selv en god utdanning og høy lønn, men ser ikke på ei lærer som under ''min skala'' fordi hun tjener mindre. Tror du at all verdi vi har som mennesker er knyttet til vår inntekt? 

Det handler ikke om dine preferanser, du virker bare som en ekstremt snobbete narsisist. Jeg treffer faktisk på samtlige ''krav'', så har ikke noe grunn til å bry meg sånt sett. Jeg er bare ærlig 🤷

Narsisst 😂

Nei vell, gå å date din lærer og la mitt innlegg være. Slutt å få det til å handle om deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så sant så sant 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Narsisst 😂

Nei vell, gå å date din lærer og la mitt innlegg være. Slutt å få det til å handle om deg selv. 

Du fikk det til å handle om meg når du mente jeg var bitter fordi du hadde preferanser, når jeg svarer for meg så så blir det for mye.

Hvorfor lage en tråd i det hele tatt hvis du ikke tåler at folk kommer med saklig kritikk? Skal vi alle grine her fordi du ikke finner drømmepartneren og si at det er alle andre sin feil? 

Ja så flytt ut av oslo da! Det er byen, ikke noe med deg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 0.08):

Hei, 

Jeg fylte akkurat 30 i sommer og har opp gjennom årene vært i par forhold. Ingen av de så seriøse at vi har tatt steget videre og blitt noe mer enn kjærester. Siste forholdet jeg var i, så var eksen veldig giret på forlovelse, bryllup og barn. Men jeg kjente at jeg ikke ønsket det. I tillegg kjente jeg at jeg ikke var så glad i ham til å kunne ønske å ta det neste steget. Så forholdet tok slutt. I dag er han gift med en annen og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Gått to år, og jeg lever godt. Reiser, er sosial når jeg ønsker å være det, tjener godt og shopper (mye). Men kjenner at jeg i rykk og napp savner en kjæreste. Spesielt denne sommeren har jeg kjent veldig på det. Det hadde vært hyggelig med en kjæreste. Jeg har prøvd tinder, men føler at det ikke er så mye i min «skala» der. Nå høres jeg muligens noe teit ut, men jeg er en ganske pen dame, morsom, kler meg pent, lett for å komme i kontakt med folk, arbeidssom men mangler mye omsorg. Jeg føler jeg er ganske egoistisk, og ikke klarer å elske noen like mye som de elsker meg. Selv om jeg prøver. Kanskje jeg bare ikke har funnet den riktige enda? Flere som har hatt det sånn? I tillegg blir jeg ofte sjekket opp av ulike menn, men ønsker som regel å ikke gå videre om deres jobb, sosial liv eller personlighet ikke matcher med meg/min. Er det normalt eller er jeg bare egoistisk? Og hvor i Oslo kan man dra om man ønsker å komme i kontakt med seriøse menn, ikke noe one night stand. På tinder tror jeg mulighetene for å finne min type mann er relativt lave. Noen som har vært i lignende situasjon og funnet drømme kjæresten? Vil dere dele historien deres? 

På seiltur med Christian Radich.. eller på Singelfestivalen på Hadeland Folkemuseum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 0.08):

Hei, 

Jeg fylte akkurat 30 i sommer og har opp gjennom årene vært i par forhold. Ingen av de så seriøse at vi har tatt steget videre og blitt noe mer enn kjærester. Siste forholdet jeg var i, så var eksen veldig giret på forlovelse, bryllup og barn. Men jeg kjente at jeg ikke ønsket det. I tillegg kjente jeg at jeg ikke var så glad i ham til å kunne ønske å ta det neste steget. Så forholdet tok slutt. I dag er han gift med en annen og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Gått to år, og jeg lever godt. Reiser, er sosial når jeg ønsker å være det, tjener godt og shopper (mye). Men kjenner at jeg i rykk og napp savner en kjæreste. Spesielt denne sommeren har jeg kjent veldig på det. Det hadde vært hyggelig med en kjæreste. Jeg har prøvd tinder, men føler at det ikke er så mye i min «skala» der. Nå høres jeg muligens noe teit ut, men jeg er en ganske pen dame, morsom, kler meg pent, lett for å komme i kontakt med folk, arbeidssom men mangler mye omsorg. Jeg føler jeg er ganske egoistisk, og ikke klarer å elske noen like mye som de elsker meg. Selv om jeg prøver. Kanskje jeg bare ikke har funnet den riktige enda? Flere som har hatt det sånn? I tillegg blir jeg ofte sjekket opp av ulike menn, men ønsker som regel å ikke gå videre om deres jobb, sosial liv eller personlighet ikke matcher med meg/min. Er det normalt eller er jeg bare egoistisk? Og hvor i Oslo kan man dra om man ønsker å komme i kontakt med seriøse menn, ikke noe one night stand. På tinder tror jeg mulighetene for å finne min type mann er relativt lave. Noen som har vært i lignende situasjon og funnet drømme kjæresten? Vil dere dele historien deres? 

