AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #81 Del Skrevet 4. august 2024 Opplever at det ofte handler om mangel på regulering av egne følelser og at man kommer på jobb og er i et dårlig humør, eller man blir sint og regulerer ikke seg selv. Og så blir det roping og snakking over andre og hakking og så latterliggjøring av at noen har en mening man er uenig i eller om noen har glemt noe eller ikke vet om en sak. Ja det er jobbing, nei man er ikke bare direkte. Det er mangel på respekt og regulering av følelser. Voksne mennesker må ta seg sammen og oppføre seg som folk. Også om man er fra nord (??) ingen har spesielle rettigheter. Anonymkode: cd6df...702 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #82 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): . Ja det er jobbing, nei man er ikke bare direkte. Det er mangel på respekt og regulering av følelser. Voksne mennesker Mobbing, skulle det være,ikke jobbing. Anonymkode: cd6df...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #83 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Opplever at det ofte handler om mangel på regulering av egne følelser og at man kommer på jobb og er i et dårlig humør, eller man blir sint og regulerer ikke seg selv. Og så blir det roping og snakking over andre og hakking og så latterliggjøring av at noen har en mening man er uenig i eller om noen har glemt noe eller ikke vet om en sak. Ja det er jobbing, nei man er ikke bare direkte. Det er mangel på respekt og regulering av følelser. Voksne mennesker må ta seg sammen og oppføre seg som folk. Også om man er fra nord (??) ingen har spesielle rettigheter. Anonymkode: cd6df...702 Du skjønner at vi snakker annerledes her eller? At jeg kaller deg en jævla forpult hestkuk er jo ikke ment som en fornærmelse, det er helt opp til deg om du velger å ta det sånn. https://www.nrk.no/nordland/dette-far-du-bot-for-a-si-1.8314842 Anonymkode: a30a7...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #84 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skjønner at vi snakker annerledes her eller? At jeg kaller deg en jævla forpult hestkuk er jo ikke ment som en fornærmelse, det er helt opp til deg om du velger å ta det sånn. https://www.nrk.no/nordland/dette-far-du-bot-for-a-si-1.8314842 Anonymkode: a30a7...57b Du er en mobber. Men akkurat som andre mobbere, så vil du ikke ta ansvar for handlingene dine. Du legger ansvaret på alle andre, det er de som er snøflak, og ikke du som er en jævla forpult hestkuk, for å bruke dine egne ord. Det er klassisk at mobbere pøser ut med alle mulige unnskyldninger fordi de tror de er unntatt ansvar og konsekvenser for handlingene sine. At du vil stille deg i samme liga som de som kaller politiet hestkuk og fittetryne, og ser på det som noe positivt, sier egentlig det som trengs. Anonymkode: de6b1...b48 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #85 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skjønner at vi snakker annerledes her eller? At jeg kaller deg en jævla forpult hestkuk er jo ikke ment som en fornærmelse, det er helt opp til deg om du velger å ta det sånn. https://www.nrk.no/nordland/dette-far-du-bot-for-a-si-1.8314842 Anonymkode: a30a7...57b Haha, nei, du mente det sikkert drithyggelig, men legger ansvaret over på andre og deres tolkning. Lol. Man går jo ikke rundt og sier dette til folk man ikke aner om kommer til å ta det bra. Da må det være jævlig tydelig at det er en spøk,og det er ditt ansvar. Ellee det må være til en venn der dere har denne tonen. Anonymkode: 3978d...e35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #86 Del Skrevet 4. august 2024 Hmmm1 skrev (2 timer siden): Dette er da et svært dårlig spørsmål. Selvfølgelig så er jeg ærlig på begge deler. Om noen spør om min mening om et tema så sier jeg den sånn den er bassert på den kunnskapen jeg har om temaet, tema jeg mangler kunnskap om ønsker jeg ikke å uttale meg om. Selvfølgelig så styrer fakta. Men svaret ditt har jo ingenting i forhold til temaet å gjøre, altså mobbing. Du sier at du kan oppleves som frekk, og da er det jo SELVSAGT noe du bommer fullstendig på hva gjelder ærligheten din, kanskje den er blottet for hensyn og respekt? Kanskje dine subjektive meninger mangler takt og tone? For ærlighet trenger ikke å være frekt Anonymkode: 4f9b1...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmm1 Skrevet 4. august 2024 #87 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men svaret ditt har jo ingenting i forhold til temaet å gjøre, altså mobbing. Du sier at du kan oppleves som frekk, og da er det jo SELVSAGT noe du bommer fullstendig på hva gjelder ærligheten din, kanskje den er blottet for hensyn og respekt? Kanskje dine subjektive meninger mangler takt og tone? For ærlighet trenger ikke å være frekt Anonymkode: 4f9b1...5f5 Her velger du å tolke mye inn i det. Men ærligheten oppleves ofte som frekt av mennekser som ikke spør om din mening men bare ønsker å høre sin egen mening eller få sin egen mening bekreftet. Hvis vi bruker et banalt eksempel som er en klassiker, får denne kjolen meg til å se tjukk ut? Så vil ikke jeg svare "ja fordi du er tjukk" Jeg vil heller svare noe som at den er ikke helt sin stil. Selv om jeg ønsker å svare ja så har jeg som de fleste andre mennesker sosiale antenner og kan å bruke disse. Noe du forsøker å kverulere mye på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #88 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mobber du for å så stille deg uforstående til at det ble oppfattet som mobbing? Som en slags hersketeknikk? Anonymkode: 988d2...9ea Jeg opplevde at jeg slettes ikke mente å mobbe, men det ble oppfattet slik fordi personen allerede ble mobbet av andre. Personen tolket en spøk (som ikke gikk på bekostning av denne personen altså.) bokstavelig og jeg sa åh hallo det var jo en spøk da!!! Og da var jeg visst med å mobba. Anonymkode: 59249...