Gå til innhold

Hvordan takle helt ekstremt syk sult ved slanking?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gikk ned 50 kg med Wegovy. Brukte og mysimba en periode, gikk og ned med dem. Dyre medisiner, men det eneste som hjalp for meg. Slet og med ekstrem sultfølelse. Nå spiser jeg normalt, og er normalvektig (så lenge jeg går på medisiner)

Anonymkode: 55a06...36c

Har du fortsatt på wegovy, eller trappet ned?

Anonymkode: d4485...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er vant til å spise mye mer enn du gjør nå vil du nok kjenne på sult. Men det går nok over etter hvert. Jeg hadde vært god og mett hele dagen av det du skriver du spiser nå. Er 168 cm. Spesielt hvis du ikke er noe aktiv må du jo kutte ned. Slitsomt å kjenne på sult, men det blir nok å gå seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du fortsatt på wegovy, eller trappet ned?

Jeg går på det enda. Overvekt er nok noe jeg må kjempe med resten av livet. Det er en kronisk tilstand. Så lenge jeg går på medisiner klarer jeg å spise normale mengder mat. Jeg tror nok at jeg må gå på disse medisinene resten av livet. Slutter jeg, går jeg opp i vekt igjen. Det er dyrt, men det eneste som har fungert for meg. Nå vet jeg hvordan sult føles for normalvektige som klarer å begrense seg. Sultfølelsen min er ekstrem uten medisiner, og jeg holdt aldri ut slankekurer i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som funker for min sult følelse er ketogent kosthold med kaloriunderskudd. 1500 kalorier: 112 g protein 100g fett 20 g karbohydrat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gikk ned 50 kg med Wegovy. Brukte og mysimba en periode, gikk og ned med dem. Dyre medisiner, men det eneste som hjalp for meg. Slet og med ekstrem sultfølelse. Nå spiser jeg normalt, og er normalvektig (så lenge jeg går på medisiner)

Jeg også, så sluttet jeg på Wegovy. Gikk opp nesten alt igjen på kort tid, selv om jeg forsøkte hardt å stå i mot ulvehungeren som dukket opp. 

Anonymkode: b05d1...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Forumkonto skrev (9 minutter siden):

Hvis du er vant til å spise mye mer enn du gjør nå vil du nok kjenne på sult. Men det går nok over etter hvert. Jeg hadde vært god og mett hele dagen av det du skriver du spiser nå. Er 168 cm. Spesielt hvis du ikke er noe aktiv må du jo kutte ned. Slitsomt å kjenne på sult, men det blir nok å gå seg til. 

Dessverre er det mange denne sultfølelsen ikke går over for. Kroppen vil tilbake til det største den har vært, så sultfølelsen utvikler seg gjerne til ulvehunger. 

Anonymkode: b05d1...2cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lenge du har holdt på, men sulten blir alltid mye bedre etter jeg har kommer meg gjennom de første 14 dagene. Akkurat som kroppen tilpasser seg. Og når sulten er som verst tenker jeg på at det er nå kroppen spiser fettet mitt istede🙈 Heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette er det jeg stort sett spiser også ligger jeg på ca 1400-1600 kalorier. Er 160 cm og 90 kg også veldig lite aktiv.

Lunsj: Omelett med egg, spinat, brokkoli, rødløk paprika, kyllingskinke og hvitost + salat m/ gulrot, tomat, linser og mais + litt yoghurt me bær.

Middag: Kylling eller taco salat eller wok + nøtter og gresskarkjerner.

Innhold i salater; paprika, tomat, agurk, salat, rødløk, mais, gulrot, bønner sorte, dressing, fetaost.

Hva kan fastlegen hjelpe med og hvilke sprøyter er det du tenker på?

Anonymkode: b9ef8...c19

Du må få i deg fett. Hva med å drite i å slanke deg og bare spise sånn her sunt og legge om livsstilen istedenfor??

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg virker det som alt for lite karbohydrater?

Har prøvd low karb dietter i to dager, og den tredje dagen på jobb gikk jeg og kjøpte boller, sjokolade og cola, fordi jeg var helt utmattet og ikke fikk til noen ting.

Har klart å gå ned 20 kg, men da på en diett i kcal underskudd med nok karbohydrater. Du må ha litt for å fungere.

Anonymkode: 66a97...0a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser en skål havregryn som første måltid. Mye mer karbohydrater enn jeg trenger, men det holder meg mett lenge! Så da er det lettere å ikke overspise på andre ting 😊

Anonymkode: 57b7f...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går det.

Sult sult, gå din vei!

Slank slank kom til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du vant til å bare spise to måltider fra før? Kanskje du gikk litt hardt ut, med både fasting, og kaloriredusert kosthold? Hva med å forsøke en av delene i første omgang. Du må tenke livsstilsendring og ikke slanking. Dersom jeg faster (dvs droppe frokosten) så blir jeg ekstremt sulten på kvelden. Fasting fungerer ikke for alle rett og slett. 