Jeg kjente meg veldig igjen i meg selv som 30-åring her. Var selektiv og trivdes med singellivet. Hadde hatt 2-3 kjærester, men ble slutt med samtlige etter 1-2 år fordi jeg nok holdt dem litt på avstand og ikke ville ta steget videre.

Jeg hadde bare ikke funnet den rette har jeg innsett i ettertid.

Jeg trodde vel egentlig ikke han fantes for meg fordi jeg etterhvert rakk å bli 36 år uten at jeg klarte å føle sterkt nok for noen.

Så BAM! dukket han jaggu meg opp likevel😄. På vei hjem ut døren fra konsert. Jeg traff en god kompis med en kamerat jeg ikke hadde truffet før: «Hei Live, hvor skal du? Ikke gå hjem enda- hils på kompisen min ‘Sturle’!. Joda kjekk kar det. Han overtalte meg til å ta et glass med ham før jeg dro hjem. Det var full klaff. Sommerfugler i magen og hele pakken. Vi fortsatte å holde kontakt på meldinger de neste ukene og møttes to ganger ute før vi avtalte ‘å henge’ hjemme hos ham. Det var da gått  flere måneder fra vi møttes første gang og denne  kvelden hadde vi sex for første gang. Full klaff her også. Aldri hatt så god seksuell kjemi med noen, og ihvertfall ikke første gang.

Nå er det snart 10 år siden vi møttes. Vi er samboere og har to barn. Da jeg var mellom 25-35 så jeg  egentlig aldri for meg noen av delene. Jeg var en sær gammel peppermø. Trodde jeg. Men tok altså feil☺️

Du tar også mest sannsynlig feil av deg selv. Og jeg kan bekrefte med min historie at han kan dukke opp når du minst aner det. Du trenger ikke en gang nødvendigvis oppsøke ham. Bare fortsett å være i imøtekommende  og positiv. Se deg litt forsiktig rundt på stedene du vanker. Enten det er konsert, festival, treningsstudio, trikken, ferie osv.

Tenk over hvilke interesser du har og hvor du pleie å dra. Han kan finnes overalt. Og ja, også på utesteder. Byen trenge Rikke være et kjøttmarked. Det blir hva du gjør det til selv. Det er oftest lett å avsløre hvem som er på jakt etter sex og hvem som er på jakt etter noe seriøst.

Anonymkode: edd7f...7cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker umoden, og ser etter noe « bedre» enn deg selv for st dry skal være din match. Vil du ha stabil mann, barn, familie, bør du utforske og utvikle dine verdier før det er for sent. 

Anonymkode: 9cab6...ce5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom nettopp hjem etter en sjelden kveld på fest, så beklager tastefeil. 

Anonymkode: 9cab6...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For veldig mange så finnes det viktigere ting i livet enn jobb og karriere. Å se for seg et liv med en partner hvor karrieren og jobb er det viktigste, og at selvutviklingen er fokusert i retningen av nettopp jobb og karriere, gir alt annet enn forlokkende tanker og bilder. Det blir for snevert, for enkelt og innholdsløst, og ikke minst for kjølig. 
Men at det finnes både menn og kvinner som tenker som deg TS, det er jo helt sikkert! Vet ikke, men når man bruker så mye tid og energi på jobb og karriere, så vil du vel treffe aktuelle kandidater i forbindelse med dette? Det er ingen fasit på hva som er et godt liv, så det er jo veldig bra du er åpen og ærlig om ditt fokus og dine verdier. Det er eneste måten å tiltrekke seg likesinnede. Lykke til

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er veldig enig om at «skala» uttrykket er helt latterlig, og det avslører mye om en person. Det underbygger et ekkelt syn på mennesker som om noen er bedre enn andre, mer verdt enn andre. Men slik er det jo virkelig ikke. Det man egentlig sier når man føler seg høyt oppe på «skalaen» er at man har overfladiske preferanser, og at kjærligheten ikke er en faktor i ens liv. Man elsker ikke det indre, men det ytre. Penger, status, makt, utseende osv. Men det er opp til alle og enhver å finne ut hva som er det viktige i livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fins ingen oppskrift på hva man skal se etter i en partner. Alle som kommenterer at TS er for overfladisk, fordi hun har fokus på karriere og selvutvikling, framfor det ene og det andre. Hva får dere til å tro at dere har knekt koden? Folk ønsker ulike ting i livet og alle mennesker seiler i sin egen båt. Noen har barn, og ønsker kanskje ikke flere barn - da prioriterer de ofte partnere som heller ikke ønsker seg barn og som har egne fra før av. Er det også galt? Fordi de ikke setter "personlighet" i fokus? 

