Gå til innhold

Orker ikke sex. Null lyst på mannen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hva bør en gjøre om en er i min/vår situasjon? Vi har kanskje hatt sex to ganger dette året, og det har vært fordi han har overtalt meg. Kroppen stritter imot, har ikke lyst på ham. Følelsene er borte. Syns samtidig synd på mannen min og ser at han er frustrert. Har egentlig ikke lyst å gå fra ham pga barna. 

Noen som har vært i min/vår situasjon? What to do?

Anonymkode: 2bd49...fde

Ifg statistikk så er 49% av kvinner i din situasjon. Men mange vil nok ikke innrømme det.

Anonymkode: 78110...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ifg statistikk så er 49% av kvinner i din situasjon. Men mange vil nok ikke innrømme det.

Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror på at mange kvinner kan mangle lyst i perioder og oppleve det som et problem. Jeg tror ikke på at 49% har like store problemer med lysten som TS.

Anonymkode: 5c6dd...f7b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
John McClane skrev (4 timer siden):

Har barna best avå bo med foreldre som tydelig ikke respekterer ekteskapet ved at de aldri er hengivne ovenfor hverandre med følelser som viser hvor viktig det er å bry seg om hverandre? Vil du at barna dine skal vokse opp uten å lære at mamma eller pappa går foran som et godt eksempel for hvordan voksne behandler hverandre? Hva med å bruke eksempelets makt og være foreldre som er gode rollemodeller for deres barn og om dere to ikke klarer det sammen så ta heller og se om dere kan finne nye partnere dere kan elske og dermed vise barna at selv om foreldrene ikke bor sammen så er dere begge glade i barna og viser dem at dere har det bra sammen hver for dere og er venner når dere snakker sammen overfor barna? Barn ser, føler, merker og er ikke så dumme og treige som voksne ofte tror eller skylder på. De får med seg at dere er iskalde og ikke liker livet dere lever og som barn flest så tar de automatisk skylden for at dere har det slik. Barn tar nesten alltid på seg skylden om de opplever ubalanse eller manglende respekt i nærmeste krets selv om de ikke skjønner hva eller hvorfor det er slik.

Tror du virkelig på at barna vil være glade for at dere holdt sammen om du spør de om 15 år? Seriøst?

Ta dere sammen og ta ansvar! Få hjelp til å redde ekteskapet eller ta ansvar å tenk på andre enn dere selv. Dere er voksne og klarer dere mens barna er sårbare og i livets viktigste fase hvor de trenger stabilitet og kjærlighet. Riv opp og start på nytt, det tåler barna, men ikke la de leve opp med foreldre som ikke liker hverandre. Da tror de at dere hadde det fint til de ble født men siden dere nå ikke liker hverandre så må de være årsaken......

Skal du kjøre en liten moped må du ha lang og dyr opplæring, det å ha sex og lage barn kan enhver over 16 år gjøre uten å vise til noe som helst. Burde selvsagt ikke være slik for det kan virke som noen tolker det som at å få seg moped krever ansvarsfullhet mens det å få barn er en rettighet alle har den dagen de selv føler lysten.

Hva med å tenke selv og ikke tro at Norge er så bra at alt går av seg selv og at staten hjelper deg om noe skulle gå galt.

Nå får du det til å høres ut som om vi ikke respekterer hverandre og behandler hverandre dårlig. Dette stemmer ikke. Vi er gode venner og har det fint sammen utenom det seksuelle.

-Trådstarter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror på at mange kvinner kan mangle lyst i perioder og oppleve det som et problem. Jeg tror ikke på at 49% har like store problemer med lysten som TS.

Jeg vil også se den statistikken. At 49% vil kjenne på det i løpet av livet, kanskje. Men ikke halvparten til enhver tid. 

Anonymkode: fb10e...038

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå får du det til å høres ut som om vi ikke respekterer hverandre og behandler hverandre dårlig. Dette stemmer ikke. Vi er gode venner og har det fint sammen utenom det seksuelle.

-Trådstarter

Men er den seksuelle lysten borte p.g.a. bruk av hormonprevensjon er det noen som har spurt om uten å få svar?

Anonymkode: 552f3...74c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Etter 10 år rapporterer 49% av kvinner at de ikke lengre er seksuelt tiltrukket av mannen sin. Ifg flere studier fra Nation Health Center of Medicine i USA. Finnes på pubmed om du vil lese. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hormonendringer kan påvirke sexlyst. Feks amming. Små barn og deres behov for kroppen min påvirker min lyst på sex (negativt). Dissr er midlertidig. Om man snakker sammen - så tenker jeg at et år eller to med minimalt med sex er verdt det for å holde familien sammen. 

Anonymkode: 616dc...0d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva bør en gjøre om en er i min/vår situasjon? Vi har kanskje hatt sex to ganger dette året, og det har vært fordi han har overtalt meg. Kroppen stritter imot, har ikke lyst på ham. Følelsene er borte. Syns samtidig synd på mannen min og ser at han er frustrert. Har egentlig ikke lyst å gå fra ham pga barna. 

