Gå til innhold

er det ikke rart...

Yran

Anbefalte innlegg

...at når man får seg en mann/samboer så blir det automatisk

oss jenter (Ikke i alle, men i de fleste tilfeller)

som overtar julegave innkjøpene også til HANS familie,

ihvertfall så ønsker vi å ha siste ord i saken.

Hmmm..merkelig fenomen.

Er det slik hos dere??

YRAN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoho::hoho::hoho:

Er den første til å innrømme at det er slik her også, ja.

Men det er jo en fordel også.

Sambo er ikke så glad i å handle julegaver/finne ut hva han skal kjøpe. Så da slipper jo han det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAaaaaAAAA!!!!!

Den var det jeg som fant ja. Og han var veeeldig enig. :wink:

Men allikevel, så synes jeg det er helt greit. Så da er jo alt i orden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Vi kjøper alle gavene i felleskap, og det er ofte sambo som kommer med forslag til hva vi skal kjøpe, både til hans og min familie! Men så er han ganske utrolig da.. (må bare skryte litt! :oops: ) Han baker, snekkerer, lager mat, er ekspert på data, plukker ut gardiner, gjør husarbeid osv. skikkelig tusenkunstner som er flink i alt han gjør!! :D Stolt av han ja!! Er det rart jeg gleder meg til bryllupet i mai?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir i hvert fall enig om julegavelisten sammen. Til nevøer og sånn, så fråtser han i pc-spill og det holder jeg meg langt unna.

Til svigerforeldre - og foreldre så er det også en annen forventning når man har blitt etablert og par. samme til søsken.

Ellers så toner vi det veldig ned med gaver til de voksne, og gir heller ti et godt formål.

Barna får - og som barnløse selv, blir det litt ekstra da. Men i år er vi ganske blakk, så vi får vel se.

Handleturen gjør vi sammen - det er koselig. Fiser fort rundt og rasker med oss, og så kan vi slappe av, tusle rundt, kjøpe litt julepynt og sånn.

Juleklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sånn er det her hos oss også. Det er nok jeg som kjøper det meste, men han får jammen hjelpe til å finne på noe til sine foreldre og sin bror. Men det er jeg som kjøper det, han hater å gå i butikker. :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

vi har det ikke slik!

jeg finner til min familie og han til sin.. vi kjenner dem jo best..

og dette blir vår 4. jul som par..

kanskje vi blir litt "flinkere" til å samarbeide etter hvert.. ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tatt hånd om alle presanger, husket alle bursdager og merkedager både i min og i hans familie... .. så det blir spennende hvor mye han fikser denne julen som er den første etter at vi splittet opp.....

.. Han har allerede glemt et par bursdager og en bryllupsdag i sin nærmeste familie ..... : :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA! :) Jeg lager lister og handler inn julegaver til både min, hans og felles familie. Så, etter jul, når julebesøkene står for tur må han bestandig spørre meg; -Du, hva kjøpte "vi" til dem??? -Bare så han slipper å dumme seg ut når de takker for gaven... :ler:

Kunne neppe funnet en gubbe med mindre interesse for denne årstiden, og så jeg som er det julemennesket... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har vi unngått det :)

Men jeg tror jeg tenker veldig mye mer på gaver nå enn det han gjør! Nå lager jeg gavene, og årets er svært tidkrevende. Og han var enig i at det å lage gaver var glimrende (spesielt siden han slipper å lage de :hoho: )

Men han kjøper som regel noe ekstra som er bare fra han, også finner jeg på noe lurt no til mamma og pappa sånn som bare er fra meg (bare noe lite noe).

Meeeeeen, han kjøper gaver helst lille julaften han. Og jeg vil være ferdig lenge før 20.desember :P:hoho: Så det tar vel ikke så veldig mange år før jeg tar over alt :P

Klem fra Kosepia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det her også at det er jeg som tar alle julegavene,og som har styr på alle bursdager...Men han er flink til å være med i butikker da og bære alle "plastposene" :hoho::hoho: og til å skrive liste over hvem som skal få julegaver i år :ler:

Vel hjemme hvis pakkene ikke er pakket inn i julepapir,så lager han mat og gløgg mens jeg ordner alle julegavene og skriver på lappene.

Så det var godt å høre at det ikke bare var jeg som hadde det sånn da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....hi hi!! Akkurat sånn er det hos oss også!! Men egentlig så synes jeg at det er greit. Jeg elsker å fikse og ordne - og ikke for å skryte, men jeg er en racer på å holde oversikten over bursdager osv. Da passer det liksom best at det er jeg som fikser gaver og julekort også.

Men vi pleier å ta en kveld hvor vi diskuterer hva vi skal kjøpe, og for hvor mye. Jeg synes bare det er morsomt å gå i butikker, jeg!!

.. og det beste av alt?? Han er kjempefornøyd med det jeg finner på - uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann elsker å shoppe, så det der har jeg ingen problemer med. Tvert imot, så hender det at han kommer hjem med noe jeg ikke har fått være med å bestemme. Og det liker jeg dårlig :( - synes jeg har bedre "vibber" enn han på akkurat det. Så det spørs om vi helt vil gi i fra oss denne domenen. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Typen min er ikke så værst når det gjelder gaver til sin familie. Men jeg hjelper litt til da. Han har ikke akkurat så mye peiling på hva lillesøstra hans på 18 liker... Stort sett finner han ut av noen gaver selv, og så hjelper jeg ham med resten.

Han pakker inn gavene selv også! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min handler de selv han! Selvom han gjerne mottar tips fra meg når det gjeleder enkelte gaver! :blunke:

Men han hater å pakke inn, så det gjør ofte jeg! Men jeg elsker det, så det gjør ikke meg noe!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, så tror jeg det var endel som plutselig sluttet å få gaver da jeg skilte meg.. Men han kjøper i det minste til mora si enda... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset er det jeg som LAGER julegavene.

Og hvis vi kjøper noe så gjør vi det i felleskap.

Han har fått oppgaven med å kjøpe til "sine" et par ganger... eh.. kom hjem med et gyyyselig baderomsett til hver. Sånn med ubrukelig tannbørsteholder, såpekopp og tannglass i forskjellige farger (rosa, lilla, mintgrønt og lyseblått). Det tok ham nøyaktig 5 minutter å kjøpe julegaver det året.

Men nå har vi kuttet ut å kjøpe til alle og enhver.

I stedet blir jeg sittende med hobbysakene.. men det liker jeg jo å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le!

Her i huset er det nok jeg som kjøper gaver ja! Og passer på alle bursdager. Merkelig fenomen det der.

Kan det hende at det fordi jeg elsker å dra kortet?

Skulle forresten likt å få julepresang av Lea. Synes nemlig hjemmelagde julegaver er best! Sikker fordi jeg sjeldent har fått det.

*hint, hint Lea*

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det jeg som frivillig har tatt det ansvaret.

Han er veldig engasjert,men jeg er en person som liker å ha litt kontroll,så jeg er tidlig ute med å finne ut hva vi skal kjøpe til foreldre og nær familie.

Liker å høre hans synspunkter og er ikke vanskelig å ha med å gjøre hvis han skulle komme med forslag!

Mest koselig er det iallefall å være sammen om det..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper faktisk gavene sammen!og koser oss veldig i den prosessen!!

Det er derimot bare jeg som pakker inn da min ellers så hendige mann ikke får helt til det her med sløyfer og dill!! :ler:

*MADDIE GLEDER SEG TIL JUL ALTSÅ!!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...