Gå til innhold

Hvorfor lever du? Hva lever du for?

Anbefalte innlegg

Hvorfor lever du og hva lever du for?
Hva er din mening med livet?

Anonymkode: f07de...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart 50, barna er voksne, ingen ambisjoner karrieremessig og har det jeg trenger av ting og tang. Så nå lever jeg for å oppfylle drømmene mine og det er å reise og se verden, samt å lære nye, spennende ting via bøker, podcaster, tv og andre mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever for sønnen min. Null venner og null prosent sjanse for å finne en kjæreste, så det er fullt fokus på ham. Det er utrolig givende å være forelder, og det veier opp for at jeg egentlig ikke har noe liv.

Anonymkode: f6f18...4b5

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever for jeg elsker livet mitt. Ser på det som en gave, og jeg er veldig takknemlig.

Lever for å gjøre meg selv glad, og de jeg bryr meg om glad. Det er ihvertfall det som gjør meg lykkelig som menneske ❤️

Min mening med livet er å leve det. Min lykke er min oppgave slik jeg ser det. 

Jeg velger å fokusere på små gleder. Elsker det som er nært og kjært for meg. Skal lite til for å gjøre meg glad.

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min oppgave er å oppdage og erfare viktigheten av å ta vare på kroppen og livet vi har fått❤️

Spise renere, leve saktere, ta hjertestyrte valg.

og med det inspirere og hjelpe andre til det samme❤️

Anonymkode: 8532d...5c1

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker

Først og fremst for mine barn.

Men ellers så lever jeg for anime/film/serier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi i tredveårene med unger å følge opp, huslån som må betales og prøver å komme oss opp og fram karrieremessig. Men det er i hovedsak for å kunne gi ungene og oss et godt liv der vi har råd til å ha det trygt og gjøre det vi liker. Trives i jobben og så prøver vi å gjøre hyggelige ting i helger og ferier. Litt etter litt blir livet mer behagelig. Når ungene er større håper jeg vi kan ha mer fokus på ekteskapet, reiser og hobbyer. Har mange ting jeg liker. Musikk, konserter, natur, bøker, reise, historie mm. Tenker de fleste kan finne glede i å gjøre det de liker. Det trenger ikke koste mye heller. 

blir nysgjerrig på hvorfor du spør. Sliter du med å finne glede i å leve?

Anonymkode: 8e68a...c4b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever først og fremst for sønnen min ❤️

Anonymkode: c8570...43b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever fordi mine foreldre valgte å få barn. 

Det mest klisjé riktige å si er vel for barn og mann. Men lever også for meg selv. Skape et fint og opplevelses rikt liv. Ha noe å strekke meg etter.

Mening med mitt livet er å nyte hver dag til det er slutt. 

Anonymkode: 9f93a...6c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever for å ha det gøy! Livet er en fest!

Anonymkode: 44db8...5ca

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lever for å ha det gøy! Livet er en fest!

Anonymkode: 44db8...5ca

Ja, for oss priviligert priviligerte er det jo sånn.

For egen del så frister alternativet lite. Jeg håper jeg er en bidragsyter i samfunnet, og barna mine er selvsagt en stor drivkraft for alt. Jeg er glad jeg er født i Norge og kan leve det livet jeg ønsker, og samtidig har ressurser til å hjelpe andre. 

Anonymkode: b425a...067

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lever du? Hva er det for et spørsmål? 
hvorfor lever du? 
Lever fordi jeg ble født, og har klart å passe meg for farer og ikke hverken druknet eller blitt påkjørt. 
Elsker livet og alt jeg har. 
Familien min, mann og barn, venner og kollega. Livet er en gave, å få leve hver dag og oppleve å våkne og gå på jobb. 
Det som driver meg er vel noe jeg ikke har tenkt på, hva er alternativet? 

Anonymkode: e61f5...af0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever for å samle mest mulig penger til mine barn å arve. Så slipper de hvertfall å slite å jobbe slik jeg har gjort hele livet. 

Anonymkode: cdf01...4c2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lever for å ha det bra. Fordi jeg liker å ha det bra. Derfor fyller jeg hverdagen med mest mulig ting som gir meg glede.

Anonymkode: 59ee3...cb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever for hunden min. Nå er han 9 år, så vi får se etter det. 

Anonymkode: 0ede8...9da

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever for mine to barn 💙💙

Jeg lever for familien min, for min mann og mine søsken. Dette er det viktigste med mitt liv. 

Jeg leter etter en jobb som ikke tynger meg sånn, men bortsett fra den har jeg et godt liv. Jeg lever og litt for å reise. 

Anonymkode: 12e1e...23a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lever for å samle mest mulig penger til mine barn å arve. Så slipper de hvertfall å slite å jobbe slik jeg har gjort hele livet. 

Anonymkode: cdf01...4c2

Så god du er! 

Anonymkode: 12e1e...23a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever for alle andre, for at barnet mitt skal ha en mamma, for at foreldrene mine skal være sorgløse, for at alt skal gå på skinner. Thats it. 

Jeg levde for hunden min som døde for noen år siden, hadde på mange måter planlagt å følge henne, men var for feig. 

Anonymkode: c5f94...008

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål, og et spørsmål jeg har stilt meg selv mange ganger siste året. Etter at barnet mitt døde er det noen ganger så tungt å leve at jeg lurer på hvorfor jeg gidder. 
Akkurat nå tror jeg at jeg lever fordi jeg håper på at livet kan bli bra igjen selv om det mest grusomme har skjedd. Jeg lever fordi jeg har gode venner som betyr mye for meg, samt familie som ikke trenger mer død og elendighet. 
Jeg lever også for et håp om at jeg en dag skal ha overskudd til å hjelpe de som opplever det samme som jeg har opplevd. Kanskje en dag i fremtiden vil barn kunne overleve det som tok livet av mitt barn. 
I mellomtiden vet jeg at livet er skjørt og man må bare gjør det som er meningsfylt underveis ❤️

Anonymkode: 160e0...a70

• Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever for familien min.

Anonymkode: 6e4c8...21f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...