Flytt fra han, ta med deg barna og krev mest mulig i barnebidrag. 

En gammelfeminist ville sagt, det som er best for deg er også det beste for barna.

Anonymkode: 22e35...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Etter 10 år rapporterer 49% av kvinner at de ikke lengre er seksuelt tiltrukket av mannen sin. Ifg flere studier fra Nation Health Center of Medicine i USA. Finnes på pubmed om du vil lese. 

Riktig det. Kvinner må slutte å gi sex til mannen bare fordi mannen ønsker det. Så den eneste og riktige løsningen er alltid å ta med seg barna og flytte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke så vanskelig å gi litt ekstra oppmerksomhet på andre måter. Hvis du ikke føler for sex, kan du i det minste gi ham litt oralsex eller onanere ham. Det viser at du bryr deg om hans behov, selv om du ikke har lyst på sex selv. Det kan hjelpe å holde balansen i forholdet og vise at du setter pris på ham. Prøv det, og se om det gir noen resultater.

Anonymkode: 6d4d2...b4e

Har jeg ikke lyst på sex har jeg heller ikke lyst til å utføre oralsex eller onani på han. Skal jeg suge noen, må jeg være skikkelig tent. Og hvem liker en uengasjert runk?? 

Anonymkode: 31681...0c6

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Riktig det. Kvinner må slutte å gi sex til mannen bare fordi mannen ønsker det. Så den eneste og riktige løsningen er alltid å ta med seg barna og flytte ut. 

Kunne vert artig å vite (om dette er undersøkt) hvor mange kvinner som går på hormonbasert prevensjon "bare fordi mannen ønsker det"? Tror nok en god del måtte ha rullet på seg kondomet, ja.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er den seksuelle lysten borte p.g.a. bruk av hormonprevensjon er det noen som har spurt om uten å få svar?

Godt spørsmål. Jeg har hormonspiral. Dette startet lenge før den ble satt inn. Ingen endring etter.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Giftet dere i kirken? Husk troskapsløfte. Og at en av dine ekteskapelige plikter er å være tilgjengelig når ektemannen trenger samleie. 

Anonymkode: 05351...32f

Herregud. Troller du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Herregud. Troller du nå?

Og hvor/hvem i denne tråden er det du siterer fra????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å gi oralsex ville fått det til å føles som voldtekt? I hodet mitt tenker jeg at du har noen issues utover det normale, kanskje parterapi kan være noe?

å være i ett forhold handler om å være raus, å være god med hverandre og da må man vite hva den andre legger i det. 
du må kanskje tørre å spørre mannen din om han et villig til å leve i ett forhold med fravær av lyst.

Anonymkode: c2e2d...fba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 18.42):

Da synes jeg du skal være ærlig med han å si at følelsene er borte. Så kan han få bestemme selv om han vil være i forholdet eller ikke. 
Nå holder du han for narr. 

Anonymkode: 869b5...48b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kunne vert artig å vite (om dette er undersøkt) hvor mange kvinner som går på hormonbasert prevensjon "bare fordi mannen ønsker det"? Tror nok en god del måtte ha rullet på seg kondomet, ja.

Veldig få tipper jeg. Kvinner tar ansvar for prevensjon selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig få tipper jeg. Kvinner tar ansvar for prevensjon selv.

Vel, jeg tipper det ikke er så veldig få. Har lagt merke til i mange år hvor mange bare her inne som har klaget på masse problemer og bivirkninger ved bruk av f.eks. p-piller. Hvis man likevel innfinner seg med disse plagene, tror jeg ikke dette er helt selvpålagt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du er egoistisk. Hvor er kjærligheten? 

Jeg synes ikke man skal ha sex når det byr man imot, dersom ingen har lyst på sex og nærhet så er det jo helt fint å bo sammen som venner, fortrolige eller kjærester som bare kysser og er nære uten penetrering. 

Du sier forøvrig at han ikke har det bra og at det direkte byr deg imot og imøtekomme han slik at han har det bra i forholdet. Det byr deg imot å ta på han sexuelt. Da er forholdet så dødt som det kan få blitt. 

1. Du kan jobbe målrettet mot å kjenne på mer lyst. Terapi og hormoner. Du må ville være god med mannen din.

2. Mannen kan godta at dere nå bare er venner og han må leve i sølibat resten av livet. 

3. Han får ha sex med andre, du bryr deg jo ikke, men det gjør han. 

4. Dere går fra hverandre for ingen blir enige om ett av alternativene over. Det er best om dette kan løses, men det er ikke så krise med samlivsbrudd om foreldrene er venner og har ett godt konfliktfritt brudd. Det kan gjøres på en så skånsom måte for barna som mulig. 

Anonymkode: 0bd4a...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For din egen del og barna så bør du gå. Livet blir mye bedre etterhvert og barna går videre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...