Gå til innhold

Gaver som eldre barn kan lage til besteforeldre.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt tidlig ennå, men greit å planlegge. Hva er fine gaver som eldre barn (tidlig tenårene) kan lage til besteforeldrene sine? I fjor laget de sjokolade. De har tidligere malt på tallerkener og kopper og malt på glass som ble fylt med hjemmelaget nøtteblanding. Andre forslag?

Anonymkode: 2f67d...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bake eplekake med krem i ildfast form er enkelt og piske krem til. Tine har en veldig god oppskrift og da kan de med seg fersk eplekake i bursdagen. 

Ellers har Borteboelheidi en blogg hvor strikking av sokker ligger ute trinn for trinn med mange bilder. Jeg hadde ingen til å undervise meg i strikking men det var bare å følge oppskriften og strikke i vei enkle og fine raggsokker. 

Anonymkode: ae284...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min ønsker seg kun bakst.

Kjeks, makroner, kanelsnurrer, julekaker. Uendelige muligheter 

Også dekorere lokket til boksen? 

Svigers elsker hjemmelaget eggelikør eller Baileys, men det er kanskje ikke noe tenåringer bør lage 😄

Anonymkode: eecba...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biscotti, karameller, evt sjokolade med karamellfyll, makroner, kuponger/«brødpinner», peanut butter - cups (evt med mandelsmør, eller annet istedenfor peanøttsmør), drops (f.eks peppermynte). 
Alt dette kan overleve uten kjøleskap, selv om særlig peanut butter cups har det best litt kalde. 

Ellers er det jo ting de ønsker seg, som brød, rundstykker, søt gjærbakst (hva med kringle eller prinsessekake?), julebakst, ordentlig vørterbrød, matmuffins, horn osv. Middagsmat også, som hjemmelaget pasta eller karbonader. 

Å strikke eller hekle enkle kjøkkenkluter, eller sy grytekluter er også noe de kan få til. Strikke pannebånd også om det er aktuelt å gi.

Lage tennbriketter av gamle lys og avispapir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryteunderlag? 

Enten strikke, snekre, kjøp filtkuler som de limer sammen. 

Anonymkode: 6d020...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikke/hekle noe? F.eks. sitteunderlag som toves, er jo enkelt å lage og veldig nyttig. Går de ikke på tur, kan de bruke dem i bilen, i hagemøbler når det blir kjøligere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guttungen sydde handlenett ett år

Anonymkode: 40d89...439

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sveise noe? F.eks en skohylle etter vedstativ. Garasjefolk elsker at noen viser interessen for hobbyen deres, og kjenner du noen som driver med bil og sveiser litt, og pitcher dem en ide om de kan lære dem å sveise, slik at de de kan lage en julegave, så garanterer jeg deg at de vil si ja. Og de får en lærdom som de kan bruke resten av livet, og som kan være med å forme yrkesvalget deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duftlys i glass, lyslykt av glasskrukker eller blikkbokser, smelte og støpe såper i fine former, smykker, perlekunst som de kan ramme inn, drops, karameller og andre småkaker, likør eller saft hvis de får hjelp av en voksen, kjøleskapsmagneter kan man støpe i koselige gipsformer og male de.

Anonymkode: fc134...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalender. Enten fotokalender med bilder de har tatt og valgt ut selv, eller kalender med tegninger de har laget selv.

Anonymkode: f8cd4...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville likt juletrepynt i stil med resten av pynten min, tennbrikker (som noen foreslo), bilde av barnet eller en liten fotobok med minner.

Anonymkode: 42383...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotobok med bilder fra det siste året 🙂. Super gave til besteforeldre.

Anonymkode: dd393...33f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiselig: brente mandler, karameller, konfekt, syltetøy, saft, hermetiserte plommer til dessert, drops, kryddermixer, olje med smak (chilli, hvitløk, rosmarin), sennep, syltet rødløk/hvitløk/rødbeter, plukke sopp og sylte / tørke til krydder.

Annet: såpe, støpe lys, lys av bivoks, strikke sitteunderlag, tove eller hekle grytekluter, lage badesalt hvis de har badekar, glass/krukker med decopagelim og feks motiv fra servietter (brukes til telys eller noe spiselig oppi), lage album.

I stedet for å lage noe kan de gi bort "gavekort" som at de skal lage middag til de hos de, hjelp til diverse husarbeid, hagearbeid, maling, klipping av plen el. 

Anonymkode: 6e6cf...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...