Mange her får TS til å høres ut som en golddigger. Dama gjør det bra, og har ikke behov for å bli tatt hånd om - men hun ønsker en likestilt partner. Og, det forstår jeg godt. Jeg selv var sammen med en kar som tjente langt mer enn meg. Feriene han ønsket seg, kunne jeg ikke ta meg råd til. Han ville heller ikke være alene om å betale flere tusen for hotell, fly og opphold. For ja, det finnes sånne menn. Bare les alle de andre trådene her inne under, mange med betydelig bedre inntekt ønsker ikke å legge ut ekstra for samboer/kjæresten. 

Men når det er sagt, så virker det egentlig litt ut som at du har fantasert deg en drømmemann, og alt du møter på som ikke lever opp til denne fantasien blir ikke vurdert. Det er synd, fordi husk at folk har mye mer å by etterhvert som man blir bedre kjent. Min nåværende kjæreste ga lite av seg i starten, men nå er han en av de morsomste menneskene jeg kjenner. Han er alt jeg kunne ønsket i en partner og mer. Jeg tror du, TS er nødt til å gi menn en sjanse før du bestemmer deg for at de ikke er verdt det. Er du mye ute? Hvor drar du når du drar ut? For å sitte hjemme, uten tider vil ikke skaffe deg en mann. Enten må du laste ned noe datingapp og gi det litt tid, eller så må du bare gjøre deg mer tilgjengelig på andre måter. Gjør som mange gjør i dag, ha åpen instagram profil, like bilder av menn du tror er din type, se om de liker tilbake, gå på de stedene der du tror du har størst sjans for å møte dine type menn og smil til dem. Jeg vet ikke, fins mange måter å finne en partner...eller i det minste komme i kontakt med folk på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 22.31):

Du ekskluderer veldig mange gode menn her. For meg så høres du ikke ut som noe kone materiale, ikke viser kjærlighet til partner, ikke vil ha familie, bryr deg bare om deg selv og jobben. Du skal også ha en med bedre inntekt enn deg som skal hjelpe deg med penger. Høres heller ikke ut som du er seriøs og at du bryr deg mer om jobben enn en partner. Det er veldig turn off for veldig mange.  Høres ut som du har helt annet verdisyn enn menn liker.

Jepp, this one! Menn gir så langt marsj i karriere og status, de vil ha kjærlighet , omsorg og hundre prosent av fokuset ditt (ja, litt som et barn faktisk🫣) er min erfaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (12 timer siden):

Jepp, this one! Menn gir så langt marsj i karriere og status, de vil ha kjærlighet , omsorg og hundre prosent av fokuset ditt (ja, litt som et barn faktisk🫣) er min erfaring.

Men dette handler ikke om menn og hva menn gir bang i eller ei, dette handler om hva jeg gir bang i og ei. Hvorfor skal dette innlegget handle om hva menn vil og ikke ha? Vi damer kan vell sette litt krav vi også? Ekstra flaut at dette kommer fra samtlige kvinner. Hva skjer med dere? Er dere bare opptatt av å tilfredsstille mennene, hva med deres ønsker og preferanser? 

Kjenner mange menn som ikke gir bang i karriere og status også. Har flere kompiser som er samboer/gift med damer som dem selv. Har en kompis som er lege og singel nå, men som også ønsker å date en dame med profesjonsstudium i ryggen. Skjønner ikke hvorfor det skal være et problem? 

En ting jeg har lært, det er ingen vits i å skrive på kvinneguiden. Tenkte jeg skulle skrive her framfor jodel etc, da jeg antok medlemmene her var eldre og litt mer «kloke». Men er et hav av sjalusi og hat, fordi jeg som en karrierekvinne søker en mann med karriereambisjoner. 

Dette blir det siste fra meg, dere andre kan ta over innlegget og kommentere det dere vil. Snakkes aldri.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 16.43):

Mennene sitter hjemme og holder avstand til de som ikke vil ha dem I nærheten. Damer er kort tenkte og utrolige uintligent som gruppe.

Anonymkode: 01d1d...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...