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #89 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du skjønner at vi snakker annerledes her eller? At jeg kaller deg en jævla forpult hestkuk er jo ikke ment som en fornærmelse, det er helt opp til deg om du velger å ta det sånn. https://www.nrk.no/nordland/dette-far-du-bot-for-a-si-1.8314842 Anonymkode: a30a7...57b Nei nå må du gi deg. Det er som å si at om man er en amerikaner så kan man banne stygt til folk. Du har - ingen - spesielle rettigheter. Du er en helt vanlig ufin person som desverre tror du har spesielle rettigheter. Anonymkode: cd6df...702 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #90 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Langvarig og systematisk mobbing enten i oppveksten eller på arbeidsplassen fører til sosial angst og post traumatisk stresslidelse blant selv sterke folk og det er en av flere årsaker til at man blir ufør. Dere ødelegger mennesker og jeg hater dere for det. Dette har ingenting med noe snøflak-tull å gjøre, men angsten er en naturlig og instinktiv reaksjon som kommer av at vi er flokkdyr og tåler utstøtelse dårlig. 100 000 mennesker blir daglig mobbet på jobb og det er stor grunn til langvarige sykemeldinger som er et stort tap for samfunnet. Dere mobbere kan brenne og jeg håper karma tar dere stygt. Anonymkode: 7ac3b...cf8 Enig! Jeg er også sjokkert over at folk ikke har selvinnsikt. Og hvordan man unnskylder seg: «jeg vet du tåler det», «jeg er bare direkte», «jeg er ærlig», «man må tåle såpass» osv. Jeg har en kollega som er en mobber. En kvinne! Hun blir stille når de hun ikke liker kommer inn i rommet. Reiser seg opp og går. Verst kan det være i møter dersom de hun ikke liker snakker. Da kan hun gi silent treatment. Ekskluderer personer fra samarbeid til tross for at ledelsen har bestemt at x skal være med. Baksnakker andre på sosiale medier, kollektiv transport til og fra jobb og utenfor arbeidsplassen, men med kollegaer andre steder. I lunsjen hender det at hun sitter å snakker om hvor fæl mobbere er og kvinner spesielt. Jeg observerer at enkelte blir helt stille og ser langt inn i brødskiva…. Så, mobbere forstår ikke selv hvordan de holder på… Dette er ei dame i 50 årene. Fatter ikke at ledelsen lar hun får holde på… Anonymkode: f4f51...c81 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #91 Del Skrevet 5. august 2024 Hmmm1 skrev (18 timer siden): Her velger du å tolke mye inn i det. Men ærligheten oppleves ofte som frekt av mennekser som ikke spør om din mening men bare ønsker å høre sin egen mening eller få sin egen mening bekreftet. Hvis vi bruker et banalt eksempel som er en klassiker, får denne kjolen meg til å se tjukk ut? Så vil ikke jeg svare "ja fordi du er tjukk" Jeg vil heller svare noe som at den er ikke helt sin stil. Selv om jeg ønsker å svare ja så har jeg som de fleste andre mennesker sosiale antenner og kan å bruke disse. Noe du forsøker å kverulere mye på nå. Hehe, ok. Anonymkode: 4f9b1...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 5. august 2024 #92 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Enig! Jeg er også sjokkert over at folk ikke har selvinnsikt. Og hvordan man unnskylder seg: «jeg vet du tåler det», «jeg er bare direkte», «jeg er ærlig», «man må tåle såpass» osv. Jeg har en kollega som er en mobber. En kvinne! Hun blir stille når de hun ikke liker kommer inn i rommet. Reiser seg opp og går. Verst kan det være i møter dersom de hun ikke liker snakker. Da kan hun gi silent treatment. Ekskluderer personer fra samarbeid til tross for at ledelsen har bestemt at x skal være med. Baksnakker andre på sosiale medier, kollektiv transport til og fra jobb og utenfor arbeidsplassen, men med kollegaer andre steder. I lunsjen hender det at hun sitter å snakker om hvor fæl mobbere er og kvinner spesielt. Jeg observerer at enkelte blir helt stille og ser langt inn i brødskiva…. Så, mobbere forstår ikke selv hvordan de holder på… Dette er ei dame i 50 årene. Fatter ikke at ledelsen lar hun får holde på… Anonymkode: f4f51...c81 Jeg er jo heller sjokkert over at ingen av dere som sitter og hører på sier ifra.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #93 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 9.38): Mobber du for å så stille deg uforstående til at det ble oppfattet som mobbing? Som en slags hersketeknikk? Anonymkode: 988d2...9ea Dette høres ut som meg. Anonymkode: f1a93...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #94 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 9.48): Ikke direkte mobbing, men jeg er veldig direkte og har fått høre at jeg derfor oppfattes som svært dømmende. Det er absolutt ikke men som en hersketeknikk, jeg har nok bare litt tynnere filter enn mange andre. Anonymkode: a30a7...57b Hvis du oppfattes som svært dømmende med et tynt filter, hvor dømmende er du da uten filter? Høres energikrevende ut å være så dømmende at andre til og med forteller deg det. Anonymkode: c5df3...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå