Gå til innhold

Mobber du for å så stille deg uforstående til at det ble oppfattet som mobbing?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er totalt latterlig å si at man «bare er ærlig» i forhold til andre mennesker. Faktisk er totalt idiotisk for ingen har fasit på hva som er godt eller dårlig eller hvilke kriterier man skal måle og veie ting ut fra. Du bare er og blir en subjektiv drittsekk i en relativ verden full av nyanser hvor alle har sin historie du ikke kjenner fullt ut. 

Anonymkode: 7ac3b...cf8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men denne balansen endrer jeg seg jo ut i fra hvem jeg snakker med. De fleste jeg omgås har ingen problemer med at jeg er ærlig og direkte, men så dukker det jo tidvis opp ett og annet lettkrenka snøflak som ikke tåler å høre noen ting.

Anonymkode: a30a7...57b

Du er fryktelig nedlatende innstilt til mennesker du strengt tatt ikke vet så mye om. Det er bedre å møte andre mennesker med en normal dose ydmykhet og respekt, da du ikke vet hvilke erfaringer de har eller hvilket liv de har levd før de møtte deg. Du tenker lettkrenka snøflak, de tenker sikkert at du virker sosialt utfordret, selv om du sikkert er normalt intelligent. 

Anonymkode: 3de5c...ee0

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er fryktelig nedlatende innstilt til mennesker du strengt tatt ikke vet så mye om. Det er bedre å møte andre mennesker med en normal dose ydmykhet og respekt, da du ikke vet hvilke erfaringer de har eller hvilket liv de har levd før de møtte deg. Du tenker lettkrenka snøflak, de tenker sikkert at du virker sosialt utfordret, selv om du sikkert er normalt intelligent. 

Anonymkode: 3de5c...ee0

Javel...? Jeg kunne da virkelig ikke brydd meg mindre om hva andre tenker om meg. Flere burde prøve det, veldig befriende.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg sier ingenting uoppfordret, men hvis noen spør så er jeg ærlig. Hvis du er ute etter en rævslikker så får du heller spørre noen andre.

Du har jo tydeligvis et vulgært vokabular, klarer du ikke å si din mening med et nøytralt språk, så forstår jeg jo at folk reagerer.

Anonymkode: bd0d1...ef6

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har jo tydeligvis et vulgært vokabular, klarer du ikke å si din mening med et nøytralt språk, så forstår jeg jo at folk reagerer.

jeg er nordlending, det er sånn vi snakker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 3978d...e35

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjenner svært mange nordfra og de har har et helt normalt språk. Det er bare en unnskyldning du bruker for å være ufin.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javel...? Jeg kunne da virkelig ikke brydd meg mindre om hva andre tenker om meg. Flere burde prøve det, veldig befriende.

Du bryr deg. Det er derfor du snakker om dem på en nedlatende måte. Hadde du ikke brydd deg, hadde du ikke hatt det behovet.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er det ikke.

Bor du her?

Jeg kjenner svært mange nordfra og de har har et helt normalt språk. Det er bare en unnskyldning du bruker for å være ufin.

Jeg sa ikke at alle nordlendinger snakker sånn, jeg sa at vi snakker sånn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke alle kommer fra bibelbelte. Når en reagerer på ordet rævslikker er en vel prippen og snøflak og da skjønner jeg at det blir veldig vanskelig å leve i denne verden uten å føle seg konstant krenket, det betyr dog ikke at en har noe grunn til denne følelsen.

Anonymkode: a3a21...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du virker litt snøflak selv og skjuler deg bak en tøff maske.

Anonymkode: 988d2...9ea

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor du her?

Jeg sa ikke at alle nordlendinger snakker sånn, jeg sa at vi snakker sånn her.

Ja, jeg bor og jobber her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er jo nettopp en sånn holdning typisk mobbere har. «Ingen skal få fortelle meg hva som er rett og galt» også går de totalt utenfor normen og oppleves ufine. 

Anonymkode: 5bde5...939

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du bryr deg. Det er derfor du snakker om dem på en nedlatende måte. Hadde du ikke brydd deg, hadde du ikke hatt det behovet.

jeg ser jo ikke på det som nedlatende. Det er i hvert fall ikke sånn ment. Men jeg gidder faktisk ikke å sugar coate alt jeg sier fordi enkelte ikke tåler ærlighet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er jo ikke tankeleser, jeg kan da vel ikke vite hvordan et menneske jeg ikke kjenner reagerer på min væremåte. 

Det er jo en grunnleggende sosial feil å gå rundt å fornærme folk man ikke en gang kjenner. Vet til du faktisk kjenner personen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg ser jo ikke på det som nedlatende. Det er i hvert fall ikke sånn ment. Men jeg gidder faktisk ikke å sugar coate alt jeg sier fordi enkelte ikke tåler ærlighet.

Det handler egentlig mest om å være et godt menneske, og å bygge relasjoner. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er usympatisk og sosial latskap. Men u do u. Det jeg tenker er at du kan jo ikke være særlig glad i folk, når du absolutt nekter å ta hensyn til folk som er ulik deg. Jeg er også ganske direkte og ting faller ut av munnen min, men hvis jeg sårer folk, så får jeg det som kalles dårlig samvittighet (med mindre jeg synes det er en helt ute-reaksjon). Du høres mer ut som en som instinktivt skylder på alle andre og sjeldent tar deg en tur med selvransakelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (1 minutt siden):

Det er jo en grunnleggende sosial feil å gå rundt å fornærme folk man ikke en gang kjenner. Vet til du faktisk kjenner personen.

Det handler egentlig mest om å være et godt menneske, og å bygge relasjoner. 

Jeg går jo ikke bevisst inn for å være slem eller fornærme noen, det er vel egentlig hele poenget. Det er ikke sånn at jeg uoppfordret slenger ut stygge kommentarer i alle retninger, men jeg går heller ikke rund og er redd for å tråkke på såre tær til enhver tid.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går jo ikke bevisst inn for å være slem eller fornærme noen, det er vel egentlig hele poenget. Det er ikke sånn at jeg uoppfordret slenger ut stygge kommentarer i alle retninger, men jeg går heller ikke rund og er redd for å tråkke på såre tær til enhver tid.

Du trenger ikke å gå på tær. Bare vise hensyn. Sånn som resten av verden gjør før de kjenner og vet hvor grensene til andre går. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke jeg heller, men det er fordi jeg konsentrerer meg om å være ålreit mot folk, jeg konsentrerer meg ikke om å være redd for å såre folk. Vesentlig forskjell i innstilling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...