Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak er maurmiddel som firmaer bruker ved sanering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt sånt sterk maurgift, eller hva det heter?

Det som firmaer benytter ved sanering av maur inne.

Anonymkode: 075c7...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Seff skrev (34 minutter siden):

Jernia har også, det er egentlig bare å google, så ser du hvem som er nærmest deg som har det.

Jernia har ikke det sterke som firmaer bruker vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jernia har ikke det sterke som firmaer bruker vel??

Du må google og sjekke, det finnes mange ulike typer. Men skadedyrfirmaene har jo de samme reglene å forholde seg til som privatpersoner, så jeg tviler på at det de bruker, er så mye sterkere enn det du får i en butikk. Men det kommer som sagt an på hva slags maurmiddel du skal ha også, det er ulike typer til ulik bruk (inne, ute, i sprekker, hensyn til planter/dyr osv.). Jeg har i hvert fall kjøpt middel på Jernia som fungerte til mitt bruk. Vet også om andre som har kjøpt middel i butikk og fått bukt med ganske omfattende maurplage.

Men den linken over her til Skadedyrbutikken er jo også nyttig, der hadde de mye, så det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Boracol 15, skadedyrsbutikken kjøpte jeg den fra. 

Anonymkode: 02315...ad3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Seff skrev (2 timer siden):

Du må google og sjekke, det finnes mange ulike typer. Men skadedyrfirmaene har jo de samme reglene å forholde seg til som privatpersoner, så jeg tviler på at det de bruker, er så mye sterkere enn det du får i en butikk. Men det kommer som sagt an på hva slags maurmiddel du skal ha også, det er ulike typer til ulik bruk (inne, ute, i sprekker, hensyn til planter/dyr osv.). Jeg har i hvert fall kjøpt middel på Jernia som fungerte til mitt bruk. Vet også om andre som har kjøpt middel i butikk og fått bukt med ganske omfattende maurplage.

Men den linken over her til Skadedyrbutikken er jo også nyttig, der hadde de mye, så det ut som.

Du får ikke f.eks Boracol i vanlig jernia- men permetin f.eks. Skal sies at jeg knertet stokkmaur med permetin før jeg fikk boracol i posten- men smurte boracol overalt etterpå. Boracol er utifra det jeg har skjønt det sterkeste man får tak i. Det dreper alt; mugg, sopp og insekter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Boracol 15, skadedyrsbutikken kjøpte jeg den fra. 

Du får ikke f.eks Boracol i vanlig jernia- men permetin f.eks. Skal sies at jeg knertet stokkmaur med permetin før jeg fikk boracol i posten- men smurte boracol overalt etterpå. Boracol er utifra det jeg har skjønt det sterkeste man får tak i. Det dreper alt; mugg, sopp og insekter.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søkte det opp nå og det serit som dette er til bygninger ute, ikke for innendørs bekjempelse av maur inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skadedyrbekjempere har opplæring i bruk av sterkere giftstoffer og kjemikalier, og har derfor lov til å bruke det. De har lov til å bruke mye sterkere gift enn hva som er tillatt selge til privatpersoner.

Anonymkode: 5bb67...d7f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 9.14):

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt sånt sterk maurgift, eller hva det heter?

Det som firmaer benytter ved sanering av maur inne.

Det får du neppe. Firmaene har egne lisenser og egne produkter de bruker, derfor de kan drive eget spesialfirma. 

Anonymkode: 2ce20...bae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Kvitt Q superkonsentrat" fikk vi beskjed av bekjempingsfirma om å kjøpe inn. Det fås mange plasser. Sterkere type åte enn det må man nok ha lisens for å kjøpe. 

Anonymkode: 13e14...987

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får ikke kjøpt de midlene som skadedyrbekjempere bruker. De har gjennomgått kurs og har hatt en lang prakisperiode for å få godkjennelse til å bruke disse midlene. Grunnen til det er at insektsmidlene inneholder stoffer som kan være betenkelige for helse og miljø hvis de blir brukt feil. Det samme gjelder de midlene private får kjøpt, selv om disse er «svakere». Jeg ville overlatt maurbekjempelsen til fagfolk. De vill kunne gi deg tips og anbefalinger om giftfrie tiltak som du kan utføre for å minske maurproblemet, og vil ved behov legge ut små dråper med mauråte som plasseres ut på en sikkert måte for å unngå at barn, husdyr eller andre kommer i kontakt med det.

Anonymkode: c6956...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du får ikke kjøpt de midlene som skadedyrbekjempere bruker. De har gjennomgått kurs og har hatt en lang prakisperiode for å få godkjennelse til å bruke disse midlene. Grunnen til det er at insektsmidlene inneholder stoffer som kan være betenkelige for helse og miljø hvis de blir brukt feil. Det samme gjelder de midlene private får kjøpt, selv om disse er «svakere». Jeg ville overlatt maurbekjempelsen til fagfolk. De vill kunne gi deg tips og anbefalinger om giftfrie tiltak som du kan utføre for å minske maurproblemet, og vil ved behov legge ut små dråper med mauråte som plasseres ut på en sikkert måte for å unngå at barn, husdyr eller andre kommer i kontakt med det.

Anonymkode: c6956...942

Jeg har gjort alt dette. 

Nå har de kommet tilbake etter få uker og jeg ønsker noe lett tilgjengelig som er mulig å bruke uten å betale mange tusen.

Det bør være mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...