Anonymkode: 4c0ff...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange synes jo lavkarbo eller keto fjerner sulten. Det krever en innkjøringsperiode hvor man kan føle seg dårlig om man ikke trapper rolig ned på karbohydrater, men det fins hvertfall råd, tips og støtte i fleng på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/3/2024 at 8:39 PM, AnonymBruker said:

Knekkebrød! Du MÅ legge til endel knekkebrød. Husk at du ikke må gå helt «tom», for du må holde forbrenningen oppe også og det gjør du ikke ved å sulte deg helt. Husk å bruk TID. Spiser du da sunt og magert vil du gå ned.

Anonymkode: ca274...c6c

Men det er mye karbo i knekkebrød?

Anonymkode: f048f...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må distrahere meg selv... og pusser tenner 😅😅 Forteller meg selv at det ikke er farlig å kjenne på sult. Det tåler vi. Knasker gulrøtter og agurk om det blir for ille. Eller vannmelon 🙂 Lykke til. Jeg heier på deg 😁

Anonymkode: ac4a8...32d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 20.25):

Hei! Jeg har akkurat begynt å spise i kaloriunderskudd i ett håp om å endelig lykkes med å gå ned 35-40 kg siden jeg nå dessverre har blitt veldig overvektig. Men DEN ekstreme sulten jeg føler på er jo helt syk og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle den? Jeg forsøker å spise gode, sunne måltider med mye proteiner og grønnsaker for å få inn mye volum ift kalorier og drikke mye vann og sukkerfri saft gjennom hele dagen men likevel blir jeg såpass sulten at jeg nesten bare tenker på mat…

Noen som har noen gode tips til hvordan takle sult ved slanking?

Anonymkode: b9ef8...c19

Ikke for å ta motet fra deg, men husk at det er når de 40 kiloene er borte at den VIRKELIGE jobben begynner med å HOLDE vekta. Du må endre livet ditt fullstendig. Din kropp vil for resten av livet gjøre alt den kan for å komme tilbake til det som for kroppen er «normalen», altså overvekt. Du vil måtte stå i de situasjonene og kjenner på sug hver eneste dag, livet ut. Så om du sliter så voldsomt allerede nå, i den enkleste fasen med å faktisk gå ned i vekt, bør du ta kontakt med en ernæringsfysiolog eller en annen fagperson som kan hjelpe deg å finne teknikker for å ikke spise tilbake kiloene etter slanking. 1400 kalorier i døgnet er ekstrem-diett, og det fordrer nok proteiner. Vomfyll som mais og paprika ville ikke vært en del av dietten om jeg måtte klare meg på det over tid. 2 måltider om dagen er også ekstremt lite. Du burde minimum spise 5-6 ganger i døgnet med det regimet. Noe sier meg at du trenger hjelp med dette prosjektet. Livstilsendring er ingen kvikk-fiks.., 

Anonymkode: ed403...186

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

For meg virker det som alt for lite karbohydrater?

Har prøvd low karb dietter i to dager, og den tredje dagen på jobb gikk jeg og kjøpte boller, sjokolade og cola, fordi jeg var helt utmattet og ikke fikk til noen ting.

Har klart å gå ned 20 kg, men da på en diett i kcal underskudd med nok karbohydrater. Du må ha litt for å fungere.

Anonymkode: 66a97...0a2

Jeg gikk ned 15 kg uten karbohydrater.

Anonymkode: b89b4...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke for å ta motet fra deg, men husk at det er når de 40 kiloene er borte at den VIRKELIGE jobben begynner med å HOLDE vekta. Du må endre livet ditt fullstendig. Din kropp vil for resten av livet gjøre alt den kan for å komme tilbake til det som for kroppen er «normalen», altså overvekt. Du vil måtte stå i de situasjonene og kjenner på sug hver eneste dag, livet ut. Så om du sliter så voldsomt allerede nå, i den enkleste fasen med å faktisk gå ned i vekt, bør du ta kontakt med en ernæringsfysiolog eller en annen fagperson som kan hjelpe deg å finne teknikker for å ikke spise tilbake kiloene etter slanking. 1400 kalorier i døgnet er ekstrem-diett, og det fordrer nok proteiner. Vomfyll som mais og paprika ville ikke vært en del av dietten om jeg måtte klare meg på det over tid. 2 måltider om dagen er også ekstremt lite. Du burde minimum spise 5-6 ganger i døgnet med det regimet. Noe sier meg at du trenger hjelp med dette prosjektet. Livstilsendring er ingen kvikk-fiks.., 

Anonymkode: ed403...186

Jeg gikk ned 30 kg for 5 år siden og har holdt vekten uten problemer siden. Spiser ca. 1400 kcal per dag, og har en spisedag i uken hvor jeg spiser 3000-3500 kcal. Er aktiv. Føler på ingen måte at kroppen motarbeider meg og vil ha meg opp i vekt. Spiser mye karbohydrater. 167 høy, 54 kg, 54 år, så midt i overgangsalderen attpåtil! 

Anonymkode: 4df54...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mister sultfølelse når jeg ikke spiser karbohydrater/spiser ketogent. 

Anonymkode: 784bf...606

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...